تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798327146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حق راي سياهپوستان و اقليت هاي آمريکا در خطر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۱:۱۸ق.ظ)
اوباما: حق راي سياهپوستان و اقليت هاي آمريکا در خطر است رئيس جمهور آمريکا جمهوريخواهان را به تلاش براي محدود کردن حق راي اقليت ها و سياهپوستان اين کشور متهم کرد.
به گزارش خبرنگار بين المللي موج، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا به طور علني کميته ي ملي جمهوري خواهان (GOP) را به محدود کردن حق راي و منع راي دهندگان از ابراز نظرخود بعلاوه ي به خطر انداختن 50 سال حق راي ميليون ها سياه پوست آمريکايي و ديگر اقليت ها، محکوم کرد.
اوباما در سخنراني آتيشن خود در کنفرانس ملي شبکه ي فعاليت "ال شارپتن" درمورد فعالان حقوق مدني گفت: "حقيقت روشن و ساده اين است که حق راي امروز به گونه اي به خطر افتاده است که زمان تصويب قانون حق راي يعني پنج دهه ي پيش سابقه ندارد".
در حاليکه کنترل سنا در دست دموکرات ها است، آنها (جمهوريخواهان) توانايي رئيس جمهور در پيشبرد برنامه هاي خود را در کنگره محدود کرده اند و اوباما وارد مشاجره ي جدي در مورد دسترسي به حق راي در انتخابات سال مي شود.
جمهوري خواهان ادعا مي کنند که اين قوانين از تقلب در راي گيري جلوگيري مي کند اما دموکرات ها معتقد اند اين حرکت مخالف قانون 1965 است که به اوباما براي طي کردن مسير سياسي خود کمک کرده بود.
وي همچنين به بيان داستان هايي از منع مردم براي راي دادن به اين بهانه که کارت شناسايي مناسب ندارند يا براي ثبت نام به گذرنامه يا برگه تولد نياز دارند مي گويد: "در کل کشور، جمهوري خواهان هميشه سعي در سخت تر کردن راي دادن براي مردم داشته اند".
وي ادامه مي دهد: "حدود 60 درصد آمريکايي ها گذرنامه ندارند، تنها به اين دليل که پول کافي براي مسافرت به خارج از کشور را ندارند و نبايد در خانه ي خود از راي دادن باز بمانند".
سخنراني اوباما براي جمعيتي حدود يکهزار و 600 نفري در سالن کنفرانس هتل نيويورک يک روز بعد از جشن گرفتن پنجاهمين سالگرد قانون حقوق مدني در کتابخانه ي "آستين در تگزاس" اتفاق افتاد، درجايي که او درک رئيس جمهور "ليندان جانسون" از قدرت رياست جمهوري و استفاده از آن براي ايجاد فرصت هاي جديد براي ميليون ها آمريکايي را مورد ستايش قرار داد.
رئيس جمهور آمريکا تلاش هاي انجام شده براي محدود کردن دسترسي به صندوق هاي راي را بطور مستقيم به کميته ي ملي جمهوري خواهان (GOP) مرتبط مي داند و اظهار مي دارد که تلاش ها از هر دو حزب نبوده است و فقط جمهوري خواهان مسئول آن هستند. وي با به سخره گرفتن جمهوري خواهان مي گويد: "اين چه نوع جايگاه سياسي است؟ چرا بايد منع دسترسي مردم به صندوق هاي راي را بخشي از برنامه ي خود قرار دهيد؟"
جمهوري خواهان اظهار مي کنند که قانون راي آنها به دنبال امن کردن فرآيند راي گيري است و تلاشي براي محدود کردن مشارکت دموکراتيک نبايد تلقي شود.
"جوان کورنين" سخنگوي جمهوري خواهان که موقعيت قوانين راي گيري او توسط دولت اوباما تحت شعاع قرار گرفته مي گويد: "دادگاه عالي تصويب کرده که کارت شناسايي راي دهندگان بايد قانوني باشد".
"مگان ميچل" سخنگو جمهوري خواه گفت: "حفاظت از يکپارچگي فرآيند راي گيري به نفع همه است به جز سياست هاي حزبي".
براي دموکرات ها هيچ مسئله سياسي مهم تر از توانايي تشويق راي دهندگان براي حضور پاي صندوق هاي راي در ماه نوامبر امسال نيست. علي رغم تلاش برخي احزاب جهت محدود کردن راي اوليه و مطرح کردن نياز به کارت شناسايي، همراه با مشارکت نيمه مدت ضعيف از سوي دموکرات ها، به طور سنتي آنها موفق شده اند شمار راي دهندگان خود را افزايش دهند و به همين علت رئيس جمهور آمريکا تلاش مي کند تا تعداد راي دهندگان را بهبود ببخشند.
اوباما گفت: " مي خواهم روشن سخن بگويم، من مخالف تلاش منطقي براي ايجاد امنيت در راي گيري نيستم. ما اين را درک مي کنيم؛ بايد گاهي قانون وجود داشته باشد، اما من مخالف کارت شناسايي اي هستم که ميليون ها آمريکايي آن را ندارند".
طبق گزارش مرکز برنان دانشکده ي حقوق نيويورک، سال گذشته هفت ايالت در آمريکا محدوديت راي دهندگان را اجرا کردند، اما تنها کاروليناي شمالي از عکس براي شناسايي استفاده و محدوديت ها در روز انتخاب را حذف کرد و تعداد روزهاي اوليه ي راي گيري را کاهش داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن