تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802910257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي‌صبري آقاي رييس، نقطه ضعف تاتنهامي‌ها رفع و رجوع يك اشتباه با اشتباهي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: بي‌صبري آقاي رييس، نقطه ضعف تاتنهامي‌ها رفع و رجوع يك اشتباه با اشتباهي ديگر
دان فيچ
همين هفته پيش بود كه پرسيدم چرا آندره ويلاش بواش هنوز به نظر مي‌رسد كه تحت فشار شديدي قرار دارد، هر چند كه توانسته بودند شكست سنگين‌شان در خانه منچسترسيتي را با كسب دو نتيجه و ارائه بازي‌هاي قابل قبول برابر تيم‌هاي منچستريونايتد، فولام و ساندرلند جبران كنند. به اين نتيجه رسيدم كه باشگاه تصميم گرفته بوده كه عذر ويلاش‌بواش را بخواهد و اكنون تنها منتظر فرصتي مناسب است كه بهترين بهانه را براي اخراجش پيدا كند. با اين حال سرنوشت ويلاش بواش در دستان خودش بود. اگر او مي‌توانست به روند كسب پيروزي‌‌هايش ادامه دهد و پشت سر هم امتياز بگيرد، روسايش نمي‌توانستند ضربه آخر را زده و اخراجش كنند. متاسفانه، مربي پرتغالي بهترين بهانه ممكن را به دست دانيل لوي، رييس باشگاه داد تا روز يكشنبه از شر او خلاص شود. قبول شكست 5 – صفر خانگي آن هم تنها 2، 3 هفته پيش از قبول شكست 6-صفر در خانه منچسترسيتي همان بهانه‌اي بود كه لوي مي‌خواست و با اين وضعيت كاملا قابل انتظار بود كه آقاي رييس خروجي باشگاه را به ويلاش بواش نشان دهد.
با اين حال من هنوز هم طرفدار ويلاش بواش و تحسين كننده كارهايي كه او در دوران مربيگري‌اش انجام داده هستم، هرچند لجاجت و يكدندگي او اين اواخر باعث شده نسبت به او احساس نااميدي كنم. او روي تصميمات تاكتيكي‌ كه عملا هيچ سودي به حال تيمش ندارد اصرار مي‌ورزد.
او كايل ناتون را در سمت چپ قرار مي‌دهد در حالي كه اين بازيكن نمي‌تواند در پست دفاع چپ بازي كند، مخصوصا به اين دليل كه يك بال عقب كشيده جلويش بازي مي‌كند. مايكل داوسن بيش از حد براي ايفاي نقش به‌عنوان يك دفاع جلو كشيده آهسته است. تركيب ساندرو، موسي دمبله و پائولينيو در خط مياني به اندازه كافي بر بار فني و تكنيكي تيم اضافه نكرده است و اين مثلث مياني آنقدرها كه بايد حامي روبرتو سولدادو نبوده‌اند، كسي كه بار ديگر دوره قحطي گل‌هايش فرا رسيده است.
ويلاش بواش يكشنبه اين هفته برابر ليورپول مرتكب همه مدل اشتباهي شد و با اين اشتباهات سند مرگ خودش را امضا كرد. ليورپول در خط مياني - تاتنهام را پرس كرد، در حالي كه خط مياني ميزبان عملا قادر به حفظ توپ نبود. در همين حال حملات پرسرعت ليورپول سبب شد بارها و بارها مدافعان جلو كشيده تاتنهام جا مانده و فضاي خالي بزرگي پشت سر آنها براي جولان مهاجم ليورپول به وجود آيد.
به‌عنوان يك مربي، زماني كه مي‌دانيد رييس باشگاه‌تان يك آدم دست به ماشه است كه هر زمان اراده كند حكم اخراجتان را در دست‌تان مي‌گذارد، مسلما به نفع‌تان نيست كه مرتكب اشتباهات تكراري شويد.
اينطور نبوده كه هيچ نمره مثبتي در كارنامه كاري ويلاش بواش در تاتنهام وجود داشته باشد كه بشود در مجازات او تخفيف قايل شد اما همه آنها در تصميمات نادرستي كه او در اين اواخر براي تيم گرفته محو شده است. براي مثال خط دفاع تيمش را در نظر بگيريد. براي هر كسي قابل تشخيص است كه يك خط دفاع بحران‌زده كه مهره‌هاي اصلي‌اش مصدوم هستند، با حضور 2 بازيكني كه پست تخصصي‌شان دفاع نيست هميشه به دردسر مي‌افتد آن هم برابر مهاجمان فرصت طلبي مانند لوئيز سوارز. حال بماند كه ويلاش بواش به درد مزمن تيمش در سمت چپ خط دفاعي‌اش طي 2 فصل اخير بي‌توجهي و حتي با فروش استيون كاكر در تابستان – تصميمي بحث برانگيز كه تعجب بسياري را برانگيخت – وضعيت را بدتر از قبل كرد. او كاكر را در شرايطي فروخت كه وضعيت يونس كابول در هاله‌اي از ابهام قرار داشت و هنوز مشخص نبود كه او بتواند به اوج آمادگي جسماني برگردد.
تصميمات ويلاش بواش براي خريدهاي تابستاني‌اش هم به همين اندازه منفي بوده‌اند، هرچند هنوز دقيقا مشخص نيست كه اين خريدها دقيقا به صلاحديد ويلاش بواش صورت گرفته يا فرانكو بالديني به‌عنوان مدير فني تيم؟ اين مشكلي است كه سيستم مديريت 2 لايه دارد، مشكل اين شيوه مديريت اين است كه چيزها هرگز مشخص نيستند. ما دقيقا نمي‌دانيم كه در انتخاب خريدهاي باشگاه مربي تيم چقدر تاثير دارد و آيا اصلا اين بازيكنان مورد درخواست او بوده‌اند يا خير.
تنها چيزي كه مشخص است اينكه باشگاه تاتنهام در اضافه كردن كلي بازيكن غير ليگ برتري به تركيب خود مرتكب اشتباه بزرگي شده. همه بازيكنان جديد تاتنهام بازيكنان خوبي هستند اما جابجايي ميان ليگ‌ها براي هر بازيكني سخت است و روي عملكرد آنها تاثير مي‌گذارد. اين خريدها و بازيكناني كه قبل از آنها در تركيب تيم حضور داشتند صرفاً بايد بخش زيادي از تقصيرها را به گردن بگيرند. در تاتنهام هيچ رهبر واقعي وجود ندارد و بازيكنان زيادي هستند كه به محض بحراني شدن شرايط محو مي‌شوند. در پايان بازي برابر ليورپول تنها لوئيز هولتبي بود كه به زانو افتاد و از حسرت مشت به زمين وايت هارت كوبيد. او تنها كسي بود كه به خودش زحمت داد و به سمت سكوها رفت تا آنها را تشويق و بابت نتيجه ضعيفي كه تيمش گرفته بود از آنها عذرخواهي كند. هواداران اگر درك كنند كه بازيكنان تيم‌شان از جان و دل براي نتيجه گرفتن مايه گذاشته‌اند و باز هم شكست خورده‌اند راحت‌تر مي‌توانند شكست را بپذيرند. لوي هم بايد نگاهي در آينه بيندازد. فشاري كه او در اين چند هفته اخير روي مربي و تيم آورده است كاملا مشخص بوده و اين به خاطر آن است كه همه مي‌دانند اعضاي هيات مديره هميشه مربي را به‌عنوان سرمنشا مشكلات تيم مي‌شناسد. مارتين يول، هري ردنپ و آندره ويلاش بواش همگي مربيان موفقي بوده‌اند اما سرنوشتي كه هر 3 آنها داشتند اين بود كه به محض نتيجه نگرفتن در چند بازي به شدت تحت فشار قرار گرفتند. اين لوي بود كه ويلاش بواش، مربي كه ناكامي‌هايش در چلسي توانايي‌هاي او را زير سوال برده بود استخدام كرد. AVB در تابستان به تاتنهام پيوست زماني كه برندان راجرز و روبرتو مارتينس مي‌توانستند هدايت اين تيم را بر عهده بگيرند. ويلاش بواش گزينه لوي بود اما او تنها 18 ماه پس از استخدام اين مربي پرتغالي نظرش را تغيير داد. درست مانند ويلاش بواش، لوي دارد مرتكب اشتباهات تكراري مي‌شود. مشكل تاتنهام اين است كه كسي نيست كه بتواند لوي را به خاطر اشتباهات مكرر و تكراري‌اش اخراج كند.

لوي هم بايد نگاهي در آينه بيندازد. فشاري كه او در اين چند هفته اخير روي مربي و تيم آورده است كاملا مشخص بوده و اين به خاطر آن است كه همه مي‌دانند اعضاي هيات مديره هميشه مربي را به‌عنوان سرمنشا مشكلات تيم مي‌شناسد. مارتين يول، هري ردنپ و آندره ويلاش بواش همگي مربيان موفقي بوده‌اند اما سرنوشتي كه هر 3 آنها داشتند اين بود كه به محض نتيجه نگرفتن در چند بازي به شدت تحت فشار قرار گرفتند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن