تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798657967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارداری نامشروع زنان برای فرار از سربازی/ حضور پادشاه عربستان در منزل هاشمی رفسنجانی/ کجای دنیا دختر به خواستگاری پسر می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی سال 92؛
بارداری نامشروع زنان برای فرار از سربازی/ حضور "پادشاه عربستان" در منزل هاشمی رفسنجانی/ کجای دنیا دختر به خواستگاری پسر می‌رود
بارداری نامشروع زنان برای فرار از سربازی، جایگزینی "سایت سبد کالا" با بسیاری از خبرگزاری‌های پربیننده ایرانی، کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست، برهنگی "مجری زن" باعث اخراجش شد، افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز اردوغان با پسرش، حضور "پادشاه عربستان" در منزل هاشمی رفسنجانی، بخشنامه برای ممنوعیت "حرکات موزون" در برج میلاد، ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد، دعوت از "بن‌لادن روسیه" برای جنگ در اوکراین "، کجای دنیا دختر به خواستگاری پسر می‌رود، "وطن فروشی" پیشنهاد کری به آوارگان فلسطینی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 6 اسفند تا 13 اسفند 92 است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

توافقات اتحادیه اروپا بر علیه جاسوسی آمریکا

خبرگزاری آلمان نوشت: در پی سفر "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل به بروکسل اتحادیه اروپا و برزیل درباره ایجاد شبکه ارتباطی زیر دریا، توافق کردند و اعلام کردند که چنین اقداماتی با هدف مقابله با  جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا صورت می‌گیرد.






به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، 2 طرف از پیشنهاد آلمان در زمینه ایجاد شبکه ارتباط اینترنتی اروپایی استقبال کردند و در نشست اخیر تضمین بی‌طرفی اینترنتی را خواستار شدند. کابل‌های اینترنتی از اقیانوس اطلس عبور خواهند کرد و از "لیسبون" پایتخت پرتغال به "فورتالزا" در شمال برزیل خواهند رسید.

 زنانی که در سربازی دچار بارداری نامشروع می‌شوند!

بر اساس آمار رسمی؛ بیش از 200 سرباز زن بریتانیایی به دلیل حاملگی ناخواسته مجبور به بازگشت از محل خدمت خود شده‌اند. 99 تن از این سربازان از افغانستان و مابقی از عراق به بریتانیا فراخوانده شده‌اند، زیرا طبق قوانین این کشور زنان باردار نمی‌توانند در جبهه‌های جنگ حضور یابند.






 به گزارش تدبیر به نقل از روزنامه دیلی میل، این سربازان با هواپیماهای مخصوص حمل مجروحان به بریتانیا بازگشته‌اند. بریتانیا نزدیک به 600 سرباز در افغانستان و همین مقدار هم در عراق دارد. افزایش زنان باردار در ارتش بریتانیا نگرانی فرماندهان از افزایش روابط نامشروع در میان واحدهای مختلف ارتش را بالا برده است، امری که به افزایش هزینه‌ها و آسیپ‌پذیری نیروها در خارج از مرزهای کشور منتهی می‌شود.

عکس منحصر به فرد از رهبر انقلاب

مشرق نوشت: این تصویر که در یکی از روزنامه‌های محلی مشهد منتشر شده است، نشان‌دهنده فضای شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و واگوکننده راه‌های انتقال پیام (ضبط صوت و کاست) در آن دوران است.







تصویری که در آمریکا بایکوت شد

"کنت جارکی" kenneth jarecke"v، عکاس آمریکایی با گرفتن این عکس که نخستین بار در نشریه آبزرور (March ۱۰, ۱۹۹۱) منتشر شد شهرت جهانی یافت.

به گزارش عصرامروز، او در حاشیه عکس که یک سرباز عراقی سوخته شده در جنگ اول خلیج فارس را نشان می‌دهد، نوشته است: اگر من این عکس را نمی‌گرفتم، مردم، مانند مادر خودم، فکر می‌کردند که جنگ همان چیزی است که در تلویزیون می‌بینند. با این وجود، این عکس در بیشتر رسانه‌های آمریکایی بایکوت شد.






پلیس آلمان یک مُبلغ سلفی را دستگیر کرد

به گزارش تسنیم به نقل از پانوراما الشرق الاوسط خبر داد، پلیس آلمان اعلام کرد که یک مُبلغ سلفی را در شمال منطقه راین که اقدام به جمع ‌آوری کمک‌های مالی برای تروریست‌های سوریه می‌کرد، دستگیر کرده است.

پلیس آلمان با اعلام این خبر افزود: دادستانی کل آلمان این مُبلغ سلفی را به جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه مالی برای مبارزانی که علیه نظام بشار اسد در سوریه می‌جنگند و نیز ارسال آن به طرف‌های دیگر متهم کرده است. این در حالی است که این فرد سالها است که جزو مُبلغان بسیار با نفوذ در کشور آلمان به شمار می‌رود.


رسانه "اقتصاد مقاومتی" رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی "اقتصاد مقاومتی" با هدف تولید ادبیات و گفتمان‌سازی در این عرصه رونمایی شد و این پایگاه اینترنتی با  توجه به دغدغه‌های "رهبر معظم انقلاب" درباره لزوم ایجاد گفتمان رایج و فراگیر برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

به گزارش رجا، این سایت قصد دارد علاوه بر پوشش جامع اخبار و گزارش‌های مرتبط با موضوع اقتصاد مقاومتی، محورهای اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با استدلال صحیح و منطقی برای مردم و نخبگان تبیین کند تا به تدریج در بخش‌های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. این سایت که به همت جمعی از فعالان اطلاع‌رسانی و اقتصادی به نشانی http://reseconomy.ir  در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

اساتید، محققان، پژوهشگران، مدیران و همه علاقه‌ندان این عرصه می‌توانند مقالات و مطالب خود را برای انتشار به این سایت ارسال نمایند.

اوکراین / ادای احترام "کاترین اشتون" به کشته‌شدگان درگیری‌های اخیر کی یف






رقصی که 7 میلیارد دلار آب خورد!

یک روز پس از آن که "پرنس چارلز"، ولی‌عهد انگلستان، با پوشیدن لباس‌های سنتی عربی در "رقص شمشیر" شاهزادگان سعودی شرکت کرد، بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس از نهایی شدن قرارداد فروش 72 جنگنده تایفون به خاندان "آل سعود" خبر داد. "ایان کینگ"، رئیس شرکت بی. ای. ای انگلیس با اعلام این خبر گفت، قرار نیست مردم هرگز بدانند که عربستان چه مقدار پول برای این معامله پرداخت کرده است.






به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌های قبلی بنا بود عربستان با پرداخت 4.4 میلیارد پوند (نزدیک به 7 میلیارد دلار) جنگنده‌های انگلیسی را تحویل بگیرد، اما شرکت بی. ای. ای مبلغ بالاتری را درخواست کرده بود و معامله به همین علت به تاخیر افتاده بود و به گزارش العالم، بلافاصله پس از اعلام عمومی این معامله - که جزئیاتش برای افکار عمومی فاش نشد- "اندرو اسمیت"، سخنگوی جنبش مبارزه با تجارت اسلحه، گفت که "واضح است که پرنس چارلز از طرف دولت انگلستان و شرکت بی. ای. ای به عنوان یک تاجر اسلحه استفاده شده است".

این دهمین سفر رسمی چارلز، وارث تاج پادشاهی انگلیس، به عربستان بود. البته اطرافیان چارلز، صحت این گمان را انکار کردند و سخنگوی او اعلام کرد که معاملۀ سلاح در هیچ یک از مذاکرات سران آل سعود با شاهزادۀ انگلیسی مطرح نشده است.

تابناک/ مردان آسیب‌پذیر!






بیمارستان گاندی چرا "گاندی" نام گرفت؟

چندی پیش هتل بیمارستان گاندی به عنوان نخستین هتل بیمارستان کشور مجهز به بخش‌های مختلف تخصصی، با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و جمعی دیگر از مدیران حوزه سلامت و نمایندگان مجلس رسما در تهران افتتاح شد.

این بیمارستان شاید در حد خود یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور باشد که طبق برنامه قبلی از کشورهای دیگر نیز بیمار می‌پذیرد. نکته قابل توجه در این بیمارستان نام بیمارستان است؛ در حالی که بسیاری از خیابان‌ها و اماکن عمومی در حال تغییر نام هستند و نام‌های خارجی یا خارج از عرف آنها به نام‌های شهدا، ائمه و ارزشی تبدیل می‌شود، این بیمارستان نام خود را به یک الگوی هندی داده است.

به گزارش دانا، "مهاتما گاندی" فردی محترم برای جامعه جهانی است و تلاش‌های او برای مردم هند قابل تقدیر است؛ اما مگر کشور ما فاقد یک شخصیت بزرگ و تأثیرگذار است که مسئولین نام این بیمارستان را از یک الگوی بیگانه برمی‌دارند.
 

رفتار نامتعارف ماموران کشف قاچاق

رفتار غلط مأموران کشف قاچاق کالا در استان هرمزگان در برخورد با کالاهای قاچاق کشف شده، به سوژه‌ای برای خارجی‌ها تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی نوشت: تصاویر ویدئویی منتشر شده از این مأموران نشان می‌دهد آنها پس از کشف مقدار زیادی گازوئیل قاچاق، اقدام به ریختن و هدر دادن آن می‌کنند. این تصاویر منتشر شده به سوژه‌ای کمدی برای خارجی‌ها تبدیل شده است.

چه اندازه باید به مردم خوبی کرد؟

اساسا دین اسلام دین خوبی‌ها و زیبایی‌های اخلاقی است و سفارش فراوان درباره خوبی کردن دارد، به طوری که در قرآن چنین آمده است که "آیا پاداش نیکی کردن جز نیکی کردن است؟". همچنین در آیات و روایات داریم که "هر کس شکر مخلوقات را به جا نیاورد شکر خالق را نیز به جا نمی‌آورد".

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر بنا به دستورات اسلام، باید در برابر بدی‌ها هم خوبی کرد. قرآن می‌گوید: "با رفتار بهتر، رفتار بدی را دفع کن. در این صورت می‌بینی که همان کس که میان تو و او دشمنی بود دوست صمیمی تو شده است".  پیامبر خدا(ص) در این خصوص، فرمودند که " شخص خیرخواه چهار نشانه دارد؛ به حقّ قضاوت می‏‌کند و از خود به دیگران حقّ می‏‌دهد، برای مردم همان می‏‌پسندد که برای خود می‏‌پسندد و به (حقّ) هیچ کس درازدستی نمی‏‌کند".

یکی از نکاتی که باید در انجام خوبی توجه کرد این است که ببینیم آیا خوبی کردن معیار و حد و حدودی دارد؟ امام علی(ع) در این باره که معیار خوبی کردن چیست؟ می‌فرمایند: "معیار خوبی کردن، منّت نگذاشتن برای آن است". پیامبر خدا(ص) نیز فرمودند: "هر یک از شما همان گونه که خیرخواه خود است، باید خیرخواه برادرش نیز باشد."


دیدار معاون نخست وزیر بلژیک با "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"






اقدام غیر‌اخلاقی زن مصری برای جاسوسی

دادگاه نظامی مصر "سحر ابراهیم" را به جرم همکاری با "موساد" و دستگاه اطلاعاتی انگلیس محاکمه می‌کند. طبق اعترافات اولیه، این جاسوس دستگیرشده در اظهارات خود بیان کرد که با اغفال جنسی حدود 200 شخصیت سیاسی و اداری مصری توانسته است اطلاعات مهمی را در اختیار موساد قرار دهد.






به گزارش جام، تجهیزات کشف شده از این زن چندین قبضه سلاح، لباس و ادکلن‌های جذب کننده جنسی بوده است. طبق تحقیقات اولیه، اداره اطلاعات مصر بیان کرد که درآمد روزانه این جاسوس 500 یورو بوده و حتی تا مرز 2500 یورو نیز بوده است.

آمادگی "مارادونا" برای خدمت در ارتش ونزوئلا !

به گزارش العالم، "دیه‌گومارادونا" با انتشار فیلمی در یوتیوب تأکید کرد که آماده است در ارتش ونزوئلا به عنوان سرباز خدمت کند، زیرا رفتار مخالفان "نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا برای او ناخوشایند است و اعلام کرده که آمادگی من برای خدمت در ارتش ونزوئلا پیام و واکنشی به همه دروغ های امپریالیستی است‌.

به گزارش تابناک، مارادونا همچنین از تصمیم خود برای همکاری با یک شبکه تلویزیونی ونزوئلا به عنوان کارشناس مسابقات جام جهانی فوتبال تابستان آینده برزیل خبر داد و افزود که من به قدرت ونزوئلا ایمان دارم. زنده باد هوگو چاوز و نیکولاس مادورو و من هم مانند هوگو چاوز به حمایت از ونزوئلا افتخار می‌کنم.

کتابخانه ملی چین در شهر پکن






عصر ایران منتشر کرد، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در مسابقات رالی موتور سواری در کاراکاس که برای حمایت از دولت چپگرای ونزوئلا ترتیب داده شده است







تصویر گرفته شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی از دو کشور کره شمالی و جنوبی







دستگیری مخالفان پوتین در مسکو







"سایت سبد کالا" جایگزین بسیاری از خبرگزاری‌ها پربیننده ایرانی می‌شود

تعداد بازدیدکنندگان سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا که حدود یک ماه از عمر آن می‌گذرد افزايش چشمگيري يافته است. در حالی که حدود یک ماه از آغاز به کار سایت یارانه کالا نگذشته است، این سایت توانسته در رتبه‌بندی سایت "الکسا" به رتبه 65 برسد و از سایت‌های معروف جلو بزند.

به گزارش مشرق، سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا رسما از 12 بهمن آغاز به کار کرد و تاکنون چندین بار به علت افزایش ترافیک مخاطبان، مختل شده است و پیش‌بینی می‌شود با اعلام شروع مرحله دوم پرداخت سبد کالا این سایت بتواند .







"رتبه 65 سایت یارانه کالا در الکسا








"نمای ظاهری سایت استعلام سبد کالا"


مدیر عامل واتس‌آپ عذرخواهی کرد

به گزارش جام، در شنبه هفته جاری (۳ بهمن – ۳۳ فوریه) واتس‌اپ بیش از سه ساعت از کار افتاد. "جان کوم" (Jan Koum) یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ، با اشاره به این که اشکال مزبور بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین اختلال سرویس‌دهی واتس‌اپ در طی چند سال اخیر به شمار می‌رود، دلیل آن را "بروز اشکال در روتر شبکه" عنوان کرد.
 
آقای کوم روز یکشنبه نوشت: ما از این اختلال عذرخواهی می‌کنیم. ما با شرکت سرویس‌دهنده برای رفع مشکل و تاکید بر عدم تکرار اختلالات در آینده وارد عمل شده‌ایم.
گفتنی است، با این که فقط پنج سال از شروع به کار واتس‌اپ می‌گذرد، این برنامه توانسته ۴۵۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند.
 
حفاظت قابل توجه این محافظ







خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای رانندگی

عوامل مختلف و متعددی در جهان وجود دارند که عامل مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند و بررسی‌ از سوی دو کارشناس به نام‌های "میشل سیواک" و "براندون شوئتل" از موسسه تحقیقاتی حمل و نقل دانشگاه میشیگان انجام شد، با عنوان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای که در 193 کشور انجام گرفت و مشخص شد جاده‌ها مهمترین عامل مرگ و میر مردم در جهان هستند.

به گزارش ایسنا، همچنین این دو محقق به بررسی نرخ مرگ و میر ناشی از انواع بیماری‌ها پرداخته و آن را با آمار تلفات جاده‌ای مقایسه کردند که مشاهده شد به طور مثال در کشور نامیبیا احتمال مرگ افراد بر اثر سوانح جاده‌ای 53 درصد بیشتر از فوت بر اثر ابتلا به سرطان است. همچنین در قطر احتمال مرگ بر اثر تصادف پنج برابر بیش از سکته مغزی است.

بر اساس این گزارش مرگبارترین کشورهای جهان به لحاظ سوانح جاده‌ای شامل نامیبیا، تایلند، ایران، سودان، سوازیلند، ونزوئلا، کنگو، مالاوی، جمهوری دومینیکن و عراق هستند. همچنین در این گزارش از کشورهای سوئیس، هلند، آنتیگوا و باربودا، تونگا، جزایر مارشال، فیجی، مالت، تاجیکستان و مالدیو به عنوان کشورهایی که پایین‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای را دارند، نام برده شده است.


رفتارهای توهین‌آمیز با "زائران ایرانی" در عربستان

"سید علیرضا واسعی" عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درخصوص رفتارهای "غیرمحترمانه سعودیان" نسبت به ایرانیان شیعه در کشور عربستان نوشت: برخوردهای زشت و ناپسند البته در کنار "بقیع" یا در حرم خلاصه نمی‌شود، بلکه گاه معطل کردن‌های بی‌جا در فرودگاه، بی‌اعتنایی در بازار، بدگویی در مسیرها، رفتار غیرمودبانه و غیربهداشتی راننده‌های دون مایه اتوبوس‌ها و نیز مزاحمت‌هایی که در زیارت‌های دوره ایجاد می‌کنند، حاکی از نوع نگاه حاکم به ایرانی و کوچک‌انگاری ایرانیان است. گویی آنان از سر لطف و مرحمت ما را به کشور سعودی راه می‌دهند و مجازند هر رفتاری را با ما داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه می‌افزاید: به نظر می‌رسد بخش عمده مشکلات با گفتگوهای رسمی و تنظیم قراردادهای محکم در سطح کلان که البته برای هر دو طرف الزام‌آور باشد، حل شدنی است و برخی دیگر به مدیریت شرکت‌های سرویس‌دهنده ایرانی برمی‌گردد که منافع مذهبی، ملی و کلان دغدغه اولی آنان نیست!

باید از آبروی تمدنی ایران اسلامی صیانت کرد و نسبت به استیفای حقوق حداقلی‌شان با عربان وارد عمل شد و اگر واقعا راهی برای تعامل مبتنی بر اصول مشخص وجود ندارد، راه‌کار دیگری جستجو کرد! این که مردمی در کشور دیگر از هیچ پشتوانه قانونی برخوردار نباشند و معامله ناشایستی با آنان شود، تنها نوع تعاملی است که هنوز در ادبیات سیاسی و دیپلماتیک جهان واژه‌ای برایش ساخته نشده است!

روز نو/ ممنوع التصویرهای تلویزیون در سال ۵7








قانون جنجالی مجلس رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار بین اعراب مسلمان و مسیحی ساکن فلسطین اشغالی تفکیک قائل می‌شود. این اقدام خشم فلسطینیان را برانگیخته است. بر اساس این قانون که روز دوشنبه به تصویب رسید، تعداد اعضای کمیسیون ملیِ برابری فرصت‌های شغلی از پنج نفر به ده نفر افزایش می‌یابد و در این کمیسیون کرسی‌هایی جداگانه برای نمایندگان کارگران عرب مسلمان و عرب مسیحیِ ساکن فلسطین اشغالی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش جام، "یاریو لوینگ از نمایندگان حزب لیکود (به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل) و پیشنهاد دهنده این طرح گفت: ما اشتراکات زیادی با مسیحیان داریم. آنها متحدان ما هستند و با مسلمانانی که می‌خواهند اسرائیل را از درون نابود کنند، تفاوت دارند. در این قانون جدید، همچنین کرسی‌هایی برای اقلیت‌های دروزی، یهودیان تندروی ارتودوکس، و مهاجران یهودی اتیوپیایی که آمار بیکاری بین آنها بیش از میانگین بیکاری در فلسطین اشغالی است، اختصاص داده شده است. یکی از نمایندگان عرب اسرائیلی در کنست با انتقاد از این قانون و تاکید بر فرقه‌گرایی بی‌سابقه در فلسطین اشغالی گفت که این حرکتی سیاسی از سوی راست افراطی است.

سازمان‌ آزادیبخش فلسطین نیز این قانون را رد کرده است. اعراب اسرائیلی از نوادگان 160 هزار فلسطینی هستند که پس از جنگ 1948 میلادی، در فلسطین اشغالی باقی ماندند. تعداد افراد وابسته به این اقلیت در حال حاضر به بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر رسیده است که بیش از 20 درصد جمعیت کل فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهد.

اعلامیه‌ای براي‌يافتن رييس‌جمهور فراری

مشرق نوشت: معترضان اوكراين در پي فرار رييس‌جمهور "ویکتور یانوکوویچ" و تحولات اين كشور، پوستري را براي رييس جمهور فراري طراحي كردند. يانوكوويچ صبح شنبه از كيف گريخت و كاخ رياست جمهوري به دست مخالفان افتاد. مخالفان رييس جمهور فراري اوكراين اين پوستر را طراحي و در سطح شهر منتشر مي كنند.






فقر در سودان جنوبی











درخواست غرامت از دولت چین بدليل آلودگی

منابع خبری چین اعلام کردند: "لی گوین‌شین"، ساکن شهر "شیجیاژوانگ" مرکز استان هبی در شمال این کشور، شکایت‌نامه‌ای را به دادگاه محلی تسلیم کرده و از اداره حفاظت از محیط زیست شهرداری این شهر درخواست کرده که به وظیفه قانونی خود در کنترل آلودگی محیط زیست عمل کند.

به گزارش بهار، لی در شکایت‌نامه خود همچنین پرداخت غرامت به ساکنان این شهر به دلیل خسارات ناشی از آلودگی هوا را خواستار شده است. این نخستین‌بار در چین است که یک شهروند عادی دولت را به خاطر کوتاهی در مقابله با آلودگی محیط زیست تحت پیگرد قانونی قرار داده و خواستار دریافت غرامت شده است.

"لی گوین‌شین" در مورد دلیل اقدام قانونی خود گفت: باید به دولت یادآوری کرد که ما شهروندان، قربانیان واقعی آلودگی هوا هستیم. این شهروند چینی در شکایت‌نامه خود گفته است که مبالغی را برای خرید ماسک، دستگاه تصفیه هوا و وسیله ورزشی تردمیل برای پیاده‌روی در داخل خانه هزینه کرده و دولت موظف است دست‌کم این مبالغ را به او بپردازد. علاوه بر خطرات جانی آلودگی هوا، وضعیت موجود باعث وارد شدن خسارت اقتصادی به مردم هم می‌شود که دولت و ادارات دولتی که وظیفه حفاظت از محیط زیست را برعهده دارند، مسئول جبران آن هستند زیرا دولت دریافت‌کننده مالیات بر سود شرکت‌هایی است که در آلوده کردن محیط زیست سهیم هستند.

هنگام محبوس شدن در خودروی در حال انفجار چه کنیم؟

شهریار نوری الاصل کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه در صورت محبوس شدن در خودروی در حال انفجار و یا خودرویی که در حال غرق شدن است و درهای آن نیز قفل شده چه باید کرد، اظهار داشت: حفظ خونسردی همراه با سرعت عمل در این شرایط از مهمترین شروط لازم برای نجات از این شرایط است.

نوری الاصل در گفتگو با ایسنا، بیان داشت: چنانچه افراد وسیله و یا شی‌ء سنگینی برای شکست شیشه‌های خودرو در اختیار نداشتند، مردان می‌توانند از سگک کمربند و زنان می‌توانند از دسته کلید خود برای این کار استفاده کنند. مردان باید سگک کمربند خود را دور کفششان طوری بپیچند که سگک آن درست زیر کف کفش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان نیز برای شکستن شیشه می‌توانند دسته کلید خود را داخل جوراب خود انداخته و آن را طوری دور کفش خود ببنندند که کلید درست زیر کف کفش آنها قرار گرفته و در این‌صورت با زدن ضربه پا به شیشه خودرو، شیشه به سرعت شکسته خواهد شد.


اولین ‌فرماندار زن‌ کابینه ‌یازدهم‌ در‌ سیستان ‌و بلوچستان  

حضور زنان در پست‌های مهم و مدیریتی استان سیستان و بلوچستان، بیشتر می‌شود. پس از "سامیه بلوچ زنی" که لقب اولین شهردار زن این استان را گرفته است، حالا سه زن دیگر روی صندلی‌های مدیریت این استان نشسته‌اند. با صدور حکمی از سوی وزیر کشور، "زهرا اربابی" به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شده است. غیر از زهرا اربابی، بنا به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان "حمیرا ریگی" هم به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و "معصومه پرندوار" به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان منصوب شده‌اند که البته ریگی پیش از این هم بخشداری چابهار را تجربه کرده بود.







زهرا اربابی


به گزارش مهر، "زهرا اربابی" که دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی واحد علوم تحقیقات تهران است، تنها مسوول زن ستاد انتخاباتی دکتر روحانی بود و پیش از آن هم در دوره‌های مختلف انتخابات مسئولیت‌هایی چون مسئول کمیته بانوان سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و عضو هیئت بازرسی هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای استان را برعهده داشت و از سال 84 هم رئیس تشکیلات حزب اعتدال و توسعه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

"حمیرا ریگی" هم مانند سامیه بلوچی یک لقب اولین را با خود دارد؛ اولین بخشدار زن استان سیستان و بلوچستان. او که فیزیوتراپیست است و تجربه مدیریتی در سازمان بهزیستی و بخشداری چابهار را دارد، از سال 80 تا 85، بخشدار چابهار بود و می‌گویند با لباس محلي زنان بلوچ، با وجود بارداري تمام نقاط مرزي حوزه استحفاظي و مديريتي خود را سركشي مي‌كرد و حالا هم باید به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند فعالیت کند.

"معصومه پرندوار" هم که قرار است از این به بعد فرماندار شهرستان هامون باشد، فوق لیسانس برنامه شهری داشته و 14 سال کارمند استانداری سیستان و بلوچستان بوده است. او از سوی استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان اولین فرماندار زن کابینه یازدهم انتخاب شد.


افشای اسناد دخالت دولت میانمار در کشتار مسلمانان

روزنامه "جاکارتا پست" نوشت: گروه تقویت حقوق بشر منطقه جنوب شرق آسیا روز چهارشنبه براساس اسنادی اعلام کرد که "دولت میانمار" به طور مستقیم در سیاست‌های تبعیضی و آزار و اذیت مسلمانان "روهینگیا" در این کشور دست دارد. این گروه حقوق بشر تاکید کرد که اسناد و مدارک به دست آمده نشان‌دهنده ایجاد محدودیت مسافرتی، مذهبی، تعمیر خانه، ازدواج و سایر مسائل خانوادگی مرتبط با مسلمانان میانمار است.

به گزارش ایرنا، این گروه افزود: هر چند که این سیاست‌ها از مدت‌ها پیش وجود داشته است و برخی از آنها از چندین دهه پیش تاکنون اعمال می‌شود، اما برای نخستین‌بار است که مقامات رسمی نسبت به انتشار آنها اقدام کرده‌اند. این امر نشان‌دهنده سطحی از دانش و آگاهی مقامات میانماری است که نقض حقوق بشر را امکان‌پذیر می‌کند. نقضی که بیش از سه سال با مصونیت کامل در حال انجام شدن است و جمعیت مسلمانان میانماری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کشتار مسلمانان میانمار از اوایل سال 2012 آغاز شد و در حمله بوداییان استان راخین دست کم 650 مسلمان کشته و بیش از 140 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهنیگیا را به رسمیت نمی‌شناسد و آنان را مهاجرانی می‌داند که از کشورهای اطراف به میانمار سفر کرده‌اند، طبق گزارش‌های سازمان ملل، مسلمانان روهنیگیا با جمعیت 800 هزار تا یک میلیون نفری یکی از بزرگترین اقلیت‌های مذهبی جهان محسوب می‌شود که مورد ظلم واقع شده‌اند.

کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست؟

"محمدعلی ابطحی"، در آخرین استاتوس فیس‌بوکی خود با اشاره به بررسی لیست اموال وزرای دولت روحانی در قوه قضاییه، "زنگنه" وزیر نفت دولت را کم ثروت‌ترین وزیر کابینه دولت روحانی دانسته است.

به گزارش تابناک، او نوشت: شنیدم که وقتی وزرای دولت آقای روحانی، لیست اموال‌شان را بنابر قانون به قوه قضاییه داده‌اند، بعضی‌هاشان خیلی پولدار بوده‌اند. اما کم‌ثروت‌ترین‌شان گویا آقای زنگنه، وزیر نفت بوده است که قبلا هم هشت‌ سال وزیر نفت بوده است.

گرامیداشت سومین سالگرد انقلاب لیبی در طرابلس






عصر ایران منتشر کرد، ادای احترام اوکراینی‌ها به دهها کشته شده حوادث اخیر در این کشور







کمپ جهانگردان در بزرگ‌ترین غار جهان در ویتنام. این غار که " هنگ سون دونگ" در نزدیکی مرز ویتنام و لائوس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است







برهنگی مجری زن باعث اخراجش شد

روسیا الیوم نوشت: شبکه "ITV" کشور آذربایجان مجری زن خود "لیلا أصلانووا" را به دلیل پوشش نامناسب از دست داد! این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که انتقادهای فراوانی به نحوه پوشش وی در برنامه‌های تلویزیونی وجود داشت، از منظر منتقدان، رفتارها و نوع پوشش این مجری زن مغایر با ارزش‌ها، آداب و رسوم مردم این کشور است.

به گزارش جام، البته انتقادها از اعتراض مردمی فراتر رفته و پای کارشناسان امور فرهنگی را نیز وارد گود مخالفت کرد، به طوری که آنها ابتذال برخی از این رسانه‌ها را حاکی از بی‌مسئولیتی مدیران آن در جذب مخاطب به هر قیمت دانستند. به اعتقاد این کارشناسان، پوشش زنان در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای دیگر بسیار مناسب‌تر است.

اتفاق فوق در حالی رخ داده که بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اما برای جذب هر بیشتر مخاطب، هر روز نمایشی تازه از برهنگی و ابتذال را رو می‌کنند، در این میان شبکه من و تو تقریبا بی‌رقیب است. این شبکه لندنی با ادعای پخش برنامه برای ایرانیان بارها و بارها با نمایش برهنگی و رفتارهای دور از شئون ایرانی به عقائد و فرهنگ مردم ایران توهین کرده است.







آلودگی تاسیسات اتمی دیمونا تهدیدی برای آب‌های کشورهای عربی

"محمود سعاده" معاون رئیس بخش خاورمیانه‌ای کمیته پزشکان مخالف جنگ اتمی (IPPNW) اعلام کرد: آلودگی ناشی از فعالیت تاسیسات اتمی "دیمونا" که سفره‌های زیرزمینی در جنوب فلسطین وارد شده، مناطق بزرگی از کشورهای عربی را تهدید می‌کند. آلودگی ناشی از دیمونا پس از اینکه آبهای جنوب کرانه باختری را به شدت آلوده کرد، به آبهای زیرزمینی
منطقه "تبوک عربستان"، "الکرک"، "الطفیه" و "مادبا" در "اردن" و منابع آبی "لیبی" رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از القدس العربی، این پژوهشگر با اشاره به خطرات ناشی از آلودگی آبهای کشورهای عربی، خواستار تحرک جامعه بین‌المللی در راستای توقف فعالیت‌های تاسیسات اتمی دیمونا شد که از سال‌ها پیش عمر مفید فعالیت آن به پایان رسیده است و آلودگی‌های ایجاد شده در سفره‌های زیرزمینی فلسطین، اردن، عربستان و لیبی ناشی از دفن زباله‌های اتمی در مناطق مختلف فلسطین است که به مرور زمان اثرات منفی آن به دیگر کشورها سرایت می‌کند.

افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز  اردوغان با پسرش

انتشار فایل صوتی مکالمه تلفنی "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه با پسرش "بلال اردوغان" به دنبال عملیات فساد مالی 17 دسامبر 2013 در شبکه‌های اجتماعی، کارشناسان صدا را به آنالیز صدای نخست وزیر واداشت اما اردوغان دیروز در واکنش به این اقدام آن را مونتاژ خواند و مدعی شد مخالفان آن را برای لطمه زدن به اعتبار او ساخته و صحت ندارد.

به گزارش روز نو، او در این فایل از پسرش بلال که خود از متهمان اصلی فساد مالی عملیات 17 دسامبر است، می‌خواهد وجوه نقدی موجود در خانه را به بیرون انتقال دهد. بعد از اینکه اردوغان فایل منتشر شده را مونتاژ خواند، کارشناسان به بررسی آن پرداخته و در نهایت به واقعی بودن آن صحه گذاشتند.

"علی بیوک"، کارشناس صدا با آنالیز نوار صوتی با نرم‌افزارهای مختلف اعلام کرد: صدا قطعا متعلق به اردوغان بوده و واقعی است و صدا به هیچ وجه مونتاژ نیست و بررسی‌های صورت گرفته حکایت از واقعی بودن آن دارد. روند مکالمه و پیوستگی کلمات در نرم‌افزارهای آنالیز صدا به راحتی با چند تست کارشناسی این موضوع را ثابت می‌کند.

این کارشناس صدا در حالی بر واقعی بودن فایل صوتی منتسب به نخست وزیر اردوغان صحه می‌گذارد که درست 23 روز پیش در اواسط بهمن ماه، دستگاه‌های شنود در دفتر کار اردوغان کشف و خود نهاد نخست وزیری گزارش بازرسی در این خصوص را اعلام کرد و در حقیقت برکناری محافظان ساختمان نخست وزیری و شخص اردوغان در آن زمان به همین علت یعنی کشف دستگاه‌های شنود بود.

سمی‌ترین گودال جهان

گودالی در کنار "معدن مس برکلی" آمریکا قرار دارد و در آن تمامی عناصر خطرناک برای بدن انسان یافت می‌شود، طوری که با خوردن ذره‌ای از آب آن مرگ انسان حتمی است.











با همسر دوم امیر کبیر آشنا شوید

دومین همسر "امیر کبیر" خواهر تنی ناصرالدین‌ شاه بود که ملک‌زاده خانم" نام داشت و به "عزت‌الدوله" ملقب بود که در ۲۶ بهمن ۱۲۲۷ با وی ازدواج کرد.

به گزارش روز نو، عزت الدوله دختر "محمد شاه" و "مهدعلیا" بود و در شانزده سالگی به عقد ازدواج امیر در آمد. امیر در این هنگام حدود 44 بوده است. این ازدواج ظاهراً به خواست و اشاره ناصرالدین شاه صورت گرفته است. این معنا از نامه‌ای که امیر به پادشاه نوشته است بر می‌آید: از اول بر خود قبله عالم معلوم است که نمی‌خواستم در این شهر صاحب خانه و عیان شوم. بعد، به حکم همایون و برای پیشرفت خدمت شما، این عمل را اقدام کردم.







باز هم شادی عربستانی‌ها در استادیوم آزادی

شاید تنها یک شکست در لیگ قهرمانان آسیا چندان مهم نباشد. اما شکست برابر یک تیم فوتبال عربستانی چند سالی است که به نماد تحقیر فوتبال ما بدل شده است. بعد از شکست تیم ملی فوتبال ایران در نوروز 88 و در ورزشگاه آزادی برابر تیم ملی عربستان و علی‌رغم همه موفقیت‌هایی که در این سال‌ها کسب شده هنوز که هنوز است شکست برابر یک تیم عربستانی دردناک است. خاصه اینکه یک هوادار این تیم هم در ورزشگاه آزادی جشنش را با رقص عربی همراه کند.






حاشیه دیدار استقلال تهران و الشباب عربستان


وقتی فیل به دار آویخته شد

معمولا شعبده‌بازان و کسانی که در سیرک کار می‌نمایند، تمام تلاش خود را می‌نمایند تا با انجام حرکات و ترفندهای جدید بینندگان را به سمت و سوی خود بکشانند. گروه سیرک "چارلی اسپارک" در 16 فوریه سال 1916 در شهر "اروین ایالت تنسس" آمریکا مشغول اجرا بود که یکی از سیرک‌بازان توسط فیل عظیم‌الجثه به نام "ماری" از پای درآمد و صحنه سیرک به حمام خون تبدیل شد.











به گزارش جام، در پی اعتراض و خونخواهی بییندگان مسولین سیرک تصمیم گرفتند تا فیل قاتل را در ملا عام اعدام نمایند. به همین خاطر جرثقیلی آماده نمودند و فیل را به دار مجازات آویختند. معمولا فیل‌ها به علت ذهن خوب حرکات دیدنی از خود به نمایش می‌گذارند اما آنها در حین آرامی


اذعان آمریکا به نقض گسترده حقوق بشر و فساد در بحرین

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در سال 2003 میلادی در جهان آورده است: مهم‌ترین مشکلات حقوق بشر در بحرین شامل محروم کردن ظالمانه از حق حیات و عدم بازخواست افسران امنیتی متهم به نقض حقوق بشر، بازداشت افراد به اتهام آزادی بیان و نقض حریم و حقوق خصوصی افراد، اعمال محدودیت علیه آزادی‌های مدنی از جمله آزادی بیان و مطبوعات، آزادی تجمع و تشکیل جمعیت‌ها و برخی اقدامات دینی است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، در این گزارش افزود: دولت بحرین همچنین ممنوعیت سفر فعالان سیاسی را همزمان با اتهامات و بازداشت‌ها اعمال کرده است. دولت بحرین به اقدامات تبعیض‌آمیز علیه یک طائفه جامعه و همچنین تبعیض جنسیتی یا دینی ادامه می‌دهد و گزارش‌هایی نیز درباره خشونت خانگی علیه زنان و کودکان و تجارت انسان و محدودیت حقوق کارگران خارجی وجود دارد.

اما درباره بخش مربوط به فساد و نبود شفافیت در دولت بحرین آمده است: با وجود اینکه قوانین بحرین برای فساد دولتی مجازت تعیین کرده است اما دولت اقدامات قانونی مناسب علیه برخی از مسئولان را که در مرتکب فساد شده‌اند، اتخاذ نکرده است و آنها از مصونیت رسمی برخوردار هستند. سازمان‌های حقوق بشر داخلی در بحرین گفته‌اند که حدود یک‌هزار نفر ظالمانه بازداشت شده و در انتظار محاکمه هستند.

داستان‌ غم‌انگیز 9 نامزد اسکار/ شهرت و ثروت هم مانع خودکشی نشد  

کسب شهرت و مجسمه افسانه‌ای "اسکار" نمی‌تواند تضمینی بر ادامه زندگی به شکلی کامل و بی‌نقص باشد. تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای جهان حتی با داشتن این مجسمه طلایی و ثروت و شهرت دست به خودکشی زده‌اند. به دلایل مختلف 9 نفر از افرادی که در سال‌های گذشته نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر اسکار شده بودند، بعدها دچار سختی‌های بسیار شدند و دست به عملی بازگشت‌ناپذیر زدند؛ به زندگی‌شان خاتمه دادند. مهر نوشت: مرور سرنوشت این افراد نشان‌دهنده این است که شهرت در بسیاری از موارد همه آن چیزی نیست که انسان‌ها به آن نیاز دارند.






چستر موریس (1901-1970)/ وی نامزدی اسکارش را سال 1929 و در دومین مراسم اسکار برای بازی در فیلم "بهانه" به دست آورده بود. این بازیگر در سن 69 سالگی بر اثر مصرف زیاد داروی مسکن باربیتوریک درگذشت. هیچ یادداشت خودکشی از وی پیدا نشد، با این وجود این موضوع مشخص بود که او در حال مرگ بر اثر بیماری سرطان بوده و باور می‌رود که وی به همین دلیل آگاهانه به زندگی‌اش خاتمه داده است.

سوزان پیترز (1921-1952)/ این بازیگر در اولین نقش‌آفرینی بزرگش در سن 21 سالگی نامزد دریافت جایزه اسکار و به یکی از جوان‌ترین نامزدهای دریافت این جایزه در آن زمان تبدیل شد. در سال 1945، پیترز و همسرش در حال شکار اردک بودند که گلوله‌ای به طور اتفاقی از اسلحه شلیک شد و باعث فلج شدن او از کمر به پایین شد. این همسر و مادر 23 ساله بعد از آن به شدت افسرده و از همسرش جدا شد و در نهایت دست از غذا خوردن کشید. او به دلیل گرسنگی و از کار افتادن کلیه از دنیا رفت.

جورج سندرز (1906-1972)/ در سال 1950 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. سندرز در سال‌های واپسین عمرش دچار یک حمله مغزی شد که در نهایت منجر به افسرده شدن او شد. یک شب، او وارد هتلی نزدیک بارسلونا شد و دو روز بعد جسد او کنار پنج بطری باربیتوریک خالی پیدا شد.

مگی مک نامارا (1929-1978)/ سال 1953 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. بعد از طلاق و یک فروپاشی روانی، مسیر حرفه‌ای کاری مک نامارا نیز شروع به نزول کرد. وی به خاطر اوردوز مسکن و قرص‌های خواب در آپارتمانش و در حالیکه یک یادداشت خودکشی روی پیانویش گذاشته بود درگذشت. چارلز بویر (1899-1978)/ این بازیگر چهاربار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. دو روز بعد از مرگ همسر بویر که 44 سال با یکدیگر زندگی کرده بودند و دو روز قبل از تولد 79 سالگی او، بویر با اوردوز داروی خواب آور جان خود را گرفت.

گیگ یانگ (1913-1978)/ یانگ سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در سومین فیلم بالاخره موفق به دریافت این جایزه شد. کمتر از یک دهه بعد از بردن اسکار و تنها سه هفته بعد از ازدواج او با یک بازیگر 31 ساله آلمانی به نام کیم اشمیت، که همسر پنجمش بود، یانگ در آپارتمانشان در نیویورک به او و بعد به خودش شلیک کرد.

ریچل رابرتس (1927-1980)/ در سال 1963 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او که بعد از طلاق از رکس هریسون در سال 1971 قلبش شکسته بود، بسیار افسرده شد. وی که می خواست برای بار آخر تلاش کند او را به دست بیاورد، مقدار قابل توجهی داروی خواب‌آور مصرف کرد که باعث مرگ سریع او و پرت شدنش از یک پنجره به حیاط خانه‌اش شد.
 
الیزابت هارتمن (1943-1987)/ در سال 1965 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در آن زمان تنها 22 سال داشت و جوان‌ترین نامزد دریافت این جایزه بود. بعد از آن او به دنبال نقش‌های خوب دیگری گشت اما غالبا از او می‌خواستند نقش شخصیت‌های معلول را بازی کند. او در نهایت دچار افسردگی و پارانویا شد و از بازیگری دست کشید. در پنجمین سالگرد دور شدن او از هالیوود، هارتمن خودش را از پنجره آپارتمانش در طبقه پنجم به بیرون پرت کرد.

ریچارد فارنزورت (1920-2000)/ در سال 1999 به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای مورد احترام قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه اسکار شد. یک ماه بعد از تولد 80 سالگی‌اش و شش ماه بعد از حضور او در مراسم اسکار برای بار دوم، فارنزورت که سال‌ها پیش فهمیده بود سرطانی مرگبار دارد که باعث فلج جزئی و درد بسیار برای او شده بود، تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و به خودش شلیک کرد.

نهادهای آمریکایی خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند

38 سازمان آمریکایی در نامه‌ای به "هری رید" رهبر اکثریت سنا، "میچ مک کونل"، رهبر اقلیت مجلس سنا، "جان بینر"، رییس مجلس نمایندگان و "نانسی پلوسی" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، خواهان پایبندی کنگره به متن توافق اولیه با ایران و پرهیز از هرگونه نقض متن توافق شدند و تاکید کردند که دولت و کنگره آمریکا باید به گفتگوی صلح‌آمیز و دیپلماتیک ادامه داده و از هرگونه تحریک جنگ‌طلبانه خودداری کند.

به گزارش ایرنا، این نامه می‌افزاید: بسیار مهم است که کنگره، همانطور که کمیته سازمان اطلاعاتی می‌گوید تحریمی وضع نکند که امکان رسیدن به توافق نهایی با ایران را بهم بزند. هرگونه خواسته‌ای مانند غنی‌سازی صفر توافق اولیه را زیر سوال می‌برد و با آن مغایر خواهد بود. باید از هرگونه اولتیماتومی که هدف آن چیزی به غیر از توقف ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای باشد، اجتناب شود.

نهادهای مدنی و گروه‌های ضد جنگ از جمله "کد پینک"، مرکز سیاستگذاری بین‌المللی، کلیسای "اونجلیکال لوترن" در آمریکا و شبکه جامعه مدنی بین‌المللی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

کشف گورهای دسته‌ جمعی پس از خروج "داعش" از شمال حلب

منابع خبری در سوریه گزارش دادند که در پی عقب‌نشینی داعش از چند منطقه در مرزهای سوریه، سه گورستان دسته جمعی در حومه شمالی حلب کشف شد که یکی از آنها در منطقه کوهستانی "برصایا" در نزدیکی منطقه "اعزاز" در حومه شمالی حلب که پیشتر مقر اصلی داعش بود، قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منابع افزودند: در گورستان نخست چندین جسد وجود داشت که از دیرباز کشته شده بودند و این جنازه‌ها کاملا از بین رفته بودند و احتمالا زمان کشته شدن این افراد به حمله داعش به منطقه عزاز و درگیری این گروه تروریستی با گردان "طوفان شمالی" برمی‌گردد.

گورستان دوم نیز در منطقه "بنیاره" قرار دارد و در آن شش جسد بدون سر کشف شد. گورستان سوم نیز در منطقه "جازر" در حومه شمالی حلب قرار دارد که در آن هفت جسد دفن شده‌ بود. در همین حال منابع سوری تاکید کردند که تعداد شهرها و مناطقی که دولت اسلامی عراق و شام در حومه شمالی حلب از آنها عقب‌نشینی کرده است به 18 شهر و منطقه می‌رسد.

حذف نام رهبر النصره از لیست افراد تحت تعقیب آمریکا

"ابومحمد الجولانی"، رهبر جبهه النصرة سوریه از لیست افراد تحت تعقیب آمریکا خارج شد. زیرا نام او در لیستی که چند روز پیش توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، قرار ندارد، در حالی‌که سال گذشته براساس بیانیه‌ای که "سی‌ان‌ان" از زبان مسئولین آمریکایی در اکتبر ماه منتشر کرد، او از میان ده تروریست خطرناک دنیا در جایگاه ششم قرار داشت. بدین ترتیب وزارت دادگستری آمریکا لیست جدیدی از تروریست‌های تحت تعقیب آمریکا که برای دستگیری یا دادن هرگونه اطلاعاتی از آنها جایزه تعیین شده منتشر کرده است.
 
به گزارش جام به نقل از السفیر، "ایمن الظواهری"، رهبر سازمان القاعده کماکان در صدر لیست مذکور قرار دارد و ٢۵ میلیون دلار آمریکا جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری وی شود، تعیین شده است، اما حذف رهبر النصرة که در لیست سابق در رده ششم و حتی پایین‌تر از اسم ابوبکر البغدادی، امیر داعش (سازمان دولت اسلامی عراق و شام) قرار داشت، حایز اهمیت است.

حذف اسم الجولانی از این لیست ۵٠ نفره، پرسش برانگیز و باعث گمانه‌زنی‌های بسیاری شده است. آیا این حذف یعنی این‌که دستگاه رهبری آمریکا دیگر او را خطرناک نمی‌داند؟ چرا چنین تغییری رخ داده است؟ آیا از میزان خطر او کاسته شده و تعقیب او در اولویت عملیات مبارزه با تروریسم نیست؟
 

عکس یادگاری فضا‌نوردان آمریکایی

شفاف نوشت: عکس یادگاری فضا نوردان آمریکایی، روس و ژاپنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی






نامۀ یک معتاد به امام رضا روی اسکناس!

عقیق نوشت: دست نوشته‌ای برای امام رضا (ع) که روی اسکناس نوشته شده است.

سلام خدمت آقای خوبم امام رضا/ آقا جان از شما می‌خواهم برای من بنده حقیر یک دری باز کنید در رحمت ای امام کمکم کن تا از مرفین نجات پیدا کنم به من اراده بده کمکم کن تا کار پیدا کنم و زندگی جدیدی شروع کنم ای امام کمکم کن.







اردوغان معترضان را "کافر و تروریست" خواند

روزنامه حریت نوشت: "رجب طیب اردوغان"، نخست‌وزیر ترکیه در جریان سخنرانی خود در راهپیمایی در استان "بالیکسیر" گفت: ما روز دوشنبه با وجود اعتراضات چپ‌گرایان، با وجود این "کافران، بلواری را در آنکارا افتتاح کردیم. آن‌ها تروریست‌ هستند، اما حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه این افراد را "جوانان ما" می‌خواند.

به گزارش ایسنا، اردوغان این تحقیقات درباره فساد مالی را به عنوان توطئه‌ای علیه دولتش توصیف کرده که از سوی "فتح‌الله گولن"، نخبه اسلامی که از 15 سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند، راه‌اندازی شده است. همچنین از فتح‌الله گولن به دلیل آنکه در جریان اقدام کودتایی پسامدرن 28 فوریه سال 1997 میلادی از دانش‌آموزان خانم خواسته تا به منظور شرکت در مدارس روسری و مقنعه‌های خود را در بیاورند، انتقاد کرد.

اردوغان با اشاره به مجرد بودن و فرزند نداشتن گولن گفت: این نخبه اسلامی به همه گفت که روسری و مقنعه استفاده نکنند. او چنین حرفی را زده چرا که هیچ فرزندی ندارد. پیشتر نیز از دولت "باغچلی"، رهبر حزب مخالف "جنبش ناسیونالیست" به دلیل نداشتن فرزند، انتقاد کرده است. وی در این سخنرانی بار دیگر از مردم خواست تا فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت‌نام نکنند چرا که تعداد بسیاری از این مدارس توسط افراد نزدیک به جنبش گولن اداره می‌شود.

مانور موتور 1000ها در رزمایش بسیجیان استان تهران

در مانور موتور 1000ها در رزمایش بسیجیان استان تهران، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، "سردار اصلانی" و "سردار نصیری" از یگان‌های مستقر در میدان بازدید کردند و سپس کانون موتورسواری و اتومبیل‌رانی سپاه استان تهران آمادگی خود را با رژه موتوری و اجرای حرکات نمایشی به نمایش گذاشتند.











بخشنامه جالب مدیر برج میلاد: فقط به حرکات موزون گیر بدهید!

پارسینه  نوشت: فضای خاص برج میلاد درهنگام برگزاری کنسرت‌ها به گونه‌ای است که بعضا چند واحد گشت ارشاد به طور ثابت در ورودی برج مستفر می‌شوند. در بخشنامه زیر مدیرعامل برج میلاد این چالش را با درخواست جلوگیری صرف از "حرکات موزون" و نه "بدحجابی حضار" حل کرده است.






روایتی جالب از مراسم ازدواج زرتشتی‌ها

خواستگاری زردشتیان به این روش است که مادر و خواهر پسر در صورت تمایل خانواده دختر با چند نفر از بستگان نزدیک برای خواستگاری دختر می‌روند. در بیشتر مواقع خانواده پسر نامه‌ای که درباره ‌خواستگاری از سوی پسر به پدر دختر نوشته شده همراه خود می‌برند. این نامه را بیشتر برای شگون روی کاغذ سبز رنگ و در پاکتی سبز می‌گذارند و با یک دستمال سبز و یک کله قند همراه با مقداری سنجد و آویشن به منزل دختر می‌برند.

جواب نامه چند روز پس از آن از سوی خانواده دختر با‌‌ همان روش به سرای پسر برده می‌شود. در این نامه پدر دختر، موافقت خود را بیان می‌دارد و به دنبال آن نامزدی آغاز می‌شود.

چند روز پیش از عروسی، عروس و داماد و خویشان بسیار نزدیک به خرید وسایل عروسی می‌روند. بعد از آن سفره‌ عقد یا گواه روی زمین گسترده می‌شود. این سفره از ترمه یا مخمل و ابریشم است و از سوی مادر عروس نسل به نسل نگه داری شده است. سفره باید رو به خاور یا برآمدن خورشید گسترده شود و بر روی آن این چیز‌ها دیده می‌شود: گل سرخ، سینی از هفت سبزه، دو کله قند، کاسه‌عسل، سکه‌طلا، شاخ یا کاسه نبات، منقل برای اسفند، برنج، سبزی خشک، نمک، رازیانه، چای، کندر، خشخاش، انار، سیب، نانی محلی که بر آن مبارک باد نوشته‌اند، اوستا، آینه‌بخت، لاله (شمعدان)

عروس و داماد روبه‌روی هم می‌نشینند. بر فراز سرشان توری از حریر سپید نگه می‌دارند و دو کله قند را به هم می‌سایند تا مراسم بله برون یا بله گفتن عروس به پایان رسد. داماد لباس سفید چین‌دار و عروس ساری چین‌دار سفید می‌پوشد. در هند بر گردن آن‌ها گلوبندی از گل آویزان می‌کنند و بر پیشانی آن‌ها خالی سرخ رنگ می‌گذارند. نخست عروس بر تخت می‌نشیند و سپس داماد را دوستان وخویشان به نزد او می‌آورند و به هنگام عروسی در دهان یکدیگر با انگشت عسل می‌گذارند. بنا بر دینکرد به هنگام عروسی و برای آگاهی همگان طبل و شیپور می‌نوازند. این مراسم را شاه جان گویند.

داماد عصر همان‌روز (که روز پاتختی است) قبل از آمدن مهمانان به وسیله چندتن از مردان فامیل همراه موبد با دو لاله روشن و مقداری شیر که با برگ گل و آب مخلوط می‌باشد، برسر آب روان می‌رود و پس از خواندن پاره‌هایی از اوستا به وسیله‌موبد، ‌آن‌را در آب روان می‌ریزد تا بدین ترتیب هر گونه آلودگی قبل از زناشویی او شسته شود و مانند آب و شیر و گل پاک باشد.
دربازگشت، داماد برای دست‌بوسی وسپاس از رنج‌هایی که پدر برای دختر خود کشیده است به خانه پدرزن می‌رود و با بوسیدن دست مادر و پدر زن خود از تلاش آن‌ها در تربیت دخترشان که حالا زن اوست سپاسگزاری می‌نماید. پدر زن هدیه‌ای به داماد می‌دهد. سپس داماد به خانه خود باز می‌گردد.

آنگاه داماد به نشان شیربها، اناری را که به آن ٣٣ یا ۱۰۱ سکه زده شده همراه یک جفت کفش به مادر زن هدیه می‌کند و یک جفت کفش نیز به خواهر زن می‌دهد. روز سوم عروسی روز آش رشته است. رشته این آش باید به دست عروس بریده شود و به دست داماد به دیگ ریخته شود. این آش را نیز همراه با برگزاری جشن کوچکی بین دوستان و خویشان پخش می‌کنند. رسم است که عروس و داماد پیش از رفتن به جای دیگر همراه خویشان خود به زیارتگاه و مکان مقدسی به نام (شاورهرام ایزد) و در یزد به پیر سبز و چکچک و پیر بانو می‌روند.

پس از زیارت، در یک روز خوب هفته، مادر شوهر و پدر شوهر، عروس و پسرشان را به خانه خود مهمان می‌کنند و هنگام ورود آن‌ها هدایایی به نشان پاگشا به آن‌ها می‌دهند. همین کار را مادر زن و پدرزن نسبت به داماد و دختر خود انجام داده و هدایایی به نشان پاگشا به آن‌ها می‌دهند. پس از آن خویشان نزدیک عروس و داماد را به خانه‌هایشان مهمان می‌کنند.

65000 امضا علیه کلیپ موهن خواننده زن

موزیک ویدئوی جدید "کیتی پری" باعث شده مسلمانان زیادی در جهان به این کلیپ اعتراض کنند. این موزیک ویدئو از زمان پخش با اعتراض بیش از 50 هزار مسلمان در فضای مجازی رو به رو شده است. مسلمانان خواستار حذف قسمت ضد اسلامی این کلیپ شده‌اند. این موزیک ویدئو که برای آهنگ "اسب سیاه" ساخته شده کیتی پری را در قامت یکی از خدایان و فراعنه مصر باستان به تصویر می‌کشد که با انگشتش مردی را می‌سوزاند. این مرد به گردنش گردنبندی با نام مقدس "الله" آویخته و با سوختن او، گردنبند هم نابود می‌شود. این موضوع باعث شده تا کمپینی اعتراضی توسط مسلمانان تاسیس شود.
 
به گزارش مشرق، شزاد اقبال از بردفورد که این کمپین را به راه انداخته سوختن یک گردنبند با نام "الله" را "کفرآمیز" و "نا‌خوشایند" توصیف کرده است. این درحالی است که حتی اگر نام "الله" هم در این ویدیو نمایش داده نمی‌شد، حضور کیتی پری در قامت کاراکتری در برابر خدای واحد، خود به اندازه کافی شرک‌آمیز است. بیشتر مسلمانانی که در این کمپین حضور پیدا کرده‌اند از بریتانیا هستند اما این موضوع باعث نمی‌شود که نقش دیگر مسلمانان جهان را از لبنان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی و ایران دست کم بگیریم.
 
جالب اینجاست که کیتی پری ادعا می‌کند که از خانواده‌ای متدین آمده و حرفه‌اش را هم با خواندن سرودهای انجیلی آغاز کرده است، با این حال او تغییر مسیر می‌دهد و در مصاحبه‌اش با ماری کلیر می‌گوید که الآن دیگر به دین خاصی معتقد نیست ولی با این حال ارتباطی قوی با خدا دارد!
 
رسیدن حد نصاب امضاهای مسلمانان برای حذف قسمت ضد اسلامی به 65000 امضا باعث شد تا "اسب سیاه" با تدوینی مجدد دوباره منتشر شود. در ورژن جدید این موزیک ویدیو گردنبند معروف حذف شده است. نکته جالب اینجاست که هنوز مشخص نیست که کمپانی سازنده این موزیک ویدئو تدوین مجدد را انجام داده و یا وبسایت یوتیوب خود دست به این اقدام زده است. البته هنوز اظهار نظر رسمی و مشخصی توسط یوتیوب یا کیتی پری در مورد این موضوع روی نداده است.

پدیده‌ای شگفت‌انگيز در مصر

اخیرا بحث وجود یک دایره‌ای مارپیچ در درون صحرای مصر که توسط گردشگران در میان تصاویر گوگل یافت شده، همه را دچار حیرت کرده بود و این عقیده خرافی را که این دایره‌ها توسط موجودات فضایی در این منطقه ایجاد شده را تقویت کرد که البته اکنون ماجرای اصلی این دایره فاش شد.











به گزارش بهار، این دایره‌ها توسط تیم خلاقی به سرپرستی "دانایی" و "الکساندرا استراتو" در سال 1997 میلادی ساخته شد تا با این اقدام این پدیده تبدیل به سمبلی زیبا در درون کویر خشک مصر شود. این خلاقیت زیبا به دلیل عدم تبلیغات کافی توسط طراحانش به عنوان یک پدیده مخفی در درون صحرا مخفی شده بود تا اینکه شایعه ساخت این پدیده اخیرا توسط افراد وابسته به تئوری توطئه مبنی بر وجود آدم فضایی‌ها در روی زمین به وجود آمده بود که توسط افراد سازنده آن رد شد.


پسر بزرگ یانوکوویچ، گرداننده امپراتوری تجارت اوکراین

در پایگاه سیاسی رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین در دونتسک، مقر گروه "ماکو" قرار دارد که یک شرکت هلدینگ بانکداری و ساخت و ساز بوده و متعلق به پسر بزرگ "ویکتور یانوکوویچ" است. این مقر مدرن که به شیوه ساختمان‌های دوره استالین، رهبر شوروی سابق ساخته شده است، دارای هتل، رستوران، بانک و دفاتر کاری بوده و به گفته ساکنان آن، به طور تمام و کمال متعلق به اولکساندر 40 ساله، پسر بزرگ ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، فعالیت‌های تجاری اولکساندر که یک دندانپزشک است، مدت‌هاست که مورد توجه منتقدان یانوکوویچ است و دو گروه تحقیقاتی اپوزیسیون با نام‌های "پپ واچ" و "مرکز ضد فساد" در وب سایت مشترک خود مدعی شده‌اند که دارایی‌های اولکساندر در سه سال اخیر 7285 درصد افزایش یافته است. دارایی‌های او سال گذشته میلادی توسط "فوربس اوکراین" 510 میلیون دلار اعلام شد.

او در بانک توسعه اوکراین نیز سهام دارد و صاحب عمده شرکت خصوصی ماکو نیز است. پیش از اینکه در سال 2010 یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین شود دارایی‌های اولکساندر 191 میلیون هریونیا (حدود 24 میلیون دلار در آن زمان) بود اما براساس اطلاعات بانک مرکزی اوکراین دارایی‌های او تا ژانویه 2014 به 5 / 6 میلیارد هریونیا (حدود 770 میلیون دلار) رسید.

مدیر اجرایی این بانک که مادر "سرهئی آربوزف"، نخست وزیر موقت در اواخر ریاست جمهوری یانوکوویچ بود نیز در لیست افرادی قرار گرفته است که دولت سوئیس دارایی‌های آن را مسدود کرده است. "تاتیانا چرنوویل"، رئیس پیشنهادی یک آژانس ضد فساد اوکراین در این خصوص گفت: همانطور که یانوکوویچ قدرت مطلق اوکراین را در دست داشت، پسرش انحصار فعالیت‌های اقتصادی را داشت و تفکیک این پدر و پسر از یکدیگر دشوار است.

اگر عربستان نفت نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟

به گزارش ایرنا به نقل از العرب، به طور کلی کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی در این بخش از وضعیت کلی عربستان به شدت انتقاد و تاکید کرده‌اند که عامل اصلی قدرت عربستان در حال حاضر نفت است و اگر این ثروت زیرزمینی از بین برود عربستانی‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد. این اتفاق در حالی افتاده است که اخیرا پژوهشی منتشر شده که تاکید کرده است، عربستان تا دو دهه آینده نفت دارد و پس از آن توانایی صادر کردن نفت را نخواهد داشت.

شماری از کاربران عربستانی شبکه‌های اجتماعی با مطرح کردن این سوال که "اگر عربستان نفت نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟" از سیاست‌های کشورشان به شدت انتقاد کردند. همچنین در سال 2012 میلادی بانک "سیتی گروپ" پیش‌بینی کرد که اگر مصرف نفت در عربستان همچنان به میزان هشت درصد افزایش یابد، این کشور ممکن است در سال 2030 میلادی تبدیل به کشوری وارد کننده نفت شود .

کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستانی تصریح کرده‌اند: اگر نفت نداشتیم، ما جزء فقیرترین کشورهای جهان بودیم و اگر قرآن کریم به زبان ما نازل نمی‌شد ما جاهل‌ترین مردمان بودیم. یک کاربر دیگر گفته است که با وجود نفت، ما هنوز پیشرفت چندانی نداشته‌ایم .همچنین کمک‌های عربستان به برخی کشورهای عربی را به تمسخر گرفته و گفته‌اند که اگر ما نفت نداشتیم، مراکش، لبنان، اردن را نمی‌شناختیم و آن‌ها نیز ما را نمی‌شناختند.

اگر عربستان نفت نداشت، "سعد الحریری" را می‌دیدید که آرایشگر شده یا در مراکز گریم و پیرایش و آرایش کار می‌کند. بسیاری از مبلغان کنونی وجود نداشتند و آن‌ها در حال حاضر مشغول شغل‌هایی مانند نانوایی و عطاری بودند و مفتی عربستان نیز دفتری برای دعا‌نویسی باز می‌کرد و مسائل سلفی‌گری را آموزش می‌داد زیرا اساس سلفی‌گری پول است.
یکی از زنان عربستانی نیز نوشته است اگر نفت نداشتیم ما زنان اکنون بدون مشکل می‌توانستیم رانندگی کنیم .یکی دیگر گفته اگر نفت نداشتیم شاهزاده ... پسرش را درب منزل ما می‌فرستاد و می‌گفت مادرم خواسته است یک پیاز برای غذا به ما قرض بدهید .

شکایت رولز رویس از تاجر اماراتی: باخودروی لوکس، کاه بار می‌زند

شرکت "رولز رویس" انگلیس سازنده خودروهای لوکس با ارائه شکایتی خواستار محاکمه یک شهروند "اماراتی" مالک یک دستگاه رولز رویس شد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، این اماراتی با استفاده از رولز رویس، علف و کاه، جابجا می‌کند. او در صندوق عقب، داخل و بالای خودروی رولز رویس، علف و کاه می‌ریزد و برای شترهایش می‌برد.

دفتر نمایندگی شرکت رولز رویس در شهر ابوظبی قبل از این شکایت، با اعزام نماینده‌ای تلاش کرد خودروی رولز رویس وی را خریداری کند اما او این پیشنهاد را نپذیرفت. شرکت رولز رویس معتقد است این شیوه استفاده شهروند اماراتی از خودرویش، به کاهش شأن برند رولز رویس منجر می‌شود. این اماراتی رولز رویس‌اش را به عنوان هدیه از فرزندش دریافت کرده بود.






البته مخالفت این اماراتی با فروش خودرویش باعث نشد شرکت رولز رویس از هدف خود چشم‌پوشی کند. این شرکت تلاش می‌کند شکایتی را علیه این شهروند اماراتی مطرح کند. مالک این خودروی رولز روس یکی از بزرگترین بازرگانان شتر در ابوظبی است. او علاوه بر این یکی از فعالان و شرکت کنندگان مسابقات شترسواری است.

حضور پادشاه عربستان در منزل هاشمی رفسنجانی

انتخاب نوشت: پادشاه عربستان در سفر به تهران، از فرودگاه مهرآباد به منزل "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رفت.






فیگارو: ایران موفق شده، اروپایی‌ها را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند

فیگارو در مقاله‌ای با تیتر "آیا رفتن به تهران کار درستی است؟" که توسط "پیر روسلن” نگاشته شده است، می‌نویسد: حالا که مذاکرات اتمی با تهران بخوبی آغاز شده است، بازی دیپلماتیک با ایران نیز شروع می‌شود. "پیر روسلن"، آنچه را که خود هجوم شتابزده مقامات غربی به سوی تهران می‌نامد، نوعی استفاده سودجویانه از موقعیت جدیدی توصیف می‌کند که برای ایران بر اثرآغاز مذاکرات موفقیت‌آمیز اتمی بوجود آمده است.

خبرآنلاین نوشت: نویسنده یادآوری می‌کند که انگلستان به تازگی روابط دیپلماتیک خود را با تهران از سر گرفته است؛ ایتالیا، سوئد، بلژیک و این هفته لهستان، وزرای خارجه خود را با عجله به تهران فرستادند و حتی صبر نکردند تا نماینده دیپلماسی اروپا خانم "اشتون" آنطور که قرار گذاشته شده است، ماه آینده به تهران برود.

بعقیده پیر روسلن، تهران دو سره برنده شده است. یعنی مشروعیت خود را به سرعت بدست می‌آورد بدون آنکه در سیاست‌های خود هیچ تغییری ایجاد کند. در واقع این کشور با رو کردن قراردادهای تجاری، حریفان خود را دچار چنددستگی می‌کند؛ آنها را به رقابت با یکدیگر وامیدارد و وادارشان می‌کند که در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران تمایل بیشتری به سازش نشان دهند.
بعقیده نویسنده روزنامه فیگارو، تحریم‌ها تنها سلاحی هستند که می‌توانند ایران را نه فقط درباره پرونده هسته‌ای به سازش بکشانند، بلکه ممکن است او را در سیاست منطقه‌ای نیز به تغییر وادار کنند.

ازدواج زوج یهودی در قدس اشغالی






داعش اینگونه دست قطع می‌کند











نشان افسری اصغر فرهادی







اولین تصاویر از Mil-28 عراق

اولین تصاویر مربوط به بالگردهای میل-28 مربوط به هوانیروز ارتش عراق که در حال حاضر در روسیه مراحل ساخت و آماده‌سازی را می‌گذراند منتشر شده است.







آیا اوباما بازیگر واقعی "12 سال بردگی" است؟ امروز یکشنبه، مراسم اسکار 2014 برگزار می‌شود. این مراسم بر عکس مسابقات جام جهانی فوتبال، "هشت پایی" ندارد که از قبل برندگان را پیش‌بینی کند اما آن طور که از در و دیوار آکادمی اسکار درز پیدا کرده، احتمالاً فیلم12" سال بردگی" ساخته استیو مک کویین برنده جایزه اسکار 2014 می‌شود. داستان فیلم در مورد یک مرد سیاه آزاد است که در سال 1840 ربوده شده و سپس فروخته می‌شود. به گزارش فارس، اما چه شده است که یانکی‌ها، دوباره به فیلم‌های ضدنژاد پرستی، روی خوش نشان می‌دهند؟ شاید یک سوء تفاهم باشد؛ البته یک سوء تفاهم جذاب! یکی از نقاط مشترک "نورثاب"و "اوباما"، این است که هر دوی آن‌ها، سیاه هستند اما برده نبوده‌اند! با این حال اما هر دوی این‌ها یک نوع بردگی را تجربه کرده‌اند. البته اوباما هنوز هم، این بردگی را تجربه می‌کند. اگر سالومون نورثاپ در سال 1841 توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، مسموم و سپس به‌عنوان برده فروخته می‌شود، باراک اوباما نیز از سال 2008 به این طرف، توسط لابی‌های قدرت از جمله لابی صهیونیستی بکار گرفته شده، مسموم و به عنوان برده در حال خدمت است! در این میان، تفاوت رییس جمهور آمریکا با شخصیت فیلم 12 سال بردگی، مدت زمان بردگی آنهاست. اولی، 8 سال و دومی 12 سال! حتی از همان روزهای اول که یک سیاه پوست بعنوان رییس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، همه متوجه این ژست آوانگارد و پروپاگاندای زیرپوستی آن شدند. نقش اوباما نیز خوب تعریف شده بود. سکانس به سکانس و پلان به پلان، پر از میزانسن‌هایی بود که دل هر بیننده آمریکایی را به دست آورد! این وسط فقط جمهوری‌خواهانی چون "جان مک کین" و "باب منندز" بوده‌اند که هر از چندگاهی مثل ضدّ قهرمان از خجالت باراک اوباما در آمده‌اند! پارسینه/ خودروی لوکس ساخت ایران در سال 1350


شعر بحث‌برانگیز "حداد عادل" روی دیوار "بنیاد سعدی" از بهار سال 92 به ریاست "غلامعلی حداد عادل" که حکم ریاستش را "محمود احمدی‌نژاد" صادر کرد، فعالیتش را آغاز کرده است. محل استقرار و فعالیت این بنیاد، ساختمان هفت‌طبقه‌ای در خیابان ولنجک است که طبقه هفتم آن به صورت مهمان‌پذیر در اختیار مهمانان بنیاد سعدی قرار می‌گیرد. در حالی‌ که در طبقات مختلف بنیاد سعدی تعمیرکاران مشغول کارند و هنوز این ساختمان کامل نشده، شعری از غلامعلی حداد عادل درباره زبان فارسی بر یکی از دیوارهای آن روی چند کاشی آبی حک شده است. به گزارش ایسنا، این در حالی است که سال گذشته درج همین شعر در کتاب فارسی ششم ابتدایی با انتقادهای فراوان مواجه شد و در نهایت در سال جاری تحصیلی آن شعر را از متن کتاب به پشت جلد منتقل کردند و بیتی هم که در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود، حذف شد. ضمن آن‌که سعدی خود از شاعران بنام نه‌تنها در کشور، بلکه در منطقه است که حتی افسانه‌هایی چون درج شعر او بر سردر سازمان ملل نیز درباره او مطرح بوده است. در متنی که روی دیوار بنیاد سعدی نقش بسته، بیت بحث‌برانگیزی هم که در آن تبریز مُلک زبان فارسی برشمرده شده درج شده است. شعر حداد عادل: ای زبان فارسی، ‌ای درّ دریای دَری / ای تو میراث نیاکان،‌ ای زبان مادری در تو پیدا فَرّ ما، فرهنگ ما، آیین ما / از تو برپا، رایتِ دانایی و دانشوری کابل و تهران و تبریز و بخارا و خُجند / جمله، ملک توست تا بلخ و نشابور و هری جاودان زی،‌ ای زبان دانش و فرزانگی / تا به گیتی، نور بخشد آفتاب خاوری فارسی را پاس می‌داریم، زیرا گفته‌اند / قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری غلامعلی حداد عادل درباره این شعر به ایسنا گفته بود: "در این شعر نگفته‌ایم که زبان مردم تبریز فارسی است. گفته نشده است زبان مادری مردم تبریز زبان فارسی است. در این شعر می‌گویم که ای زبان فارسی ای در دریای دری / ای تو میراث نیاکان ای زبان مادری". در این‌که زبان فارسی زبان مادری است، شکی نیست، منتها گفته نشده است که زبان فارسی زبان مادری همه‌ مردم ایران است. آن بیتی که در آن تبریز آمده است، به این بیت زبان مادری ربطی ندارد. در این بیت گفته شده است که "کابل و تهران و تبریز و بخارا و خجند/ جمله ملک توست تا بلخ و نشابور و هری". در این بیت تبریز آمده است. برخی‌ این‌ را اشتباه فهمیدند و فکر کردند شاعر منظورش این است که زبان مادریِ مردم تبریز فارسی است؛ در حالی‌که می‌دانیم مردم آذربایجان زبان مادری‌شان زبان ترکی است. به این زبان هم احترام می‌گذاریم. به همه مردم آذری‌زبان افتخار می‌کنیم. آن زبان‌ها هم عزیز هستند و زبان فارسی هم زبان رسمی ملت ایران است". ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود خراسان نوشت: وزارت خارجه ساختمان خود در "بوداپست" پایتخت مجارستان را به فروش می‌رساند. بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون لوایح که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور تهیه و به تایید "حجت الاسلام روحانی" رییس جمهور کشورمان نیز رسیده است، مقرر شده وزارت امور خارجه نسبت به فروش یک دستگاه آپارتمان متعلق به وزارت خارجه به مساحت ۱۲۰۱ مترمربع عرصه و ۸۰۰ مترمربع اعیان واقع در مجارستان، منطقه دو شهر بوداپست اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند. دو مداح معروف روی یک منبر حاج سعید حدادیان و حاج سید مجید بنی فاطمه در جلسه هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س(


جهان/ عوامل‌نگران‌کننده از نظر سازمان‌ملل


چرا عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت؟ "فرشید گلزاده" یکی از نزدیکان دكتر "محمد‌رضا عارف" در صفحه شخصی خود نوشت: عارف گفت به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد. در جلسه‌ای در ماه رمضان امسال که با حضور برخی بزرگان و اساتید برگزار شده بود، آقای "معین‌فر" از اعضای دولت آقای "بازرگان" از آقای عارف پرسیدند که آقای دکتر! کدام یک از پست‌های اجراییتان را بیشتر دوست داشتید و آقای عارف پاسخ دادند: ریاست دانشگاه تهران را قلباً دوست داشتم چندین سال بیشتر در این پست می‌ماندم تا برنامه‌هایم عملیاتی می‌شد.

به گزارش انتخاب، گلزاده در ادامه تصریح کرده است: این گونه نقل قول‌ها از زبان محمد‌رضا عارف و همچنین خواست اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و مدیران وزارت علوم سبب شده است که تقاضا از وی جهت پذیرش ریاست دانشگاه تهران در هفته گذشته شدت یابد. عضو دفتر عارف در ادامه پیام فیس‌بوکی خود آورده است که موضع امروز عارف این است که به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی که در "بنیاد امید ایرانیان" و پیرامون آن پایه‌گذاری شده است، ریاست دانشگاه تهران را که یک کار تمام وقت می‌داند، نمی‌تواند بپذیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: محمد‌رضا عارف در جلسه‌ای با مشاوران خود در پاسخ به درخواست یکی دو نفر از دوستان، پاسخ داد من اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم، تمام انرژی و وقتم را صرف آن خواهم کرد، بنابراین نمی‌توانم وقتی که متعلق به دانشجویان و اساتید است را برای جای دیگر صرف کنم، لذا اگر شما مشاوران می‌پذیرید که من دیگر نتوانم در اینجا وقت بگذارم، من هم می‌پذیرم؛ ما هم گفتیم خیر. پیكر شهید چمران داخل كفن عقیق نوشت: این تصویری از پیكر شهید "دكتر مصطفی چمران" پس از شهادت و لحظاتی قبل از تدفین است.



شیوه جدید حمل شیر در دبی شخصی در دبی یک شیر بزرگ را روی صندلی عقب ماشین خود نشانده است. این صحنه عجیب در ترافیک یک بزرگراه فیلم‌برداری شد و در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد.


همسر اوباما در سریال کمدی بازی می‌کند "میشله اوباما"، همسر رییس جمهوری آمریکا بازیگر میهمان سریال "پارک‌ها و تفریحات" می‌شود. وی قرار است در آخرین قسمت فصل پنجم این سریال پربیننده‌ شبکه "ان.بی.سی" حضور یابد. میشله اوباما در اپیزودی جلوی دوربین می‌رود که داستان‌ آن حول محور کمپین مبارزه با چاقی کودکان به نگارش در آمده است.

به گزارش ایسنا، "ایمی پولر" که اخیرا به کمپین همسر رییس جمهور آمریکا پیوسته نیز در این قسمت از پارک‌ها و تفریحات ایفای نقش می‌کند. اوباما اولین شخصیت سیاسی آمریکایی نیست که جلوی دوربین تلویزیونی بازی می‌کند‌. "جو بایدن"، معاون رییس‌جمهور این کشور نیز در سال 2013 در همین سریال بازی کرد. تهیه‌کننده‌ "پارک‌ها و تفریحات" ماه گذشته اعلام کرد سعی دارد "هیلاری کلینتون" را برای حضور در این سریال متقاعد کند. تعداد ناوگان روسیه در کریمه به گزارش آنا، با ورود نیروهای نظامی روسیه به منطقه "کریمه" اوکراین اکنون ناوگان روسیه به حالت آماده باش در منطقه مستقر است. در اینفوگرافی زیر نحوه استقرار، تعداد و نوع کشتی‌های جنگی مستقر در کریمه را مشاهده می‌کنید.


مرگ نوه "امیر کبیر" در سکوت خبری "زهرا سلطان شاهزاده عزت السلطنه" نوه دختری مظفرالدین شاه قاجار و صدراعظم ایران "امیر کبیر" آخرین بازمانده خاندان امیر کبیر بعد از سپری کردن یک قرن در این دنیا، روزهای آخر زندگی خود را در یکی از آسایشگاه‌های استان البرز گذراند و در پاییز امسال دیده از جهان فرو بست. به گزارش بهار، وی به علت کهولت سن در روزهای پایانی عمرش تشخیص بسیاری از موضوعات برایش دشوار بود. خبر مرگ این بانو بعد از گذشت سه ماه، اکنون منتشر شده است و علت این تاخیر در اعلام فوت وی معلوم نیست. مسئولین آسایشگاه محل نگهداری وی واقع در منطقه گلشهر کرج ضمن بیان اینکه وی سه ماه پیش فوت کرده است از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.


حضور زن باردار در دوی ماراتن! "ژو یون‌یون" در فاصله 4 هفته تا وضع حمل خود در مسابقه دوی ماراتن شرکت کرد و آن را به پایان رساند. یون‌یون 28 ساله پس از شرکت در این مسابقه دو که در پارک المپیک پکن برگزار شد، در خصوص انگیزه خود درباره انجام این کار گفت:‌ همیشه به ورزش دو علاقه داشته‌ام و با اشتیاق آن را انجام داده‌ام. اکنون که باردار هستم نیز این ورزش را رها نکرده‌ام چون بارداری نه تنها مانعی برای انجام ورزش نیست، بلکه بهترین راه برای حصول اطمینان از تولد فرزندی سالم است. البته در این مسابقه به خودم فشار نیاوردم و با سرعتی آهسته مسابقه دادم.



به گزارش پارسینه، اقدام ژو یون‌یون مشابه کاری است که "پائولا رادکلیف"، قهرمان انگلیسی دوی ماراتن 10 هزار متر در رقابت‌های جهانی و المپیک، در 5 ماه نخست بارداری‌اش در سال 2006 انجام می‌داد. رادکلیف در آن دوره روزانه 2 مرتبه می‌دوید. طبق اعلام دپارتمان سلامت انگلیس، زنانی که دوندگانی فعال هستند، در دوران بارداری نیز می‌توانند به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهند. افتضاح در مراسم اسکار 2014 بارش باران، آماده‌سازی مراسم جایزه اسکار را با مشکل مواجه کرد. بارش باران شدید در لس آنجلس، هشتاد ششمین مراسم جایزه اسکار را با مشکل مواجه کرده بطوری که محل ورود به این مراسم با چادر و پلاستیک پوشانده شده است. یک تکنیسین شبکه تلویزیونی "ای بی سی"، با بیان اینکه چنین چیزی را در بیست ساله گذشته ندیده، می‌گوید: "این بدترین وضعیت ممکن است چون هنوز هم تمام نشده و قرار است تا یکشنبه همچنان باران ببارد". به گزارش جام؛ فلیکس وان گرونینگن، کارگردان بلژیکی هم با بیان این که این باران باعث بروز بی‌نظمی در برگزاری این مراسم شده می‌گوید: "همه جا کمی خیس شده، برای همین وضعیت اینجا کمی به هم ریخته است. فکر می‌کنم یکشنبه کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشند. اینجا اکنون خیلی هم پر زرق و برق نیست."












تحریم‌ها را بدون توقف برنامه هسته‌ای ایران برداشتیم "کاترین مکفارلند" در تحلیلی برای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، کاخ سفید را بازنده رقابت بر سر برنامه هسته‌ای ایران، بحران اوکراین و جنگ سوریه دانست و اظهار داشت: دولت اوباما در حالی دست به کاهش تحریم‌های ایران زد که برنامه هسته‌ای در آن کشور ادامه دارد. ما با ایران توافقنامه‌ای امضا کردیم که به آن اجازه ادامه فعایت هسته‌ای را داده و همزمان دست به کاهش تحریم‌ها زدیم. این موضوع به بهبود اقتصاد ایران کمک کرده است.



به گزارش ایرنا، این تحلیلگر مسایل امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه دشمنان آمریکا دیگر از آن نمی‌ترسند، گفت: دوستان ما به مانند عربستان، اردن و اسراییل به آمریکا بی‌اعتماد شده‌اند. نیروهای روسیه در حال ورود به مناطقی از جهان هستند که آمریکا در حال عقب‌نشینی از آن‌هاست. روسیه با توجه به منابع نفتی خود در حال گسترش نفوذ خود در عرصه بین‌المللی است و این در حالی است که آمریکای خسته از جنگ در حال جمع کردن دست و پای خود در جهان می‌باشد.

وی دولت اوباما را بدتر از دولت "جیمی کارتر" عنوان کرد و بیان داشت: اوباما فکر می‌کند که جنگ سرد تمام شده است. اما پوتین خود را برای بازی آماده کرده و در حال بردن بازی است. برنامه غنی‌سازی ایران لازم است در چارچوب محدود و سنجیده و تحت نظارت کامل بازرسی صورت پذیرد.

بازداشت پسر مرسی به اتهام حمل مواد مخدر "احمد محمد علی" سخنگوی نظامی ارتش مصر اعلام کرد: نیروهای ارتش و پلیس در جریان پاکسازی صحرای سیناء از گروه‌های مسلح و تروریستی 10 نفر از عناصر تکفیری وابسته به اخوان المسلمین را به قتل رساندند و 10 نفر دیگر را زخمی کردند. به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، همچنین در جریان این عملیات 11 نفر از عناصر تکفیری بازداشت شدند و مقادیر زیادی مواد منفجره و سلاح در منزل یکی از عناصر تکفیری موسوم به "محمد سلیمان الصیاد" کشف و ضبط شد. نیروهای ارتش مصر همچنین 5 تونل را در مناطق صلاح الدین، الصرصوریه و الدهنیه منهدم کردند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: نیروهای پلیس مصر "عبدالله مرسی" پسر کوچک و19   ساله "محمد مرسی" رئیس جمهوری سابق این کشور را به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت کردند. بنا بر اعلام منابع امنیتی مصر، وی مقداری ماده مخدر حشیش همراه خود داشت که در استان القلیوبیه در دلتا النیل واقع در شمال قاهره بازداشت شد. این در حالی است که "اسامه مرسی" برادر عبدالله مرسی این اتهام را تکذیب و آن را پرونده‌سازی اعلام کرد. دو دلیل متوقف شدن تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی در حالی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه دوم مارس به سوی واشنگتن پرواز خواهد کرد تا برای دیدار با باراک اوباما در روز دوشنبه آماده شود، شبکه آمریکایی "سی‌بی‌اس" به بررسی دو دلیل احتمالی توقف تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی پرداخته است. به گزارش تابناک، شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس با اشاره به اینکه دو طرف متحدان یکدیگر‌ند، اذعان می‌کند که آن‌ها بر سر جزئیات مسائل گوناگون اختلافاتی دارند و مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها، مذاکرات هسته‌ای با ایران، شیوه بر‌خورد با مسائل مصر و سوریه و به طور کلان مسائل خاورمیانه از این جمله است. "دان راویو"، نویسنده این گزارش  مدعی شده ‌که به تازگی و در جریان نگارش کتابی در مورد تاریخچه سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، منابع نزدیک به این سازمان‌ها مدعی شده‌اند که فشاری از جانب دولت اوباما برای توقف ترور دانشمندان ایرانی را احساس کرده‌اند.

هر چند ‌رژیم اسرائیل به نقش خود در ترور دانشمندان ایرانی اعتراف نکرده، ‌مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی به موساد منتسب می‌شود و هدف این اقدامات کند کردن روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد مانع در پیوستن قشر تحصیل‌ کرده و ماهر به برنامه هسته‌ای ایران ارزیابی می‌شود .بنابراین گزارش، پنج دانشمند ایرانی در این روند به قتل رسیده‌اند که بیشترشان با اتصال بمب به خودروی آن‌ها در ساعات صبحگاهی بوده است؛ هرچند هیچ عامل اسرائیلی به دلیل این ترور‌ها دستگیر نشده، ‌چندین ایرانی متهم به همکاری با اسرائیل دستگیر و مجازات شده‌اند.

افزون بر هشدارهای دولت اوباما برای متوقف شدن مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی، مقامات موساد نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات آن‌ها به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است. آن‌ها دیگر تمایلی به گرفتاری و اعدام بهترین مأموران خود ندارند. گفتنی است، دولت اوباما در ماه‌های اخیر و به ‌رغم فشار رژیم اسرائیل درگیر گفت‌وگو بر سر برنامه هسته‌ای ایران شده است. منابع نزدیک به اسرائیل به راویو گفته‌اند که نتانیاهو به نهادهای اطلاعاتی این رژیم دستور داده ‌که ‌به جای تلاش برای به قتل رساندن دانشمندان ایرانی بر یافتن مدارکی متمرکز شوند که اثبات کند ایران در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود صادق نیست.
برگزاری مانور ضد تروریسم از سوی یگان ویژه ارتش تایلند



عصر ایران منتشر کرد،‌ بازی کودکان آواره جنگی در اردوگاه سازمان ملل در جنوب سودان با یک چمدان خالی


مردان نقاب‌دار با پرچم روسیه ساختمان و ادارات دولتی شبه جزیره کریمه اوکراین را در اشغال گرفته‌اند


تعطیلی مدارس گولن در ترکیه "فتح الله گولن" شخصیت مذهبی پرنفوذی در ترکیه به شمار می‌رود. بین فتح الله گولن، که در تبعید خود خواسته در آمریکا به سر می‌برد و "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه، رابطه تنش‌آلودی وجود دارد. اردوغان، نخست وزیرترکیه، گولن را به دسیسه چینی علیه دولت خود متهم کرده است. به گزارش جام، میلیون‌ها دانش‌آموز برای آمادگی امتحانات ورود به دانشگاه در این کلاس‌های خصوصی تحصیل می‌کنند. درآمد اصلی جنبش تحت رهبری گولن، موسوم به جنبش "خدمت" که سابقه ۵۰ ساله دارد، از این کلاس‌ها تامین می‌شود. براساس قانون مصوبه پارلمان ترکیه این کلاس‌ها از اول سپتامبر ۲۰۱۵ تعطیل خواهند شد. رجب طیب اردوغان می‌گوید که این قانون بخشی از اصلاحات در سیستم آموزشی ترکیه است.






آخرین وضعیت جسمی سید مهدی میرداماد/ تکذیب مرگ مغزی به گزارش وارث، "حاج سید مهدی میرداماد" که شهرستان قم را به مقصد تهران ترک کرده بود که از آنجا به استان کرمان و سپس شهرستان شهربابک بیاید در بین راه، نرسیده به تهران دچار سانحه شدید رانندگی می‌شود که به شدت دچار آسیب دیدگی شده است.


طبق شنیده‌ها سید مهدی میرداماد پس از انتقال به بیمارستان مدت کوتاهی را در کما به سر برده است که به لطف خدا هم اکنون از حالت کما خارج شده است. یکی از نزدیکان حاج سید مهدی میرداماد گفت: حاج مهدی میرداماد دیشب دچار یک سانحه تصادف ساده شده است و هم‌اکنون ایشان در سلامت کامل بسر می‌برد و هیچ‌گونه مشکلی در حال حاضر حاج مهدی را تهدید نمی‌کند و همچنین اینکه ایشان دچار کما شده است، کاملا شایعه است. هر آنچه باید درباره کریمه بدانید درست زمانیکه به نظر می‌رسید اوکراین با سرنگون کردن "ویکتور یانوکوویچ" به آرامش رسیده، تنش‌‌ها بار دیگر در "کریمه" در بخش جنوبی این کشور که حامی روسیه است، بالا گرفت. مردان مسلح ساختمان‌های دولت محلی در کریمه را ضبط کرده و پرچم روسیه را برافراشتند. به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان نوشت: تظاهرکنندگان موافق و مخالف به صورت گروهی شعار می‌دادند "کریمه، روسیه است" و جواب می‌شنیدند "کریمه، روسیه نیست". با توجه به اینکه این شبه جزیره به آستانه انفجار رسیده است، باید به پنج نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد، توجه داشت. 1) کریمه از نظر قانونی بخشی از روسیه نیست اما پیش از این بوده است. کریمه با زمین‌های‌ کشاورزی غنی و دسترسی به دریای سیاه، صدها سال است که دارای منافعی برای مسکو بوده است. روسیه در سال 1954 که هم اوکراین و هم روسیه بخشی از شوروی سابق بودند، کریمه را به اوکراین داد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، کریمه تمایلاتی برای جدا شدن از اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه داشت، اما قانون‌گذاران در اوکراین و کریمه به ماندن این منطقه به عنوان بخشی از اوکراین رای دادند. 2) بسیاری از روس‌ها هنوز در کریمه زندگی می‌کنند. در واقع سه گروه اصلی در کریمه وجود دارند: اوکراینی‌های قومی در شمال، روس‌ها در جنوب و گروه سومی در میانه که تاتار خوانده می‌شوند. این تاتارها از مخالفان جدی الحاق به روسیه هستند. 3) بخشی از نیروی دریایی روسیه در کریمه مستقر است. نیروی دریایی روسیه 230 سال است که در شهر بندری سرواستوپل کریمه پایگاه دارد. کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که در این منطقه مستقر شده‌اند دقیقا در شمال ترکیه قرار دارند و می‌توانند به دریای مدیترانه دسترسی داشته باشند و به خاورمیانه و حوزه بالکان نفوذ کنند. (4کریمه پیش از این نقش حیاتی در تاریخ جهان داشته است. حتی اگر هیچ چیز در مورد جنگ کریمه ندانید، در مورد "فلورانس نایتینگل" شنیده‌اید، بنیانگذار پرستاری مدرن. در جنگ کریمه در دهه 1950 میلادی بود که وی به عنوان بانوی چراغ به دستی که از سربازان زخمی جنگ انگلیس، فرانسه و عثمانی در مقابل روسیه پرستاری می‌کرد، معروف شد. 5) البته "یالتا" را فراموش نکنید. زمانیکه جنگ جهانی دوم در سال 1945 به پایان خود نزدیک می‌شد، رهبران متحدین- "فرنکلین روزولت"، رئیس جمهوری آمریکا، "وینستون چرچیل"، نخست وزیر انگلیس و "ژوزف استالین"، رهبر شوروی- گردهم آمدند تا تقسیم اروپا را در دستور کار قرار دهند. این نشست در "یالتا" واقع در کریمه برگزار شد. تصاویر زیبا از یک عروسی گروهی باشکوه

به گزارش جام، حدود 2500 زوج، مراسم عروسی خود را در "مرکز جهانی صلح" در شهر کاپ‌یونگی در کره جنوبی برگزار کردند.












نظامیان آمریکایی برای اعزام به افغانستان کجا آموزش می‌بینند؟

"فورت ایروین" نام پایگاه ارتش آمریکا واقع در صحرای "موهاوی" که با یک ساعت رانندگی در شمال شرقی بارستو کالیفرنیا، می‌توانید مرکز آموزش ملی (ان تی سی) را پیدا کنید. جایی که در آن تمام سرویس‌های نظامیان آمریکایی قبل از اعزام به خارج به مدت 21 روز آموزش می‌بینند. منطقه‌ای پهناور با گرمای بسیار زیاد در تابستان، این پایگاه تورهای رایگانی 2 بار در ماه برای عموم ارائه می‌دهد.






به گزارش فارس، پایگاه فورت اروین به شکلی طبیعی ساخته شده و انفجارهای واقعی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و خطر کشته و زخمی شدن برای بازدیدکنندگان همیشه وجود دارد. این در حالی است که در پایگاه فورت اروین 15 شهر مصنوعی ساخته شده است. مساحت این پایگاه 1000 مایل مربع است و در این پایگاه امکانات هوا-فضا و تکنیک‌های کنترل از راه دور بوسیله "جی پی اس" نیز در اختیار سربازان قرار می‌گیرد.






همچنین در پایگاه فروت‌اروین شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها و غارها وجود دارد که برای تمرین به دام انداختن شورشیان استفاده می‌شود زیرا به نظر نظامیان آمریکایی شورشیان افغان از این روش به صورت گسترده استفاده می‌کنند. حدود 2200 نفر پرسنل تدارکاتی در فورت اروین مشغول به کار هستند که وظیفه آن‌ها تجهیز نیروهایی است که برای آموزش به آنجا می‌روند.






همچنین پایگاه فورت اروین 350 شهروند غیرنظامی را استخدام کرده که وظیفه آن‌ها بازی کردن نقش در این شهرهای شبیه‌سازی شده است این در حالی است که بیشتر این افراد دارای تابعیتی از کشورهای خاورمیانه هستند. به گفته فرمانده این پایگاه در آینده تلاش بر این است که از نیروهای افغان نیز برای استخدام در این شهر استفاده شود تا فرهنگ و نحوه زندگی آن‌ها به صورت عملی به نمایش درآید.






کوچکترین مسجد مردانه تهران

عصر ایران نوشت: در خیابان لاله‌زار تهران مسجدی 4در5 متری وجود دارد که اهالی آن را به "مسجد کوچیکه" می‌شناسند و فقط مردانه است.











تاثیر بحران اوکراین بر موضع روسیه نسبت به برنامه هسته‌ای ایران

روزنامه سعودی عکاظ، امروز در تحلیلی به وضعیت اوکراین و پیامدهای بین‌المللی این بحران میان "روسیه" و کشورهای غربی پرداخته و نوشت: پس از تصمیم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره اعزام نیروهای نظامی به جزیره "کریمه"، به نظر می‌رسد دامنه‌های بحران در اوکراین از مرزهای این کشور و منطقه فراتر رود و حتی دامن موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه را نیز بگیرد.

به گزارش مهر، در ادامه این تحلیل با اشاره به تقابل "واشنگتن" و "مسکو" در موضوع اوکراین، آمده است: اگر آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضعی در مخالفت با دخالت روسیه در اوکراین اتخاذ کنند، مسکو موضعش را در تعامل با موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه تغییر داده و محکم تر از گذشته شود. این روزنامه سعودی با تاکید بر لزوم تحرک کشورهای عربی و بین‌المللی در زمینه مهار بحران اوکراین خاطرنشان کرده است: پس از شکست مذاکرات ژنو 2 و عدم تغییر موضع سوریه، این احتمال وجود دارد که روسیه حمایت‌ها از نظام سوریه را تشدید کند و این مسئله به پیچیده‌تر شدن شرایط میدانی در سوریه منجر خواهد شد.راه‌های عجیب حمل بار در چین

کجایند ساپورت‌پوشان اروند!

یکی از کاربران شبکه اجتماعی "افسران" در مطلبی که در این شبکه اجتماعی منتشر شده است با رویکردی انتقادی نسبت به پوشش برخی زنان در کشور، با انتشار تصویری از رزمندگان جنگ ایران و عراق که در حال پوشیدن لباس غواصی هستند، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

به گزارش پیام نو، این کاربر شبکه اجتماعی "افسران" با انتشار این عکس نوشت: رفقایی که سن و سالشان زمان "ساپورت پوشیدنشان"، آن زمانی که هم سن و سال من و تو بودند. جوان بودند و زیبا…غواصی می‌پوشیدند البته فرقش این است که آن زمان قیمتش گران بود… اصلا گیر نمی‌آمد، می‌گفتند اگر خواستید تیر بخورید سرتان را جلو بگیرید نکند لباس پاره شود‌ها! جنازه‌های رشید و بیجانشان را از داخل لباس در می‌آوردند و جوان دیگری را ساپورت‌پوش می‌کردند ...







باراک اوباما نوجوان در کنار مادرش

باراک حسین اوباما در نوجوانی






داماد بن لادن در نیویورک محاکمه می‌شود

سلیمان ابوغیث داماد اسامه بن لادن، رهبر مقتول القاعده فردا در میان تدابیر شدید امنیتی در دادگاهی در منهتن نیویورک محاکمه خواهد شد. اتهام وی تحریک به قتل شهروندان آمریکا و توطئه تروریستی علیه مردم این کشور است. وی که زمانی سخنگوی القاعده بود، بلندپایه ترین عضو القاعده است که تاکنون در آمریکا به پای میز محاکمه آورده می‌شود.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته نیروهای امنیتی آمریکا (سیا) وی را که پیشتر در خارج از آمریکا در اردن دستگیر شده بود، به دادگاهی در منهتن نیویورک آوردند تا در آنجا تفهیم اتهام شود. برخی منابع از همکاری دولت ترکیه برای دستگیری این عنصر القاعده خبر می‌دهند.

حقوق ماهانه روسای جمهور آمریکای لاتین

در حالی که دو اقتصاد مهم آمریکای لاتین (برزیل و ونزوئلا) درگیر تنش‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت‌هاست و توده مردم، دولت‌ها را به فساد متهم می‌کنند، یک ماهنامه شیلیایی، اقدام به انتشار گزارشی کرده که در آن، حقوق روسای جمهور مهم‌ترین کشورهای آمریکای لاتین ذکر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجله ال سیو دادانو چاپ سانتیاگو در این گزارش آورده است: "پنانیه تو" رئیس‌جمهور مکزیک با 20 هزار دلار در صدر قرار دارد. "سباستین پینه" را رئیس‌جمهور شیلی با 15 هزار دلار در رتبه دوم است.

جالب است بدانید که در این گزارش حقوق "ژوزه ماژیکا" رئیس‌جمهور اروگوئه12500 دلار است اما 90 درصد آن را می‌بخشد. می‌پرسید به چه کسی؟ او 1250 دلار را برای هزینه‌های زندگی‌اش برمی‌دارد و بقیه را به نهادها و سازمان‌های خیرخواهانه و بشردوستانه اهدا می‌کند.








بله گرفتن از عروس خانم وسط رزمایش بیت المقدس

همزمان با برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در استان تهران یک زوج بسیجی با حضور در سنگرهای رزمایش به عقد یکدیگر درآمدند. این مراسم با حضور فرمانده ناحیه شهریار و مسئولین سپاه دررزمایش "الی البیت المقدس" بسیج برگزار شد.






دعوت از بن لادن روسیه برای جنگ در اوکراین

سرکرده گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین که عناصر آن در جریان آشوب‌های اخیر این کشور پلیس‌ها و نیروهای امنیتی اوکراینی را در خیابانهای "کی‌یف" هدف قرار داده‌اند؛ از "داکو عمروف" دعوت کرد برای جنگ با روسیه به اوکراین بیاید. عمروف که با نام "بن لادن روسیه" شناخته می‌شود سرکرده گروهی افراطی است که بارها مسئولیت حملات تروریستی ضد شهروندان در مناطق مختلف روسیه را برعهده گرفته است.






به گزارش جام به نقل از العالم، رسانه‌های روسیه تأکید کردند، دعوت از عمروف از سوی "دیمتری یاروش" سرکرده ناسیونالیست گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین صورت گرفته است. صدای روسیه به نقل از "یونس-بیک یفکوروف" رئیس جمهور "اینگوشتیا" از جمهوری‌های خودمختار روسیه، گزارش داد: «دیمتری یاروش با این درخواست از داکو عمروف، سرکرده عناصر مسلح در شمال قفقاز، ثابت کرد که عناصر مسلح شمال قفقاز در میدان استقلال "کی‌یف" (پایتخت اوکراین) حضور دارند.»

وی افزود: "این درخواست گروه افراطی اوکراین، این گروه را با سازمانهای بین المللی تروریستی در یک ردیف قرار می‌دهد."رئیس جمهوری اینگوشتیا خاطرنشان کرد که بسیار علاقه‌مند است که از واکنش غرب به این درخواست مطلع شود، چرا که غرب از قدرت حاکم جدید در اوکراین حمایت می‌کند. یاروش که معاون رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین است، سرکردگی گروه شبه نظامی و افراطی "پراوی سکتور" یا "رایت سکتور" را نیز به عهده دارد. وی پیشتر یکی از سران گروه ناسیونالیست افراطی "ترایدنت" بود که به گروه "پراوی سکتور" تبدیل شد.

ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد؟

"یاسر هاشمی‌ر فسنجانی" مسئول دفتر رئیس هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری جایگزین چه کسی در هیئت موسس دانشگاه آزاد شده است؟ گفت: آقای ناطق‌نوری به جای مرحوم "حسن حبیبی" برای عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌ است.

وی افزود: نامه معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: هیئت موسس دانشگاه آزاد به اتفاق آرا حجت‌الاسلام ناطق‌نوری را به عنوان عضو هیئت موسس به جای مرحوم حسن حبیبی به شوارای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند.

تظاهرات یهودیان ارتدوکس در شهر قدس در اعتراض به خدمت سربازی






عصر ایران منتشر کرد، تظاهرات اوکراینی‌های ساکن واشنگن در مقابل سفارت روسیه در اعتراض به اشغال نظامی شبه جزیره کریمه از سوی ارتش روسیه






برخی معترضان اوکراینی مخالف دولت یانوکویچ از روز گذشته و پس از 3 ماه ناآرامی شروع به پاک کردن شهر کی یف کرده‌اند







طرح جدید اسرائیل برای گسترش یهودی‌سازی در قدس اشغالی

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الدستور، نهاد اسلامی و مسیحی یاری به قدس و مقدسات درباره نقشه جدید شهرداری رژیم اسرائیل در شهر اشغالی قدس برای کاستن از صدای اذان در مساجد این شهر مقدس به بهانه کاهش دادن "سر و صدا" و "آلودگی صوتی" هشدار داد و گفت: شهر قدس هر روز شاهد تحول خطرناکی در نقض حرمت مساجد و تقدس آنها است و این نقشه جدید چیزی جز تکمیل کردن هدف بزرگتر اشغالگران در یهودی سازی شهر قدس و از بین بردن نشانه‌ها و آثار اسلامی و عربی آن و اعطای ماهیت یهودی به این شهر نیست.

این اقدامات همزمان با یورش صهیونیست‌های تندرو به سرکردگی یک خاخام به نام "یهودا گلیک" به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس با حمایت نیروهای ویژه پلیس رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد. این صهیونیست‌های تندرو روز گذشته بازدید مشکوکی از صحن‌ها و تاسیسات مسجدالاقصی داشتند و پیش‌بینی می‌شود که یورش‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در قالب چندین گروه به طور پی درپی صورت گیرد.

هر 2 ثانیه یک کودک در جهان یتیم می‌شود

هفته بزرگداشت "کودکان بی‌سرپرست" فرصت مناسبی است تا جامعه جهانی از مشکلات، نیازها و تهدیدهای پیشروی این کودکان مطلع شود. آخرین آمار یونیسف نشان می‌دهد که در هر 2 ثانیه یک کودک در جهان پدر یا مادر خود را از دست می‌دهد و به این ترتیب روزانه 5760 کودک در جهان یتیم می‌شوند.

به گزارش مهر،‌ هفته جهانی کودکان بی‌سرپرست از سوم تا نهم مارس هر سال با هدف افزایش اطلاع‌رسانی درباره شرایط زندگی این کودکان و جمع‌آوری کمکهای مالی برای حفاظت از آنان برگزار می‌شود. براساس اعلام یونیسف، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2015 میلادی جمعیت کودکان یتیم در جهان به 400 میلیون نفر برسد. این گزارش حاکیست که ایدز به تنهایی عامل یتیم شدن 15 میلیون کودک در دنیا است که بیشتر آنها در کشورهای آفریقای سیاه زندگی می‌کنند.

همچنین براساس این آمار، افزایش شمار کودکان بی‌سرپرست، توجه جامعه جهانی را برای کاهش این بحران فزاینده می‌طلبد.
هدف از برگزاری این هفته برجسته کردن مشکلات کودکان بی‌سرپرست در سراسر جهان است که از سوی والدین خود سر راه گذاشته شده یا بر اثر حوادثی نظیر تصادف، بیماری، فقر یا بلایای طبیعی یتیم می‌شوند.

اوباما: ایرانِ قدرتمند، تهدید من را جدی گرفته است

"باراک اوباما" در مصاحبه با بلومبرگ (bloomberg) و "جفری گلدبرگ" انجام شده، ایران را "کشوری قدرتمند با رفتاری راهبردی" خوانده اما در عین حال مدعی می‌شود: ایرانی‌ها تهدید "همه گزینه‌ها روی میز است" را بسیار جدی گرفته‌اند. رفتارهای طرف ایرانی، بدون فکر نیست و آن‌ها متوجه منافعشان هستند.

رئیس جمهور آمریکا درخصوص تحریم‌ها نیز گفت: هنوز 95 درصد تحریم‌های ایران برجای خود باقی هستند و ما در همزمان با مذاکره برای رسیدن به راه‌حل جامع این تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم و در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات سازش پرداخته و از نتانیاهو می‌خواهد، ناسازگاری دراین رابطه را کنار بگذارد و اگر حالا نه، پس کی؟ و اگر این کار توسط شما انجام نشود، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟

به گزارش جام، به عقیده رئیس جمهور آمریکا "اگر نتانیاهو از پذیرش چارچوب ارائه شده توسط آمریکا برای مذاکرات صلح با فلسطین امتناع ورزد، آینده تاریکی در انتظار اسرائیل خواهد بود و اگر نتانیاهو، اعتقادی به مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها ندارد پس باید رویکرد جایگزینی ارائه دهد.







اوباما افزود: "جان کری"، به مدت چندین دهه از حامیان سرسخت اسرائیل بوده است، وی فقط چیزی را می‌گوید که ناظرین در داخل و خارج از اسرائیل به آن اذعان دارند، اینکه با گذشت هر سال، پنجره برای معاهده صلحی که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها آن را پذیرا باشند در حال بسته شدن است، چراکه تغییراتی در ترکیب جمعیتی و در شهرک‌سازی‌ها، پدید آمده و عباس نیز پیرتر می‌شود. به باور من هیچ کس تردیدی ندارد که علی‌رغم هر نوع اختلاف نظر با عباس، وی ثابت کرده فردی است که به عدم خشونت و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این مسأله متعهد است. نمی‌دانیم که جانشین عباس چگونه فردی خواهد بود.

شرایط یک مدرسه در جمهوری اسلامی از دید امام (ره)

جهان نوشت: مدرسه‌های علمی و دینی و تمام مدارسی که در آن تحصیل می‌شود، چه تحصیلات علوم دینی باشد یا تحصیلات دیگر، در رأس برنامه‌هایشان در این جمهوری اسلامی باید این معنا باشد که مهذَّب باشند، قبل از اینکه عالِم هستند... باید توجه کنند که معلمانی که در مدارس هستند و کسانی که در این مدارس تبلیغ می‌کنند یا صحبت می‌کنند، اشخاصی باشند که صد در صد اسلامی و معتقد به احکام اسلام و عقاید اسلامی باشند، چه کسانی که پیش آنها تربیت می‌شود تربیتهای اسلامی با تهذیب‌های اسلامی باشد.






طلبه‌های دو قلو

تصویری جالب از دو برادر دو قلو كه هر دو در كسوت روحانیت هستند.







نشست اوباما با مقامات شورای امنیت ملی درباره اوکراین

"باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا درباره بحران اوکراین با شورای امنیت ملی در کاخ سفید دیدار داشت. در این دیدار که شماری از مقامات از جمله سران ارشد  نظامی و مشاوران امنیت ملی حضور داشتند، درباره تحولات اوکراین و اقدامات روسیه در این  کشور رایزنی شد.






به گزارش فارس به نقل از رویترز، "جان کری" وزیر خارجه، "چاک هیگل" وزیر دفاع، "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی از جمله افرادی بودند که در این نشست شرکت داشتند.

ابزار های ویژه گشت زنی پلیس چین

عصر ایران به نقل از رویترز نوشت: همزمان با برگزاری کنگره سالانه حزب کمونیست "چین" در پکن، پلیس چین تدابیر امنیتی را در میدان تیانانمن تشدید کرده است. پلیس چین با اسکوترهای ویژه مشغول گشت زنی است.






پرچم‌‌ حزب‌الله‌ در دست 2 جوان‌‌ آمریکایی

دو جوان آمریکایی همزمان با سفر "نتانیاهو" به واشنگتن، پرچم‌های حزب‌الله لبنان را در مقابل کمیته امور عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (اِیپک) به اهتزاز درآوردند.

به گزارش مشرق، معترضان به سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس و آیپک، لابی صهیونیستی روز یکشنبه در مقابل محل کنفرانس این گروه در واشنگتن تجمع کرده و با تکان دادن پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان خشم شدید شرکت کنندگان این کنفرانس را برانگیختند. این دو جوان آمریکایی که پرچم‌های حزب‌الله را در دست داشتند مورد سوال و اهانت از سوی برخی شرکت کنندگان قرار گرفتند.
 





یکی از این دو جوان در پاسخ به پرسش یکی از اعضای آیپک که چرا پرچم حزب‌الله را در دست دارد با اشاره به پرچمش گفت: می‌دانی، این تنها پاسخ واقعی است که اسراییل می‌فهمد! مسولان آیپک می‌گویند تاکنون سابقه نداشته است که پرچم‌های حزب‌الله را در مقابل مراکز خود در آمریکا مشاهده کنند. این تظاهرات هنگام سخنرانی "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شد. جان کری در این سخنرانی بر لزوم ادامه مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی‌ها تاکید کرد.
 
کاسپاروف دیگر روسی نیست

وزارت کشور کرواسی اعلام کرد: "گری کاسپاروف" مرد شماره یک سابق شطرنج جهان که اکنون به یک فعال جناح مخالف روسیه تبدیل شده، تابعیت کرواسی را کسب کرده است‌. در بیانیه این وزارتخانه که در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، گفته شده است که این "منتقد شدید کرملین" گذرنامه جمهوری "یوگسلاوی سابق" را دریافت کرده است چرا که این کار به نفع کرواسی بود اما در بیانیه توضیح بیشتری داده نشده است.






به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاسپاروف 50 ساله که یک فرد شناخته شده در کرواسی به دلیل حمایت علنی از کروات‌ها در جریان جنگ دهه 1990 بود، شهروندی خود را هفته گذشته کسب کرد. وی که یک منتقد شدید "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه است و سال‌هاست که تعطیلات تابستانی‌اش را در سواحل کرواسی می‌گذراند و بنابر گزارش‌های مطبوعاتی در "ماکارسکا" واقع در ساحل مرکزی صاحب یک منزل است .

وی همچنین از روابط خوبی با سیاستمداران کرواسی برخوردار است و در ماه ژانویه با "ایوو یوسیپوویچ" رئیس جمهوری این کشور ملاقات کرد و به دلیل حمایت معنوی از کروات‌ها مورد ستایش قرار گرفت. کاسپاروف در سال2005  پس از حدود دو دهه سلطه بر شطرنج جهان بازنشسته شد. وی در سال 1985 در22  سالگی جوانترین قهرمان شطرنج جهان شد و یکی از بزرگترین بازیکنان شطرنج تمام دوران محسوب می‌شود.

حسين فريدون در اجلاسيه خبرگان!






تصویری دیدنی از رهبر معظم انقلاب هنگام تعویض ضریح مطهر امام رضا (ع)






آمریکا همکاری‌های نظامی خود را با روسیه تعلیق کرد

"جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی مداخله روسیه در کریمه، آمریکا همه همکاری‌های نظامی بین "واشنگتن" و "مسکو" را به‌حالت تعلیق درآورده است. براساس این تصمیم، تمرین‌های نظامی و نشست‌های دوجانبه، توقف کشتی‌ها و برگزاری کنفرانس‌هایی در زمینه اجرای طرحهای نظامی تعلیق می‌شوند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی افزود: با وجود اینکه پنتاگون در روابط نظامی خود با فدراسیون روسیه که طی سالهای اخیر نیز پیشرفت داشته، منافع زیادی کسب کرده است، اما با توجه به حوادث اخیر در اوکراین، تصمیم گرفتیم همه همکاری‌های نظامی خود را با آن کشور به حالت تعلیق درآوریم.

این سخنگو اضافه کرد: ما از روسیه می‌خواهیم برای کاهش بحران در اوکراین تلاش و نیروهای خود را از کریمه خارج کند و به پایگاه‌های خود بازگرداند و نظامیان آمریکا اوضاع را در این منطقه از نزدیک زیر نظر دارند و در تماس مستقیم با متحدان آمریکا به‌ویژه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

حامیان روسیه در اوکراین










 
مشارکت ۱۵۰ هزار نیرو و ۹۰ فروند هواپیما در رزمایش نظامی روسیه

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به نظامیان این کشور که هفته پیش برای برگزاری رزمایش به غرب و مرکز  روسیه رفته بودند، فرمان بازگشت داد. "دیمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست‌جمهوری در این مورد گفت: این فرمان پس از آن صادر شد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش با موفقیت انجام شده است.












به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "راشاتودی"، رزمایش روسیه چهارشنبه گذشته آغاز شد و در آن 150 هزار نظامی، 90 فروند هواپیما،880  تانک و80 ناو جنگی و دیگر جنگ‌افزارها به کار گرفته شد.

بازدید اوباما از شهر تاریخی پترا در شهر امان اردن





عصر ایران منتشر کرد، نوجوان اوکراینی در تجمع اعتراضی اوکراینی ها در مقابل دفتر نمایندگی روسیه در مقر اتحادیه اروپا (بروکسل) تصویری از روی جلد مجله تایم را در دست گرفته است






پوتین به همراه وزیر دفاع روسیه برای بازدید از یک مانور نظامی به منطقه لنینگراد رفته است






"وطن فروشی" پیشنهاد کری به آوارگان فلسطینی

روزنامه لبنانی (الاخبار) به نقل از منابع آگاه در سفارت فلسطین در بیروت نوشت: براساس طرح "جان کری"، پناهجویان فلسطینی می‌توانند با دریافت پول به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و فقط به فلسطین نباید بازگردند، آن دسته از پناهجویان فلسطینی هم که نمی‌خواهند لبنان و سوریه را ترک کنند، دولت‌های این دو کشور باید زمینه اقامت دایم و اعطای تابعیت به آنها را فرام نمایند.

به گزارش ایرنا، الاخبار در ادامه افزود: براساس این طرح حتی فلسطینی‌هایی که در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اقامت دارند، تابعیت این کشورها را اخذ خواهند کرد و فلسطینی‌های ساکن کشورهای اروپایی نیز پیش از این تابعیت کشورهای میزبان را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که صاحبنظران باقی ماندن دایمی پناهجویان و آوارگان فلسطینی در لبنان و سوریه را که از آن به عنوان "وطن جایگزین" یاد می‌شود، خطری مهم برای این دو کشور و در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی یاد کرده‌اند.

الاخبار با بیان اینکه چند ماهی است در اردوگاه‌های فلسطینی‌نشین در لبنان جنبشی به منظور تلاش برای مهاجرت دست جمعی از این کشور به راه افتاده است، نوشت: یکی از مسئولین شناخته شده در این اردوگاه‌ها اعلام کرده است که تمامی فلسطینی‌ها حق دارند زندگی بهتری داشته باشند و باید بتوانند به کشورهای دیگر بروند و در آن کشورها از شرایط بهتری برخوردار شوند   و تلاش‌هایی آشکار به منظور مهاجرت دست جمعی در حال جریان است که بدان معناست برخی از طرف‌های فلسطینی تمایل دارند طرح جان کری برای حل و فصل مساله آوارگان فلسطینی عملی شود.

بنابر آمارهای ارائه شده از سوی مقامات لبنان و سازمان ملل تاکنون حدود یک میلیون پناهجوی سوری از زمان آغاز بحران سوریه به لبنان وارد شده اند و این تعداد بعلاوه حدود 500 هزار پناهجوی فلسطینی حاضر در این کشور، به یک بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای لبنان تبدیل شده است.

تجمع طلاب‌ در بیت‌ "آیت‌الله‌ نوری‌ همدانی"

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و فضلای حوزه در بیت آیت‌الله نوری همدانی











کجای دنیا دختر به خواستگاری پسر می‌رود؟

به گزارش ایسنا، در اکثر جاهای دنیا عرف است که مردها با کمال احترام و تشریفات ویژه به خدمت خانواده دختر برسند و از او خواستگاری کنند اما نه همه جای دنیا؛ در برخی کشورها هیچ پسری به خواستگاری دختر نمی‌رود بلکه آنان در خانه می‌مانند تا یک دختر برای همسری انتخابشان کند. در اینجا فرهنگ‌ برخی مناطق در جهان که در آنها خانم‌ها به خواستگاری آقایان می‌روند را بخوانید.

"مراکش" یا مغرب کشوری است، در شمال غربی آفریقا و مسلمان که درصد بیشتری از جمعیت آن را زنان تشکیل می‌دهند. زنان مراکشی بسیار صبور و پرکارند و تقریبا می‌توان گفت لحظه‌ای استراحت نمی‌کنند و به دنبال رفع و رجوع کارها و مشکلات خانواده‌اند اما زنان آن ویژگی دیگری هم دارند و آن اینکه خودشان مرد آینده خود را انتخاب می‌کنند و به خواستگاری او می‌روند. دخترها در مراکش با رسیدن به خدمت مادر پسر مورد نظرشان از ویژگی‌های خود اعم از خانه‌داری، دستپخت و مهارت‌های زندگی‌شان تعریف می‌کنند و مادران با مشورت پسرانشان نتیجه‌گیری می‌کنند که آیا این دختر گزینه مناسبی برای انتخاب آنها هست یا خیر.

زن‌ها در مراکش بر این باورند که درخواست ازدواج آنها از مردها به هیچ‌وجه مایه سرافکندگی‌شان نیست زیرا اسلام دین برابری است و زن و مرد در همه چیز برابرند؛ بنابراین آنها هم حق دارند که فرد مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به او درخواست ازدواج بدهند.

"جمهوری گینه بیسائو" کشوری در آفریقاست که زمانی الگوی آفریقا برای توسعه بود. این کشور در زمره فقیرترین کشورهای جهان قرار دارد. در این قسمت از دنیا هم این دختران هستند که همسر آینده خود را انتخاب می‌کنند. آنان پیشنهاد خود را به این شکل که یک ظرف ماهی سرخ‌شده با روغن مخصوص را با سس خوش‌طعم قرمزرنگ تزئین می‌کنند و با هماهنگی قبلی با مادر پسر به خدمت پسر مورد نظرشان می‌رسند. در ضمن اینجا منطقه‌ای است که مردها هیچ قدرتی برای "نه" گفتن ندارند.

از آنجای که گینه بیسائو کشوری بسیار فقیر است و اکثر دختران حتی توان تهیه و پخت آن ماهی مخصوص و مرسوم را ندارند، با یک شاخه‌گل سفید به خواستگاری پسر مربوطه می‌روند. طبق تحقیقات انجام‌شده در این منطقه، 75 درصد مردان و زنان از این سبک ازدواج و زندگی رضایت دارند. طبق آخرین سرشماری شهر "لویو" در غرب کشور "اوکراین"، ۸۵ درصد جمعیت آن را زنان تشکیل می‌دهند و همین نابرابری، دختران را به سمت خواستگاری رفتن سوق داده است. معروف است که در این کشور، رسم و رسوم ساده‌ای برقرار است و به همین دلیل بدون دردسر پیشنهاد خود را صریح در مقابل کسی که به او علاقه دارند، می‌گویند.  

در قبیله‌ای عجیب در چین به نام "موسوا" زنان و دختران حاکمان اصلی محسوب می‌شوند و روسای قبیله تنها از میان زنان انتخاب می‌شوند. اتفاق عجیب‌تر میان مردم این قبیله آن است که زنان با یکدیگر کم حرف می‌زنند و صحبتی از پدر و پسر در این قبیله وجود ندارد. در این قبیله زنان انتخاب می‌کنند که با کدام مرد ازدواج کنند و در حقیقت ازدواج رسمی ندارند و مردان پس از ازدواج در خانه زنان زندگی می‌کنند.

در "شیکاگو" هم چند سالی است که دخترها گوی سبقت را در خواستگاری کردن از پسران ربوده‌اند. دختران این شهر از ایالات‌ متحده هم بر این باورند که ما هیچ اعتقادی به اینکه حتما باید پسر از ما درخواست ازدواج کند، نداریم و بعد از تصمیم برای خواستگاری، با حلقه‌ای نقره‌ای‌رنگ و ساده به او پیشنهاد ازدواج می‌دهند. سال کبیسه برای کشوری چون "اسکاتلند" بسیار ویژه است که در قرن یازدهم، "ملکه مارگارت" به دخترها اجازه داد که در صورت تمایلشان از پسر مورد نظرشان، خواستگاری کنند. بر اساس همین روایت و تاریخ، دخترها هر چهار سال یک‌بار به خواستگاری پسر مورد علاقه‌شان می‌روند. البته چندی بعد، رسم شد که اگر آن پسر پیشنهاد دختر را قبول نکند، مجبور است که در عوض یک دست پیراهن و یک جفت دستکش بچه‌گانه برای دختر بخرد تا کینه را از دل او پاک کند!

آیا فرار مغزها فقط در ایران رخ می دهد؟

آمریکا، کانادا و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که اغلب مغزهای جهان را به خود جلب می‌کنند. نگاهی به فهرست برندگان جوایز نوبل در رشته‌های علمی، شاهد این ادعاست. به گزارش "دویچه وله"؛ البته در میان این پژوهش‌گران تراز اول، اغلب نام محققان آلمانی یا آلمانی‌تبار نیز دیده می‌شود. اینان ولی دانشمندان برجسته‌‌ای هستند که به خاطر شرایط نامساعد تحقیق در کشور خود، ترجیح داده‌اند به دنیای دانش در کشوری دیگر خدمت کنند.

به گزارش جام، اغلب پژوهش‌گران آلمانی که هم‌اکنون در کشورهای دیگر غربی مشغول کارند، در چارچوب "برنامه‌های تبادل محقق" به این کشورها سفر کرده‌اند و به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر، همان‌جا ماندگار شده‌اند. بیشتر برندگان آلمانی جوایز نوبل در ۲۰ سال گذشته، اکنون در آمریکا و در دانشگاه‌های هاروارد، ییل، استنفورد یا کلمبیا تحقیق می‌کنند. شرایط مناسب پژوهش در این کشور، نه تنها آلمانی‌ها، بلکه مغزهای کشورهایی آسیایی و آمریکای لاتین‌ را نیز به خود جذب می‌کند.

بر اساس آمار "کمیسیون کارشناسی حمایت از پژوهش و ابداع"، میان سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱، بیش از ۲۳ هزار محقق، آلمان را ترک کرده‌اند و تنها ۱۹ هزار پژوهشگر، برای ادامه‌ی تحقیق در این کشور ساکن‌شده‌اند. "یوهانا وانکا" به عنوان مثال از بازگشت "توماس زودهوف"، پژوهش‌گر آلمانی برنده‌ جایزه نوبل در سال ۲۰۱۳ خبر می‌دهد که قرار است به عنوان "کارشناس مهمان" در "انستیتوی تحقیقات درمانی" برلین مشغول کار شود.
 





پول روسیه سقوط کرد

با ادامه بحران در منطقه کریمه، سهام بورس مسکو در اولین دقایق روز دوشنبه سقوط کرد. ارزش روبل در برابر دلار و یورو هم به پایین‌ترین سطح در تاریخ بورس مسکو رسید. به گزارش تابناک، بانک مرکزی روسیه برای "حفظ ثبات مالی"، بلافاصله نرخ بهره را یک و نیم درصد افزایش داد. با این حال، دو شاخص بازار بورس مسکو، میسکس و آر تی اس، هر یک نزدیک به هشت درصد کاهش یافتند.

نرخ دلار در برابر روبل، با ۵۰ کوپک افزایش به ۳۶.۳۵ روبل رسید و قیمت یورو نیز برای اولین بار از مرز ۵۱ روبل گذشت. بالاگرفتن تنش‌ها در اوکراین، باعث کاهش ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی نیز شده است. شاخص‌های "اف تی اس یوروفرست" و "یوروستوکس ۵۰" صبح دوشنبه به ترتیب یک و هفت دهم درصد و دو و یک دهم درصد کاهش یافتند.

تشریفات برای یک چای ساده






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن