تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826532902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست «خواب تلخ» در...


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: كارگردان فيلم «خواب تلخ» گفت: يك فيلم مي‌تواند مثل يك كاسه آجيل باشد كه تماشاگر از هر طيف و طبقه‌اي با آن ارتباط برقرار كند. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در ادامه نشست‌هاي «كانون فيلم انجمن منتقدان» نشست نقد و بررسي فيلم «خواب تلخ» ساخته «محسن امير يوسفي» ديشب با حضور كيوان كثيريان و مهرزاد دانش روز گذشته پس از نمايش اين فيلم در تالار اجتماعات خانه سينما برگزار شد. بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين نشست «محسن اميريوسفي» فضاي «خواب تلخ» را تركيبي از طنز ،جدي و تراژيك خواند و گفت: اگر فيلم لحن طنز نداشت پاگذاشتن در فضاي مرده‌شورخانه را براي ما مشكل مي‌كرد. وي ادامه داد: در اين فيلم طنز سلاح بسيار نيرومندي براي تصوير موضوعي بود كه كمتر كسي به سراغ آن رفته بود. «كيوان كثيريان» كه اجراي اين برنامه را بر عهده داشت، طي اظهاراتي گفت: بحث روايت، عنصر مهمي در اين فيلم است. راوي مرده‌شور است و عنصر ديگري كه به كمك راوي مي‌آيد، تلويزيون است كه تلويزيون در پيشبرد قصه فيلم بسيار موثر است. امير يوسفي نيز در ادامه افزود: استفاده از مديوم تلويزيون به جذابيت كار اضافه كرد و دست ما را براي بهره‌گيري از يكسري المان‌ها باز گذاشت. كارگردان «خواب تلخ» همچنين گفت:فيلمنامه فيلم برمبناي شخصيت نابازيگران فيلم نوشته شده و همه نابازيگران همان شغل‌هاي خودشان را بازي مي‌كردند. وي درباره شخصيت اسفنديار در فيلم گفت: ما زماني كه در حال فيلمبرداري از قبرستان بوديم با اين شخصيت آشنا شديم .او ابتدا به فيلمبرداري فيلم ما اعتراض مي‌كرد ولي بعدا خودش نقش اول را بازي كرد.نوع شخصيت و اعتماد به نفس‌اش خيلي براي ما جالب بود. امير يوسفي افزود: تابويي كه نسبت به مرگ و ابزار مرگ مانند سنگ قبر،مرده شور ،قبرستان و... وجود دارد، در ايران بيشتر از جاهاي ديگر است و همين باعث شده كمتر به موضوع مرگ پرداخته شود. من سعي كردم دراين فيلم نشان دهم كه مرگ بيش از آنكه مقوله‌اي ترسناك باشد مي‌تواند در آن زندگي وجود داشته باشد. در ادامه اين نشست كارگردان «آتشكار» با بيان اين مطلب كه شايد خودخواهي و يا بي‌پولي باعث شد تا تدوين اين فيلم را خودش انجام دهد، افزود: من به هيچ وجه اعتقادي به سينماي كند و ملال‌آور ندارم. يك فيلم مي‌تواند مثل يك كاسه آجيل باشد كه از هر طيف و طبقه‌اي از تماشاگر با آن ارتباط برقرار كنند. اميريوسفي داستان فيلم «خواب تلخ» را داستان تكراري خواند و گفت: اين نوع نگاه و پختگي است كه باعث تفاوت فيلم مي‌شود. شايد من چند سال ديگر داستان «خواب تلخ» را با بازيگران حرفه‌اي بسازم و نوع نگاه و پختگي باعث تفاوت آن با خواب تلخ فعلي شود. وي ادامه داد: من خوشبختانه تجربه دستياري در سينما را نداشته‌ام و پشتوانه و تكيه‌گاه من ساخت فيلم‌هاي كوتاه بوده است. مهرزاد دانش منتقد سينما نيز در اين نشست گفت: لايه اول «خواب تلخ» بيشتر جنبه‌هاي تفنني و تفريحي فيلم را فراهم مي‌كند.اينكه با موقعيت مهيب ،جدي و ترسناك مرگ اينگونه شوخي مي‌شود بارزترين جلوه فيلم است. ما در سينماي جهان و در آثار سينماگراني چون برگمان و وودي آلن نيز چنين تجربياتي را شاهد بوديم. وي ادامه داد: لايه دوم فيلم جدي‌تر است. لايه‌اي كه از فضاي طنز آميز فيلم فاصله مي‌گيرد و به بحث سلطه مي‌پردازد. در اين فيلم شخص اسفنديار سلطه جو است و افراد پيرامونش سلطه‌پذير هستند. او از طريق كانال‌هاي تلويزيون بر مسائل پيراموني و حاشيه‌اي خودش نظارت دارد ولي سپس از طريق همين تلويزيون است كه در زمينه پايان گرفتن سلطه‌اش هشدار مي‌گيرد. مهرزاد دانش نيز در ادامه گفت: «خواب تلخ» در مرز گذر و تعليق حركت مي‌كند. همچنين يك جا مستند است و درجايي فانتزي. وي ادامه داد: تعادل و انسجام يكي از ويژگي‌هاي اصلي فيلم است. البته معتقدم با يك تدوين مجدد مي‌توان فيلم را در سير سريع‌تري انداخت. همچنين بايد گفت كه «خواب تلخ» تجربه شيرين و نويي در سينماي ايران است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن