تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داداحتمال تثبيت قيمت 100 دلاري نفت در بودجه 93/ موجودي صندوق توسعه ملي 19 ميليارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داداحتمال تثبيت قيمت 100 دلاري نفت در بودجه 93/ موجودي صندوق توسعه ملي 19 ميليارد دلار
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه به احتمال زياد قيمت 100 دلاري هر بشكه نفت در بودجه سال آينده نهايي شود، گفت: اكنون موجودي صندوق توسعه 19 ميليارد دلار است.


موسي‌الرضا ثروتي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اشاره به حضور وزير نفت در كميسيون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: زنگنه در خصوص ميزان فروش و صادرات نفت خام و توليد روزانه نظراتي ارائه كرد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه وزير نفت گفته‌ است قيمت نفت اوپك بين 94 تا 105 دلار بوده است، تصريح كرد: با توجه به عملكرد امسال كه ميانگين 103 دلار قيمت هر بشكه‌ نفت بوده، تشخيص داده شد كه همان ۱۰۰ دلار پيش‌بيني شده در لايحه بودجه سال آينده، عدد قابل قبولي است.

وي تاكيد كرد: برخي نمايندگان عنوان مي‌كردند از باب احتياط و تحريم‌ها قيمت 95 دلار پيش‌بيني شود.

اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه ميانگين نفت و ميعانات گازي 1.2 ميليون بشكه فروخته شده است، بيان داشت: در بودجه پيش‌بيني شده 818.5 دلار از پالايشگاه‌هاي داخلي دريافت شود كه مورد مناقشه بود كه نمايندگان نپذيرفتند.

وي افزود: يك ميليون و 800 هزار بشكه نفت به پالايشگاه‌هاي داخلي و پتروشيمي‌ها داده مي‌شود و قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها گفته است، به قيمت 95 درصد فوب خليج فارس نفت به پالايشگاه‌هاي داخلي داده شود.

به گفته عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه زنگنه عنوان مي‌كند، از فروش نفت به شركت‌هاي داخلي 7.5 دلار بيشتر دست وزارت نفت را نمي‌گيرد، گفت: قانون مي‌گويد به قيمت 95 درصد فوب خليج فارس نفت داخلي فروخته شود و فرآورده‌هاي بنزين و گازوئيل آنها نيز به قيمت روز جهاني خريداري شود.

به گفته ثروتي، يك نظر اين است كه به قيمت 18.5 دلار نفت به شركت‌هاي داخلي فروخته شود و نظر ديگر اين است كه به قيمت 95 درصد فوب خليج فارس فروخته شود و در عين حال فرآورده‌هاي آنها به قيمت جهاني خريداري شود كه نمايندگان معتقدند بر اساس قانون عمل شود و روش محاسبه دولت پذيرفته نشد.

ثروتي در خصوص تعرفه واردات خودرو نيز گفت: بحث در اين خصوص صورت گرفت كه تعرفه 26 درصد شود كه قبلا 90 درصد با ارز 1226 بود كه بعد از آن با ارز مبادله‌اي 45 درصد شد و نظر به اين بود كه 45 درصد باقي بماند، اكنون هزار 170 ميليارد تومان درآمد براي تعرفه واردات خودرو پيش‌بيني شد و 9 هزار ميليارد تومان براي ديگر واردات انجام خواهد شد.

وي در خصوص صندوق توسعه ملي نيز بيان داشت: اكنون 19 ميليارد دلار موجودي دارد و 14.5 ميليارد دلار به نام طرح‌ها مسدود شده است.

ثروتي تاكيد كرد: كل منابع 55 ميليارد دلار از زماني تاسيس بوده است و بقيه نيز پرداخت شده است و برداشت مربوط به عيدانه كه دولت قبلي استفاده كرده است، به حساب صندوق بر مي‌گردد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان كرد: اينكه چرا جذب صندوق توسعه ملي پايين است به بحث گذاشته شد و حدود 4.5 ميليارد دلار تبديل به ريال شده كه مربوط به طرح‌هاي كشاورزي و صنعتي بوده است و مبالغي كه در اختيار بانك‌هاي عامل بوده بخشي پرداخت شده و برخي پرداخت نشده است.

انتهاي پيام/ب

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن