تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801934816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله نوري همداني:انقلاب اسلامي دستاورد نهضت كربلا است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري همداني:انقلاب اسلامي دستاورد نهضت كربلا است
مرجع تقليد شيعيان جهان گفت: انقلاب اسلامي دستاورد نهضت كربلا است.
به گزارش خبرگزاري فارس از نهبندان، آيت‌الله حسين نوري همداني امشب در ديدار با مردم شهرستان نهبندان كه در محل حسينيه سيد‌الشهدا اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز توفيقي حاصل شده كه در در جمع مردمان مومن، ولايت‌مدار و پاسدار ارزش‌هاي انقلاب شهرستان نهبندان باشم.

وي با بيان اينكه خراسان جنوبي با تقديم بيش يك‌هزار و 665 شهيد، 2 هزار و 415 جانباز و 324 آزاده با توجه به جمعيت كم خود حق خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا كرده است، تصريح كرد: تقديم اين تعداد شهيد و ايثارگر و ولايت‌مداري مردم اين خطه ستودني است.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: خراسان جنوبي ديار شهيدپرور، ولايت‌پذير و روحاني‌خيزي است و شهرستان نهبندان داراي مردماني مومن و ولايت‌مدار است كه اين شاخص‌ها نشان از اعتقادات مذهبي قوي مردم اين استان و شهرستان دارد.

امام حسين(ع) چراغ هدايت انسان‌ها است

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به اينكه امام حسين(ع) چراغ هدايت است، افزود: خلقت موجودات با هدايت توام است و خداوند با آفرينش مخلوقات هدايت را براي آنها روا داشته است.

وي اضافه كرد: خلقت ستارگان، نباتات، حيوانات، انسان‌ها و ساير مخلوقات از طرف خداوند سبحان همراه با هدايت بوده و با اندكي تامل در مسير حركت آنها در مي‌يابيم كه خداوند با خلق كردن همه موجودات، آنها را هدايت كرده و به انسان كه اشرف مخلوقات است عقل داده تا راه درست را پيدا كند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه امام حسين(ع) چراغ هدايت انسان‌ها است، گفت: جريان كربلا چند بعدي است همانطور كه دين اسلام چند بعدي است و اسلام بعدهايي از قبيل ديانت، سياست و بعدهاي ديگري دارد.

مبارزه با ظلم يكي از پيام‌هاي كربلا است

آيت‌الله نوري همداني يادآور شد: ولايت و محبت مومنان و انسان‌ها اقتضا مي‌كند كه براي اباعبدالله الحسين(ع) عزاداري و گريه كنند.

وي، قيام كربلا را سياست دانست و اظهار داشت: اين قيام و اين نهضت عظيم داراي پيام‌هاي فراواني دارد كه بايد از آنها درس بگيريم.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه مبارزه با ظلم يكي از پيام‌هاي كربلا است، ادامه داد: امام حسين(ع) با تمامي اصحاب و اولاد خود در برابر ظلم ايستاد و درس مقاومت و ظلم‌ستيزي را به ما آموخت.

ملت با ولايت‌پذيري و با رهنمودهاي امام راحل مملكت را از يوق استبداد خارج كردند

آيت‌الله نوري همداني وحدت و اتفاق و استقامت و پايداري را از ديگر پيام‌هاي نهضت كربلا عنوان كرد كه بايد از انها عبرت گرفته و به آنها عمل كنيم.

وي متذكر شد: صحنه و جريان كربلا طوري طراحي شده كه همه افراد و از همه سنين و طبقات در آن حضور داشته در كنار امام حسين(ع) به جهاد پرداختند.

استاد حوزه علميه قم، انقلاب اسلامي را دستاورد نهضت كربلا دانست و تصريح كرد: ملت ايران با ولايت‌پذيري و با رهنمودهاي امام راحل مملكت ايران را از يوق استبداد، استكبار و خان و خان‌بازي خارج كردند و انقلاب اسلامي را تشكيل دادند.

بيداري اسلامي زمينه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است

آيت‌الله نوري همداني با بيان اينكه ملت فهيم ايران با قيام خود توانستند استكبار جهاني و ايادي خارجي و داخلي و مثلث شوم كفر و نفاق را از اين مملكت بيرون كنند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نيز رزمندگان ما با تمامي دشمنان جنگيدند و عزت، اقتدار و امنيت را براي ما به ارمغان آورند كه بايد به توجه به اوضاع آشفته در كشورهايي از قبيل عراق و افغانستان قدر نعمت امنيت را بايد بيشتر از گذشته بدانيم.

وي گفت: طي اين سالها مقام معظم رهبري به طور شايسته اين نظام و انقلاب الهي را هدايت كردند و اين نظام و اين شرايط زمينه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: امروز بيداري مسلمانان و ملت‌هاي مظلوم دنيا، انسجام و اتحاد آنها و خيزش‌هاي اسلامي نشان از اين دارد كه دشمنان اسلام و قرآن منفورتر شدند و اين موضوعات زمينه‌ساز ظهور امام مهدي(عج) است.

آيت‌الله نوري همداني در پايان از مردم به ويژه نسل جوان خواست تا كتاب‌هايي از قبيل صحيفه نور، دفتر تبيان و وصيت‌نامه امام خميني(ره) را مطالعه كنند.

انتهاي پيام/69003/ذ40

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن