تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829797706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبهه ي تعارض در احاديث


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
شبهه ي تعارض در احاديث
شبهه ي تعارض در احاديث سيد رشيدرضا در تضعيف و تشکيک موضوع مهدويت مي گويد: «و اما تعارض در احاديث مهدي اقوي و اظهر است و جمع بين آنها دشوارتر مي باشد... آن گاه از باب امثال: اختلاف در اسم او و اين که حسني است يا حسني، عباسي است يا علوي، و ديگر جهات را منشأ انکار مهديت دانسته است.»(1)استاد سائح مغربي مي گويد: «مي گويند، اين احاديث تواتر معنوي دارد، حقّ خواننده است که سؤال کند: معناي تواتر چيست؟ اين احاديث بر معناي خاص اتفاق ندارند، از نسبت مهدي شروع مي کنيم: برخي روايات به هاشمي بودن او اکتفا کرده اند، و برخي او را از اهل بيت عليهم السلام مي دانند، و دسته اي ديگر او را از فرزند فاطمه مي دانند، و برخي از اولاد حسن و برخي از اولاد حسين مي شمارند. و برخي او را عباسي و برخي فاطمي مي دانند.»(2)پاسخ: اولاً: اختلاف، طبيعت، تفصيل قضاياي ثابت است، اذا استدلال به اختلاف تفاصيل يک قضيه بر عدم ثبوت آن مغالطه اي بيش نيست؛ و در غير اين صورت نمي توان هيچ مسأله از امور اعتقادي را اثبات نمود، زيرا تمام مسايل و قضايا مورد اختلاف واقع شده است.دليل مطلب فوق اين است که عموم قضايا داراي دو بعد است: يکي اصل و روح قضيه، ديگري مرتبط به اوصاف قضيه و تفصيل هاي آن است.اختلاف در تفاصيل قضيه، مستلزم اختلاف در اصل قضيه نيست. قضيه ي مهدويت نيز از همين قبيل است. اگر در برخي از شؤون جزئي حضرت اختلاف است اين مستلزم آن نيست که اصل قضيه زير سؤال رفته و مورد ترديد واقع شود.ثانياً: در هر يک از مسايل جزئي مورد اختلاف قول حق به اثبات رسيده و از ترديد بيرون آمده است.پي نوشت : 1- تفسير المنار، ج9، ص499-501.2- تراثنا و موازين النقد، ص187.منبع:کتاب دفاع از مهدويت.
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن