تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804722454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواندن زيارت اربعين از علائم مومن است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خواندن زيارت اربعين از علائم مومن است
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در احاديث زيارت عاشورا و زيارت اربعين را از علائم مومن مي‌دانند كه براي خواندن آن نيز فضيلت زيادي بيان شده است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت الله محمود رجبي با اشاره به تقدس عدد 40، اظهار كرد: اصل اربعين و عدد 40 در فرهنگ ديني ما كاربرد زيادي دارد، برخي از اذكار تاكيد شده حتما 40 بار خوانده شود، 40 مومن در نماز شب دعا شود و در روايات ما تاكيد شده است كه گل و طينت آدم در 40 روز سرشته شده است.

عضو جامعه مدرسين با اشاره به روز اربعين افزود: اربعين روزي است كه اهل بيت (ع) بعد از وقايع شام و بلاهاي بسيار به كربلاي معلا بازگشتند و براي بار ديگر ماتم و سوگواري براي اباعبدالله برپا كردند.

وي تاكيد كرد: در اين روز برخي از ياران اباعبدالله (ع)، مانند جابر و عطيعه كه در روز عاشورا حضور نداشتند، همپاي حضرت زينب (س) و اهل بيت در مراسم اربعين شركت كردند و امام حسين را زيارت كردند.

آيت الله رجبي با بيان اينكه روايات زيادي از اهل بيت (س) در باب فضيلت زيارت اربعين وارد شده، تصريح كرد: در احاديث زيارت عاشورا و زيارت اربعين را از علادم مومن مي‌دانند كه براي آن نيز فضيلت زيادي بيان شده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اهميت اربعين به لحاظ بازگشت اسرا و ياران آن حضرت عنوان كرد: خواندن زيارت اربعين و زيارت عاشورا و زيارت قبر امام حسين (ع) داراي اولويت زيادي است چون رشادت‌ها و قهرماني‌هاي آن حضرت را زنده نگه مي‌دارند كه سمبل مبارزه با ظلم و استبداد است.

وي گفت: در كربلا وقايعي رخ داده است كه به تاسي از خاندان اهل بيت (ع) ما اين ايام الله را گرامي مي‌داريم چون از جهات مختلف اهميت دارند و سمبل و شعاري است براي احياي دين ما است.

آيت الله رجبي با اشاره به اينكه در مسائل روحي فاصله زماني و مكاني مطرح نيست، خاطرنشان كرد: به همين دليل بعد از گذشت 1400 سال از عاشورا ما هنوز اربعين و قيام امام حسين (ع) را گرامي مي‌داريم و با برپايي عزا احساس مي‌كنيم كه در كربلا حاضريم.

عضو جامعه مدرسين با بيان اينكه حضور در كربلا ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد، تاكيد كرد: بعد زمان و مكان مانعي نيست كه ما از كشتي نجات و سفره با بركت امام حسين (ع) دور شويم. اين بزرگداشت اربعين با توجه به اهداف قيام امام حسين (ع) معنا پيدا مي‌كند. بنابراين ما بايد خودمان را حال و هواي عاشورا و اهداف قيام امام حسين (ع) قرار دهيم.

وي مطرح كرد: امام حسين (ع)، كسي كه عزيز‌ترين خويشاوندان خود را در راه احياي اسلام فدا مي‌كند، پس شايسته است كه مردم خود را عزادار بهترين خلق خدا بدانند و اگر اين چنين شود طبعيي است كه اين عزاداري مورد رضايت امام حسين (ع) است.

آيت الله رجبي با اشاره به اينكه در عزاداري‌ها بايد فلسفه قيام امام حسين (ع) خوانده شود، افزود: وقتي كسي در مراسم ختمي شركت مي‌كند، از تمام محسنات او صحبت مي‌كند البته غم و اندوه و اشك و آه هم نشان احساسات و عواطف است وجود دارد، بنابراين بايد ببينيم هدف قيام امام حسين (ع) چيست هدفش از نهضت بزرگ حسيني چه بود.

عضو جامعه مدرسين با تاكيد به امروف به معروف، اظهار كرد: وقتي امام حسين (ع) مي‌فرمايند، من كشته امر به معروف و نهي منكر هستم بايد در عزاداري‌ها نيز اين مسئله را رعايت كنيم و بدانيم كه اهل بيت (ع) براي زنده نگه داشتن ياد امام حسين (ع) و فلسفه عاشورا در كربلا حاضر شدند.

وي تصريح كرد: بايد شناختمان را نسبت به امام حسين (ع) و فلسفه قيام اباعبدالله بالا ببريم و حساسيتمان را نسبت به ارزش‌هايي كه امام حسين (ع) و زينب كبري (س) و اهل بيت (ع) بيشتر كنيم.

آيت الله رجبي با تاكيد به داشتن غيرت ديني عنوان كرد: بايد غيرت ديني خودمان را نسبت به ظلم و استكبار و بي‌عدالتي‌ها تقويت كنيم. اين‌ها موجب مي‌شود رابطه عاطفي خود را نسبت به اهداف عاشورا زياد كنيم، اما اگر جنبه‌هاي ظاهري اكتفا كنيم از اربعين و عاشورا دور خواهيم بود و جامعه ما متحول نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: ما بايد سبك زندگي خودمان را از اين نهضت بگيريم و همه امورمان را با الگوگيري از امام حسين (ع) و اهل بيتش شكل دهيم و درهمين راستا نيز اربعين را به شكل مطلوب برگزار كنيم./س

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن