تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802733206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/گزارش فارس از تحولات بازرگاني و تجارت در هفته‌اي كه گذشتارائه سبد كالايي با كارت الكترونيك/ توقف واردات برنج، شكر و روغن/ ارائه بسته حمايت از توليد به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/گزارش فارس از تحولات بازرگاني و تجارت در هفته‌اي كه گذشتارائه سبد كالايي با كارت الكترونيك/ توقف واردات برنج، شكر و روغن/ ارائه بسته حمايت از توليد به مجلس
ارائه سبد كالايي با كارت الكترونيك، توقف واردات برنج، شكر و روغن و ارائه بسته حمايت از توليد به مجلس از جمله اخبار مهم در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، آغاز هفته جاري با مصاحبه‌اي از ابراهيم بهادراني در خصوص ويژگي‌هاي بودجه و همچنين تأثير بودجه در اقتصاد سال آينده رقم خورد.

بهادراني كه زماني در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كار بودجه نويسي انجام داده بود از سهم كم بخش صنعت، معدن و خدمات در بخش ريالي صندوق توسعه انتقاد كرد و معتقد بود اين سه بخش روي هم رفته 74 درصد اقتصاد را در بر مي‌گيرد لذا سهم 10 درصد ريالي نمي‌تواند مشكلات اين بخش را حل كند چراكه عمده مشكلاتي كه در بخش صنعت و خدمات وجود دارد در مباحث ريالي است تا مباحث ارزي.

او همچنين با بررسي ارقام بودجه پيش‌بيني كرده است كه دولت عملاً دست خود را براي چاپ اسكناس در سال 93 بسته است.

روز يكشنبه سي‌امين هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با حضور غلامرضا مصباحي مقدم آغاز شد.

در ابتداي جلسه غلامحسين شافعي رئيس اتاق ايران، معايب و محاسن لايحه بودجه سال 93 را بيان كرد هرچند معايب بودجه از نظر رئيس پارلمان بخش خصوصي بيش از محاسن آن بود.

پس از سخنان شافعي بود كه بهروز هادي زنوز عضو هيئت علمي دانشگاه طباطبائي در بررسي لايحه بودجه 93 اشاره كرد: عليرغم آنكه نوبخت اعلام كرده است اين بودجه انبساطي نيست اما هرطور كه بودجه را محاسبه كنيد، بودجه انبساطي است.

او همچنين پيشنهادات اتاق بازرگاني ايران و بخش خصوصي براي حضور بيشتر در بدنه اقتصاد را در پاورپوينتي كه تهيه كرده بود ارائه داد. وقتي زمان سخنراني به غلامرضا مصباحي مقدم رسيد او همه صحبت‌هاي شافعي و زنوز را تائيد كرد و به انتقاد از بودجه 93 پرداخت، او به صراحت گفت: ارائه لايحه جداگانه براي هدفمندي يارانه‌ها خلاف قانون است چرا كه بايد وحدت در بودجه حاكم باشد همچنين او مخالف صريح خود را با چاپ ايران‌چك‌ها اعلام كرد.

در انتهاي جلسه هيئت نمايندگان سي‌ام بود كه غلامحسين شافعي از تشكيل بسته حمايت از توليد خبرداد و گفت: اين بسته به زودي به مجلس مي‌رود.

صبح روز سه‌شنبه جشنواره پژوهش در صنعت، معدن و تجارت در غياب وزير صنعت برگزار شد و در اين جشنواره مهدي فتح‌الله بر جديت نقش پژوهش در بخش‌هاي صنعت و معدن تاكيد كرد و معتقد بود نبايد پژوهش صرفاً يك پرستيژ مطمئن باشد.

او همچنين گفت: ايران در خاورميانه رتبه اول را دارد.

در اين مراسم معاون سياستگذاري معاونت رياست جمهوري از 200 ميليارد تومان كمك بلاعوض به پژوهشگران خبرداد و گفت: به جاي آنكه وزارت صنعت بر حلقه توليد تمركز داشته باشد بايد تمركز خود را بر پژوهش و بازار بيشتر كند.

در همايش و جشنواره پژوهش در صنعت، معدن و تجارت ولي‌الله افخمي رئيس سازمان توسعه تجارت از خروج سالانه 180 هزار نخبه از كشور خبرداد و گفت: در اقتصاد دانش‌بنيان كه يكي از شاخص‌هاي مهم بررسي وضعيت اقتصادي كشورها است، رتبه ايران در خاورميانه پنجم است و اين به آن مربوط مي‌شود كه پژوهش‌هاي صورت گرفته در كشور ما حالت كاربردي ندارد.

به گزارش فارس روز چهارشنبه عباس قبادي مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با اخباري از جنس كالاهاي اساسي و بوي گرم نان به نشست خبري آخر هفته وزارت صنعت آمد.

او از ارائه سبد كالايي در دو نوبت و بين 15 تا 20 ميليون نفر از مردم و با كالاهايي نظير برنج، روغن، پنير، مرغ و تخم مرغ خبرداد و گفت: تا پايان سال نان گران نمي‌شود و چون ذخاير كالاهاي اساسي در شرايط خيلي خوبي قرار دارد ديگر دولت اقدام به واردات برنج، روغن و شكر نمي‌كند.

همچنين صبح روز چهارشنبه جلسه توديع و معارفه مديركل برنامه‌ريزي، تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت نيز برگزار شد و يزدان سيف جانشين علي‌اكبر پوركاوه شد.

در اين جلسه حسن يونس سينكي از ارائه سبد كالايي با كارت الكترونيكي خبرداد و گفت: تدوين الگوي جديد تنظيم بازار در دستور كار قرار گرفته است.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن