محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832231771
جلسه نقد و بررسی فیلم «شیار143» نرگس آبیار: عنایت مادران شهدا پشتوانه «شیار 143» است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جلسه نقد و بررسی فیلم «شیار143»
نرگس آبیار: عنایت مادران شهدا پشتوانه «شیار 143» است
جلسه نقد و بررسی فیلم «شیار143» با حضور عوامل فیلم و سینما دوستان در سینما وتوس قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جلسه نقد و بررسی فیلم «شیار 143» با حضور نرگس آبیار کارگردان و نویسنده، گلاره عباسی بازیگر، ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی تهیه کنندگان فیلم و جمعی از سینما دوستان و اهالی رسانه و مسئولین استان قم در سینما وتوس قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم حامد حجتی معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد قم از حضور عوامل فیلم در قم تشکر کرد و اظهار داشت: مسئولان کشوری فکری به حال این سینما کنند زیرا مردم قم استقبال خوبی از جشنواره داشتند و در این مدت علاقه فراوانی به سینما نشان دادند. در ادامه مراسم بعد از سخنان معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد قم جلسه نقد و بررسی فیلم «شیار 143» آغاز شد. نخستین سئوال در ارتباط با فرآیند شکل گیری این فیلم بود که به طور طبیعی باید تهیه کننده پاسخگو بود و به همین دلیل ابوذر پورمحمدی گفت: باید قبل از جواب دادن به سئوال از دوستانی که ما را در شهر مقدس قم یاری کردند تشکر ویژهای داشته باشم. وی افزود: چگونگی پرداختن به این کار به سالهای قبل بر میگردد به زمانی که خانم آبیار کتابی با همین موضوع نوشته بود و ما در آن زمان تمایل به ساخت این فیلمی با مضمون کتاب نام برده داشتیم و به این ترتیب بعد از تبدیل رمان به فیلم نامه اقدامات و مقدماتی که مربوط به تهیه کنندگی میشد صورت گرفت تا در نهایت این اثر ساخته شد. قاسمی تهیه کننده دیگر این فیلم نیز صاحب اصلی این فیلم را مادران شهدا و خود شهدا دانست و تاکید کرد: البته من مادران شهدا را از خود شهدا جدا نمیکنم زیرا اگر شهیدی در یک عملیات به فیض شهادت نایل میشود مادر او زودتر شهید شده است و هیچ وقت هم این مادران به طور کامل دیده نمیشوند. *دعای مادر شهید مستجاب میشود وی افزود: بنده برادر شهید هستم و مادرم که مادر شهید است هم چنان زنده است؛ در زمان ساخت فیلم نزد مادرم رفتم که مصادف با زمانی بود که فیلم را به جشنواره راه نمیدادند به همین دلیل از مادرم درخواست کردم که برای من دعا کند و بعد از اینکه مشکل حل شد با من تماس گرفت و از مشکلم پرسید من نیز در پاسخ به مادرم که مادر شهید است گفتم که مگر میشود مادر شهید دعا کند و مستجاب نشود. قاسمی گفت: در حقیقت کسانی که این همه افتخار را در جشنواره فیلم فجر نصیب این فیلم کردند مادر شهدا بودند. نرگس آبیار کارگردان این فیلم نیز در پاسخ سئوال یکی از حضار که ایده انتظار و مادران شهید چگونه به ذهن شما خطور کرد، پاسخ داد: فیلم «شیار 143» با نگاه به یکی از رمانهای من بود که در سال 83 چاپ شد و یکی از این شخصیتها همان مادری بود که 15 سال رادیو به کمر خود بسته بود تا خبری از پسرش که در جبهه است دریافت کند. وی افزود: به طور کلی من در همه آثار خود سعی در فرار از شعار و کلیشه دارم و تلاش میکنم که برشی از واقعیت را نشان دهم تا دچار شعار زدگی نشوم و همواره سعی من بر این است که در سراسر فیلم نگاه شخصی و قضاوت به عنوان کارگردان وجود نداشته باشد و خود مخاطب قضاوت کند. سئوال بعدی از کارگردان این فیلم این بود که آیا باز هم سراغ چنین سوژهای میرود که آبیار در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: افراد زیادی به من گفتند که سراغ موضوع دفاع مقدس نرو اما چون من میدانستم که قصد دارم نگاه انسانی به فیلم داشته باشم این کار را کردم. وی خاطرنشان کرد: جنگ بسیار جای پرداخت دارد زیرا بستری دراماتیک برای اجرای آثار نمایشی ایجاد میکند. گلاره عباسی بازیگر این فیلم به عدم حضور مریلا زارعی بازیگر نقش اول زن این فیلم اشاره کرد و گفت: جای خانم مریلا زارعی خالی است اما از خانم آبیار تشکر میکنم که پای این فیلم ایستاد تا تولید شود. وی در ارتباط با سختیهای این کار تصریح کرد: بازی خانم مریلا زارعی به اندازهای جالب توجه بود که نمیدانم با چه عنوانی از آن یاد کنم و میتوان گفت که یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیر سینمای ایران بود و در ارتباط با نقش خودم باید بگویم که سابقه کار با خانم آبیار را داشتم و ایشان همواره میخواهند که همه چیز صادقانه باشد و برای من همبازی شدن با خانم زارعی بسیار تجربه خوبی بود و خدا را شاکریم که بازی همه بازیگران خوب بود و نشان از دید گاه خانم آبیار به بازیگری دارد. کارگردان این اثر نیز نظر خود را در ارتباط با بازیگری توضیح داد و گفت: ما در این فیلم باید میتوانستیم که بازیگران را یک دست کنیم اما از آنجایی که میبینیم بازیها خوب و قابل قبول است نگران تاثیر بازیگران برروی فیلم نبودم و هرکسی که در کنار خانم زارعی بود بازی او با خانم زارعی هماهنگ میشد. وی همچنین جغرافیای کار در هر فیلمی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در فیلم نیاز به معدن داشتم و به نظر میرسید که این معدن همین روح الفت است که در حال پخته شدن است و در نهایت به معدن مس سرچشمه رسیدیم و به همین دلیل بعد از مطالعه برروی لهجه با یکی از بازیگران کرمانی صحبت کردیم که او کاملا بر این کار نظارت داشت. سامان صفاری بازیگر نقش یونس در فیلم از نقش خود صحبت و تاکید کرد: یونس باید مانند بسیاری از پسرهای دهه 60 بدون انتظار خاصی به جبهه میرفت و احساس میکنم که با کمک خانم آبیار تا حدودی این نقش را اجرا کردم و امیدوارم دوستانی که این فیلم را میبینند یونس آنها را راضی کند. آبیار در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تصاویر واقعی که از جنگ نمایش داده شد گفت: در این فیلم سالهای جنگ مرور میشود، مانند بازگشت اسرا و قطعنامه 598 و به همین دلیل سعی میکردیم که از تصاویر آرشیوی مناسب استفاده کنیم. البته شاید حجم تصاویر آرشیوی یک دقیقه هم نشود اما برای همین زمان کم تصاویر آرشیوی فراوانی دیده شد تا در نهایت این اندازه انتخاب شد. وی افزود: برخی تصاویر آرشیوی از عراق به دست ما رسیده بود و تهیه کننده از تلوزیون عراق به دست آورده بود به همین دلیل فکر میکنم که منطق تصاویر آرشیوی در فیلم جا افتاده است. کارگردان فیلم «شیار 143» در ارتباط با موسیقی فیلم تصریح کرد: صدای رادیو فضا سازی مناسبی به فیلم میدهد و نباید موسیقی احساس کاذب در مخاطب ایجاد کند از همین رو فقط در صحنه آخر فیلم از موسیقی به وضوح استفاده کردهام. نخستین سئوال شفاهی از سوی جوانی که از کلیت فیلم راضی بود مطرح شد و وی با بیان انتقاد خود به این فیلم گفت: کلیت فیلم نامه خوب است اما این فیلم نامه تا رسیدن خواب سرباز اوج پیدا میکند اما ثبات نسبی در ادامه فیلم پیدا نمیشود و برای استیصال فیلم ساز از خواب استفاده میشود در حالی که بهتر بود فیلم جایی تمام شود که الفت از خانه اسیری که تازه آزاد شده بیرون میآید. یکی از افراد حاضر در جلسه به خواسته کارگردان مبنی بر اینکه جواب این سئوال را کسی از حضار بدهد، اعلام آمادگی کرد و در پاسخ به فردی که تریبون را در اختیار داشت، تاکید کرد: بهتر است که با شرایط حال حاضر سینمای ایران فیلمها با کمی امید همراه باشد و اگر در زمان نام برده شده فیلم تمام شود به خوبی الان نمیتوان نتیجه گیری کلی کرد. آبیار نیز به سئوال مطرح شده این گونه پاسخ داد: اگر من توضیح بدهم شاید عدهای تصور کنند که قصد توجیه فیلم را دارم اما این گونه نیست زیرا در فیلم نشان داده میشود که این مادر سالها با بیم و امید زندگی میکند و با برگشتن این استخوانها آرامشی پیدا میکند و نشان آن این است که قالی به اتمام میرسد. سئوال بعدی با حضور طلبهای در جایگاه مطرح شد و وی از عوامل فیلم تشکر کرد و از بالا رفتن سطح فرهنگی مردم ابراز خوشحالی کرد و گفت: در مورد پایان این فیلم میتوان گفت که زیباترین قسمت فیلم است زیرا در پایان این فیلم الفت با تمام این وابستگی که به فرزند خود داشت با در بغل گرفتن استخوانهای فرزندش نا امید نمیشود به همین دلیل بهترین پایان ممکن ارائه شده است. این طلبه تصریح کرد: در جنگ من خودم به شخصه دیدهام که شهدا چگونه در دنیای واقعی دخالت میکنند و داستان فیلم هم که همین گونه کرامات شهدا را نشان میدهد. در ادامه سئوال در ارتباط با استفاده از دوربین روی دست از کارگردان شد که آبیار در جواب اظهار کرد: این فیلم به نگاه انسان و واقع گرا و به نوعی مستند گونه نزدیک است به همین دلیل از دوربین روی دست استفاده شده است. سئوال یکی از حضار در جلسه اینگونه مطرح شد: گذر زمان در فیلم به خوبی به نمایش در نیامده است و خرده پیرنگها مورد توجه قرار نگرفته است مانند پدر یونس و نامزدیها در فیلم. آبیار در پاسخ گفت: فردوس در صحنهای میگوید که پدرم از دنیا رفته و الفت هم مادر است و هم پدر و در مورد صحنههای آرشیوی هم باید بگویم که نوعی فضا سازی است. وی در ارتباط با گذر زمان در فیلم نیز گفت: ما برای نشان دادن گذر زمان هفت گریم در فیلم داریم و در محلهایی مانند پذیرش قطع نامه و یا تعویض صحنه و دیالوگهای فیلم به گذر زمان اشاره شده است. کارگردان فیلم «شیار 143» خاطرنشان کرد: دلیل ندارد که بیننده را با اطلاعات مختلف بمب باران کنم و فکر میکنم به اندازهای که در فیلم گفته شده کافی است. سئوال بعدی توسط یکی از حاضرین در جلسه که گویا خود از اهالی استان کرمان و شهرستان میمن که صحنههایی از فیلم در آنجا تصویربرداری شده است، مطرح شد؛ وی گفت: در انجمن سینمای جوان به ما یاد دادهاند که باید تحقیق کرد و من چون خودم از استان کرمان هستم باید بگویم که هنوز لهجههای اصیل ساسانی در میمند استفاده میشود و حضور رمال و دعا نویس در آن منطقه از محالات است. آبیار در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: میمند یک لوکیشن برای من در فیلم بود و به خاطر فضای خاصی که داشت این صحنه را انتخاب کردم و در ابتدا میخواستم که الفت را در میمند قرار دهم اما از آن جایی که فضای خاصی داشت پشیمان شدم زیرا الفت تحت الشعاع قرار میگرفت. *گلاره عباسی: بازی در فیلم دفاع مقدسی هدیهای ارزشمند است در ادامه این جلسه گلاره عباسی به نقش خود در فیلم اشاره و بیان کرد: جنگ و دفاع مقدس برای من همواره مهم بود اما بعد از بیش از هشت سال فعالیت در سینما و تلویزیون هنوز در فیلمی که به دفاع مقدس پرداخته باشد بازی نکرده بودم که البته این اتفاق برای من با فیلم شیار143 اتفاق افتاد و فکر میکنم که هدیه بسیار ارزشمندی که در این فیلم نصیبم شد همان نامه دختر شهید باکری و پسر شهید همت بود. وی افزود: من خودم در زمان جنگ کودک بودم و به وضوح جنگ را به خاطر ندارم و دهه من یعنی دهه 60 هم به نوعی به جنگ نگاه خود را دارد. در ادامه مراسم قاسمی تهیه کننده فیلم در ارتباط با جوایزی که تاکنون این فیلم دریافت کرده است گفت: مهم این است که انسان متناسب با دغدغههای خود فعالیت کند و دفاع مقدس فقط به هشت ساله جنگ بر نمیگردد بلکه ممکن است که در زندگی ما نیز جاری باشد و اگر اثر اجتماعی مناسبی ساخته شود میتواند به دفاع مقدس هم مربوط باشد. وی تاکید کرد: مهم این است که انسان در زمینهای دغدغه داشته باشد تا کار شایستهای تولید کند زیرا امکانات و پول نمیتواند اثری مهم تولید کند. آبیار در خصوص انتخاب نام «شیار 143» برای فیلم گفت: من از ابتدا همین نام را برای فیلم برگزیدم و قلبا هم از همان ابتدا این نام را در نظر گرفته بودم اما عده به من پیشنهاد دادند که نام فیلم را عوض کنم و مانند الفت و غیره را انتخاب کنم اما زیر بار نرفتم. در ادامه از با حضور یکی از حضار در جایگاه از آبیار اینگونه سئوال شد: در حال حاضر که همه در فضای شک و تردید هستند چرا باید نقطه عطف فیلم خواب باشد در حالی که مخاطبین ما قدری منطق هم نیاز دارند؟ آبیار در پاسخ خاطرنشان کرد: خواب جزئی از زندگی ماست و واقعی هم هست و همه ما در زندگی خواب دیدهایم و در فیلم نیز خواب اولی استفاده دراماتیک دارد و اشاره به همان برداشتن نردبام از زیر پای مادر دارد و در خواب دوم نیز با استفاده از عنصر سرباز در نهایت نشان دادهام که چه نقشی باید داشته باشد. وی افزود: در دوره تفحص بارها اتفاق افتاده که خواب موجب پیدا شدن شهیدی شود و به این دلایل من از این خواب استفاده کردم و اگر فیلم در زمان بیرون آمدن الفت از خانه اسیر تازه آزاد شده تمام میشد تبدیل به ضد جنگ میشد که نشان از پوچی جنگ داشت. آبیار در جواب سئوالی در ارتباط با نقش سرباز و نقش خواب در فیلم تاکید کرد: در ابتدا با وجود سرباز یک گنگی در مخاطبان ایجاد میکنیم و بعد چون سرباز آمده باید اتفاقی بیفتد و در نهایت از طریق سرباز ماجرا روشن میشود. سئوال شفاهی بعدی توسط طلبهای مطرح شد و وی پرسید: در فیلم به جای استفاده از واژه مقدس «مادر» نام الفت به کار میرود این نام گذاری چه هدفی دارد؟ آبیار در پاسخ گفت: بسیار پیش میآید که در برخی خانوادهها بچهها به خاطر صمیمیت نام کوچک مادر خود را صدا میزنند که من هم در فیلم همین قصد را داشتم و سئوالی که از من میشد در ارتباط با عشق مادرانه بود که البته با این تجربه بیگانه نبودم و در فیلم قبلی هم رابطه فرزند و مادر را نشان دادهام. نخستین و آخرین خانمی که در این شب توانست پشت تریبون برود و نظر خود را مطرح کند، به شباهت فیلم «شیار 143» با فیلم بوی پیراهن یوسف ساخته ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. آبیار در پاسخ تاکید کرد: من نگاهی به بوی پیراهن یوسف نداشتم اما چون واژه یونس به دلیل نام پیامبر بودن بار ارزشی دارد و به علت تداعی ذهنی الفت استفاده کردم چرا که به خاطر اندک ناشکری که دارد سالها انتظار میکشد. وی افزود: من فکر میکنم که اگر این فیلم تاثیر گذار شده به دلیل این است که عنایت مادران شهید پشت این فیلم است. در بخش پایانی این جلسه از عوامل فیلم «شیار 143» تقدیر به عمل آمد. انتهای پیام/2258/ق
92/11/25 - 13:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی برفرحمانی تحت تأثیر سینمای فرهادی نیستم تیموریان همیشه بازیگری مستقل بودهاممهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی برف در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهاگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ» مقدم دوست:می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم آرایش غلیظمقدم دوست می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان دهیم قال گذاشتن جزء اصلی نامردی است از گودا تاثیر نگرفتمنشست نقد و بررسی فیلم آرایش غلیظ با حضور هادی مقدمدوست نویسنده سیدمحمد حسینی و خسروشاهی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شدفارس بررسی میکند نقد فیلم «چ» از زبان همرزم شهید چمران
فارس بررسی میکندنقد فیلم چ از زبان همرزم شهید چمرانفیلم چ با جلوههای ویژه میدانی و کامپیوتری به یکی از شخصیتهای مهم انقلاب پرداخته اما یک بیگانه از طریق دیدن این فیلم نخواهد فهمید چرا چمران چمران شده است به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمیکیاگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «ردکارپت» عطاران: قصه «ردکارپت» زندگی خودم بود/ اگر خب
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم ردکارپتعطاران قصه ردکارپت زندگی خودم بود اگر خبرنگاران سوسه نیایند فیلم مشکل ممیزی نداردکارگردان فیلم سینمایی ردکارپت با اشاره به داستان این فیلم گفت تمامی قصههای این فیلم برای خود من اتفاق افتاده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست نقگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «امروز» میرکریمی: فیلمهایم گازوئیلی است/ساخت فیلم برحسب کم گویی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم امروزمیرکریمی فیلمهایم گازوئیلی است ساخت فیلم برحسب کم گویی و گزیده گویی بودرضا میرکریمی با بیان اینکه در فیلم امروز قصد داشته قهرمان که خودش را بینیاز از قضاوت دیگران میداند به نمایش بگذارد گفت فیلمهایم گازوئیلی است و دیر موتورش گرم میگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» اسلاملو: با وجود امکان کار در هالیوود
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی شهابی از جنس نوراسلاملو با وجود امکان کار در هالیوود اعتقادم را انتخاب کردمکارگردان فیلم سینمایی شهابی از جنس نور با اشاره به قصه این فیلم سینمایی گفت با وجود امکان کار در هالیوود اعتقادم را انتخاب کردم ● گزارش تصويري مرتبط----گزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم «فصل فراموشی فریبا» رافعی: میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار
گزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم فصل فراموشی فریبارافعی میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار دهیم زندگانی فیلمهای ما طبقه متوسط را سطحی نشان میدهدکارگردان فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا گفت به هیچ عنوان در این فیلم قصد سیاهنمایی نداشتیم و تنها میخواستیم در مقابل جامعهدر مشهد برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم «چ» قطعی شد
در مشهدبرگزاری نشست نقد و بررسی فیلم چ قطعی شدرئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم چ با حضور کارگردان و متخصص جلوههای ویژه این فیلم در 25 بهمنماه در مشهد قطعی شده است فردین جیرانی همزمان با سومین روز از برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فدر دومین روز از جشنواره فیلم مستند فجر مشهد «لطفا بوق بزنید» نقد و بررسی شد
در دومین روز از جشنواره فیلم مستند فجر مشهدلطفا بوق بزنید نقد و بررسی شدمستند لطفا بوق بزنید رضا فرهمند در دومین روز از آغاز پخش مستند جشنواره فیلم فجر در مشهد نقد و بررسی شد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مستند لطفا بوق بزنید نگاهی انساندوستانه و اعتراضآمیز به وضعیت نامطلوبگزارش فارس از نشست نقد و بررسی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» داوری:«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گذر از
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو داوری زندگی مشترک آقای محمودی و بانو گذر از سنت به مدرنیته است فیلم بدون هیچ ممیزی پروانه نمایش گرفتتهیه کننده فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با اشاره به اینکه این فیلم در موررد گذر از سنت به مدرنیه انقد فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا بازگشت قدرتمند فیلمساز کهنه کار
نقد فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیابازگشت قدرتمند فیلمساز کهنه کارحاتمی کیا نه تنها در این فیلم خوب قصه می گوید که در روایت به سادگی برگزار نمی کند طراحی صحنه و لباس جلوه های ویژه میدانی و کامپیوتری کنترل فصل های شلوغ بی غلط میزانسن های کاملا درخدمت درام ممانعت از افت ریتم بنقدی بر فیلم پنجاه قدم اخر «زوربای یونانی» در جبهه ای با مختصات اشتباه
نقدی بر فیلم پنجاه قدم اخرزوربای یونانی در جبهه ای با مختصات اشتباهمشکل مهم فیلم پوراحمد دراین نکته خلاصه می شود که می خواسته فرم کار کند منبع عظیم دستمایه ای جنگ را رها کرده و دور خلاقیت را خط کشیده و به سراغ نماد و سمبل و زوربای یونانی رفته است خبرگزاری فارس - گروه سینمانشست نقد و بررسی «آوای باران» در فرهنگسرای اندیشه سهیلیزاده: «آوای باران» سیاهنمایی نداش
نشست نقد و بررسی آوای باران در فرهنگسرای اندیشهسهیلیزاده آوای باران سیاهنمایی نداشتکارگردان سریال آوای باران گفت وقتی فیلمی در مورد تکدیگری ساخته میشود اغلب در آن سیاه نمایی نمود بیشتری دارد ولی خوشبختانه توانستیم با کاستن از فضای سیاه و غیر شفاف حرفی برای گفتن به مخاطبان دنقدی بر فیلم «خانه پدری» داستان ما ایرانیان مسلمان وحشی!
نقدی بر فیلم خانه پدریداستان ما ایرانیان مسلمان وحشی برای نقد خانه پدری هیچ چیز بهتر از نقل قصه آن نیست قصه به تمامی گویاست ایرانیان به اسم غیرت آدم میکشند و اساساً وحشیاند خانهپدری فیلمیست که اگر در هر کشوری جز خود ایران و توسط هر شخصی جز کیانوش عیاری ساخته شده بود بهنقد فیلم های جشنواره فجر «مهمان داریم»؛ روایت تلخی های امروز، راه حلی در دیروز و انتظار مردی بزرگ در
نقد فیلم های جشنواره فجرمهمان داریم روایت تلخی های امروز راه حلی در دیروز و انتظار مردی بزرگ در فردامهمان داریم چون فیلم های امروز سینمای ایران شکم بیمار را نمی شکافد که تنها و تنها چرکی را ببینیم بلکه راه حل را به بیننده نیز نشان می دهد خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان خانه اینقد فیلم «لامپ صد» وفاداری به ترک یابویی
نقد فیلم لامپ صدوفاداری به ترک یابوییفیلم لامپ صد ساخته سعید آقاخانی روایت از حکایتی است که بارها و به کرات در سینما به آن پرداخته شده است اعتیاد و ترک آن خبرگزاری فارس-گروه سینما موضوع اعتیاد این بلای خانمان سوز همواره قابلیت دستمایه قرارگرفتن دارد معضلی که با توجه به گسنقد فیلمهای جشنواره فجر «خانهای کنار ابرها» و استخراج گنج جنگ از درون خانهها
نقد فیلمهای جشنواره فجرخانهای کنار ابرها و استخراج گنج جنگ از درون خانههاخانهای کنار ابرها از ملت قهرمان سخن میگوید و این پرداخت میتواند الگوهای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را از سنتهای گذشته نیکوی ما در دهه 60 استخراج کرده و گنج جنگ را برای مصرف امروز ما به ارمغان آورد خبر-
گوناگون
پربازدیدترینها