تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819649583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکانیسم یک خانواده از پروتئین های دخیل در سرطان رمز گشایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مکانیسم یک خانواده از پروتئین های دخیل در سرطان رمز گشایی شد مادرید-ایرنا-محققان مرکز تحقیقات سرطان شهرˈسالامانکاˈ اسپانیا مکانیسم کامل یک خانواده از پروتئین ها که در گسترش سرطان و دیگر بیماری های شایع مانند چاقی و سندرم متابولیک دخیل هستند را رمز گشایی کردند.


به گزارش ایرنا از روزنامه ال پاییس،این تحقیقات که در مجله علمی ˈساینس سیگنالاینˈ منتشر شده، برای نخستین بار مکانیسم کامل فعال شدن یک خانواده از پروتئین های ˈواوˈ که در سرطان دخیل هستند را مشخص می کند.
این تحقیقات فعال شدن این پروتئین ها چه در پاسخ فیزیولوژیکی معمولی و چه در سلول های سرطانی را تشریح می کند؛روشی که موجب پیدا شدن راه های جدید برای مهار این پروتئین ها چه در سرطان و چه در بیماری های شایع نظیر چاقی و سندرم متابولیک می شود.
این پیشرفت علمی اجازه درک اینکه سلول ها در موارد خاص فیزیولوژیکی چه پاسخ هایی دارند را می دهد.
به گفته محققان، این مجموع پروتئین ها یک نقش اساسی در کنترل تکثیر سلولی و مهاجرت آن دارند؛ موضوعی که در گسترش سرطان و پیشرفت آن به سوی متاستاز (گسترش سلول های سرطانی به بقیه بافت های بدن )مهم است.
این پروتئین ها از نظر فیزیولوژیکی در پاسخ های قلبی و عروقی ، ایمنی و سوخت و ساز بدن دخیل هستند و به این دلیل درک عملکرد آن در داخل سلول ها اجازه پیشرفت در تحقیقات بالینی این مجموعه از بیماری ها را می دهد.
اروپام **1234**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن