تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819199260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپايي نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله تهراني/ دروس اخلاق آيت‌الله قرهي شروع شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: برپايي نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله تهراني/ دروس اخلاق آيت‌الله قرهي شروع شد
گروه انديشه: برگزاري نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله آقامجتبي تهراني، از سرگيري درس اخلاق آيت‌الله قرهي، تمديد فراخوان مقاله كنگره بين‌المللي «فرهنگ و انديشه ديني» و ارسال بيش از ۱۰۰ اثر به دبيرخانه جشنواره ملي ملكوت، از رويدادهاي مهم اين هفته بود.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، مهمترين رويدادهاي حوزه انديشه كه در هفته جاري رخ داده است، در ادامه مي‌آيد:

برگزاري نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله آقا مجتبي تهراني

مراسم نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله آقا مجتبي تهراني، پيش از ظهر يكشنبه، اول دي‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حجازي، نماينده رهبر معظم انقلاب، شيخ مرتضي تهراني، برادر آقا مجتبي، آيت‌الله حسيني‌بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه، حجت‌الاسلام صديقي، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام پورمحمدي، وزير دادگستري، حجت‌الاسلام رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، سردار احمدي‌مقدم، حميد چيت‌چيان، وزير نيرو و ديگر شخصيت‌هاي علمي، مذهبي و كشوري در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.

آغاز دروس اخلاق آيت‌الله قرهي

با بهبود حال عمومي آيت‌الله روح‌الله قرهي و رفع موقت عوارض شيميايي ناشي از جنگ تحميلي، دروس اخلاق اين استاد مبرّز از سر گرفته شد و نخستين جلسه اين سخنراني‌ها همزمان با شب اربعين حسيني، يكشنبه، يكم دي‌ماه آغاز شد و تا آخر ماه صفر ادامه مي‌يابد.

علاقه‌مندان براي بهره‌مندي از فيوضات معنوي اين جلسات مي‌توانند هر شب از ساعت 19 به نشاني حكيميه تهران، شهرك والفجر، انتهاي بلوار نور، جنب بوستان ساحل، مهديه القائم المنتظر(عج) مراجعه كنند.

ارسال بيش از ۱۰۰ اثر به دبيرخانه جشنواره ملي ملكوت

حميدرضا يونسي، دبير اولين جشنواره ملي ملكوت از ارسال ۱۰۵ اثر به دبيرخانه اين جشنواره و همكاري پژوهشگران حوزه و دانشگاه استان‌هاي مختلف خبر داد و گفت: اميد است با توجه به زمان باقي مانده تا پايان جشنواره، يعني ۳۰ دي‌ماه ۹۲ بر تعداد اين آثار افزوده شود.

انتشار شماره جديد فصلنامه «پژوهش‌هاي قرآني»

هفتاد و يكمين شماره فصلنامه تخصصي «پژوهش‌هاي قرآني» با مقالاتي همچون «تحليل گفتمان آيات مربوط به قيامت در دو جزء آخر قرآن» از سيدحسين سيدي و زهرا حامدي‌شيروان، «ثواب و عقاب‌هاي شگفت‌انگيز» از محمد عالم‌زاده نوري و «فطرت و طينت» از سيدموسي صدر منتشر شد.

«فهم و تفسير در نگاه علامه طباطبايي (نگاهي مقايسه‌اي با هرمنوتيك)» از محمد بهرامي، «درآمدي بر تفسير اجتماعي قرآن؛ مطالعه موردي ماهيت قوانين اجتماعي در قرآن» از سيدعلي نقي ايازي، «تأملي پيرامون روايت كشتن يهوديان بني قريظه در منابع تاريخ و تفسير» از سيدمحمدعلي ايازي و «تفسير قرآني تاريخ» از صائب عبدالحميد، ديگر مقالات اين شماره «پژوهش‌هاي قرآني» است.

كتاب «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حكمت متعاليه» منتشر شد

كتاب «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حكمت متعاليه» به عنوان دومين شماره از مجموعه كتاب‌هاي «نفس و بدن» به همت پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و توسط انتشارات اين پژوهشگاه منتشر شد. بنا بر اين گزارش، مسئله نفس و بدن از جمله مسائل مهم فلسفي است كه از ديرباز تاكنون مورد توجه متفكران بوده و در دهه‌هاي اخير نيز در پژوهش‌هاي فلسفي اقبال گسترده‌اي به آن شده است. در اين راستا، پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامي، كلان طرح «رابطه نفس و بدن» را در دستور كار خود قرار داده و به منظور گشودن قلمروهاي تازه در مسئله نفس و بدن و ارتقاي كيفي بحث‌ها و دفاع روزآمد از آموزه‌هاي ديني، همايش بين‌المللي «آموزه‌هاي ديني و مسئله نفس و بدن» را با حضور فرهيختگاني از داخل و خارج كشور، در اسفندماه 1389 برگزار كرد.

شصت و پنجمين شماره فصلنامه «نقد و نظر» منتشر شد

شماره 65 مجله علمي ـ پژوهشي «نقد و نظر» با موضوع كلام اماميه و با مقالاتي همچون «كلام اماميه؛ ريشه‌ها و رويش‌ها» از محمدتقي سبحاني، «مدرسه كلامي كوفه» از اكبر اقوام كرباسي و «مدرسه كلامي قم» از سيدحسن طالقاني منتشر شد. بنا بر اين گزارش، «امتداد جريان فكري هشام بن حكم تا شكل‌گيري مدرسه كلامي بغداد» از محمدجعفر رضايي، «ابوعيسي وراق؛ از اعتزال تا گرايش به مدرسه كوفه» از عباس ميرزايي، «جابر جُعفي؛ غالي يا متهم به غلو» از مصطفي حقاني فضل و «عبدالله بن ابي يعفور؛ متكلمي ناشناخته از تبار محدثان اماميه» از حسين منصورى‌راد، ديگر مقالات اين شماره نقد و نظر را تشكيل مي‌دهند.

تمديد فراخوان مقاله كنگره بين‌المللي «فرهنگ و انديشه ديني»

دبيرخانه كنگره بين‌المللي فرهنگ و انديشه ديني كه پيش از اين، مهلت دريافت مقالات را پايان آذرماه سال جاري اعلام كرده بود كه فراخوان اين همايش را تا ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ تمديد كرد.

محققان و پژوهشگران، استادان، طلاب و دانشجويان مي‌توانند مقالات خود را در قالب معرفي شده در سايت كنگره به نشاني theologyconferece. ir و ثبت‌نام و پس از ثبت‌نام به دبيرخانه ارسال كنند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن