تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802724159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از تحولات اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشتدفاع تمام عيار نوبخت از بودجه ۹۳تا افزايش اتكا بودجه به نفت/ تحقق 90 درصدي ماليات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تحولات اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشتدفاع تمام عيار نوبخت از بودجه ۹۳تا افزايش اتكا بودجه به نفت/ تحقق 90 درصدي ماليات
دفاع معاون نظارت راهبردي رئيس جمهور از بودجه ۹۳ ، اولويت بندي طرح‌هاي عمراني تا گزارش مركز پژوهش‌ها در خصوص افزايش اتكا بودجه به نفت و همچنين تحقق 90 درصدي درآمد ماليات از مهمترين اخبار در اين هفته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اقتصاد كلان در هفته‌اي كه گذشت به نقد و بررسي پرداخت كه در اين بين اخبار چالشي و مهمي از هدفمندي يارانه‌ها به گوش رسيد.

بر اين اساس، در هفته گذشته يكي از مباحث مهم حول حضور وزير نفت در كميسيون برنامه و بودجه مجلس بود كه زنگنه درخصوص ميزان فروش و صادرات نفت خام و نيز توليد روزانه نظراتي به اعضاي كميسيون ارائه كرده بود.

ثروتي عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در اين باره مي‌گويد: قيمت نفت اوپك بين 94 تا 105 دلار بوده و وزير معتقد است قيمت 100 دلار پيش‌بيني شده در لايحه بودجه آينده عدد قابل قبولي است.

وي همچنين به ديگر مباحث اقتصادي پرداخت و گفته است: در كميسيون برنامه و بودجه راجع به عملكرد صندوق توسعه ملي نيز بحث شد و طبق گفته مسئولان اكنون اين صندوق 19ميليارد دلار موجودي دارد كه چهارده و نيم ميليارد دلار به نام طرح‌ها مسدود شده است.

همچنين از مجلس خبر رسيد كه دولت به دنبال حذف دهك‌هاي پردرآمد در لايحه هدفمندي يارانه‌ها است كه به يكي از مهمترين اخبار رسانه‌ها و مطبوعات تبديل شد.

علي‌محمد احمدي ديگر عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در اين‌باره اظهار داشت: لايحه هدفمندي يارانه‌ها براساس گفته مسئولان دولت تا قبل از شروع جلسات تلفيق آماده خواهد شد تا مجلس بتواند همزمان موضوع بودجه و هدفمندي را در لايحه لحاظ كند.

وي عنوان كرد: تلاش‌هاي جدي براي حذف يك دهك از يارانه‌بگيران وجود دارد كه به احتمال زياد در لايحه هدفمندي يارانه‌ها نهايي مي‌شود.

همچنين موضوع هدفمندي يارانه‌ها چنان به موضوع يك مجلس، دولت و افكار عمومي تبديل شده است كه ثروتي نيز از 4 سناريو دولت براي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها خبر مي‌دهد.

وي تاكيد كرده است دولت اين لايحه را بايد هرچه سريع‌تر به مجلس ارائه كند تا در بودجه سال آينده براي اجرا پيوست شود.

همچنين در هفته‌اي كه گذشت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با حضور در برنامه تلويزيوني پايش به دفاع از عملكرد دولت در تدوين لايحه بودجه 93 پرداخت.

وي كه از موضوع اولويت‌بندي طرح‌هاي عمراني سخن گفته و عنوان كرد: تمركز دولت روي تكميل طرح‌هايي است كه 80 تا 100 درصد پيشرفت داشته است و تا پايان سال آينده 246 طرح در تمام استان‌ها به اتمام خواهد رسيد.

اما در همين‌باره ناصر سوداني نيز با انتقاد از بي‌توجهي مسئولان دولت به بودجه عمراني استان خوزستان كه پيش از اين به صورت دسته‌جمعي استعفا كرده بودند تصريح كرد: با وجود اينكه 10 درصد از كل بودجه عمراني و بيشترين سهم بودجه استاني به اهواز تخصيص يافته اما همچنان اين استان مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

به گزارش فارس در حالي بودجه دولت يازدهم براي سال 93 مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد كه تاكنون جلسات كميسيون تلفيق مجلس شروع نشده و از هفته آينده بررسي‌ها آغاز خواهد شد.

بر اين اساس سعيد ليلاز به عنوان كارشناس اقتصادي در تحليل خود از اولين بودجه دولت يازدهم اظهار مي‌كند اين بودجه يكي از بهترين لوايح بودجه در طول اين سال‌ها است كه مشكلات را با يكديگر پيش‌بيني كرده و به دنبال حل آن است.

اما وي تاكيد مي‌كند: بايد اتكاي بودجه 93 به توليد و اقتصاد داخل باشد و نيز ظرفيت بودجه عمراني بيش از 40 هزار ميليارد است و اظهارات كارشناسان در خصوص عدم ظرفيت فني و مالي پروژه‌ها صحت ندارد.

نقد و بررسي لايحه بودجه در حالي رقم مي‌خورد كه مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز براي اينكه بتواند گزارشي قابل اتكا به افكار عمومي ارائه كند و نيز آن را در اختيار نمايندگان قرار دهد به بررسي محورهاي مختلف اين لايحه پرداخته و آورده است علي‌رغم آنچه كه گفته مي‌شود اتكاء بودجه به درآمدهاي نفتي افزايش يافته كه برخلاف سياست‌هاي كلي نظام بوده و در حقيقت 77 هزار ميليارد تومان از بودجه توسط نفت تامين خواهد شد.

همچنين در اين گزارش به راهبردهاي اصلي دولت در تنظيم منابع و مصارف لايحه بودجه اشاره مي‌كند و معتقد است در سال 91 حدود 426 هزار ميليارد ريال از منابع بودجه از فروش منابع نفتي تامين شده كه در لايحه 93 به 778 هزار ميليارد ريال رسيده است.

همچنين در اين گزارش مركز پژوهش‌ها عنوان كرده است سهم صندوق توسعه ملي از درآمد نفت و گاز و ميعانات گازي در بودجه 93 معادل 31 درصد است.

بر اين اساس طبق پيش‌بيني‌هاي مجلس عملكرد اعتبار هزينه‌اي سال جاري به 1250 ميليارد ريال برسد.

همچنين در اواسط هفته گذشته همايش سياست‌هاي مالي و مالياتي در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد كه عسكري رئيس سازمان امور مالياتي كشور در حاشيه اين همايش از وصول 90 درصدي درآمدهاي مالياتي سال جاري خبر داد و در پاسخ به اظهارات كارشناسان مبني بر عدم تحقق درآمدهاي مالياتي پيش‌بيني شده در بودجه 93 گفت: قطعا از نگاه ما اين رقم قابل تحقق است زيرا ظرفيت جذب بيش از اين ماليات در كشور وجود دارد كه البته نيازمند شفاف شدن اطلاعات مالياتي و افزايش پايه ماليات‌ها است.

همچنين وزير اقتصاد در پيامي به اين همايش عنوان كرد: اقتصاد ايران گرفتار بيماري هلندي است و در حال حاضر با مشكلاتي روبه‌رو بوده و براي اصلاح آن بايد هزينه‌هاي جاري دولت از طريق ماليات در سال‌هاي آينده تامين شود.

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن