تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802757690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع ازدواج از کاستی های قانونی رنج می برد/ طرحی کلان در زمینه ازدواج دراندازیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:
موضوع ازدواج از کاستی های قانونی رنج می برد/ طرحی کلان در زمینه ازدواج دراندازیم
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور کارشناسان گفت: به یقین موضوع ازدواج از کاستی هایی در فضای قانون رنج می برد و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می تواند با همکاری نهادهای ذی ربط، در این زمینه اقدام لازم را به انجام رساند.



به گزارش خبرگزاری مهر، برخی مدیران و کارشناسان دو وزارتخانه "علوم، تحقیقات و فناوری"، "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" با حضور در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در نشست مشترکی با رئیس و معاون پژوهش مرکز  تحقیقات اسلامی مجلس شرکت کردند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، دکتر سید احمد حبیب نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، کارشناسان اداره سلامت و جوانان ستاد مرکزی، اداره سلامت و تندرستی سازمان دانشجویی وزارت علوم و دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم حضور داشتند.

در این نشست کارشناسان و مسوولان اداره سلامت وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز دیدگاه های خود را در زمینه سلامت و تسهیل امر ازدواج ارائه داده و نسبت به استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای دست یابی به این هدف، تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشستی با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پژشکی ضمن بیان این مطلب گفت: در جهت تسهیل ازدواج و تامین سلامت نسل جوان باید افزون بر پژوهشهای جدید و فرآوری اندوخته ها و اندیشه های موجود معلق در فضای فکری حوزه و دانشگاه، از ظرفیت قانونی نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به اشتراک پاره ای از دستگاه ها در داشتن اهتمام و دغدغه وِیژه نسبت به سلامت و کوشش برای تسهیل ازدواج جوانان، گفت: برای افزایش سلامت و رفع مشکل ازدواج جوانان و رسیدن به یک توافق جهت همکاری میان این دستگاه ها، باید فعالیتهای مهمی در پیش گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: ازدواج پدیده ای اجتماعی است که نمی توان آن را از مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی بین المللی جدا فرض کرد. بنابراین باید طرحی کلان در زمینه ازدواج دراندازیم که ابعاد مختلف موضوع را به خوبی در برگیرد. همچنین می توانیم مطالعاتی را با همکاری یکدیگر به انجام برسانیم که خروجی آن در قالبهای گوناگونی ارائه گردد و یا فعالیتهای علمی ناظر به حوزه های اجتماعی را در فرآیندی پژوهشی مورد بررسی قرار دهیم.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: ما همچنین می توانیم پوشش همگانی برای تدوین یک سند قابل عرضه به مجامع فرهنگی، اجتماعی و تقنینی در ارتباط با سلامت نسل جوان در پیش گیریم و در آن راهکارهای عالمانه و تاثیرگذاری ارائه گردد. ما در عرصه فعالیت پژوهش در امر سلامت و ازدواج، باید دست به فعالیت هایی مانند از تعریف سازی، شاخص پردازی، و توصیف نمایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهارداشت:  مرکز تحقیقات اسلامی مجلس آمادگی دارد با برگزاری حلقه های علمی  با حضور متخصصان حوزه و دانشگاه به صورت خرد و کلان فعالیت هایی را در عرصه سلامت آغاز نماید.

دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت نیزدر این نشست کاهش سن ازدواج جوانان، افزایش سن بارداری، ایجاد فاصله زیاد میان فرزند اول و فرزندان بعدی و مشکلات بعد از ازدواج زوجین را نگران کننده دانست.

دکتر سید احمد حبیب نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز پیشنهاد داد: بانک اطلاعاتی شامل کتاب، فیلم، رمان، مجله و خبرنامه ها و سایر اقدامات درارتباط با ازدواج را جمع آوری و فرآوری شود و برای رفع کاستی ها و خلآ های موجود در این زمینه تلاش اساسی صورت گیرد.

 


۱۳۹۲/۱۱/۸ - ۱۲:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن