تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805604454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفارش نه، دانش روز و جواني!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سفارش نه، دانش روز و جواني!
دردكليه، دردكمر و هزار و يك دليل ديگر باعث شد تا قصه بوناچيچ- ذوب‌آهن به پايان برسد. لوكا ديگر قادر به ادامه همكاري با ذوب‌آهن نبود. البته ذوب‌آهن هم چنين ديدگاهي درباره لوكا و نيمكت مربيگري‌اش داشت. طرفين اما به نتيجه رسيدند كه ادامه همكاري براي ه يچ‌يك مقدور نيست، دل لوكا در كرمان بود و نيمكت مس. ذوبي‌ها هم از نتايج كسب شده توسط بوناچيچ به تنگ آمده بودند و دنبال جذب يك سرمربي جديد مي‌گشتند.
همين شد كه لوكا رفت تا مجتبي تقوي جايگزين او شود. تقوي كه از ابتداي فصل و پس از كناره‌گيري از نيمكت مس، دوران بيكاري را سپري مي‌كرد به يكباره و در چشم به هم زدن سر از نيمكت ذوب‌آهن درآورد و سرمربي اين تيم شد. كسي هم نمي‌دانست قرار است او سرمربي ذوب‌آهن شود. بحث هومن افاضلي، حميد درخشان و حميد استيلي مطرح بود اما تقوي شد جانشين لوكا تا ذوب را از خطر سقوط نجات دهد.
اما پارامترهايي كه باشگاه ذوب‌آهن براي انتخاب تقوي در نظر گرفت كدام‌ها بودند؟ اصلا چطور شد مجتبي تقوي كه سابقه‌اي در نجات تيم‌ها از منطقه سقوط نداشت براي فرار ذوب‌آهن از انتهاي جدول كانديدا شد و با اين تيم به توافق هم رسيد؟
اينها ابهام‌هايي است كه سعيد آذري، مديرعامل با برنامه ذوب‌آهن پاسخشان را مي‌دهد: «ملاك ما براي انتخاب تقوي دانش روز او در كنار مسائل فني بود. نوع ارتباط تقوي با بازيكنان، يكي ديگر از پارامترهاي ما براي انتخاب او بود. چون سن تقوي نزديك به سن بازيكنان است، او مي‌تواند ارتباط بهتري با بازيكنان به نسبت ساير مربيان برقرار كند. ضمن اينكه تقوي سابقه كار با چند بازيكن ذوب‌آهن را داشت و همه اينها دلايلي بود كه او را براي سرمربيگري انتخاب كنيم.»
آيا تقوي سفارشي بود؟ آيا كسي او را براي نيمكت ذوب‌آهن پيشنهاد داد؟ سعيد آذري كه قاطعانه مي‌گويد نه: «تقوي اصلا و ابدا سفارشي نيست. همانطور كه گفتم اولويت‌هايي در كارمان داريم كه بر اساس آن اولويت‌ها تقوي را انتخاب كرديم، ضمن اينكه ما باشگاه فرهنگي ورزشي هستيم و بايد كارهاي ارزشي هم انجام بدهيم. تقوي هم جزيي از خانواده شهدا است و به اعتقاد من با روحياتي كه دارد مي‌تواند ذوب‌آهن را از خطر سقوط نجات بدهد. باز هم تاكيد مي‌كنم كه من سفارش‌پذير نيستم و تقوي هم سفارش كسي نبود بلكه انتخاب من و هيات مديره بود.»
4، 5 سال پيش، وقتي ذوب‌آهن با جورجويچ نتيجه نگرفت، سعيد آذري تصميم گرفت يك مربي باتجربه به‌نام بيژن ذوالفقارنسب را جايگزين اين مربي كروات كند. آذري انتخاب درستي انجام داد و نتيجه‌اش اين شد كه ذوب‌آهن نه‌تنها از منطقه سقوط خارج شد بلكه بهترين تيم نيم‌فصل دوم لقب گرفت و در پايان ليگ به رتبه ششم رسيد. اين‌بار هم گمانه‌زني‌ها روي يك مربي با چنين خصوصياتي بود. يكي كه باتجربه بوده و در نجات تيم‌ها از منطقه خطر يد طولايي داشته باشد. تقوي اما هيچ‌يك از اين خصوصيات را ندارد. آذري در اين‌باره مي‌گويد: «درباره تقوي از خيلي‌ها استعلام گرفتيم. برنامه‌هايش را بررسي كرديم و نتيجه اين بود كه او را به‌عنوان سرمربي ذوب‌آهن انتخاب كنيم. برنامه‌هاي او جامع‌تر و كامل‌تر از 2، 3 گزينه ديگر بود. او روي توانمندي فني‌اش تاكيد داشت و در برنامه‌هايش نشان داد كه علم روز را دارد، ضمن اينكه تازه از سمينار مربيان در تركيه برگشته و داراي تجربيات بين‌المللي است.»
تمام اين ملاك‌ها براي انتخاب مجتبي تقوي در نظر گرفته شده. او پا به مسير همواري گذاشته و سرمربيگري تيمي را در اختيار گرفته كه هم شخصيت دارد، هم مديرعامل فوتبالي و هم بازيكنان مطرح و آماده. براي تقوي، دليلي نمي‌ماند كه نتيجه نگيرد. او كه از بين مربيان مطرحي برگزيده شده و به نيمكت ذوب‌آهن رسيده، بايد نشان دهد كه شايستگي‌اش را داشته. اگر تقوي در ذوب‌آهن نتيجه نگيرد خط بطلاني خواهد كشيد بر انتخاب سعيد آذري، مديري كه انتخاب‌هايش، به‌خصوص براي نيمكت شهره عام و خاص است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن