تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798330910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در خارج از كشور 


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
برگزاري مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در خارج از كشور 
مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت امام خميني (ره)، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن از سوي نمايندگي هاي فرهنگي كشورمان در خارج از كشور برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، اين مراسم در مناطق و كشورهاي مختلف و به شرح ذيل برگزار گرديد:
 
ايتاليا 
 
مراسم جشن و شادي  به مناسبت ولادت حضرت فاظمه زهرا (س) و تولد حضرت امام خميني (ره) در مركز امام المهدي شهر رم برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور دهها نفر از شيعيان ايراني، لبناني و افغاني و ايتاليائي برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و تلاوت زيارتنامه حضرت زهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمين شاملي استاد حوزه علميه قم و جامعه المصطفي(ص) به سخنراني پرداخت.
 
شاملي گفت: در اسلام سيادت و بزرگي به تقوي است چون در سوره شعرا بدين امر اشاره فرموده است كه ما شما را به صورت طائفه و قبايل مختلف قرار داديم ولي كريمترين و بهترين شما تقوي داران شما هستند. سؤال برخي از مسلمانان يا غيرمسلمانان اين است كه چرا حضرت فاطمه سرور زنان دو عالم ناميده شده است در حالي كه عمر زيادي نداشته است و زنان ديگري هم بوده اند كه اعمال صالحه زيادي داشته اند؟
 
وی افزود: قانون همه اديان الهي اين است كه بزرگي را منوط به كاركردها و عملكردهاي فرد مي دانند نه شعار و ادعا . زنهاي بزرگ و برتري در تاريخ بشريت پيدا شدند مثل ساره همسر حضرت ابراهيم، مريم مادر حضرت عيسي، آسيه همسر فرعون يا خديجه همسر پيامبر اكرم(ص)، پس با وجود زنان بزرگي در تاريخ چطور حضرت زهرا به اين نتيجه و مرتبه رسيدند؟
 
وي در ادامه سخنانش اظهار داشت: بايد بگوئيم كه اين لقب را پيامبر داده و اوهم از طرف خداوند آنرا اعلام كرده است و لذا به عنوان يك واقعيت داراي يك پيام براي همه ما است .برخي معتقدند اين امر به خاطر اين است كه وي دختر پيامبر بوده است .اما در اسلام معيار سنجش و ارزيابي افراد دختريا همسر پيامبر بودن نيست .گرچه ابعاد وراثت مي تواند در خوب و بد شدن افراد موثر باشد ولي در درگاه خداوندي معيار اصلي ،عملكرد خود فرد است.
 
شاملی با بیان اینکه حضرت زهرا 18 سال عمر كردند كه نه سال از آنرا ايشان اصلا مكلف نبودند، بیان کرد: در طول نه سال ايشان آنچنان كيفي عمل كردند كه به قله رفيع انسانيت رسيدند .در اسلام به كيفيت عمل تاكيد شده است. ظاهريها در اسلام مثل خوارج و طالبان و وهابيها كساني هستند كه ديانت را سوار بر كميت كرده اند. بنابراين پيام مهمي كه بايد بگيريم اسن است كه عملكرد كيفي را در دين مداري خودمان لحاظ كنيم چرا كه در غير انصورت موجب انحراف خواهد شد.
 
در پايان اين مراسم برخي از حضار سوالاتي در باب ولادت حضرت زهرا(س) و مسائل مبتلي به جامعه اسلامي مطرح كردند و شاملي هم به آنها پاسخ گفتند.
 
گفتني است مراسم مشابهي در شهر ميلان و تورينو در شمال ايتاليا هم برگزار شد.
 
صربستان
 
آیین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) و روز زن در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.
 
در این مراسم با شکوه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد ، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم تأسی به اندیشه و منش آن حضرت تاکید و با یادآوری برخی از خصایص شاخص دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، منزلت و منقبت زن در دین مبین اسلام نیز تشریح گردید. 
 
محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد طی سخنانی در این مراسم به شخصیت گرانسنگ سرور بانوان دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) اشاره کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) به عنوان کوثر هستی ، الگوی تمام و کمالی برای زنان عالم است و سیره زندگی او اسوه بی بدیلی است که باید سرمشق عینی و عملی واقع شود. 
 
شالویی افزود: ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه (س) حکایت از حقیقتی والا و منبعث از مراتب معنوی ایشان دارد که در مکتب نبوی شکل گرفته و آموزه های خویش را بر مبنای آن استوار کرده است. 
 
وی همچنین با اشاره به تقارن این ایام با روز زن، نقش زنان در جامعه بشری را اصلی و اساسی دانست و افزود: زنان در ساختن جامعه انسانی و رشد و اعتلای آن نقش بی نظیری دارند که قابل توصیف نیست. 
 
شالویی همچنین ضمن یادآور شدن همزمانی این ایام خجسته با زادروز رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت این روز مهم ، از امام خمینی بعنوان انسان کاملی یاد کرد که با علم و ایمان و عرفان و اعتقاد منشأ تحولی بزرگ شد. 
 
در این آیین با فضیلت که به همت رایزنی فرهنگی و با همکاری صمیمانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و با حضور ایرانیان مقیم، مسئولین و کارکنان نهادهای ایرانی به اتفاق خانواده های آنان و همچنین شماری از شیعیان و شیفتگان عصمت وطهارت برگزار شد ، به جمعی از مادران و همسران شرکت کننده در مراسم نیز از سوی رایزنی فرهنگی ايران هدایای نفیسی اهدا گردید.
 
سودان
 
مراسم میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) با حضور ايرانيان مقيم در سودان برگزار شد.
 
در اين مراسم  "حجت الاسلام و المسلمین محمّودی" نيز در سخناني گفت: اگر برای پیدا کردن اسوه و الگوی برای زنان و مادران هستیم ، بالاتر از حضرت زهراء (س) پیدا نمی کنیم و اگر بخواهیم مناسبتی را به عنوان" روز مادر" نام گذاری نمایم ، چه روزی بهتر از روز تولد حضرت فاطمه ، او بالاترین شخصی است که می توان وی را اسوه و الگو برای مرد و زن قرارداد.
 
"دکلمه ای" زیبا دروصف حضرت زهراء (س) توسط یکی از دانش آموزان مدرسه ایرانی، زینت بخش دیگری از این مراسم بود.
 
در پايان خانم " رستم پور" اعزامي از ايران نيز در سخناني درخصوص کمال ، محور شکل گیری وچگونگی رسیدن به آن سخنانی را بیان وبر ارزشهای والای انسانی مبتنی بر مهر و محبّت تاکید کرد و اظهار داشت: اگر ما در "واژه کوثر" تعمّل و تفکرکنیم، خواهیم دیدکه کوثر یعنی محبّت و معرفت، معرفت جاودان ، هرچه انسان در وادی عشق و محبّت حرکت کنند، افق های بشتری در پیش روی او ظاهر می گردد.حضرت زهراء کوثر بی پایان بود و خداوند انسان رادر رسیدن به این کمال تنها نگذاشت ، الگوی چون زهراء مرضیه را برای هدایت آن فرستاد.
 
در پایان این مراسم به مناسبت "روز زن" و تکریم روز مادر از برخی زنان حاضر در این مراسم تقدیر و هدایای اهدا شد.
 
 چین (شانگهای)
 
به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام زن،  جشن با شکوهی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.
 
 در این مراسم كه  اعضای ارگان های رسمی ایران، جمعی از ایرانیان مقیم و دانشجویان بهمراه خانواده حضور داشتند، در ابتدا آیاتی چند از کلام ا... مجید قرائت گردید و سپس رخشنده وابسته فرهنگی ایران در شانگهای ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تشکر از حضورشان ولادت ام ابیها، دخت پیامبر گرامی اسلام، حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام زن را تبریک گفت و سخنان خود را با جمله ای از مقام معظم رهبری در ارتباط با شخصیت حضرت زهرا (س) آغاز کرد و سپس در خصوص فضایل آنحضرت مطالبی را عنوان داشت و در بخش دیگری از سخنان خود نیز حضرت زهرا(س) ماه کاملی بود که روزی از مشرق، سرزمین وحی درخشیدن گرفت و امروز عالمیان همچنان سرگشته و سرمست از حضور شکوهمند ایشان هستند.
 
 وي در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به روز بزرگداشت زن با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) که فرموده بودند: مرد از دامن زن به معراج می رود. گفت: روز زن یعنی درست نگاه کردن به زن. اسلام به معناى واقعى زن را گرامی شمرده است. از یک سو  روى نقش مادر و حضور زن در درون خانواده تکیه مى‌کند و از سوی دیگر منعی برای حضور آنان در فعالیت های اجتماعی نمی گذارد. اسلام خواهان این است که زن هم مادر و همسر خوبی باشد و هم در فعالیت های اجتماعى شرکت کند. حضرت زهرا سلام الله علیها مظهر چنین زنی است.
 
در ادامه دو سرود زیبا  توسط دانش آموزان مدرسه ایران در شانگهای اجرا گردید که بسیار مود توجه حاضرین قرار گرفت و در نهایت با مولودی خوانی توسط یکی از دانشجویان ایرانی به پایان رسید.
 
افغانستان (هرات)
 
مراسم ميلاد حضرت فاطمه (س)، امام خميني(ره)  و روز مادر و روز زن  به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درهرات برگزار شد.
 
اين مراسم كه با همکاری با مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان شعبه شعبه هرات  با حضور مسئولان شخصیتهای علمی، اجتماعی در محل سالن تبیان هرات برگزار شد، در پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم؛ تواشیح خوانی توسط گروه الفجر هرات و مداحی حسن زاده؛ مسئول مرکز تبیان هرات؛ حجت الاسلام هاشمی؛ ضمن اظهار خوشامدگویی و تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) و روز زن اظهار داشت: " حضرت زهرا(س) تمام ارزشهای انسانی و فضیلت خاندان اهل بیت(ع) را در خود جمع کرده بود.
 
وی افزود: فاطمه زهرا (س) علاوه بر دخت رسول الله(ص) همسر حضرت علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) که الگوی همه دختران و زنان و مادران مسلمان است؛ یک انسان کامل و نمونه بود که بر قله های بلندی از انسانیت گام گذاشته بود. در فضیلت زهرا(س) همین بس که سوره کوثر که نام وی می باشد، زینت بخش قرآن کریم است؛ اگر مراد از کوثر «خیر کثیر» باشد باز فرزندان فاطمه به خصوص حضرت مهدی موعود(عج) می باشد که قوام عالم به وجود او بستگی دارد. " 
 
سپس مولوی سید احمد آخوند رئیس شورای اخوت شعبه هرات؛ طی سخنان مبسوطی به ترجمه و تفسیر سوره کوثر پرداخت و آنرا خاص  حضرت فاطمه الزهرا دانست.
 
وی با اشاره به موقعیت و جایگاه حضرت فاطمه(س) در تاریخ اسلام؛ خطاب به  بانوان افغانستان گفت: اگر در زندگی از دختر پیامبر (ص) پیروی کنید و او الگوی شما باشد؛ در هر دو جهان آسوده خواهید بود.
 
وی در خاتمه سخنانش ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(ره) را به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آیت الله العظمی خامنه ای و مردم مسلمان ایران تبریک گفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی سعد آبادی کارشناس ارشد علوم اسلامی نيز در سخناني ضمن مقدمه ای وضعیت و موقعیت زن در دوران قبل از اسلام را تشریح و سپس ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) تنها زنی در جهان اسلام است که پیامبر اکرم(ص) او را هم دختر و هم مادر خود خطاب کرده است. تنها بانویی است که به نقل از بزرگان سنی و شیعه پیامبر(ص) به احترام اش بپا می خاست و بوسه بر دست اش زده است.
 
تايلند
 
در آستانه فرارسيدن سالروز ولادت وجود مطهر حضرت فاطمه زهراء(س) و هفته پاسداشت مقام مادر و زن مراسم ويژه ايي با حضور سفير و رايزن فرهنگي كشورمان، نماينده دفتر جامعه المصطفي و سعيديان مدرس و قاري برجسته كشورمان و حضور جمعي از ايرانيان در محل حسينيه ولايت رايزني فرهنگي كشورمان در تايلند برگزار گرديد.
 
در اين مراسم اشعار و مولودي در وصف حضرت زهرا(س) قرائت شد و در ادامه  حجت الاسلام كريمي پيرامون ويژگيهاي شخصيتي و علمي حضرت زهرا(س) و جايگاه آن حضرت در مقام مادر و همسري نمونه و يار و همراهي دلسوز براي وجود گرامي رسول مكرم اسلام(ص) به ويژه بعد از وفات حضرت خديجه(س) كه ايشان را ملقب به ام ابيها نمود.
 
به مناسبت اين ايام فرخنده نيز مراسم و جشن هاي ويژه ايي در تمامي مساجد و حسينيه هاي شيعيان تايلندي در سراسر اين كشور برگزار مي گردد.
 
همچنين به همين مناسبت مراسم جشن ميلاد كوثر ويژه بانوان ايراني و تايلندي در محل سفارت كشورمان در روز يكشنبه بعدازظهر با حضور كماليان همسر سفير و نجاريان زاده، همسر رايزن فرهنگي كشورمان  و كريمي همسر نماينده جامعه المصطفي(ص) در تايلند و همسران و دختران اعضاي سفارت و مدرسه جمهوري اسلامي ايراني- مدير و كادر و دانش آموزان مدرسه المهديه و جمعي از بانوان شيعه تايلندي برگزار خواهد شد.
 
پاكستان (كراچي)
 
مراسم باشکوه فرخنده ولادت باسعات حضرت فاطمه زهرا(س) و دعاي شريف کميل با حضور آيت الله بهاء الديني نماينده مقام معظم رهبري، سرکنسول، معاون و پرسنل کنسولگري ايران، فرهنگيان و ایرانیان مقیم در خانه فرهنگ ايران برگزار شد.
 
در اين مراسم پس از قرائت دعاي شريف کميل مداحان اهل بيت(ع) به مداحي و سرود خواني پرداختند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.



۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن