تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين سالگرد ارتحال آيت‌الله‌ مجتبي‌ تهراني‌(ره) برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اولين سالگرد ارتحال آيت‌الله‌ مجتبي‌ تهراني‌(ره) برگزار مي شود
مراسم بزرگداشت اولين سالگرد ارتحال حضرت‌ آيت‌الله‌ مجتبي‌ تهراني‌(ره) از مراجع عظام تقليد و استاد اخلاق برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، در آستانه اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و مصادف با اولين سالگرد رحلت استاد اخلاق آيت الله حاج شيخ مجتبي تهراني (ره)، مراسمي از طرف بيت معظم له برگزار مي گردد.

اين مراسم روز يك شنبه اول ديماه از ساعت 9 الي 11 صبح برگزار مي شود.

مكان برگزاري جلسۀ برادران در خيابان مصطفي خميني، خيابان پانزده خرداد، بازار آهنگران، مسجد جامع بازارتهران واقع است. همچنين اين مراسم براي خواهران در خيابان مجاهدين اسلام، ميدان بهارستان، روبروي ساختمان مجلس، خيابان شهيد رحماني پور، خيابان قائن، پلاك 43 برگزار مي شود.

آيت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبي تهراني، از مراجع عظام تقليد و از شاگردان مبرّز مكتب فقهي، اصولي، فلسفي، اخلاقي و عرفاني امام خميني(ره)، 13 ديماه سال 1391 در سن 77 سالگي و با بيش از 30 سال كرسي دروس اسلامي در حوزه‌ علميه‌‌ تهران درگذشت.

آيت الله مجتبي تهراني در سال 1314 ه.ش در خانواده‏اي از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنيا آمد. پدر ايشان مرحوم آيت‏الله ميرزا عبدالعلي تهراني،از شاگردان مرحوم حاج‌شيخ عبدالكريم حائري يزدي، فقيهي مجاهد و عارفي سترگ بود كه در زمان تاريك حكومت پهلوي اوّل، با همراهي و رفاقت مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي بزرگ، به اقامة جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربيت نفوس مستعدّ و راهنمايي سالكان الي‏الله‏تعالي اهتمام ويژه داشت.

وي طبق رسم تمامي خاندان‌هاي علم و معرفت، تحصيل در علوم ديني و اشتغال به علوم حوزوي را از دوران كودكي آغاز نمود و در امر تحصيل علوم، جدّيت فوق‌العاده‌اي داشت. ايشان با هدايت و ارشاد والد بزرگوار خود، براي مدّت چهار سال به مشهد مقدّس مهاجرت كرد و در سايه الطاف حضرت علي‌بن‏موسي الرّضا(ع)مشغول به گذراندن سطح گرديد و از محضر اساتيد برجسته‌اي چون اديب نيشابوري بهره برد. سپس به قم مهاجرت كرد تا در حوزه نوپاي آن ديار، كه به تازگي تمامي اهل علمِ جهان تشيّع را به‌سوي خود جذب مي‌كرد، حضور يابد و سطوح عالي دروس حوزوي را نيز به اتمام برساند.

اين عالم وارسته با جدّيت و پشتكار بسيار، دروس سطح را به‏سرعت تمام كرد و در سنين نوجواني به محضر علمي بزرگاني چون امام خميني، مرحوم آيت‌الله‏العظمي بروجردي،آيت‌الله‌العظمي گلپايگاني و مرحوم علّامه طباطبايي راه يافت. در جدّيت و پشتكار معظّم‌له همين نكته كافي است كه به فرمودة خودشان، در زماني كه مشغول به دروس سطح بودند، دو مرتبه تمام وسائل‌الشيعه را مطالعه كردند تا براي شركت در درس خارج آماده شوند. ايشان با نبوغ و پشتكاري كه از خود نشان دادند، در جواني به درجة رفيع اجتهاد رسيده و به‌زودي توانستند از نزديكان و خصّيصين حضرت امام قرار گيرند. مقبوليّت علمي ايشان نزد استاد خويش، به‌اندازه‌اي بود كه حضرت امام به طلبة خوش‌فكر و جوان خود اجازه داد تا تقريرات و نوشته‌جات درس بيعشان را جمع‌آوري كرده و به صورت يك اثر مستقل منتشر نمايد. ايشان در همين ايّام، كتاب مكاسب محرّمة حضرت امام، همچنين دوجلد رسائل اصولي ايشان را تنظيم و منتشر كردند.

كد خبر: 2195156

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۵۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن