تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818842863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب جمهوري اسلامي ايران دستاورد نهضت كربلا و شعار هيهات من الذله است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انقلاب جمهوري اسلامي ايران دستاورد نهضت كربلا و شعار هيهات من الذله است
مرجع عاليقدر عالم تشيع با اشاره به اينكه انقلاب ما برگرفته از قيام امام حسين (ع) است، گفت: انقلاب اسلامي ايران در امتداد عاشورا حركت مي كند و دستاورد هيهات من الذله است.

به گزارش خبرنگار مهر از بيرجند، آيت الله نوري همداني يكشنبه شب در ديدار مردم شهرستان نهبندان ضمن تسليت ايام اربعين اظهار كرد: خداوند خلقت وهدايت را توام با هم قرار داده است وهرچيزي كه خلق كرده راه هدايت آن را مشخص كرده است.

وي با اشاره به خلقت بشر توسط خداوند متعال بيان كرد: انسان خليفه الله است و عوامل هدايت انسان در زمين مشخص شده است كه با اطاعت از آن به گمراهي كشيده نمي شود.

مرجع عاليقدر شيعه عوامل هدايت بشر را چند مورد ذكر كرد و گفت: اولين عامل هدايت عقل انسان بوده كه چراغ زندگي بشراست و انسان باعقل كامل مي تواند راه خود را تشخيص دهد.

وي كتاب را عامل دوم هدايت بشر دانست و افزود: قرآن كريم كتابي است آسماني كه انساني كه از قرآن پيروي كند در زندگي موفق خواهد بود.

استاد حوزه علميه قم پيغمبران وائمه معصوم را عامل مهم ديگر در هدايت بشر در اين دنيا بيان كرد و افزود: خداوند پيغمبر (ص) را فرستاد و به وي ماموريت داد تا انسان را از گمراهي نجات دهد و بعد از پيغمبر امامان معصوم(ع) هدايت گر انسان هستند كه همان ولايت معصوم است كه اگر بخواهد اعمال او قبول درگاه خداوند شود با ولايت ائمه را قبول داشته باشد.

وي در ادامه گفت: عالما يكي از عوامل هدايت انسان هستند و انسان ها مي توانند با راهنمائي علما وائمه جمعه بسياري از مشكلات خود را مرتفع كنند.

آيت الله نوري همداني درادامه به واقعه كربلا اشاره و بيان كرد: آنچه در كربلا رخ داده است نبايد به يك بعد نگاه شود بلكه كربلا داري ابعا د عزاداري، سياسي، مبارزه با ظلم و...است كه بايد به همه آن ابعاد توجه شود.

امروز بيش از گدشته نيازمند وحدت هستيم

وي با بيان اينكه يكي از اهداف قيام امام حسين (ع) دركربلااين بود كه در برابر يزيد قيام كرد، ادامه داد: انقلاب ما نيز برگرفته از اين هدف امام حسين (ع) است كه امام خميني (ره ) رهبر شجاع وفقيه به پشتيباني شما مردم قيام كرد و دست استكبار را از كشور كوتاه كرد.

اين مرجع جهان تشيع بيان داشت: وحدت واتحاد يكي ديگر از ابعاد كربلا است كه مردم مي توانند با وحدت و يكپارچگي مقابل دشمنان ايستادگي نمايند.

وي با بيان اينكه اكنون در جهان اسلام بيش از گذشته بين شيعه و سني نياز به وحدت است، گفت: دشمن از هرطرف مي خواهد بين شيعه و سني اختلاف اندازد وخودش حكومت كند پس بايد خيلي مراقب باشيد.

وي در ادامه به استقامت امام حسين (ع) در كربلا اشاره وبيان كرد: اين استقامت و پايداري سرمايه بزرگي است و بايد از كربلا درس استقامت گرفت.

انقلاب اسلامي ايران امتداد خون شهداي كربلا است

آيت الله نوري همداني با بيان اينكه امام حسين (ع) در كربلا به انقلاب ما درس هيهات من الذله داد ،بيان كرد: اين انقلاب هيچ وقت ظلت نمي پذيرد و زير بار ظلم و ستم نمي رود و در امتداد خون شهيدان كربلا است.

وي با بيان اينكه امام خميني مردم را از زير سلطه استكبار نجات داد و در مقابل نفاق ايستاد و راه روشن را به مسلمين جهان نشان داد، افزود: اكنون انقلاب اسلامي ايران جاي خود را در سراسر دنيا بازمي كند و در صادر شدن به تمامي كشورهاي جهان است.

آيت الله نوري همداني بيان كرد: اين نظام برگرفته از عاشور و كربلا است و در راه عاشورا جان مي دهد و به دست صاحبش سپرده خواهد شد.

كد خبر: 2200930

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۰۹:۴۶

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن