تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802732159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از تحولات حمل و نقل در هفته‌اي كه گذشتپيش‌شرط آزادسازي نرخ بليت قطار اجرا شد/ قرارگاه از آزادراه تهران-شمال رفتني شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تحولات حمل و نقل در هفته‌اي كه گذشتپيش‌شرط آزادسازي نرخ بليت قطار اجرا شد/ قرارگاه از آزادراه تهران-شمال رفتني شد
در هفته اخير دولت بالأخره گام اول آزاسازي نرخ بليت قطار را برداشت و با تنوع‌سازي نرخ‌ها، مردم را براي قيمت‌هاي آزاد آماده كرد؛ در اين هفته وزير راه نيز ابهامات پيمانكار آزادراه تهران-شمال را رفع كرد و آب پاكي روي دست خبرنگاران ريخت كه قرارگاه قراردادي در آزادراه ندارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، 26 آذرماه، آغاز هفته ملي حمل و نقل بود در همين راستا سيستم حمل و نقل كشور اين روز‌ها درگير همايش، مراسم و جلسات مرتبط مسئولان و فعالان اين بخش است.

وزارت راه ‌و شهرسازي، سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه همزمان با آغاز هفته حمل‌ و نقل، با اجراي برنامه‌هاي مختلف هر كدام به نوعي اين هفته را ارج مي‌نهند.

هر روز از اين هفته به يك حوزه حمل‌ و نقل نامگذاري شده است؛ سه‌شنبه 26 آذر روز حمل ‌و نقل جاده‌‌اي بود، چهارشنبه 27 آذر روز حمل‌ و نقل ريلي بود،‌ امروز پنج‌شنبه 28 آذر، به حمل‌ و نقل هوايي اختصاص دارد و فردا، جمعه 29 آذر، روز حمل‌ و نقل دريايي، است.

همچنين در هفته پيش رو روز شنبه 30 آذر متعلق به زيرساخت‌ها و راه روستايي و روز يكشنبه يكم دي روز راهداري،‌ پشتيباني و كنترل كيفي پروژه‌ها نام گرفته‌اند.

مهم‌ترين رخداد‌هاي اين هفته در بخش حمل و نقل

‌* آغاز گام اول آزاد‌سازي نرخ‌ها/ قيمت بليت قطار متنوع شد

مهم‌ترين اخبار اين هفته در بخش حمل و نقل، تنوع‌سازي نرخ‌هاي بليت قطار در برخي مسير‌ها بود.

طبق اعلام راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، به دنبال تقاضاي مكرر بخش خصوصي و مشروط به افزايش كيفيت خدمات و همچنين پرداخت 50 درصد از بهاي بليت در صورت بروز تأخير حركت قطارها از سوي مالكان، ‌با شناور شدن قيمت بليت قطار در برخي محورها موافقت شد.

بنابراين گزارش به دنبال شناور شدن قيمت بليت قطار در برخي محورها متقاضياني كه با برنامه ريزي قبلي نسبت به تهيه بليت اقدام كنند، هزينه كمتري را پرداخت خواهند كرد و با نزديك‌تر شدن به زمان پيك و همچنين نزديكي به زمان حركت قطار اين هزينه تغيير خواهد يافت.

به گزارش فارس نرخ بليت‌هاي قطار در اغلب مسير‌ها از نوروز امسال افزايشي نداشت؛ موضوع آزادسازي قيمت‌ها هدف اصلي قانون برنامه پنجم است و طبق قانون بايد در گام اول تنوع‌سازي نرخ‌ها انجام شود و در گام بعد به آزادسازي كامل برسيم؛ به نظر مي‌رسد گام اول در آزادسازي نرخ بليت قطار برداشته شده است و تا پايان سال و يا حداكثر پس از نوروز 93، احتمالاً به آزادسازي كامل خواهيم رسيد.

* آزادراه تهران-شمال كماكان منتظر پيمانكار فعال

بنابراين گزارش دومين خبر حاشيه‌ساز اين هفته موضوع پيمانكار قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بود؛ قطعات مياني آزادراه تهران -شمال در بلاتكليفي به سر مي‌برد و مسئولان درگير بودن يا نبودن پيمانكاران هستند.

سال گذشته بود كه علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي دولت دهم مصوبه فعاليت قرارگاه خاتم‌الأنبياء را به عنوان پيمانكار قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال به هيئت وزيران برد و توانست مصوبه حضور قرارگاه در قطعات مياني اين آزادراه پر حاشيه را بگيرد.

فعاليت بنياد در دو قطعه اصلي، كوهستاني و صعب‌العبور آزادراه تهران- شمال با توجه به سابقه فعاليت مطلوب اجرايي اين ارگان، خبر خوشي براي مسافران نوار شمالي كشور بود اما در اين ميان بنياد به عنوان شريك وزارت راه در اين آزادراه، بيكار ننشست و پي‌گيري‌هايي داشت تا بالأخره از سوي مجلس شوراي اسلامي اين مصوبه هيئت وزيران دولت دهم لغو شد تا بنياد كماكان در آزادراه بماند.

دولت: قرارگاه از آزادراه تهران-شمال مي‌رود/ قرارگاه: هستيم، پول بدهيد 3 ساله مي‌سازيم

بنابراين گزارش در حالي كه چندي پيش در نمايشگاه راه و شهرسازي معاون وزير راه از به تفاهم نرسيدن دولت و قرارگاه خاتم در اين دو قطعه خبر داده بود، فرمانده قرارگاه گفت كه در اين پروژه حضور دارند و اگر دولت پول بدهد آن را 3 ساله مي‌سازند.

‌سردار عبدالهي، فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبياء، اعلام كرد كه قرارگاه كماكان در آزادراه تهران-شمال حضور دارند و اگر دولت اعتبار بدهد كمتر از 4 سال دو قطعه مياني كه پرهزينه‌ترين و مشكل‌ترين قطعات است را به اتمام مي‌رسانند.

* وزير راه: قرارگاه قراردادي در آزادراه تهران‌-‌شمال ندارد/دنبال تجديد نظر در قرارداد قبلي هستيم

در اين هفته بالأخره وزير راه و شهرسازي در اولين نشست خبري خود به تمام ابهامات درباره پيمانكار قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال پايان داد و اعلام كرد قرارگاه خاتم اصلاً قراردادي در آزادراه تهران-شمال ندارد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه مصوبه حضور قرارگاه خاتم در آزاد‌راه تهران‌-‌شمال لغو شده است، گفت: بنياد در آزادراه قرارداد دارد و دولت به دنبال تجديد نظر در قراردادهاي قبلي است.

به گزارش فارس اين سخن نشان از آن دارد كه ظاهراً دولت با حضور بنياد در آزادراه تهران-شمال مشكلي ندارد و بنياد به عنوان شريك در اين پروژه 20 و اندي ساله حضور دارد و اين وزارتخانه تنها دنبال تجديدنظر در قرارداد‌هاي قبلي است، البته بعيد به نظر مي‌رسد بنياد با تجديد نظر در اين قرارداد موافقت كند و منافع خود را در اين آزادراه از دست بدهد.

* اختصاص 5 درصد تسهيلات صندوق توسعه ملي براي نوسازي ناوگان هوايي

سومين خبر اين هفته حمل و نقل كشور، موضوع اختصاص 5 درصد تسهيلات صندوق توسعه ملي براي نوسازي ناوگان هوايي بود.

پس از توافقات ژنو بود كه دولت اعلام كرد مقرر شده است تحريم قطعات هواپيما براي ناوگان تجاري غيرنظامي ايران برداشته شود.

پس از اين توافقات بود كه كشور‌هاي مختلف پيشنهاد فروش قطعه هواپيما را به ايران دادند و دولت هم سعي كرد از داخل مسير را براي دريافت تسهيلات نوسازي ناوگان فراهم سازد.

در اين راستا قائم‌مقام وزير راه به فارس گفت: 5 درصد تسهيلات صندوق توسعه ملي براي نوسازي ناوگان هوايي است و ايرلاين‌ها بايد با تسهيلات اين صندوق، هواپيماي زير 10 سال وارد كنند.

* تهران هم داراي آزادراه كنارگذر شد

ديگر موضوع خبرساز اين هفته حمل و نقل، ساخت كنارگذر براي تهران بود.

طبق اعلام مسئولان عمليات اجرايي آزادراه كنارگذر جنوبي تهران در سال آينده آغاز مي‌شود.

اين آزادراه به طول 156 كيلومتر در نقطه‌اي از آزادراه كرج - قزوين در محدوده صنعتي آبيك آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران - ساوه را قطع كرده و از محدوده جنوبي فرودگاه امام خميني (ره) مي‌گذرد و در محدوده شهرك صنعتي چرمشهر در تلاقي با آزادراه قم- گرمسار پايان مي‌يابد.

به گزارش فارس احداث اين آزادراه در كاهش ترافيك و آلودگي هواي تهران تاثير بسزايي داشته و موجب تسهيل در رفت و آمد كريدور غرب به شرق خواهد شد.

* تصادف شاخ‌به‌شاخ ميني‌بوس و كاميون در محور گتوند-شوشتر/جان‌باختن بيش از 10 مسافر

به گزارش فارس خبر تأسف‌انگيز اين هفته در بخش حمل و نقل، جان باختن بيش از 10 مسافر در تصادف سخت محور شوشتر بود.

صبح روز 25 آذرماه بود كه ‌در تصادفي شديد يك دستگاه ميني‌بوس حامل 20 نفر سرنشين با تريلر در محدوده شهر صالح‌شهر تصادف كرد و تعدادي به كام مرگ رفتند.

رئيس ‌سازمان راهداري در اين‌باره اعلام كرد كه تيم كارشناسي را به محل حادثه اعزام كرده‌اند تا جوانب مختلف اين حادثه و عوامل موثر در بروز اين سانحه بررسي شود.

همچنين وزير راه و شهرسازي ضمن ابراز تأسف درباره اين حادثه گفت: كه اين تيم خاج از بدنه وزارت راه و شهرسازي تشكيل شد تا همه جوانب حادثه را بدون محافظه‌كاري بررسي كنند.

* آغاز عمليات انتقال زائران حج عمره و جابه‌جايي 780 هزار زائر

ديگر خبر خوش اين هفته در بخش حمل و نقل، براي منتظران ديدار بيت‌الله الحرام بود؛ روز 26 آذر و آغاز هفته حمل و نقل بود كه عمليات انتقال زائران حج‌ عمره 92-93 با پرواز نخستين گروه از زائران تهراني از فرودگاه بين‌المللي مهرآباد رسماً آغاز شد.

در حج عمره سال جاري 780 هزار زائر ايراني توسط سه شركت هواپيمايي ايران‌اير، ماهان و سعودي اعزام مي‌شوند.

* جذب اپراتور‌هاي اول و دوم بندر شهيد رجايي تا 6 ماه ديگر

ديگر موضوع خبرساز اين هفته در بخش حمل و نقل، تعيين تكليف اپراتور‌هاي بندر شهيد رجايي بود.

مدت‌ها بود كه موضوع جذب اپراتور دوم در بندر شهيد رجايي به موضوعي پر ابهام تبديل شده بود و مشخص نبود بالأخره كدام شركت دريايي اپراتور دوم تنها بندر كانتينري ايران است، شركت كاوه از سوي خود را برنده مزايده مي‌دانست از سويي ديگر شركت بنياد بارانداز دست و پا شكسته از سوي دولت قبلي به عنوان اپراتور اين بندر معرفي شده بود اما از گوشه و كنار خبر فعاليت چند شركت دريايي ديگر در فاز دوم شنيده مي‌شد.

اما بالأخره مديرعامل سازمان بنادر به فارس گفت كه ‌اپراتور بندر شهيد رجايي تا 6 ماه ديگر تعيين مي‌شود.

سعيدنژاد با بيان اينكه فعلاً سه شركت جديد به مدت شش ماه در بندر شهيد رجايي كار مي‌كنند تا عمليات جذب اپراتور انجام شود، گفت: اپراتور قبلي يك سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و مي‌تواند در مزايده شركت كند اما در صورت برنده نشدن كاركنان اين شركت با پيمانكار برنده كار مي‌كنند.

معاون وزير راه با بيان اينكه پيمانكار قبلي در بندر شهيد رجايي قراردادي با اين سازمان ندارد، گفت:‌ سه شركت مذكور هيچ وابستگي به پيمانكار قبلي ندارند.

وي همچنين درباره كارگران و كارمندان شركت قبلي كه در بندر شهيد رجايي فعال بود، توضيح داد: طبق سياست دولت و قوانين كار در همه واگذاري‌ها بايد نقل و انتقال كارگران شاغل در شركت قبلي انجام شده و به پيمانكار جديد منتقل بشود.

وي گفت:‌ در واقع تمام كارگران و كاركنان پيمانكار قبلي پس از جذب پيمانكار جديد در شركت جديد فعال خواهند بود.

به گزارش فارس اميدوارم موضوع جذب پورت‌اپراتور در اين بندر كانتينري به عنوان اصلي‌ترين دروازه كانتينري كشور مشخص و شفاف شود.

كشور‌هاي عربي حاشيه خليج فارس از اين كم‌كاري ما در بنادر جنوبي چه خوب بهره‌ گرفته‌اند و در راستاي جذب كشتي‌ها چقدر بنادر كوچك خود را توسعه‌ داده‌اند؛ به نحوي كه امروزه بندر جبل‌علي با مساحتي بسيار پايين‌تر از بندر شهيد رجايي ما، در جذب كانتينر بسيار موفق‌تر و گسترده‌تر عمل مي‌كند.

گزارش از سعيد مؤذني

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن