تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برف متاثر از سینمای اصغر فرهادی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "مهدی رحمانی" در نشست خبری "برف"؛
"برف" متاثر از سینمای "اصغر فرهادی" نیست
"مهدی رحمانی" گفت: فیلم من متاثر از شاخصه ها و نوع قصه پردازی سینمای اصغر فرهادی نیست.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر (کاخ جشنواره) نشست خبری فیلم سینمایی برف به کارگردانی مهدی رحمانی ساعت 20 و30 ، 14.11.92 با حضور مهدی رحمانی کارگردان، رویا تیموریان، محمدرضا غفاری، رابعه مدنی، شیرین یزدان بخش، آناهیتا افشار، میلاد کی مرام و مصطفی جلالی تبار(منتقد) ویدا روشن طراح صحنه و لباس امین جعفری، حسن حسن دوست تدوینگر برگزار شد.   
 
در ابتدای این نشست مصطفی جلالی تبار گفت: ما شاهد رشد روز افزون کارگردان های جوان هستیم به طوری که 50 درصد فیلم های امسال جشنواره را کارگردان های جوان ساخته اند که این خبر خوشحال کننده ای برای سینمای ماست.   
 
وی افزود: در سال های قبل فیلم سازان متوسط با در اختیار گرفتن رانت های اداری شرایطی را برای مجوزدادن به جوان ها سخت می کردند اما امسال نتوانستند این کار را بکنند و کارگردان های با استعداد به سینما معرفی شد.   
 
در ادامه مهدی رحمانی کارگردان گفت: فیلم من پایان باز نیست زیرا در پایان فیلم حکم صادر نمی شود پایان فیلم من مشخص است و بیننده می تواند با توجه به سیری که در داستان است از ابتدا تا انتهای آن را دنبال کند.
 
وی افزود: هر آن چه که در دیگر شخصیت ها گذشته در پایان مشخص است و درباره خانواده ما و چگونگی خواستگاری کردن پایان بازی وجود ندارد.   
 
وی در ادامه با اشاره به تاثیرنگرفتن از فیلم های اصغر فرهادی گفت: برای من جالب است که می گویند فیلم من متاثر از فرهادی یا سینمای اوست در حالی که شاخصه های سینمای او و نوع قصه پردازی و شخصیت پردازی فیلم های او با فیلم من کاملا متفاوت است.   
 
وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای سینمای فرهادی قائلم اما معتقدم فیلم من در فضای فیلم های او نیست زیرا چیزی برای پنهان کردن ندارم و با رازهای گشوده نشده مواجه نمی شویم مسئله خانواده ما مشخص است و در همان سکانس های ابتدایی درباره مشکلات آن ها صحبت می شود.   
 
وی ادامه داد: در 20 دقیقه اول هر آن چه را که رازهای این خانواده است مطرح می شود و بیننده به دلیل وجود رازها و افشاکردن آن ها در پایان با این فیلم همراه نمی شود.   
 
وی ادامه داد: به دلیل حال و روز و شرایط اجتماعی و شرایط زندگی روحیه این خانواده ما این فیلم را در خانه گرفتیم  زیرا ناامیدی از خانه شروع می شود و به خارج از خانه انتقال پیدا می کند.
 
وی ادامه داد: با شعار چیزی حل نمی شود و باید شادی را احساس کرد. در فیلم ما خانواده یک روز پراسترس درباره خانواده را طی می کند و درباره ایجاد یک خانواده جدید تصمیم گیری می کند.
 
وی ادامه داد: حضور میلاد کی مرام و شیرین یزدان بخش با وجود کوتاه بودن نقش های آن ها سکانس های تاثیرگذاری بودند و آن ها به خوبی توانستند با بازی خوب و درخشان خود مفاهیم را به تماشاگر القا دهند خانواده قصه ما درگیر مسئله ای هستند که از آن به عنوان آبروداری یاد می شود که همواره در زندگی ما وجود دارد.
 
 
در ادامه میلاد کی مرام بازیگر گفت: این جنس فیلم سازی یعنی فیلم سازی مستقل این بار در سینمای مهدی رحمانی اتفاق افتاد و تمام سعیم را کردم با وجود کوتاه بودن نقشم نقش تاثیرگذاری را ایفا کنم.   
 
سپس "حسن حسن دوست" تدوینگر گفت: تدوینگر به عنوان دست راست کارگردان کاملا در جریان مسائل فیلم است و این فیلم یک فیلم پایان بازی نیست و تکلیف آن روشن است. موضوع سینمای آپارتمانی که از چند سال اخیر در سینما باب شده زیرا فیلم هایی که دوربین به دست به خیابان ها می روند مجوز ساخت نمی گیرند به همین دلیل فیلم ساز مجبور است تمام اندیشه خود را در محیط بسته بسازد. این فیلم نامه به دلیل برخورداری از دیالوگ های زیاد ممکن بود به یک فیلم تلویزیونی تبدیل شود به همین دلیل ما سعی کردیم از این کار دوری کنیم و تکه پایانی فیلم یک سکانس کاملا سینمایی است بدون این که دیالوگی داشته باشد.   
 
وی افزود: ما با استفاده از دیزاین مسائل را با تماشاگر انتقال دادیم و نوعی زیبایی شناسی داشتیم.
 
در ادامه آناهیتا افشار گفت: با توجه به تجربه همکاری با مهدی رحمانی نوع بازی گرفتن او و کارگردانی اش برایم آشنا بود به طوری که می توانم بگویم کارگردانی او با دیگران فرق دارد و من خودم را کاملا به او سپردم و هر آن چه از نقش من می بینید اگر خوب است بخش اعظمی از آن وام دار مهدی رحمانی است.
 
در ادامه ویدا روشن طراح صحنه گفت: برای اولین بار است که به صورت مستقل در یک فیلم کار می کنم و امیدوارم فضاها و لباس ها و رنگ ها خوب باشد.
 
رویا تیموریان دیگر بازیگر این فیلم گفت: من سالهاست که در سینما، تئاتر و تلویزیون کار کردم و چندین بار کاندیدای فیلم فجر بودم و جوایزی گرفتم اما باید بگویم من همیشه نقش های غمگین بازی نمی کنم زیرا بازی سینما را فقط جلوی دوربین و روی صحنه تئاتر بلد هستم و بازی های پشت دوربین را نمی دانم و به همین دلیل است که همه می گویند من همیشه نقش زنان غمگین را بازی می کنم.   
 
وی ادامه داد: من در کارنامه کاری ام نقش های کمدی نیز دارم که حتی برای آن فیلم باید کاندیدای سیمرغ بلورین می شدم اما نشدم.   
 
وی گفت: هیچ گاه هیچ کس درباره آن ها حرفی نمی زند وی گفت: من نقش یک مادر پراسترسی را در این فیلم بازی می کنم اما هیچ گاه به جزییات نقشم اشاره نمی شدم باید اهالی مطبوعات بیشتر بخوانند و راه بازی تری به همه چیز داشته باشند.   
 
وی ادامه داد: باید لحظات ناب را در این فیلم دید زیرا این فیلم بازیگر محور است و کار کارگردان را بسیار سخت می کند من انتظار داشتم لحظات ناب همه بازیگران دیده شود.   
 
در ادامه محمدرضا غفاری گفت: از مهدی رحمانی تشکر می کنم و اگر نتیجه این فیلم خوب است به این دلیل است که من هنگام صحنه فیلمبرداری حال خوبی داشتم و احساس می کردم با خانواده خودم زندگی می کنم و در همین راستا از رویا تیموریان و تمام تیم بازیگری این گروه تشکر می کنم.   
 
امین جعفری فیلمبردار در ادامه گفت: انتخاب حرکت دوربین روی دست توافقی با کارگردان بود و این به معنای این نیست که فقط برای پلان های اکشن می توان از حرکت دوربین روی دست استفاده کرد.
 
در ادامه شیرین یزدان بخش گفت: از همکاری با مهدی رحمانی بسیار خوشحال هستم و باید بگویم بابک حمیدیان در طول فیلم به دلیل بالا رفتن از شاخه درخت دچار آسیب شد و چند ماهی را در خانه استراحت کرد.
 
گفتنی اواسط این نشست مسعود رایگان از صندلی خود برخواست و گفت: از گروه سازندگان فیلم تشکر می کنم زیرا این فیلم از معدود فیلم هایی بود که شخصیت پردازی در آن رعایت شده بود و تدوین و فیلمبرداری خوبی نیز داشت.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن