تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا رضايي در گفت‌وگوي مشروح با فارس عنوان كردماجراي برگزاري نمايشگاه چاپ كشورهاي عضو اكو را در ايران/ ضرورت دعوت از برندهاي شاخص


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رضا رضايي در گفت‌وگوي مشروح با فارس عنوان كردماجراي برگزاري نمايشگاه چاپ كشورهاي عضو اكو را در ايران/ ضرورت دعوت از برندهاي شاخص
رضا رضايي گفت: چندين بار با برگزاركننده نمايشگاه صنعت چاپ آلمان صحبت كردم تا نمايشگاه كشورهاي عضو اكو را در ايران برگزار كنند، ابتدا موافقت كردند، اما در نهايت عدم استاندار بودن نمايشگاه‌هاي ايران را مانع از برگزاري اين نمايشگاه دانستند.


گروه كتاب و ادبيات؛ رقيه عزيزي شيركوهي؛ محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران از 28 آذر امسال به مدت 4 روز ميزبان بيستمين نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته بود كه اين نمايشگاه با حضور حدود 500 شركت داخلي و خارجي در 35 هزار متر مربع فضا برگزار شد.

به همين منظور به سراغ رضا رضايي، يكي از پيشكسوتان صنعت چاپ و رئيس هيأت داوران مسابقات تخصصي صنعت چاپ رفته و درباره اين نمايشگاه و مشكلات نمايشگاه‌هاي چاپ كشور و صنعت چاپ به گفت‌وگو پرداختيم كه وي در اين باره، بيان داشت: چندين بار با برگزاركننده نمايشگاه صنعت چاپ دوسلدورف آلمان صحبت كردم تا نمايشگاه كشورهاي عضو اكو را در ايران برگزار كنند كه در وهله نخست با موافقت روبه‌رو شد، اما در نهايت گفتند كه ما اين نمايشگاه را در تهران برگزار نمي‌كنيم چراكه سالن‌هاي نمايشگاه‌هاي تهران استاندارد نيست.

*عدم برخورداري نمايشگاه‌هاي تخصصي كشور از ابتدايي‌ترين استانداردهاي لازم

به گفته وي، نمايشگاه اصولي دارد يعني ابتدايي‌ترين امكانات براي برپايي يك نمايشگاه، استاندارد بودن سالن‌هاي آن است، هر سالني بايد داراي ورودي و در هر ورودي، سرويس بهداشتي وجود داشته باشد اما متأسفانه نمايشگاه‌هاي تهران از حداقل استانداردها لازم برخوردار نيست، همچنين سرويس بهداشتي از حداقل‌هاي برگزاري يك نمايشگاه است كه اگر بخواهيم هر مشكل را به صورت موشكافانه بيان كنيم، بسيار زياد است.

رضايي با بيان اينكه نمايشگاه بايد براي بازديدكننده و شركت‌كننده بازدهي داشته باشد، اضافه كرد: عمده فاجعه در برپايي نمايشگاه‌هاي ايران اينجا است كه در كشور ما فرق نمايشگاه صنعتي و تخصصي را با نمايشگاه فروش بهاره و پاييزه نمي‌دانند چراكه نمايشگاه بهاره و پاييزه همانند جمعه و شنبه بازار است و يك كار تخصصي محسوب نمي‌شود بلكه نياز روزمره مردم است.

* شركت نمايشگاهي به جاي سود خود، منافع ملي را مدنظر داشته باشد

اين پيشكسوت صنعت چاپ معتقد است، نمايشگاه تخصصي داراي ضوابطي است و بايد همه سالن‌هاي آن استاندارد باشد، همچنين شركت نمايشگاهي در دنيا عمدتاً به سود برگزاري نمايشگاه فكر نمي‌كنند بلكه شرايطي را فراهم‌ مي‌كنند كه توريست تجاري داشته باشند و منافع ملي تضمين شوند.

وي ادامه داد: نمايشگاه‌هاي ايران به ويژه نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته بايد آن قدر داراي جاذبه باشد، كه بسياري از كشورهاي همسايه براي بازديد به كشور ما سفر كنند.

رضايي افزود: دولت و صدا و سيما بايد حامي نمايشگاه‌هاي چاپ در كشور باشد، يعني صدا و سيما و رسانه‌هاي ديگر بايد اخبار نمايشگاه‌هاي چاپ را بولد كرده و در شبكه‌هاي داخلي و فرامرزي به نمايش بگذارند حتي در اين راستا نيز شركت‌هاي نمايشگاهي بايد منابع ملي را مدنظر داشته باشند نه اينكه به فكر سود خودشان از طرف تأمين اجاره سالن‌هاي نمايشگاه باشند.

* عدم توجه و حضور مسئولان كشور در نمايشگاه چاپ!!

رئيس هيأت داوران مسابقات تخصصي صنعت چاپ گفت: شركت‌هاي نمايشگاهي بايد يك برنامه‌ريزي دراز مدت و افق روشني را براي برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف در كشور ببينند، ولي ديدگاه آنها اين است كه از اين سالن‌ها سود ببرند كه اين يك ديدگاه كوچك است.

وي اضافه كرد: در ساير كشورها شركت‌هاي نمايشگاهي از برگزار كننده نمايشگاه تخصصي، گزارش كار مي‌خواهد كه اگر نمايشگاه مربوطه امتياز لازم را از آن ضوابطي كه تعيين كرده‌اند، كسب نكند ديگر اجازه برگزاري نمايشگاه را به آن نمي‌دهند كه ما اين ضوابط و قوانين را نداريم.

به گفته رضايي، وقتي بنيان‌هاي كارمان، مشكل دارد ديگر نمي‌توانيم بقيه كار را پي بگيريم؛ در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، شخصيت‌هاي مهم ساير كشورها به بازديد از نمايشگاه مي‌پردازند اما در نمايشگاه چاپ كه ميوه و ثمره آن كتاب است و بنيان‌هاي كتاب توسط اين صنعت چيده مي‌شود، مسئولان كمتري در اين نمايشگاه حضور مي‌يابند.

* براي برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي در كشور بايد استراتژي خاصي برنامه‌ريزي شود

اين پيشكسوت صنعت چاپ معتقد است، نمايشگاه‌هاي تخصصي كشور به ويژه نمايشگاه‌هاي چاپ از طريق رسانه‌ها و به خصوص صدا و سيما مطرح نمي‌شود.

وي اضافه كرد: اهم اخبار كشور آلمان در زمان برپايي نمايشگاه‌هاي چاپ و بسته‌بندي اين كشور، درباره چاپ است ولي در اينجا خبري نيست چراكه چاپ را نمي‌شناسند، وقتي هم كه صنعت چاپ را نمي‌شناسند قطعاً مشكلاتي هم براي اين صنعت وجود دارد، اما اگر ما بخواهيم واقعاً مشكلات صنعت چاپ حل و فصل شود، بايد ريشه‌هاي فاسد را بخشكانيم و كار علمي را برنامه‌ريزي كنيم.

رضايي با بيان اينكه براي برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي در كشور به ويژه نمايشگاه چاپ بايد استراتژي خاصي برنامه‌ريزي شود، ادامه داد: شركت نمايشگاهي كشور براي برپايي نمايشگاه‌ها ضوابطي را تعيين كرده است اما در زمان برپايي نمايشگاه آن را جدي نمي‌گيرند.

* نمايشگاه چاپ امسال نسبت به سال گذشته بسيار خوب برگزار شد، اما نمايشگاه چاپ نبود

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه بيستمين نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته را چگونه ارزيابي مي‌كنيد، گفت: اين نمايشگاه به نسبت سال گذشته، شركت‌كنندگان بيشتري داشت چراكه مواد اوليه چاپ هم در آن وارد شده است اما نمايشگاه چاپ نيست.

رضايي ادامه داد: بازديدكننده نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته، چاپخانه‌دار است يعني چاپخانه‌دار بايد به اين نمايشگاه آمده و تكنولوژي روز را ديده و آگاه باشد و با اين آگاهي صنعت چاپ ايران رشد كند.

به گفته وي، اين حق مسلم ايران است كه به جاي كشور امارات، قطب نمايشگاه چاپ در منطقه باشد، اين فاجعه است كه در نمايشگاه چاپ دبي بيش از هزار نفر از ايران شركت مي‌كنند ولي در نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته در ايران، از كشورهاي خارجي كسي براي بازديد حضور نمي‌يابد.

* ضرورت دعوت از مجري و برندهاي خارجي در برپايي نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي ايران

اين پيشكسوت صنعت چاپ در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا برندهاي معتبر در نمايشگاه چاپ ايران حضور نمي‌يابند، گفت: عدم حضور برندهاي معتبر جهان در نمايشگاه چاپ ايران بايد بررسي شود.

وي اضافه كرد: كشور امارات معتبرترين برگزاركنندگان نمايشگاه چاپ دنيا را به نمايشگاه چاپ خود مي‌آورد كه به اعتبار آنها نيز برندهاي سرشناس دنيا حضور مي‌يابند، نمايشگاه چاپ يك نمايشگاه بسيار مهم براي كشور است اما به دليل اينكه شناخته شده نيست همانند نمايشگاه‌هاي معمولي محسوب مي‌شود.

به گفته رضايي، اميدواريم كه امسال مسئولان، رشد اقتصادي كشور را جدي بگيرد و حماسه اقتصادي را از حد شعار بيرون آورده و بنيان‌هاي آن را به كار برده و استراتژيك آن را تدوين كنند چراكه اهالي صنعت چاپ و برخي از مسئولان زحمت مي‌كشند ولي برنامه نيست يعني حمايت‌ها از صنعت چاپ، همه جانبه نيست.

وي عنوان كرد: معتقدم براي دست‌اندركاران برپايي نمايشگاه‌ چاپ، بايد مجري و برندهاي خارجي را از ساير كشورها دعوت كنند، وقتي كشورهاي مختلف متوجه شوند كه همه برندهاي مطرح جهان در ايران گردهم آمده‌اند، با شور و شوق قطعاً به نمايشگاه چاپ ايران خواهند آمد.

رضايي ادامه داد: اكنون در كشور چين برندهاي معتبر دنيا حضور مي‌يابند، چين با آن همه قدرت و عظمت اقتصادي‌اش، براي برپايي نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي خود از كشور آلمان دعوت مي‌كند و آن هم به دليل اعتبار كشور آلمان در اين صنعت است كه بايد گفت استفاده از اين ترفندها براي رشد و گسترش صنعت چاپ كشور، سرمايه‌گذاري است نه اسراف، اما متأسفانه ما به اين مقولات بي‌توجه هستيم.

* اين حق مسلم ايران است كه به جاي كشور امارات، قطب نمايشگاه چاپ در منطقه باشد

وي درباره آرزوهاي خود براي صنعت چاپ كشور، بيان كرد: يك آرزو داريم و آن اين است كه ايران روزي قطب نمايشگا‌ه‌هاي صنعت چاپ منطقه باشد يعني حق مسلم ايران است چراكه صنعت چاپ كشور داراي قدمتي 200 ساله است.

رئيس هيأت داوران مسابقات تخصصي صنعت چاپ در پايان گفت: از دولت تدبير و اميد تقاضا دارم كه با تدبيرشان اميد را در بين مردم ايران زنده كنند و با سود بردن از توانمندي صنعت چاپ موجب رشد صادرات كالاهاي غيرنفتي ايران باشد زيرا به طبع آن اشتغال زايي و ارزش افزوده رونق خواهد گرفت.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن