تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803522701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترين نقطه ضعف بودجه93


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بزرگ‌ترين نقطه ضعف بودجه93
بزرگترين نقطه ضعف بودجه 1393 اين است كه درآمدهاي نفتي و درآمدهاي مالياتي بيش از چيزي است كه واقعيت‌هاي كنوني نشان مي‌دهد.

مجيدرضا حريري، رييس كميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره لايحه بودجه با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر فشار مضاعف و بي دليل بر دولت در اين باره وارد مي‌شود خاطرنشان كرد: از نظر من در هشت سال گذشته بودجه‌هايي كه نوشته مي‌شد عوام‌گرايانه بود و رييس جمهور وقت اعتقاد داشت بودجه‌اي كه نوشته مي شود بايد به نحوي باشد كه هر كسي به آن نگاه مي كند بفهمد چيست.

وي با بيان اين‌كه بودجه نويسي، فعاليت و كاري تخصصي است و نگارش آن و همچنين نظر درباره آن نياز به تخصص بالايي دارد خاطرنشان كرد: هر كسي نبايد راجع به بودجه اظهارنظر كند. البته اگر قرار است راجع به لايحه بودجه حرفي زده شود بايد توقعات خود را از دولت در بودجه مطرح كنيم.

رييس كميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران با تاكيد بر اين‌كه بودجه در اصل بيانگر اعمال سياست‌هايي است كه دولت قصد دارد در سال آينده اجرايي كند خاطرنشان كرد:‌ اين سياست‌ها بايد براساس اعداد و ارقام مطرح شود و اين اختيار هر دولتي است كه به شيوه خود نحوه بودجه‌نويسي را مشخص كند.

او با اشاره به اين‌كه سعي دولت اين است كه در سال 1393 بيشتر سياست‌هاي ضد تورمي را اعمال كند تا سياست‌هايي در راستاي كاهش ركود اقتصادي بيان كرد:‌ به اعتقاد دولت براي برون رفت از شرايط فعلي ابتدا بايد نرخ تورم را به حدود 20 درصد برسانيم و سپس براي خروج از ركود اقتصادي تلاش كنيم.

حريري با تاكيد بر اين‌كه از نظر من لايحه بودجه نسبت به مسائل بين‌المللي يك مقدار خوش بينانه است گفت: اين كه ما فكر مي‌كنيم مي‌توانيم در سال آينده در هر روز يك ميليون بشكه نفت و 400 هزار بشكه ميعانات بفروشيم مستلزم دسترسي به اطلاعاتي است كه مسلما فراتر از آنچه كه ما مي‌دانيم است.

رييس كميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران با بيان اين‌كه به طور قطع فروش اين ميزان بشكه نفت و ميعانات كار سختي است، تصريح كرد: تازه اگر اين ميزان بشكه نفت فروخته شود پول حاصل از آن در دسترس ايران نخواهد بود و نمي‌توانيم آن را خرج كنيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه شايد كساني كه بودجه را نوشته‌اند چشم اندازي از فضاي آينده را متصور بوده‌اند كه براساس آن پول فروش نفت به كشور بازمي‌گردد تصريح كرد: به طور قطع اگر چنين فضايي متصور نبوده و كساني كه بودجه را نوشته‌اند از اين ميزان فروش نفت و بازگشت درآمدهاي آن به كشور مطمئن نبودند آن را در بودجه مطرح نمي‌كردند.

او با تاكيد بر اين‌كه بعد از چند سال بودجه‌اي نوشته شده كه از بودجه‌نويسي عوام گرايانه و انحرافات عجيب و غريب به دور است، خاطرنشان كرد: لذا دراولين سال كاري دولت فشار زيادي به آن به دليل لايحه بودجه اعمال شد.

به گفته وي، وظيفه ما در شرايط فعلي اين است كه اگر احتمال انحرافي در بودجه را احساس مي‌كنيم در سياست‌هاي بودجه به دولت مشورت دهيم و اين حق ما است كه در پايان اجرايي شدن بودجه سياست‌هاي دولت را دراين زمينه نقد كنيم.

حريري با اشاره به نقطه ضعف بودجه در دو محل درآمدهاي نفتي و مالياتي، گفت: از نظر من محل درآمدهاي نفتي و محل درآمدهاي مالياتي ترديد دارد و بيش از چيزي است كه واقعيت‌هاي كنوني نشان مي‌دهد.

رييس كميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران با تاكيد بر اين‌كه درآمدهاي مالياتي هم واقع بينانه نيست، گفت: دولت نمي خواهد ضرايب مالياتي را تغيير دهد اما شايد قرار است از دانه درشت‌هايي كه تاكنون ماليات نمي‌دادند ماليات بگيرد.

به گفته وي، قرار است تور دريافت ماليات دولت درشت تر شده، ماليات دهندگان ريز از آن عبور كرده و دانه درشت‌ها در آن گير كنند. البته اعمال اين سياست هم براي من قابل ترديد است.

حريري در پايان با تاكيد بر اين‌كه شايد دولت مي‌خواهد پايه‌هاي مالياتي را گسترش دهد نه ضرايب آن را گفت: ولي در مجموع جهت گيري دولت در لايحه بودجه سال 1393 واقع بينانه‌تر از بودجه‌هايي است كه در سال‌هاي قبل نوشته مي‌شد.

به گزارش ايسنا، لايحه بودجه 93 اواسط آذرماه از سوي رئيس جمهور به مجلس داده شد. رقم كلي بودجه سال آينده 783 هزار ميليارد تومان است.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن