تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۸ تا ۲۰ درصد جعیت کشور مبتلا به بیماری های روحی و روانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۱۸ تا ۲۰ درصد جعیت کشور مبتلا به بیماری های روحی و روانی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود ۶ تا ۷ درصد ایرانی‌ها به افسردگی و در مجموع حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد جمعیت کشور به انواع بیماری‌های روحی و روانی مبتلا هستند.  
 بیماری های روحی و روانی

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر ملک زاده در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به تازه ترین تحقیقات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی تولید اقلام پرمصرف را به شرکت های دانش بنیان واگذار کرده ایم که در مرحله انجام است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به بودجه سال 93 در حوزه تحقیقات گفت: بودجه تحقیقات در کل کشور نیم درصد بودجه کل کشور است. البته قرار بوده است که این میزان 2.5 تا 3 درصد بودجه کشور باشد که محقق نشده است. از این میزان حدود 10 درصد مربوط به وزارت بهداشت است.

وی درباره شرکت های دانش بنیان افزود: مفهوم شرکت های دانش‌بنیان برای دانشگاه‌های ما مفاهیم جدیدی است، روند تشکیل این شرکت ها پروسه‌ای است که باید مورد پیگیری قرار گیرد در این راستا شاید تاکنون ما انتظار داشتیم که 200 شرکت دانش بنیان در سطح کشور داشته باشیم اما در حال حاضر تعداد کل شرکت های ثبت شده تنها 50 شرکت است که نشان می‌دهد در ابتدای راه هستیم.

ملک زاده درباره نرخ افسردگی و بیماری های روحی و روانی در کشور گفت: حدود 6 تا 7 درصد ایرانی‌ها به افسردگی و در مجموع حدود 18 تا 20 درصد جمعیت کشور به انواع بیماری‌های روحی و روانی دچار هستند که افسردگی هم بخشی از آن است. به طور کلی مشکلات روحی و روانی یکی از معضلات کشور ما است با توجه به اینکه این مشکلات اثرات سویی بر عملکرد و اقتصاد جامعه دارد، ما یک برنامه ویژه داریم که تحقیقاتی انجام شود و بار این بیماری ها کاهش یابد. در همین رابطه شبکه سلامت روان به طور جدی این مسئله را دنبال می کند و برنامه های خوبی تهیه کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در رابطه با چالش بودجه و انجام تحقیقات در کشور افزود: توجه داشته باشید که 80 درصد تحقیقاتی که در دنیا انجام می‌شود به نتیجه نمی‌رسد و از هر 10 هزار ایده نهایتا یک ایده وارد صنعت می‌شود و گاه دانشمندان 50 سال از عمر خود را صرف یک تحقیق می‌کنند تا به نتیجه دست یابند.
 


شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن