تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان باآفرینش آثار فاخرزمینه بالندگی فرهنگ و هنر رافراهم می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هنرمندان باآفرینش آثار فاخرزمینه بالندگی فرهنگ و هنر رافراهم می کنند تبریز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب با آفرینش آثاری فاخر، زمینه بالندگی فرهنگ و هنر را فراهم آورده اند.


علی اکبر صفی پور در دیدار با تعدادی از هنرمندان استان با اشاره به جایگاه شعر طنز در ادبیات، اظهار کرد: از جمله طنز از شاخه های ادبیات انتقادی و اجتماعی است و مضمون این نوع شعر با هجو و هزل متفاوت است و در واقع به تبیین فاصله میان واقعیت ها و ناسازگاری های موجود در میان ظاهر و باطن پدیده ها می پردازد.
وی افزود: از این رو هنرمند طنزپرداز باید به ابعاد مختلف هنر خود و همچنین موضوع مورد نظر واقف باشد تا درک و به تبع آن ارایه ای مطلوب و درست داشته باشد.
صفی پور با اشاره به تاثیرگذاری شعر در اذهان عمومی، اظهار کرد: شعر و ادبیات با توجه به شاخصه هایی که دارد از تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده و شاعر با آشنایی به نکات کلیدی ذائقه مخاطب و مهارتی خاص می تواند در روح و جان وی تاثیر گذاشته و مفاهیم را به بهترین وجه انتقال دهد.
وی افزود: انس با اشعار حکمت آمیز که در واقع محملی برای ترویج اخلاق نیکو و تربیت انسانهاست، سعادت و سلامت جامعه را رقم می زند و هر دفتر شعری که منتشر می شود، پیکی است که صدها اندیشه و معنی را انتقال می دهد.
صفی پور خاطرنشان کرد: براین اساس اگر اشعار سروده شده توسط شعرا، دارای بار معنایی مستحکم، پرمحتوا و استواری باشند در تربیت انسان هایی با بصیرت و با معرفت موثر خواهند بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شعرا و ادبا را سرمایه های عرصه فرهنگ و هنر کشور برشمرد.
7223/587
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن