تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801933561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله نوري همداني:پيري جمعيت كشور خطرناك است/ كاهش جمعيت خلاف تعاليم اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري همداني:پيري جمعيت كشور خطرناك است/ كاهش جمعيت خلاف تعاليم اسلام است
يكي از مراجع تقليد گفت: كاهش جمعيت خلاف تعاليم اسلام و است و وقتي جمعيت رو به پيري برود خطرهايي را متوجه كشور خواهد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري همداني امروز در انتهاي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به اهميت تبليغ دين اظهار داشت: روحانيت و حوزه‌هاي علميه شيعي اين وي‍ژگي را دارند كه با مردم در ارتباط هستند و معارف ديني را به طور مستقيم به آنها آموزش مي‌دهند.

وي افزود: هر چند در گذشته مشكلات در امر تبليغ دين و به طول كلي در زندگي طلبگي زياد بود ولي امروز بسياري از آنها رفع شده‌اند و زمينه براي تبليغ دين بيشتر فراهم شده است.

استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه علما و مراجع گذشته به تبليغ دين اهميت زيادي مي‌دادند عنوان داشت: به طور مثال روزي ديدند كه شخصي نزد ميرزاي شيرازي آمد و از سوي ايشان مورد تكريم فراوان قرار گرفت و وقتي دليل اين امر را سوال كردند جواب داد اين شخص هم مباحثه من بود ولي در دوران طلبگي با مشاهده اينكه مردم يك روستا از نظر سطح اطلاعات ديني بسيار ضعيف هستند تا امروز در آنجا اقامت گزيده و به صورت رايگان فرزندان آنها را آموزش مي‌دهد.

وي ادامه داد: به گفته شهيد ثاني حوزه‌هاي علميه‌اي وجود دارند كه طلاب در آنجا درس مي‌خوانند ولي در حوالي همانجا مردم از فقر اطلاعات ديني رنج مي‌برند بنابراين روحانيون وظيفه دارند كه به مناطق ديگر هم بروند و دين خدا را تبليغ كنند و احكام شرع را به مردم بياموزند.

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به شيوه اهل بيت(ع) در تبليغ دين و بيان مسائل شرعي براي مردم خاطرنشان كرد: آن بزرگواران اين كار را انجام مي‌دادند و هيچ اشكالي ندارد كه طلاب و مبلغان ديني ما هم مسئله‌گويي را به عنوان بخشي از وقت منابر و دوره‌هاي تبليغي مورد توجه قرار دهند.

اين مرجع تقليد تبليغ را جزو مهمترين تكاليف حوزه‌هاي علميه و طلاب علوم ديني دانست و تصريح كرد: براي اين كار بايد چند مرحله را به دقت مورد توجه قرار داد كه نخستين مورد، انتخاب موضوع به تناسب شرايط زمان و مكان است.

وي با تاكيد بر افزايش آگاهي‌هاي مختلف طلاب علوم ديني به منظور انتخاب موضوع مناسب براي تبليغ گفت: پس از اين مرحله بايد اطلاعاتي براي سخن گفتن حول محور آن موضوع جمع‌آوري و از پراكنده‌گويي پرهيز كرد.

آيت‌الله نوري همداني ادبيات مناسب و به كار بردن لغات و عبارات شيوا و روان را جزو اصول تبليغ موثر دانست و افزود: گزيده سخن گفتن يكي از مواردي است كه رعايت آن موجب تاثير بيشتر كلام در مردم مي‌شود.

استاد برجسته حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود كاهش رشد جمعيت را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در دوران پهلوي مي‌خواستند جمعيت كشور را كاهش دهند و رو به پيري ببرند در حاليكه تعاليم اسلام و روايات پيامبر اكرم(ص) خلاف اين موضوع را به ما نشان مي‌دهند.

وي خواستار ارائه تسهيلات و كمك‌هاي بيشتر به جوانان براي اقدام به ازدواج و تشكيل خانواده شد و افزود: هيچ كس نبايد از ترس فقر و نياز مالي از ازدواج خودداري كند.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اينكه اگر جمعيت رو به پيري برود براي جامعه خطرناك خواهد بود گفت: تكثير نسل و تربيت فرزندان شايسته براي اداره اجتماع در آينده نزديك جزو ضروريات محسوب مي‌شود.

استاد برجسته حوزه علميه قم در خاتمه به هجمه‌هاي شديد كشورهاي استكباري عليه نظام اسلامي و مكتب تشيع اشاره كرد و بيان داشت: در حقيقت مي‌توان گفت مثلث كفر، نفاق و صهيونيسم در شرايط كنوني بزرگ‌ترين دشمنان اسلام و انقلاب محسوب مي‌شوند و بايد به مقابله جدي با آنها برخاست.

انتهاي پيام/78004/ع40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن