تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802499127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور انگليس به 2 غول نفتي اروپا/ دلارهاي نفت و گازي ايران بلوكه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دستور انگليس به 2 غول نفتي اروپا/ دلارهاي نفت و گازي ايران بلوكه شد
پس از بلوكه شدن بيش از 2 ميليارد دلار درآمد نفتي ايران توسط شل، دولت انگليس با وجود صدور مجوز آغاز توليد گاز از ميدان مشترك BP و شركت نفت ايران در درياي شمال، خواستار بلوكه شدن دلارهاي گازي ايران در اين ميدان تا اطلاع ثانوي توسط شركت برتيش پتروليوم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با كسري شديد گاز طبيعي در انگليس و كاهش سطح ذخيره سازي گاز در اين كشور عضو اتحاديه اروپا، دولت لندن براي آغاز توليد گاز از ميدان رهوم كه سهام آن بين شركت ملي نفت ايران و برتيش پتروليوم انگليس مشترك بوده، چراغ سبز نشان داده است.

گزارش‌هاي منتشر شده در رسانه‌هاي بين‌المللي حاكي از آن است كه انگليس به دليل كاهش حجم ذخيره سازي گاز حتي مجبور به واردات گاز طبيعي و خريد محموله‌هاي ال.ان.جي شده است.

از اين رو توليد گاز از ميدان فراساحلي رهوم كه از سال 2010 ميلادي تاكنون در درياي شمال متوقف شده بود، به دليل كمبود شديد گاز انگليس در فصل زمستان تا چند هفته آينده از سرگرفته خواهد شد.

از سوي ديگر دولت لندن تاكيد كرده است: با وجود آغاز توليد گاز از ميدان مشترك ايران و انگليس، اما منابع مالي متعلق به شركت ملي نفت ايران از محل استخراج گاز از اين ميدان تا اطلاع ثانوي در حسابي بلوكه خواهد شد.

دلارهاي گازي شركت ملي نفت ايران در حالي توسط انگليس تا اطلاع ثانوي غير قابل دسترس و بلوكه شده است كه هم اكنون ايران از شركت انگليسي – هلندي شل هم بيش از دو ميليارد دلار به دليل فروش نفت طلب دارد.

پيش از اين با وجود تصويب تحريم‌هاي نفتي در كاخ سفيد و اتحاديه اروپا، شركت برتيش پتروليوم انگليس نسبت به مشاركت با شركت ملي نفت ايران در ميدان گازي شاه دنيز جمهوري آذربايجان هم از گزند تحريم‌ها معاف شده بود.

علاوه بر اين، دو طول دو سال گذشته تاكنون با وجود تحريم صادرات نفت ايران به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا اما شركت‌هاي اني ايتاليا و استات اويل هيدروي نروژ با مصوبات اتحاديه اروپا از تحريم ايران معاف و هم اكنون محموله‌هاي نفت و گازمايع ايران به دليل بازپرداخت قراردادهاي بيع متقابل به اين شركت‌ها عرضه مي‌شود.

به گزارش مهر، ميدان رهوم در سال ١٩٧٧ ميلادي در درياي شمال و در ٣٩٠ كيلومتري شمال شرق آبردين كشف شد و توسعه آن به صورت سرمايه گذاري مشاركتي بين ايران و شركت بي.پي انگليس در دستور كار قرار گرفت به نحوي كه ٥٠ درصد سهم در اختيار برتيش پتروليوم به عنوان توسعه‌دهنده و ٥٠ درصد سهم در اختيار شركت ملي نفت ايران قرار داده شد.

توليد گاز از اين ميدان از سال ۲٠٠۵ تا ۲٠١٠ ميلادي روزانه حدود ٤,٥ ميليون متر مكعب بوده است كه در سال ۲٠١٠ دولت انگلستان به دليل اعمال تحريم عليه ايران، توليد گاز از اين ميدان را متوقف كرد.

گاز رهوم توسط سه حلقه چاه توليد و از خط لوله جرياني ۸ اينچ به چند راهه مركزي زير دريا فرستاده مي‌شود و از آنجا به وسيله خط لوله ١٦ اينچي به طول ۴۴ كيلومتر به سكوي فرآورشي Bruce كه راهبري آن در دست شركت BP است، ارسال مي‌شود.

كد خبر: 2200566

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۲:۳۹

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن