تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802423469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از تحولات بازار سرمايه در هفته‌اي كه گذشتتداوم جذب نقدينگي با عرضه‌هاي سنگين در بازار/ گام‌‌هاي جدي بورس انرژي/ احتمال تعديل منفي برخي نمادها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تحولات بازار سرمايه در هفته‌اي كه گذشتتداوم جذب نقدينگي با عرضه‌هاي سنگين در بازار/ گام‌‌هاي جدي بورس انرژي/ احتمال تعديل منفي برخي نمادها
تداوم جذب نقدينگي‌هاي بازار با عرضه‌هاي سنگين، گام‌‌ جدي بورس انرژي ايران براي تأمين خوراك پالايشگاه‌ها، تعديل منفي پتروشيمي‌ها با خوراك ۱۳ سنت و حركت درجاي شاخص در كانال ۸۸ هزار واحدي از مهم‌ترين اخبار بازار سرمايه در اولين هفته زمستان ۹۲ بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، تغيير رئيس شوراي رقابت انتصاب پرحاشيه يكي از شركت‌هاي نفتي بورسي، پذيرش چهار شركت جديد در فرابورس، انتصاب اعضاي هيئت مديره جامعه حسابداران رسمي، دلايل قطعي نرم‌افزار معاملات برخط كاربران بورس، افزايش رسمي نرخ خوراك گاز به 13 سنت طبق گفته مديرعامل شركت ملي گاز ايران و تاثير آن در پتروشيمي‌هاي بورسي و حركت در جاي شاخص روي كانال 88 هزار واحد از مهمترين اخبار بازار سرمايه در اولين هفته از زمستان بود.

بنابراين گزارش، براي دوره سه ماهه سوم سال 92 نيز فعال‌ترين شركت‌هاي بورسي معرفي شدند كه در ميان آنان نام چند شركت از جمله صنايع پتروشيمي خليج فارس، پالايش نفت بندرعباس، پالايش نفت اصفهان، هلدينگ نفت گاز و پتروشيمي تامين و فولاد خوزستان به چشم مي‌خورد؛ ميزان دادوستد سهام در تالار معاملات، تناوب دادوستد سهام در تالار، تعداد و دفعات روزهاي دادوستد شده ميانگين تعداد سهام منتشر شده و ارزش جاري سهام شركت در دوره بررسي، سه معيار بورس تهران براي تعيين شركت‌هاي فعالت‌تر است.

به گزارش فارس، اولين خبر زمستانه بازار سرمايه به انتصاب پرحاشيه نفتي مربوط به يكي از شركت‌هاي بورسي اختصاص داشت به طوري كه يك مدير روابط عمومي براي مديريت بزرگترين شركت قيرسازي خاورميانه گمارده شده بود كه اين موضوع مورد انتقاد بسياري از كارشناسان و تحليلگران بود.

در اين شركت بورسي فردي بدون تخصص و تجربه در توليد و صنعت نفت پا به شركت نفت پاسارگاد گذاشت؛ پيشتر نيز برخي افراد بدون تخصص و تجربه لازم در اين شركت به عنوان مديرعامل مشغول به فعاليت بودند كه مورد انتقاد بسياري از كارشناسان و دلسوزان نظام شده بود.

در هفته‌اي كه گذشت، مدير پذيرش بورس تهران از پذيرش 4 شركت جديد از جمله سيمان خوزستان، پالايش نفت جي و انتقال ليزينگ ايرانيان از فرابورس به بورس تهران خبر داد.

اسماعيل درگاهي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره زمان پذيرش بزرگترين ETF بورسي با اندازه 100 ميليارد تومان گفت: طي برنامه‌ريزي انجام شده اين ETF در سه روز كاري از 15 تا 18 دي‌ماه پذيره‌نويسي خواهد شد.

وي از تلايش سازمان بورس براي عرضه اوليه شركت‌هاي تازه پذيرفته تا پايان سال خبر داد.

* انتصاب اعضاي جامعه حسابداران رسمي ايران

بنابراين گزارش، در اولين هفته زمستان 92، رئيس شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي ايران با صدور احكامي دبيركل و اعضاي هيئت‌مديره جامعه حسابداران رسمي كشور را منصوب كرد.

به اين ترتيب پيرو تغيير 9 نفر از اعضاي 11 نفره شوراي عالي جامعه در مرداد ماه سال جاري، تغييرات از ركن سياست گذار به اركان اجرايي جامعه رسيد و رئيس شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي ايران با صدور احكامي، دبير كل و اعضاي هيات مديره جامعه حسابداران رسمي كشور را منصوب كرد.

گفتني است، تغيير اعضاي هيات مديره قبل از انقضاي دوره سه ساله تنها با موافقت وزير امور اقتصادي و دارايي ميسر است.

* عبداله پور، مديرعامل شركت رايان هم‌افزا: سال آينده قطعي‌هاي معاملات برخط سهام به حد صفر مي‌رسد

به گزارش فارس، با توجه به اعتراض بسياري از سرمايه‌گذاران درخصوص قطعي نرم‌افزار معاملات برخط، عبداله پور مديرعامل رايان هم‌افزا در گفت‌وگويي با فارس با تاكيد بر اينكه سال آينده قطعي‌هاي معاملات برخط سهام به حد صفر مي‌رسد، دلايل قطعي‌هاي اخير را تشريح كرد و گفت: تقويت ويژگي در دسترس بودن سامانه در برنامه‌هاي ما داراي اولويت ويژه است.

وي با بيان اينكه قطعي‌هاي نرم‌افزار معاملاتي در 2 سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است، گفت: در حال حاضر بيش از 70 درصد دفعات معاملات به صورت آنلاين انجام مي‌پذيرد و سهم اين نوع از معاملات از حيث حجم، ارزش و تعداد كاربران به سرعت در حال افزايش است، بنابراين تقويت ويژگي در دسترس بودن سامانه در برنامه‌هاي ما داراي اولويت ويژه است.

* حركت درجاي شاخص بورس/تاثير منفي پتروشيمي‌ها و پس‌لرزه‌هاي تعيين نرخ خوراك پنج‌برابري

در هفته‌اي كه گذشت نرخ خوراك پتروشيمي‌هاي گازي طبق گفته مديرعامل شركت ملي گاز نهايي شد و بر همين اساس نرخ 13سنتي در قبوض پتروشيمي‌هاي گازي صادر و براي آنان ارسال شده است.

پس از انتشار خبر اجراي مصوبه ستاد تدابير اقتصادي مبني بر دريافت هزينه 13سنتي براي خوراك گاز پتروشيمي‌ها، اين صنعت دچار لغزش شده و بازار شاهد عرضه‌هاي سنگين در پتروشيمي‌ها بود.

به گفته تحليلگران بازار، با وجود نرخ 13 سنتي خوراك گاز، پتروشيمي‌ها بايد در پيش‌بيني درآمد هر سهم خود تعديل منفي اعمال كنند.

همچنين در هفته‌اي كه گذشت، شاخص كل در كانال 87 و 88 هزار واحدي درجا زد كه اين امر بيشتر متاثر از عرضه‌هاي سنگين سازمان خصوصي‌سازي و حقوقي‌هاي بازار براي جذب نقدينگي‌ها بود.

بر همين اساس با توجه به مصوبه اخير هيئت دولت مبني بر جذب نقدينگي از بازار سرمايه سازمان خصوصي‌سازي همچنان به عرضه‌هاي خود با هدف جذب نقدينگي اقدام خواهد كرد تا بخشي از كسري درآمد دولت از همين محل جبران شود.

در هفته‌اي كه گذشت سازمان خصوصي‌سازي عرضه‌هاي سنگيني در سهام شركت‌هاي بانكي از جمله تجارت، صادرات، پاسارگاد، پست‌بانك و ملت داشت كه در همين راستا سازمان بورس نيز به سهامداران عمده اين مجموعه‌ها توصيه كرده كه در شرايط مثبت بازار اقدام به جذب نقدينگي براي تامين مالي پروژه‌هاي خود كند.

* گام جدي انرژي براي تامين خوراك پالايشگاه‌ها/ فاصله خريد و تحويل كوتاه‌تر مي‌شود

به گزارش فارس، در اولين هفته زمستان محموله 3500 بشكه‌اي ميعانات گازي پالايشگاه ايلام كه يك ماه پيش از سوي مشتريان خريداري شده بود، از سوي شركت ملي نفت تحويل شد تا بورس انرژي به شكل جدي وارد چرخه تامين خوراك پالايشگاه‌ها شود.

بابك باقري رئيس اداره نظارت بر بازار بورس انرژي ابراز اميدواري كرد با توجه به شكل گيري بازار ميعانات گازي در بورس انرژي و معاملات مستمر اين محصول، دوره تحويل كالا در عرضه هاي بعدي كوتاه تر شود.

همچنين اولين خريدار ميعانات گازي در بورس انرژي هم با ابراز رضايت از فرآيند خريد اين محصول، گفت: شرايط خريد، رقابت خريداران و شفافيت موجود در بورس انرژي، تامين خوراك را بسيار آسان و روانتر از قبل كرده است.

خوئيان افزود: در صورتيكه زمان تحويل ميعانات گازي از دو هفته بيشتر نشود، امكان خريد بيشتر خوراك و توليد بيشتر محصول فراهم مي‌شود.

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن