تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزبانی بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه از زائران و مسافران نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
میزبانی بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه از زائران و مسافران نوروز
حجت الاسلام و المسلمین محمدی ویژه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بهار سال آینده را تشریح کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز یکشنبه 18 اسفندماه در نشست خبری پایان سال با تبین اهداف و برنامه های سازمان اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی به تبیین نقش و جایگاه رفیع امامزادگان در کشورمان پرداخت و گفت: مهم ترین برنامه پیش رو در ایام تعطیلات نوروزی؛ آماده کردن بقاع متبرکه برای پذیرایی و پاسخگویی به زائران و مسافران نوروزی است.
 
وی وجود بقاع متبرکه اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی را جزئی از نعمات الهی دانست و افزود: خدا را شاکریم که به ما نعمت قران و اهل بیت(ع) را اهدا کرد، چرا که قرآن کریم برای اهل بیت(ع) جایگاه رفیع و ارزشمندی قائل است.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان آیه شریفه «فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه» مبنی بر متبرک بودن زمین به ابدان اهل بیت(ع) متذکر شد: در واقع این آیه شریفه در پاسخ به برخی از منحرفین از دین و به خصوص تکفیری ها نازل شده است که می گویند برای چه پیامبر و فرزندانش باید گنبد و بارگاه داشته باشند.
 
وی گفت: بنابر این بر اساس آیات و روایات ما وظیفه داریم نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) و فرزندان آن بزرگواران و قبور شریفه ایشان احترام بگذاریم و این اماکن متبرکه را جهت حضور میهمانان و زائران آماده و آراسته کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر شیفتگی و ادای احترام به خاندان عصمت و طهارت از سوی مردم ایران خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف برای چهارمین سال است که طرح آرامش بهاری را در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می کند تا مردم عزیز ما هم سیر و سفر و سیاحت داشته باشند و هم در کنار آن به زیارت و توسل به اهل بیت پیامبر(ع) بپردازند.
 
وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از امامزادگان و اماکن متبرکه در ایران اسلامی خاطر نشان کرد: افتخار مردم عزیز ایران اسلامی آن است که از دیرباز تا کنون نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) ارادت و محبت داشته اند و دلیل آن هم وجود فراوان امامزادگان و بقاع متبرکه در میهن اسلامی مان ایران است.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به سنت حسنه حضور مردم در اماکن متبرکه در لحظه تحویل سال که در سال های اخیر با استقبال فراوانی روبرو شده است گفت: مردم عزیز ما بر اساس این سنت حسنه که مورد تایید قرآن و اسلام و اهل بیت(ع) است سعی می کنند در لحظه تحویل سال در یک مکان مقدسی حضور داشته باشند و با توسل به اهل بیت(ع) از خداوند می خواهند که سال جدید برای آنها سالی با سعادت و خوشبختی باشد، از این رو به زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان و بقاع متبرکه مشرف می شوند.
 
وی درخصوص برنامه های سازمان اوقاف برای میزبانی از زائران اماکن متبرکه گفت: بیش از 2 هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه با حضور بیش از 20 هزار خادم و اصحاب بقاع متبرکه از روز 28 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت زائران عزیز هستند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به استقبال فراوان مردم از طرح آرامش بهاری در سال گذشته گفت: در سال گذشته قریب به 70 میلیون نفر بار زائر داشته ایم یعنی اینکه برخی ممکن است یک بار و برخی دیگر چند بار توفیق زیارت اماکن متبرکه را داشته اند.
 
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی برنامه های مختلفی در قالب طرح آرامش بهاری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان و بقاع متبرکه تدارک دیده شده است گفت: خیمه های معرفت در 450 امامزاده و بقعه متبرکه که فضای مناسب در آن وجود داشت برپا خواهد شد.
 
حجت الاسلام محمدی افزود: اقامه نمازجماعت در سه نوبت، برپایی نمایشگاه های مختلف با غرفه های محصولات فرهنگی، کودکان، حجاب و عفاف که سال گذشته مورد توجه ویژه مردم و برخی نهادها قرار گرفت و نیز اجرای مراسم مختلف مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح آرامش بهاری است.
 
وی در ادامه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) در اواخر تعطیلات نوروزی گفت: سازمان اوقاف برای پنجمین سال متوالی برنامه سوگواره یاس نبوی را با هدف تجلیل و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا می کند که این طرح شامل برنامه های مناسبتی مختلفی است که از تاریخ دهم تا آخر تعطیلات نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اعزام بیش از 2 هزار روحانی در امامزادگان و بقاع متبرکه برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردم را از دیگر برنامه های سازمان اوقاف در ایام نوروز دانست و ابراز امیدواری کرد تا این سازمان در ایام نوروز بتواند خدمتگذار خوبی برای مردم عزیز کشورمان باشد.



۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن