تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802719157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/گزارش فارس از تحولات حوزه صنعت در هفته‌اي كه گذشتاز سياست دوگانه فرانسوي‌ها تا تلاش براي سپردن بازار خودرو به پژو


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/گزارش فارس از تحولات حوزه صنعت در هفته‌اي كه گذشتاز سياست دوگانه فرانسوي‌ها تا تلاش براي سپردن بازار خودرو به پژو
در هفته‌اي كه گذشت، مطالبي در مورد سياست فرانسوي‌ها براي حضور در بازار پُرسود خودرو ايران، اصرار برخي مسئولان براي سپردن بخشي از بازار به پژو و همچنين هزينه دوبرابري توليد يك محصول پژو در مقايسه با يك خودروي ايراني منتشر شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در هفته‌اي كه گذشت موضوع تلاش برخي براي حضور دوباره پژو در صنعت خودروسازي ايران مهمترين محور گزارش و اخبار منتشر شده بر خروجي خبرگزاري فارس بود.

اين روزها خودروسازان ايراني در حالي نسبت به حضور دوباره شركت‌هاي خارجي در صنعت خودروي ايران اقبال نشان مي‌دهند كه به گفته كارشناسان صنعت خودرو، تنها با پول خريد يك ماه قطعات از پژو مي‌شد دو خودروي ايراني طراحي و توليد كرد.

در اين خصوص يك مقام آگاه در گفت‌ و گو با فارس، از سنگ‌اندازي پژو در خودكفايي ايران خبر داد و گفت: هزينه توليد يك محصول پژو، دو برابر توليد خودروي ايراني است.

وي دلايل تلاش شركت پژو و برخي مديران ايراني را براي حضور دوباره در بازار ايران تشريح كرد و گفت: مديران خودروساز ايراني در حالي به حضور دوباره شركت‌هاي خارجي مانند پژو در ايران روي خوش نشان مي‌دهند كه هزينه‌ صرف شده براي توليد محصولات اين شركت‌ها در ايران دو برابر هزينه لازم براي طراحي و توليد يك خودروي داخلي است.

اين مقام آگاه با بيان اينكه سرمايه‌گذاري سنگيني در ايران براي توليد محصولات پژو صورت گرفته است، گفت: اگر اين سرمايه‌گذاري براي توليد خودرويي داخلي هزينه مي‌شد، صرفه آن براي كشور بيشتر بود.

به گفته وي، اگر سرمايه‌گذاري كه براي توليد پژو 206 صندوق‌دار صورت گرفت، براي طراحي و توليد محصولي مانند رانا انجام مي‌شد، دو محصول جديد داخلي در كشور توليد مي‌ شد.

اين مقام آگاه با بيان اينكه براي توليد 206 صندوق‌دار 130 ميليارد تومان هزينه شده است، افزود: اگر اين سرمايه‌گذاري براي توسعه برند ملي صورت مي‌گرفت، علاوه بر توليد خودروي داخلي، به جاي يك خودرو، 2 يا 3 محصول در كشور توليد مي‌شد.

* پژو سال‌ها از فضاي رانتي در بازار خودرو ايران سوءاستفاده كرد

در خبر ديگري كه طي هفته پيش در فارس منتشر شد، فرهاد بهنيا عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان با بيان اينكه شركت پژو سال‌ها از فضاي رانتي در بازار خودروي ايران سوءاستفاده كرد، گفت: اين شركت در واقع يك دوست‌نما براي خودروسازان ايراني بود.

وي در پاسخ به سؤال فارس، در مورد احتمال حضور دوباره شركت پژو در ايران و تأثير آن بر توليد صنعت قطعه‌سازي با بيان اينكه شركت پژو سالها از فضاي رانتي در بازار خودروي ايران سوء استفاده كرد، اظهار داشت: اين شركت حق ليسانس زيادي را از خودروسازان داخلي دريافت كرد و در واقع يك دوست‌نما براي خودروسازان ايراني بود.

وي تصريح كرد: اي كاش شركت پژو به اندازه 10 درصد از سودي كه در سالهاي گذشته از بازار ايران كسب كرده است، در شرايط تحريم در اين بازار ايفاي نقش مي‌كرد.

وي ادامه داد: در كنار شركت پژو، شركت‌هاي ديگري وجود داشتند كه با صنعت خودروي ايران همكاري مي‌كردند و در شرايط تحريم نيز به همكاري خود ادامه دادند.

بهنيا با بيان اينكه محدود شدن بازار خودروي ايران به دو يا سه شركت خارجي كار نادرستي است، تصريح كرد: شركت‌هاي بهتري مانند تويوتا، بنز، فولكس، ولوو و آئودي در دنيا وجود دارند كه اگر وارد بازار ايران شوند، مي‌توانند دانش فني خوبي را به قطعه‌سازان ايراني منتقل كنند.

وي ادامه داد: يك پلت‌فرم مشترك توسط قطعه‌سازان و خودروسازان طراحي شده كه در صورت تأمين بودجه، امكان توليد 6 مدل خودرو بر روي اين پلت‌فرم وجود خواهد داشت.

به گفته وي، مصرف سوخت اين خودرو كه يك محصول هيبريدي، بنزيني است 2.5 ليتر پيش‌بيني شده و تأثير زيادي در كاهش آلودگي هوا خواهد داشت.

عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان هزينه لازم براي اجرايي شدن پلت‌فرم مشترك خودروسازان و قطعه‌سازان را 400 تا 600 ميليون يورو عنوان كرد و گفت: اين محصول نياز 15 سال كشور را جوابگو خواهد بود.

* تلاش شيفتگان داخلي پژو و بي ‌اعتنايي فرانسوي‌ها به دعوت خودروسازان ايراني

يكي ديگر از اخبار منتشر شده در فارس در هفته‌اي كه گذشت مربوط به سياست دوگانه فرانسوي‌ها در برخورد با خودروسازان ايراني بود.

در اين مورد در فارس گزارشي منتشر شد كه در آن آمده بود: وزارت صنعت و برخي مديران خودروساز كشور در حالي اين روزها براي حضور دوباره پژو در ايران فرش قرمز پهن مي‌كنند كه پس از حضور اين شركت در ايران به دعوت رسمي مسئولان ايراني، هنوز مسئولان پژو پاسخي به دعوت طرف ايراني نداده‌اند.

پس از آنكه نمايندگان برخي شركت‌هاي خارجي به دعوت طرف‌هاي ايراني براي حضور در همايشي كه به سفارش وزير صنعت برگزار شد، به ايران آمدند همه منتظر تغيير رويه اين شركت‌هاي خارجي بودند و حرف از تغيير رويكرد آنها در همكاري با شركت‌هاي ايراني مطرح بود كه اين انتظار با پاسخ مثبتي از سوي خارجي‌ها مواجه نشد.

هرچند بازار ايران يك سرمايه بزرگ براي شركت پژو محسوب مي‌شود تا با مونتاژ خودروهاي از رده خارج خود، سود زيادي را كسب كند، اما فرانسوي‌ها در مسير بازگشت خود به ايران، كم ناز و عشوه‌گري نمي‌كنند و به قول معروف، حضور در ايران را با دست پس مي‌زنند و پا پيش مي‌كشند.

در چنين شرايطي و پس از برگزاري جلسه بين وزير صنعت، مديران ايران خودرو و نماينده شركت پژو در حاشيه همايش بين المللي صنعت خودروسازي ايران، هنوز پاسخي از سوي پژو به طرف ايراني داده نشده است.

نماينده شركت پژو در جلسه اي با وزير صنعت ايران با بيان اينكه فعلاً برنامه‌اي براي حضور در ايران ندارد، گفت: هنوز رفع تحريم‌ها به ما ابلاغ نشده و فعلاً برنامه‌اي براي توليد در ايران نداريم.

* عوارض صادرات سنگ ‌آهن مصوب نشده است

در هفته گذشته، خبري در واكنش به صحبت‌هاي وزير صنعت كه از قطعي شدن عوارض صادرات سنگ آهن خبر داده بود، در خبرگزاري فارس منتشر شد.

در اين هفته، پروا سلطاني نايب رئيس انجمن توليدكنندگان سنگ آهن با بيان اينكه دريافت عوارض صادرات سنگ آهن در حال بررسي است و هنوز مصوب و ابلاغ نشده است، گفت: آزادسازي قيمت سنگ آهن براي واحدهاي جديد فولادي از سوي وزارت صنعت در حال بررسي است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر واحدهاي توليدكننده سنگ آهن، اين محصول را با قيمت تعيين شده از سوي ايميدرو به واحدهاي فولادي عرضه مي‌كنند.

وي ادامه داد: در عين حال، مازاد توليد اين واحدها نيز در بورس عرضه مي‌شود كه قيمت آن متناسب با قيمت‌هاي جهاني تعيين مي‌شود.

وي افزود: ايميدرو به واحدهاي سنگ آهن اجازه داده تا مازاد توليد خود را بر اساس ميزان عرضه و تقاضا در بورس عرضه كنند كه طبق آمار گمرك در سال گذشته حدود 20 ميليون تن مازاد سنگ آهن در كشور داشتيم.

سلطاني با اشاره به اجراي طرح‌هاي جديد فولادي در كشور، گفت: از وزارت صنعت خواسته‌ايم تا تضميني براي عرضه سنگ آهن با قيمت مصوب به مجريان اين واحدها داده نشود و اجازه بدهند تا اين واحدهاي فولادي از طريق خريد سنگ آهن با نرخ آزاد بتوانند با يكديگر رقابت كنند.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن