تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس:بودجه خارج از توان دولت براي پروژه‌هاي عمراني تورم‌زاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس:بودجه خارج از توان دولت براي پروژه‌هاي عمراني تورم‌زاست
عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: دولت معتقد است نبايد در لايحه بودجه به طرح‌ها و پروژه‌ها عمراني بودجه‌اي اختصاص دهيم كه قادر به پرداخت آن نباشيم و با اين كار تورم را افزايش دهيم.


عزت‌الله يوسفيان ملا عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس به بيان ويژگي‌هايي از لايحه بودجه سال 93 پرداخت و گفت: لايحه بودجه سال 93 داراي چند ويژگي تقريبا بي‌نظير است، به طوري كه بخش‌هايي از لايحه بودجه كه توسط آقاي نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تنظيم شده، بسيار علمي، قوي و كاربردي است.

وي افزود: اين قسمت‌ها بخش‌هايي مانند ماده واحده و احكام بودجه است كه حكم‌هايي كه توسط رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نوشته شده، بسيار به روز است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: آقاي نوبخت به همراه بودجه برنامه ارائه كرده‌اند كه اين كار بسيار بي‌نظير است، زيرا مجري بودجه هيچ وقت برنامه ندارد و اين اتفاق براي اولين بار در بودجه افتاده است.

يوسفيان ملا گفت: ويژگي ديگري كه لايحه بودجه سال 93 دارد، اولويت بندي پروژه‌ها و طرح‌هاي عمراني و تخصيص بودجه بر اساس ميزان پيشرفت آن‌هاست كه در مواردي ميزان بودجه تخصيص داده شده به پروژه‌ها مورد اعتراض شديد برخي از نمايندگان قرار گرفته و عده‌اي از نمايندگان در اين باره در حال مذاكره هستند.

وي افزود: بودجه‌اي كه به پروژه‌ها و طرح‌هاي عمراني برخي از استان‌ها تعلق گرفته در مقايسه با بودجه 92 بسيار كمتر است كه با تورم موجود و افزايش قيمت‌ها براي نماينده‌ها غيرقابل قبول است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: دولت معتقد است نبايد در لايحه بودجه به طرح‌ها و پروژه‌ها عمراني بودجه‌اي اختصاص دهيم كه قادر به پرداخت آن نباشيم و با اين كار تورم را افزايش دهيم.

نماينده آمل در مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال اگر به پروژه‌اي در بودجه 10 ميليارد تومان اختصاص داده شود، در حالي كه فقط امكان پرداخت 2 ميليارد تومان بودجه به آن پروژه وجود داشته باشد، اين كار سبب تورم‌زايي به اندازه 10 ميليارد تومان مي‌شود، زيرا صاحبان مشاغل مختلف مثل آهن فروش و مصالح فروش به نسبت بودجه پروژه‌ها قيمت‌ها را افزايش مي‌دهند.

وي افزود: دليل ديگري كه دولت براي تخصيص اعتبار كمتر به برخي پروژه‌ها در لايحه بودجه 93 نسبت به بودجه 92 دارد، اين است كه وقتي براي پروژه‌اي اعتبار كمتري در نظر گرفته شود، راحت‌تر مي‌توان آن را پرداخت كرد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آن طرف نماينده‌ها معتقدند، وقتي اعتبار يك پروژه‌اي در لايحه بودجه پايين بيايد ديگر تضميني وجود ندارد كه با بهبود وضعيت اقتصادي كشور بعدا اين بودجه بيشتر شود.

يوسفيان گفت: اما اين مسئله با مذاكره قابل حل است، يعني سازمان مديريت راه‌هاي ديگري براي جبران كمبود بودجه مثل تهاتر، فاينانس و محل سهام را به نماينده ارائه مي‌كند و از آينده مي‌خواهد كه از اين راه‌ها كسري بودجه را جبران كند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا نرخ حدود 2600 تومان ارز كه در لايحه بودجه 93 در نظر گرفته شده است مي‌تواند مبناي تك نرخي شدن ارز در سال 93 باشد، گفت: تصور نمي‌كنم اين اتفاق بيفتد، زيرا هنوز دولت برنامه و راهكار و قدرت لازم را ندارد كه ارز را تك نرخي كند.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: ارز تك نرخي يك سري مقدمات مي‌خواهد و بسياري از جاها مشكلاتي براي بخش‌هاي مختلف اقتصادي با تك نرخي شدن پيش مي‌آيد كه اگر واقعا دولت توانايي تك نرخي شدن نرخ ارز را داشته باشد جاي تقدير و تشكر دارد.

يوسفيان گفت: نرخ 2600 توماني ارز يك عدد واقعي نيست بلكه فرضي است، زيرا هيچ‌گاه مجلس نمي‌تواند قيمت ارز را طبق برنامه تعيين كند به دليل اينكه در برنامه 5 ساله نرخ ارز شناور مديريت شده است و شناور مديريت شده به معناي يك نرخ واحد در حال تغيير است.

وي افزود: اگر ارز تك نرخي شود و اين نرخ حدود 2600 تومان باشد، مسائل زيادي در خصوص قيمت‌هاي اجناس اساسي مثل گندم، نان، دارو و غيره پيش مي‌آيد كه جاي بحث و بررسي فراواني دارد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: نرخ 2650 تومان در بودجه يك رقم فرضي است، زيرا بودجه نفت يك رقم فرضي است و ما هيچ‌گاه نمي‌توانيم به صورت قطعي آن را در نظر بگيريم و اين مسئله فقط مربوط به كشور ما نمي‌شود كشورهاي ديگر نيز مثل عربستان كه بودجه نفتي دارند به همين گونه عمل مي‌كنند و غير از اين نمي‌شود كاري كرد.

يوسفيان ملا اظهار داشت: اقتصاد، گردش مالي، گردش اقتصادي، فروش نفت، صادرات و واردات بايد قيمت دلار و قيمت ارز را تعيين كند نه اينكه شخص آن را تعيين كند، قيمت ارز فرمايشي نيست، قيمت ارز حاصل تغييرات اقتصادي در كشور است، و به خودي خود تعيين مي‌شود و تعيين شدني نيست.

وي گفت: مركز تغييرات ارزي در منطقه دبي است و تغييرات ارزي در منطقه امارات قيمت دلار را تعيين مي‌كند و مبناي آن هم فوب خليج فارس است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص اعتبار 38 هزار ميليارد توماني در نظر گرفته شده براي طرح هدفمندي يارانه‌ها در لايحه بودجه سال 93، گفت: در بحث هدفندي يارانه‌ها مجلس و دولت اظهار عجز مي كنند و اين واقعيت و معضل بزرگي است.

يوسفيان اظهار داشت: آنچه مسلم است اين تعهدي است كه دولت آن را به عهده خود مي‌بينيد و بايد گفت كه هدفمندي يارانه‌ها مانند خودروي كه با سرعت بالا در حال حركت است، در آمده و هر لحظه انتظار برخورد آن به جايي كه آن را متوقف كند مي‌رود.

وي گفت: يقيين داشته باشيم كه ناگهان يك ديوار بتني سخت در خصوص طرح هدفمندي يارانه‌ها مقابل دولت و مجلس قرار مي‌گيرد و در آن زمان جز پاك‌كردن صورت مسئله يعني حذف طرح هدفمندي يارانه‌ها راهي وجود نخواهد داشت.

عضو كميسيون برنامه و بودجه اظهار داشت: طرح هدفمندي يارانه‌ها رنگ و لعاب سياسي گرفته و سياسي شدن همه چيز را از مسير خودش خارج مي‌كند.

انتهاي پيام/ب

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن