تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802710928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدترين گاف‌هاي مقامات آمريكايي در سال ۲۰۱۳


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: " بدترين گاف‌هاي مقامات آمريكايي در سال ۲۰۱۳
اكونيوز : سال ۲۰۱۳، سال گاف‌هاي مقامات برجسته آمريكايي از جمله رئيس‌جمهور و وزير خارجه اين كشور بود كه يكي از اين موارد همان گافي بود كه «باراك اوباما»، در سخنراني‌اش دادستان كل زن ايالت «كاليفرنيا» را جذاب خطاب كرد.
به گزارش خبرگزاري اقتصاد ايران(econews.ir) ، رسانه آمريكايي «باسل» در گزارش خود به چندمورد از بدترين گاف‌هاي سياسي بسياري از مقامات برجسته آمريكا از جمله «باراك اوباما» رئيس‌جمهور آمريكا و «جان كري» وزير خارجه اين كشور، در سال ۲۰۱۳ ميلادي پرداخته است.

1. وقتي شهردار بوستون خواستار حمله هوايي به «ديترويت» مي‌شود
«تام منينو» شهردار بوستون در يك مصاحبه با مجله «نيويورك» در پاسخ به اينكه اگر شهردار «ديترويت» بود چه مي‌كرد، به جاي آنكه يكسري پيشنهادات سياسي ارائه دهد، گفت كه اين شهر را به طور كامل منفجر مي‌كرد و از اول شروع مي‌كرد. به طور قطع او متوجه اين مطلب نشده است كه تقاضاي بمباران كردن شهرهاي آمريكا واقعاً حرف بي اساسي است كه يك شهردار مي‌تواند مطرح كند. البته نكته منينو اين بوده است كه وضع ديترويت بسيار خراب‌تر از آن است كه بتوان آن را تعمير كرد.

2. نماينده جمهوري‌خواه آمريكا مكزيكي‌ها را مهاجر فراري مكزيكي خواند
«دان يانگ» نماينده كنگره از آلاسكا، در يك مصاحبه راديويي كه در ماه مارس صورت گرفت، گفت وقتي كودك بود به همراه پدرش مجبور بودند ۵۰ تا ۶۰ مهاجر فراري مكزيك را براي چيدن گوجه فرنگي در مزرعه خانوادگي‌اشان استخدام كنند، اما الان تمام اينكارها با دستگاه صورت مي‌گيرد. اين نماينده كنگره آمريكا به دليل اين حرف مورد انتقاد قرار گرفت اما خودش اصرار مي‌كرد كه قصد بي‌احترامي نداشته است.

3. اوباما دادستان كل كاليفرنيا را پرحرارت و جذاب خواند
«باراك اوباما» رئيس‌جمهور آمريكا در مراسم جمع‌آوري كمك كميته ملي دموكرات‌ كه در ماه آوريل برگزار شد، در خصوص اهميت تغييرات اقليمي سخنراني مي‌كرد، در حاليكه مي‌خواست از «كامالا هريس» دادستان كل كاليفرنيا تمجيد كند، گفت كه او جذاب‌ترين دادستان كل آمريكا است. اوباما به دليل آنكه شأن اين خانم دادستان را به دليل جاذبه جنسي پايين‌ آورده است مورد انتقاد قرار گرفت و مجبور به عذرخواهي شد.

4. سناتور كنتاكي گفت كه مي‌خواهد خبرنگاران را بكشد
«رند پائول» سناتور ايالت «كنتاكي» در حين سخنراني ماه نوامبر خود يك اشاره عجيب و غريبي به فيلم علمي تخيلي «گاتاكا» كرد و خواست از آن بعنوان استدلالي عليه طرح خدمات درماني «اوباماكر» استفاده كند. بعدها خبرنگاران متوجه شدند كه پائول اظهارات خود را از فيلمي در ويكي‌پديا سرقت ادبي كرده است و وقتي براي توضيح با او تماس گرفتند و به جاي آنكه پاسخ دهد، به خبرنگاران ابراز تنفر كرد و گفت اگر دوئل در كنتاكي مجاز بود، خبرنگاران را به دوئل دعوت مي‌كرد و آنها را مي‌كشت. شايد شوخي مي‌كرده است اما به نظر خيلي جدي مي‌آمد و در نهايت مجبور به عذرخواهي شد و گفت كه تنها در توصيف‌هاي خود اشاره‌اي به ويكي‌پديا كرده است و سرقت ادبي نكرده است.

5. جمهوري‌خواه نژادپرست از قانون نژادپرستي هويت رأي‌دهندگان حمايت كرد
«دان يلتون» جمهوري‌خواه ايالت كاروليناي شمالي در مصاحبه‌اي با «ديلي شو» در خصوص نژادپرست بودنش مورد سوال قرار گرفت. او با مكث خيلي طولاني و تفكر عميق پاسخ داد و از نيت پشت پرده حزبش براي قوانين نژادپرستي هويت رأي‌دهندگان خبر داد و گفت: اين قوانين تلنگري براي دموكرات‌ها است و البته آسيب‌هايي را به سياهپوست‌هاي تنبلي وارد مي‌كند كه مي‌خواهند دولت به آنها همه‌چيز بدهد.
اين اظهارات يلتون باعث شد كه بعد از پخش مصاحبه‌اش اخراج شود. اينكه اين حرف‌هايش از نظر فني يك گاف بوده است، مشخص نيست چون يلتون كم و بيش پاي تمام آنچه كه گفته بود ايستاد اما جمهوري‌خواهان اظهارات او را يك گاف تلقي كردند.

6. جرج بوش پدر اشتباهاً براي نلسون ماندلا آگهي فوت صادر كرد
بعد از آنكه نلسون ماندلا به دليل عفونت شديد ريه به مدت سه ماه در بيمارستان بستري شد، در ماه سپتامبر از بيمارستان مرخص شد اما سخنگوي جرج بوش پدر يك گزارش اشتباه درباره مرخص شدن ماندلا خواند و فكر كرد كه او فوت كرده است و خيلي سريع به اسم جرج بوش بيانيه‌اي را صادر كرد و از مرگ ماندلا ابراز تأسف عميق كرد. اين سخنگو خيلي سريع بعد از آنكه فهميد ماندلا هنوز زنده است، بيانيه خود را برداشت و در پيام توييتري عذرخواهي كرد.

7. «جان كري» تصادفاً وارد ديپلماسي با سوريه شد
اواخر ماه آگوست، اوباما اعلام كرد طرح‌هايي را براي آغاز حمله هوايي به سوريه دارد و به دنبال تأييديه كنگره براي يك حمله عليه اين كشور است اما وقتي مشخص شد كه تأييد كنگره براي چنين اقدامي كافي نيست، دولت اوباما برنامه حمله به سوريه را لغو كرد اما انتقاداتي از دولت اوباما مطرح شد به دليل آنكه بيش از حد خود فرا رفته است و اشاره به اين مطلب نكرده است كه مردم آمريكا حملات هوايي به سوريه را دوست ندارند. سپس جان كري اوضاع را به صورت تصادفي بهبود بخشيد و در يك كنفرانس خبري در لندن در پاسخ به اين سوال كه چه اقدامي مي‌تواند مانع از حمله هوايي آمريكا به سوريه شود، گفت كه اگر «بشار اسد» ظرف يك هفته سلاح‌هاي شيميايي خود را تحويل دهد، آمريكا احتمالاً حمله را لغو مي‌كند و سپس در ادامه افزود: اما اسد چنين كاري نخواهد كرد و امكان لغو حمله به سوريه ممكن نيست.
اما اين در حالي بود كه «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه، پيشنهاد كري را تحسين كرد و اسد نيز ظرف يكساعت حاضر شد كه سلاح‌هاي شيميايي را تحويل دهد و آمريكا نيز با روسيه و سوريه درباره چگونگي از بين بردن سلاح‌هاي شيميايي دمشق وارد گفت‌وگو شد و حمله هوايي آمريكا لغو شد و در ماه اكتبر نيز بازرسان تسليحات شيميايي تأييد كردند كه سوريه ديگر قابليت ايجاد و استقرار تسليحات شيميايي را ندارد. هنوز جنگ داخلي مخربي در سوريه ادامه دارد اما هم‌اكنون، دستكم آمريكا پيشنهاد خنثي‌سازي مواد شيميايي را مطرح كرد و اين گاف كري بود كه اتفاقي وارد ديپلماسي با سوريه شد.

انتهاي پيام//

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن