تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819473744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناامن کردن عراق مانع زیارت اربعین شعیان نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه ماکو:
ناامن کردن عراق مانع زیارت اربعین شعیان نمی شود خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات تروریستی در کشورهای مسلمان منطقه به ویژه عراق تاکید کرد: گروه های وهابی، سلفی که با سخنان خود برای انحراف مسلمانان کار به جایی نبردند، می خواهند با تهدیدات و نا امن کردن کشور عراق مانع زیارت مرقد امام حسین (ع) شوند این درحالی است که به نابه وعده الهی هیچ کس قدرت خاموش کردن نور حسین (ع) را ندارد.



حجت الاسلام ایوب رنجبری، مدیر حوزه های علمیه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه  یکی از نشانه های ایمان را بزرگداشت اربعین خواند و اظهار کرد: برنامه اربعین فقط برای سرور و سالار شهیدان است و برای هیچ یک از پیامبران و امامان برنامه اربعین وجود ندارد، یکی از نشانه های مؤمنان مشرف شدن به زیارت امام حسین (ع) از نزدیک یا دورادور است. وی فلسفه قیام امام حسین (ع) را از بین بردن گمراهی، سیاهی و تباهی دانست و گفت: امام حسین (ع) خون خود و یارانش را تقدیم کرد تا مردم را از نادانی و جهالت نجات دهد. مدیر حوزه های علمیه ماکو احیاء ارزش ها، آموزش چگونه زیستن و چگونه مردن، جاودان بودن نهضت عاشورا، پیروزی حق بر باطل را از فلسفه های نهضت عاشورا خواند و تاکید کرد: باید در راستای همین فلسفه قیام امام حسین (ع) حرکت کنیم.

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، بزرگداشت اربعین را نشانگر حب امام حسین(ع) در دلها دانست و تصریح کرد: دانشگاه امام حسین(ع) هنوز تعطیل نشده و روز به روز در پرتو افشانی خود مشغول است. وی اضافه کرد: هر ملت و مکتبی برای نجات یافتن باید مکتب امام حسین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق قرار دهد.

حجت الاسلام رنجبری دشمن شناسی، زمان شناسی و موقعیت شناسی را در کنار امام شناسی یکی از وظایف شیعیان دانست و اظهار کرد: از اهم این وظایف شناختن معرفت امام حسین(ع)،  پیام و اهداف قیام عاشورا است. مدیر حوزه های علمیه ماکو اظهار کرد: با زیارت مرقد امام حسین(ع) نشان می دهیم ما این مکتب را شناختیم و برای ما محترم و ارزش ویژه ای دارد. حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اقدامات تروریستی در کشورهای مسلمان به ویژه عراق در آستانه اربعین حسینی، اظهار کرد: گروه های وهابی، سلفی که با سخنان خود برای انحراف مسلمانان کار به جایی نبردند، می خواهند با تهدیدات و نا امن کردن کشور عراق مانع زیارت مرقد امام حسین (ع) شوند. 
وی با بیان این که امام حسین (ع) نور خداست و بنا به وعده خدا هیچ کس قدرت خاموشی این نور را ندارد، افزود: هیچ خلل و برنامه ای نمی تواند عشق مردم به امام حسین (ع) را از بین ببرد.

وی سکوت مجامع بین المللی در مقابل کشتارها و حملات تروریستی در عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و سوریه در آستانه اربعین حسینی را نشانه بی اهمیتی این مراکز و سازمان های به اصطلاح حقوق بین الملل به حقوق مسلمانان خواند.

مدیر حوزه های علمیه ماکو با اشاره به مراسم روز اربعین در شهرستان ماکو افزود: مردم با حضور در دفتر امام جمعه و با سینه زنی به طرف مسجد جامع ماکو حرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مراسم سخنرانی نماز ظهر و عصر به امامت جمعه اقامه می شود.

وی اضافه کرد: بعد از ظهر روز اربعین جلسه ای برای خواهران با مشارکت حوزه علمیه خواهران، ستاد نماز جمعه و هیئت های مذهبی در دفتر امام جمعه برگزار می شود./936/ت302/ب


۱۳۹۲/۱۰/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن