تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802529326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال وجود منابع شل گس در لرستان / اصلاح ساختار پژوهشگاه نفت در دستور كار قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: احتمال وجود "منابع شل گس" در لرستان / اصلاح "ساختار پژوهشگاه نفت" در دستور كار قرار گرفت
كاتوزيان با اشاره به اينكه در مناطقي از ايران، پتانسيل وجود منابع شيل هاي گازي و نفتي(ماسه نفتي و گازي) وجود دارد گفت: احتمال وجود منابع شيل هاي گازي در استان لرستان جدي است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا كاتوزيان رئيس پژوهشگاه صنعت نفت در نشست خبري با اشاره به اين كه پژوهشگاه صنعت نفت يكي از بازوهاي اصلي وزارت نفت به شمار مي رود و تاكنون خدمات گسترده پژوهشي ارايه كرده است گفت: براي تبديل يافته هاي پژوهشگاه به فناوري و صنعت، تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان را در برنامه كاري خود قرار داده و در روزهاي گذشته مجوزهاي آن را نيز اخذ كرده ايم.

كاتوزيان تصريح كرد: در خصوص رويكرد نوين پژوهشگاه صنعت نفت با برشماري فعاليت ها و دستاوردهاي اين پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه صنعت نفت براي تبديل علم به فناوري، محور فعاليت ها را بر تقاضامحوري در حوزه نفت قرار داده است.

وي تصريح كرد: با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد تخصص علم و كارشناسي محور حركت علم در نظر گرفته شده است ما بر مبناي تلاش براي تبديل علم به فناوري پوششهاي اساسي را سامان دهيم محور حركت مبتني بر تقاضا در بخش نفت و گاز و صنايع بالادستي و پايين دستي است.

كاتوزيان تاكيد كرد: اينطور نيست كه پژوهش را براي پژوهش انجام دهيم بلكه تلاشمان ساماندهي نيازهايي است كه در اين بخش وجود دارد، البته از بودجه هايي كه در اختيار ما قرار مي گيرد مازادي خواهيم داشت كه آنرا روي تحقيق و تفحص در علوم پايه هزينه مي كنيم.

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينكه تبديل پژوهش به فناوري و فناوري به صنعت مورد توجه است، گفت: براي تبديل يافته هاي پژوهشگاه به فناوري و صنعت، تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان را در برنامه داريم كه در 10 روز گذشته مجوزهاي آن را گرفته ايم.

كاتوزيان با اشاره به تغيير ساختار اين پژوهشگاه در آينده گفت: مطالعاتي درباره ساختار پژوهشگاه انجام شده و براي پياده سازي نظامات نوين و تسريع در انجام كارها، اصلاح ساختار پژوهشگاه در برنامه كاري پژوهشگاه قرار دارد.

رئيس پژوهشگاه نفت گفت: از بودجه هاي تخصيص يافته براي اجراي طرحها نيز مازاد داريم و اين منابع را علوم پايه استفاده مي كنيم. در ارتباط با فعاليت هاي بين المللي همكاري خوبي با كشورهاي خارجي داشتيم و با توجه به حركت هاي جديد سياست دولت در حد بضاعت پژوهشگاه فعاليت ها را توسعه داده و مقدمات اين كار را فراهم كرده است.

كاتوزيان يادآور شد: با مراكز علمي و پژوهشگاهي ارتباط گسترده اي وجود دارد و در اين زمينه توافقنامه هايي نيز به امضا رسيده است.

وي تصريح كرد:تجاري سازي فناوري علم و تبديل شدن اين فناوري به صنعت تشكيل شركتهاي اقماري و دانش بنيان در دستور كار است.

كاتوزيان از امضاي قرارداد با حوزه اكتشاف شركت ملي نفت براي بررسي امكان توليد نفت و گاز از منابع غيرمتعارف خبر داد و گفت: شل هاي نفتي و گازي منابع جديد هيدروكربوري هستند كه در 20 سال اخير مورد توجه قرار گرفته اند.

وي افزود: كشور امريكا كه اكنون نيز از واردكنندگان نفت است با شناخت اين منابع، در سالهاي آينده نه تنها نياز خود را تأمين مي كند بلكه به صادركننده نفت و گاز در جهان تبديل خواهد شد.

كاتوزيان درخصوص برنامه هاي اين پژوهشگاه در حوزه مقابله با آلاينده ها نيز اظهار داشت: براي بهبود سوخت و اصلاح عملكرد موتورهاي وسايل نقليه نيز اقداماتي انجام شده است.

وي از جمله طرح هاي پژوهشگاه براي مقابله با آلودگي هوا را طرح استفاده از نانو اميلاسيون ها عنوان كرد كه براساس آن ضمن افزايش قدرت سوخت، آلودگي كمتري نيز توليد مي شود.

رييس پژوهشگاه صنعت نفت در بخش ديگري از اين نشست خبري با هشدار نسبت به روند مصرف انرژي در كشور گفت: ميزان مصرف گاز در ايران معادل مصرف گاز مصرفي در صنايع اتحاديه اروپا است كه با ادامه روند فعلي ، ايران به يكي از بزرگترين مصرف كنندگان و واردكنندگان گاز دنيا تبديل خواهد شد.

به گفته وي بزرگترين طرح بالادستي پژوهشگاه صنعت نفت، طرح مرواريد خليج فارس است كه بر اساس آن، بخش گسترده اي از حاشيه خليج فارس مورد مطالعه زمين شناختي قرار مي گيرد. اين طرح تاكنون بيش از 70 درصد پيشرفت دارد.

رئيس سابق كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در برداشت از شل گس ها و شل هاي نفتي دو موضوع مطرح است، يكي بحث قيمت است كه با افزايش قيمت نفت اين مسئله حل شده و ديگري بحث زيست محيطي برداشت نفت و گاز از اين منابع است كه اين مسئله مورد تجزيه و تحليل قرار خواهد گرفت.

كاتوزيان در خصوص امضاي قرارداد با بخش اكتشاف شركت ملي نفت گفت: دو هفته پيش قراردادي امضا شد تا وجود شل هاي گازي و شل هاي نفتي در منطقه لرستان بررسي شود تا موقعيت دقيق وجود اين منابع و راههاي مناسب برداشت از آنها شناسايي شود.

وي ادامه داد: ‌البته طبق بررسي هاي صورت گرفته مناطق ديگري هم با پتانسيل وجود منابع شل گس و شل هاي نفتي وجود دارند اما احتمال وجود منابع شل گس در لرستان جدي است.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن