تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802425420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از تحولات حوزه اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشتتاكيد دولت بر اجراي هدفمندي با شيوه فعلي/ ارزش 62 ميلياردي تجارت خارجي 9 ماهه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تحولات حوزه اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشتتاكيد دولت بر اجراي هدفمندي با شيوه فعلي/ ارزش 62 ميلياردي تجارت خارجي 9 ماهه
افزايش ارزش تجارت خارجي ايران، اجراي هدفمندي يارانه‌ها با شيوه فعلي، تعيين اعضا و انتخاب رئيس كميسيون تلفقيق بودجه ۹۳ از مهمترين اخبار در بخش اقتصاد كلان است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشت اخبار مهمي را پشت سر گذاشت كه از جمله آن مي‌توان به مشخص شدن اعضاي كميسيون تلفيق مجلس براي رسيدگي به لايحه بودجه 93 كشور و نيز ارزش تجارت خارجي گمرك اشاره كرد.

بر اين اساس، بر اساس آمار 9 ماهه گمرك جمهوري اسلامي ارزش واردات در اين مدت 33 ميليارد و 266 ميليون دلار است.

همچنين در مدت سه فصل اول سال 92 ارزش كالاهاي صادراتي غير نفتي 29 ميليارد و 241 ميليون دلار برآورد شده است.

براساس اين گزارش، در هشت ماهه سال جاري 18ميليون و 925هزار تن كالا به ارزش 28ميليارد و 247ميليون دلار وارد كشور شده است كه اين ميزان به لحاظ وزن ۳۰ درصد و از حيث ارزش بيست و دو و هفت دهم درصد كاهش نشان مي‌دهد.

همچنين از ديگر اخبار مربوط به گمرك ادعاي احمد نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان بود كه گفته است: هم اكنون ايران خودرو بالغ بر 180 ميليارد تومان از گمرك طلب دارد و براي دريافت اين مبالغ رايزني هايي را با وزارت صنعت، گمرك و ستاد حمل و نقل سوخت انجام داده اما هنوز به نتيجه اي دست پيدا نكرده‌ايم.

با اين حال مستندات مسئولان موجود نشان مي‌دهد كل بدهي گمرك به ايران خودرو 14 ميليارد و 998 ميليون و 500 هزار تومان است كه اختلاف فاحشي با 180 ميليارد تومان دارد.

به گزارش فارس حسينعلي حاجي‌دليگاني عضو كميسيون تلفيق بودجه سال 93 از برگزاري انتخابات اين كميسيون خبر داد و گفت: در اين انتخابات غلام مصباحي‌مقدم با 38 رأي به‌عنوان رئيس كميسيون تلفيق انتخاب شد.

وي افزود: همچنين محمدرضا كاتب با 22 رأي بعنوان سخنگوي كميسيون تلفيق انتخاب شد و آقايان ايرج نديمي و محمدقسيم عثماني نيز بعنوان دبيران اول و دوم انتخاب شدند.

رسيدگي به مباحث پيشنهادي در بودجه سال آينده كشور از ديگر مسائل است كه در كميسيون‌هاي مختلف مجلس در حال بررسي بوده و از كميسيون برنامه و بودجه خبر مي رسد كه اعضا با سپرده گذاري ارزي صندوق توسعه ملي در بانك‌هاي داخلي موافقت كردند و علي محمد احمدي در اين بار گفته است: كه هم اكنون بانك مركزي سود هفت دهم درصدي به صندوق توسعه ملي از بابت سپرده‌ها مي دهد.

در همين راستا نيز شهباز حسن پور عضو كميسيون برنامه‌ و بودجه مجلس گفت: تاكنون بيش از هزار پيشنهاد براي بودجه 93 كل كشور وصول شده است.

براين اساس مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز در گزارشي اعلام كرد اعتبار پژوهش و فناوري در بودجه 93 كشور نسبت به رشد ناخالص داخلي كاهش يافته و اهداف برنامه پنجم قابل تحقق نيست.

پيش از آن نيز مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كرده بود بودجه 93 برنامه جامع و منسجم براي تحريم در بخش پتروشيمي و صنعت ندارد.

همچنين در خصوص اجراي هدفمندي يارانه‌ها و گمانه‌هاي مربوط به آن جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه كارآفريني توليد ثروت در جامعه است از تشكيل منظم جلسات ستاد تدابير ويژه اقتصادي در دولت يازدهم خبر داد و گفت: ‌تا زماني كه طرح دولت كامل نشده هدفمندي يارانه‌ها به شيوه فعلي ادامه خواهد داشت.

از ديگر مباحث اين هفته، نامه وزير نفت براي توقف واگذاري شركت‌‌ها بود كه محمد عليپور عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اينكه نامه وزير نفت براي توقف واگذاري شركت‌هاي نفتي به وزير اقتصاد خلاف قانون است، گفت: اين گونه حركات زير ذره‌بين مجلس است و نمايندگان آن را پيگيري مي‌كنند.

همچنين خبر رسيد رئيس كل بانك مركزي پيشنهاد تدوين لايحه راهبري شركتي را ارائه كرده كه علي رحماني رئيس هيئت مديره انجمن حسابرسان داخلي ايران در اين باره مي‌گويد: رئيس كل بانك مركزي براي تدوين لايحه راهبري شركتي را پيشنهاد داده است.

براين اساس فرار مالياتي از ديگر اخبار اين حوزه بوده است كه تيمور رحماني كارشناس مسائل اقتصاد با اشاره به اينكه امكان تحقق درآمد 66 هزار ميليارد توماني ماليات در بودجه 93 وجود دارد، گفت: فرار مالياتي در اصناف زياد است و 10 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي، معادل كل ماليات از شركت‌هاست.

به گزارش فارس در هفته‌اي كه گذشت مجلس مهلت 6 ماهه به دولت براي تدوين آيين‌نامه اجرايي تشكيل سازمان مديريت به دولت داده است تا بتوان هر چه سريعتر اين سازمان را احيا كرد.

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن