تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801852560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه جدی دولت تدبیر و امید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برای نخستین بار در دماوند؛ مبارزه جدی دولت تدبیر و امید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی آغاز شد دماوند – ایرنا – نخستین همایش اجرای طرح پایلوت شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و باغی شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بخش های غیردولتی در دولت تدبیر امید برای مبارزه جدی با سودجویان برگزار شد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این همایش که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد، تغییر اراضی کشاورزی عامل مهمی در کاهش درآمد روستاییان و کشاورزان و مهاجرت بی رویه به شهرها عنوان شد.
در این همایش حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها را عامل مهمی در تامین مواد غذایی و سلامت انسانها، بهره برداری بهینه از اراضی و باغات، توسعه پایدار و استمرار تولید در عرصه های کشاورزی، ارتقای سطح درآمد سرانه کشاورزان و روستاییان و عامل مهمی در رشد و توسعه مناطق روستاییان عنوان شد.
در این همایش همچنین بر ضرورت حفظ اراضی کشاورزی به منظور افزایش تولیدات و توسعه محصولات کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار و تحقق شعار استقلال ایران اسلامی تاکید شد.
در همایش، حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی ضامن شکوفایی ایران اسلامی عنوان شد و با جمله ای از امیر مومنان حضرت علی (ع) مبنی بر این اینکه ˈهر کس آب و خاک داشته و با این حال نیازمند باشد، خداوند او را از رحمت خویش دور می کندˈ بر حفظ و توسعه اراضی کشاورزی برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر استقلال نظام اسلامی به عنوان الگوی دیگر کشورهای آزادیخواه و مسلمان جهان تاکید شد.
در این همایش، پیام رهبر انقلاب اسلامی با این مضمون که ˈ من از این ارتفاعات تهران نگرانم که تبدیل به خانه، آهن و سیمان نشود و باید به شکل طبیعی بماند، این شهر نیست و اینجا کوه است، اینجا البرز است و ما حق نداریم شهر را با تجاوز به این بلندی ها که در واقع حریم های شهری هستند، برهم بزنیمˈ زینت بخش مراسم بود.
نخستین سخنران این همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بود که ابراز امیدواری کرد با آغاز این طرح همه جانبه معضل و تهدید کشاورزی هر چه سریع تر مرتفع شود تا کشور هیچگاه نیازمند بیگانه نباشد.
محمد موسوی تامین امنیت غذایی و عدم نیاز به بیگانگان را اساس استقلال کشور خواند و افزود: حفظ و حراست از باغها و اراضی کشاورزی اصل مهمی در بی نیازی به دیگر کشورها و مهمتر آنکه اجرای تاکید جدی مقام معظم رهبری است.
وی نگاه درآمدی برخی از دستگاهها در واگذاری زمین های کشاورزی، عدم تناسب بین مساحت محدوده و حریم شهرها، ارائه خدمات و تاسیسات زیر بنایی به متخلفان، عدم وجود طرح مصوب آمایش سرزمین، برخورد سلیقه ای برخی محاکم قضایی با جرم، صدور اسناد برای اراضی خرد و کوچک، تناقض در قوانین و مقررات مربوطه، عدم رعایت برخی ادارات به رعایت مقررات حفظ اراضی و جلوگیری از خرد کردن آن، خرید زمین های مرغوب کشاورزی توسط تعاونیهای مسکن ادارات، افراد سودجو و فرصت طلب و صدور مجوز گسترده برای ایجاد بنگاههای معاملاتی را به عنوان ده عامل اساسی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان تهران عنوان کرد.
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این همایش گفت: اعضای ستاد مبارزه با سودجویان تغییر اراضی کشاورزی متشکل از نماینده فرماندار، بخشداران، نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداران و ... با تشکیل جلسات مکرر و اعزام اکیپ های بازرسی به مناطق آلوده به ساخت و سازهای غیرمجاز، تاکنون موفق به ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری در شهرستان شده اند.
اکبر مردانی افزود: این ستاد تلاش دارد با حضور بموقع در مکان های آلوده به ساخت و سازهای غیرمجاز قبل از هرگونه اقدامی به منظور حفظ اموال بیت المال مانع از هر گونه تصرف و تغییر اراضی کشاروزی و باغی شود.
این طرح در مرحله نخست در شهر مشهد آغاز شده و به صورت پایلوت با برگزاری مراسم در شهرستان دماوند اجرایی شده و در گام بعدی شهرستان شهریار و تا پایان سال 93 در تمامی استانهای کشور اجرا خواهد شد.
این همایش به همت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان تهران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد.
در این همایش رییس سازمان امور اراضی کشور، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دماوند، رییس دادگستری، مدیران و مسوولان ادارات، شهرداران، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای استان تهران، کشاورزان، دامداران، باغداران و ... حضور داشتند.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن