تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798764812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌گزارش فارس از تحولات حمل و نقل كشور در هفته‌اي كه گذشتانتخاب جالب مديرعامل يك ايرلاين تا ادعاي كهنه بودن هواپيماهاي ناوگان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌گزارش فارس از تحولات حمل و نقل كشور در هفته‌اي كه گذشتانتخاب جالب مديرعامل يك ايرلاين تا ادعاي كهنه بودن هواپيماهاي ناوگان
اين هفته حمل و نقل هوايي بيشترين اخبار حمل و نقلي را به خود اختصاص داد؛ ساعات اوليه روز نخست هفته با همايش روز جهاني هواپيمايي آغاز شد و به استناد ضرب‌المثل «سالي كه نكوست از بهارش پيداست»، صنعت هوايي اين هفته اغلب اخبار به خود اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، هفته‌اي كه گذشت، تحت تأثير نمايشگاه راه و شهرسازي در هفته گذشته و نشست‌هاي خبري مسئولان در نمايشگاه، شايد بتوان گفت حمل و نقل كشور درگير كم‌خبري بود.

از نگاهي ديگر ‌به دليل آنكه هفته حمل و نقل (24 ‌تا 30 آذرماه) در پيش است، بخش حمل و نقل كشور در اين هفته، آرامش قبل از طوفان را تجربه مي‌كرد؛ ظاهراً در هفته‌اي كه پيش رو داريم، پروژه‌هاي زيادي در بخش حمل و نقل كشور به بهره‌برداري خواهد رسيد ضمن آنكه روز راهدار (اول دي‌ماه) را هم در پيش داريم.

به هر حال در هفته جاري مهمترين اخباري كه مطرح شد اغلب در حوزه حمل و نقل هوايي بود؛ البته به قول معروف «سالي كه نكوست از بهارش پيداست»؛ روز شنبه هفته جاري، 16 آذرماه ‌مطابق با 7 دسامبر، روز جهاني هواپيمايي كشوري بود و حمل و نقل كشور، هفته را با همايش روز جهاني هوانوردي آغاز كرد.

* رئيس سازمان هواپيمايي: دولت قبلي 100 فروند هواپيماي فرسوده وارد ناوگان كرد

به گزارش فارس اين روز‌ها دولت يازدهم يكي از رويه‌هاي ارائه گزارش عملكرد خود را، انتقاد از فعاليت‌هاي دولت قبلي انتخاب كرده است.

در اغلب حوزه‌هاي اقتصادي، مديران بيش از آنكه به برنامه‌ها و اهداف خود بپردازند، سعي در ضعيف نشان دادن عملكرد دولت قبلي و انتساب واژه‌هايي چون «غيركارشناسي» به رويه‌هاي دولت قبلي دارند.

در همين راستا رئيس سازمان هواپيمايي كشوري هم در سخنراني خود در همايش روز جهاني هوانوردي، لب به انتقاد از عملكرد اين سازمان در دولت احمدي‌نژاد ‌پرداخت.

علي‌رضا جهانگيريان گفت:‌ براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز بايد سالانه 30 فروند هواپيما با عمر كمتر از 10 سال وارد ناوگان شود.

وي مدعي شد: در 8 سال گذشته، 100 فروند هواپيما وارد ناوگان هوايي شد اما به دليل فرسوده بودن، تعداد ناوگان فعال كشور فقط 20 درصد رشد كرد.

بنا به گفته معاون وزير راه و‌ شهرسازي، در طول ۸ سال گذشته، تعداد هواپيماهاي ناوگان مسافري ايران از 140 فروند به 240 فروند افزايش يافت، اما به دليل ورود هواپيماهاي فرسوده، عملاً تعداد ناوگان فعال كشور فقط 20 درصد رشد داشت، اين در حالي است كه طبق سند چشم‌انداز 1404 و سند توسعه هوا‌فضا تا 12 سال آينده نيازمند دارا بودن 400 فروند هواپيماي فعال هستيم.

بنا به گفته رئيس سازمان هواپيمايي با در نظر گرفتن از رده خارج شدن ناوگان موجود تا چند سال آينده، سالانه 30 فروند هواپيما با عمر كمتر از 10 سال بايد به ناوگان هوايي كشور افزوده شود.

* نوريان انتقاد‌هاي جهانگيريان را تكميل كرد: هواپيماهاي كهنه در ناوگان مسافري ايران جمع هستند

در همين همايشِ روز جهاني هوانوردي بود كه قائم مقام وزير راه و شهرسازي هم ناوگان هوايي ايران را فرسوده معرفي كرد و گفت: هواپيماهاي كهنه در ناوگان مسافري ايران جمع هستند.

نوريان با بيان اينكه همه هواپيماهاي كهنه در ناوگان مسافري ايران جمع شده‌اند، از برنامه‌ريزي براي نوسازي ناوگان گفت و تأكيد كرد: براي توسعه فرودگاه‌هاي كم‌تردد هيچ بودجه‌اي نداريم و بايد بودجه استاني استفاده كرد.

وي با اشاره به فرسوده بودن ناوگان هوايي ايران، گفته بود: ما ناچار بوديم سال‌ها توپولف سوار شويم همانگونه كه ناچاريم بوئينگ md سوار شويم.

بنا به گفته قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي‌ فهرست هواپيماهاي كهنه و قديمي در يكي از سايت‌هاي بين‌المللي معتبر درج شده است، كه پس از يك بررسي كوتاه مشخص مي‌شود همه هواپيماهاي كهنه در ناوگان هوايي ايران است كه بايد برنامه حساب شده براي آن داشت.

البته نوريان در اين همايش خبري هم داد: از اين پس ديگر هيچ بودجه‌اي براي توسعه فرودگاه‌هاي محلي نداريم و اگر فرودگاه‌هاي كم تردد خواستار توسعه بودند بايد محلي‌ها خود هزينه را بپردازند.

البته به نظر مي‌رسد اين رويه مطلوب باشد و شايد پاسخي به برخي نمايندگان مجلس است كه در راستاي افزايش محبوبيت خود پيش مردم، دنبال تأسيس فرودگاه با هزينه‌‌هاي بالا در مناطق كم‌تقاضا و غير اقتصادي هستند.

* افتتاح فرودگاه سهند آذربايجان شرقي

خبر ديگر حمل و نقلي اين هفته كه باز هم در حوزه حمل و نقل هوايي بود، افتتاح فرودگاه سهند در استان آذربايجان شرقي بود.با بهره‌برداري از پايان عمليات بهسازي سطوح پروازي، هواپيماها به آسمان مراغه هم رسيدند.

با پايان عمليات بهسازي سطوح پروازي فرودگاه سهند به عنوان دومين فرودگاه استان آذربايجان‌شرقي، پروازهاي اين فرودگاه پس از يك و نيم سال دوباره داير شد.

فرودگاه سهند مراغه در سال 1375 در جنوب غربي استان فعاليت خود را آغاز كرد، پروازهاي فرودگاه سهند از حدود يك و نيم سال پيش جهت انجام امور مربوط به بهسازي و توسعه سطوح پروازي تعطيل شده بود.

* ‌دانش ساخت هواپيماهاي 19 نفره در كشور بومي شد

ديگر خبر حمل و نقلي اين هفته باز در حوزه هوايي بود؛ رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ‌با بيان اينكه توانايي ساخت هواپيماي 19 نفره در ايران 100 درصد فراهم شده است، از تكميل برنامه‌ريزي سخت‌افزار‌ي و نرم‌افزاي اين مدل هواپيما خبر داد و گفت: هدف‌گذاري براي صادرات اين هواپيماها داريم.

اين خبر در شرايطي از سوي ايرج ابراهيمي عنوان شد كه تاكنون حمل و نقل هوايي كشور در شرايط خاص تحريم قرار داشت و بومي‌سازي دانش توليد هواپيما در شرايط كنترل شديد دولت امريكا، عملي غيرواقعي نشان مي‌داد، اما متخصصان داخلي توانستند علاوه بر توليد 100 درصدي اين مدل هواپيما در داخل كشور، ظرفيت توليد را براي تعداد زياد هم فراهم سازند تا صادرات اين مدل هواپيما را هم تجربه كنيم.

* تغيير مديرعامل شركت هواپيمايي آسمان

ديگر خبر حمل و نقلي هفته جاري كه باز در حوزه هوايي است، تغيير مديرعامل شركت هواپيمايي آسمان بود.

با حكم ايراندخت عطاريان، مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، سردار حسين علايي مديرعامل شركت خدمات هوايي آسمان شد.

‌عطاريان مدعي شده بود: ‌تجربيات كافي در حوزه حمل و نقل هوايي، شاخص‌ انتخاب علايي به عنوان مديرعامل جديد آسمان‌اير است.

* توافق شركت فرودگاه‌ها با سازمان صنايع هوايي براي پرواز هواپيماهاي فوق‌سبك

ديگر خبر حمل و نقلي هفته جاري، توافق شركت فرودگاه‌‌هاي كشور با سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع براي پرواز هواپيماهاي فوق سبك بود.

اين خبر را محمود رسولي‌نژاد، ‌مديرعامل شركت فرودگاه‌ها اعلام كرد و گفت: توافقي با سازمان صنايع هوايي براي توسعه پرواز هواپيماهاي عمومي در فرودگاه‌ها داريم؛‌ البته دولت در قالب توافقنامه 3جانبه شامل سازمان صنايع هوايي، شركت فرودگاه‌ها و بخش خصوصي به علاقه‌مندان كمك مي‌كند.

‌رسولي‌نژاد گفته بود: شركت فرودگاه‌هاي كشور چندي پيش توافقي با مدير عامل سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع داشت مبني بر اينكه پرواز هواپيماهاي عمومي در فرودگاه‌هاي كشور توسعه يابد.

اين خبر براي افرادي كه از نظر مالي توانايي خريد يا اجاره هواپيماهاي فوق سبك را دارند، خبر خوبي بود، زيرا مجوز پرواز در گذشته براي هواپيماهاي فوق سبك شخصي، به ندرت صادر مي‌شد.

* لايحه بودجه ‌4650 ميليارد تومان وزارت راه

در هفته جاري همچنين دولت لايحه بودجه را تقديم مجلس كرد.

‌بر اساس بودجه سال 93 تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي وزارت راه و شهرسازي 4 هزار و 583 ميليارد و 832 ميليون تومان، كل بودجه اين وزارتخانه 4 هزار و 650 ميليارد 398 ميليون تومان و بودجه شركت ساخت و توسعه زيربناها 1980 ميليارد تومان است.

به گزارش فارس به هر حال هفته جاري‌ سيستم حمل و نقل كشور، بيشتر درگير اخبار صنعت هواپيمايي كشوري بود و مي‌رود تا در هفته آينده با آغاز هفته حمل و نقل، شاهد شنيدن خبرهاي خوش در حوزه هوايي، ريلي، جاده‌اي و دريايي باشيم.

انتهاي پيام/ك

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن