تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820272640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همایش تحولات اجتماعی و نقش زنان در دنیای معاصر در سریلانکا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
برگزاري همایش "تحولات اجتماعی و نقش زنان در دنیای معاصر" در سریلانکا
به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) همایشی با عنوان "تحولات اجتماعی و نقش زنان در دنیای معاصر" به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در سريلانكا برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، این سمینار كه در سالن همایشهای مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی و با حضور بانوان دانش پژوه دانشگاهی، روزنامه نگار و مدیران مدارس اسلامی برگزار شد، "علیرضا خوشرو" رایزن فرهنگی ايران با تبریک این روز مبارک و خیر مقدم به شخصیتهای شرکت کننده در این سمینار به نقش زنان ایرانی در جامعه پرداخت و حضور آنان را در زمینه های اجتماعی از دستاوردهای مهم در جامعه ایران دانست. وی با اشاره به گامهای گسترده ای که زنان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه ایران داشته اند، به ارائه اطلاعات آماری، تلاش به تصویر کشیدن پیشرفتهای بانوان ایرانی در عرصه های گوناگون جامعه به ویژه در زمینه علوم و فناوری پرداخت. "مارینا اسماعیل" مددکار برجسته مسلمان و نویسنده چندین کتاب معتبر در سریلانکا؛ در فضائل حضرت زهرا(س) و رابطه خاص او با پدربزرگوارش پیامبر اکرم(ص) به ايراد سخنراني پرداخت و از شخصیت بی عیب و نقص بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) تمجید کرد. وي اظهارداشت: روز زن با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) منطبق است و حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی برای تمام زنان در سراسر جهان است و ايشان داراي صفاتی نظیر شجاعت، عدالت طلبی، دفاع از حق و ایثار مي باشد. دکتر "مینا طاهر" مدرس دانشگاه کلمبو و معاون مرکز مطالعات استراتژی سریلانکا درباره باورهای اسلامی رایج در مورد زنان، بیان داشت: در اسلام مردان و زنان از کرامتهای انسانی برابری برخوردارند. دکتر "جزیما" رئیس سابق دانشگاه جنوب شرق سریلانکا و معاون کمیسسون حقوق بشر سریلانکا به نقصهای موجود در قانون مسلمانان سریلانکا اشاره و در ادامه به تفاوتهای فمینیسم در غرب و تلاشهای که به برابری زنان مسلمان صورت می گیرد، پرداخت. "چولانی کودکارا" از پژوهشگران ارشد حوزه زنان در سریلانکا در سخناني گفت: زنان مسلمان سریلانکا باید از آزادیهای که در اسلام وجود دارد بهره بیشتری ببرند. وي در ادامه به تفاوتهای که در قانون مسلمانان سریلانکا و شریعت و قوانین اسلامی سایر کشور ها وجود دارد، اشاره كرد. "کامیر بالاسوریا" استاندار جنوب سریلانکا از سیاستهای جمهوری اسلامی برای کمک به سریلانکا در کنوانسیون حقوق بشر انجام شده است تشکر و  از روابط خوبی که بین دو کشور از گذشته های دور وجود داشته است، اظهار خوشحالی کرد و برای تقویت بیشتر روابط در آینده تأکید نمود.


۱۳۹۳/۲/۳ - ۰۸:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن