تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستان و بلوچستان سیراب شد: آب شیرین کن طرح جامع تامین آب زاهدان و سیستان وارد مدار شد


واضح آرشیو وب فارسی::

بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نیرو، استاندار و مسوولان استانی با حضور در ویدئوکنفرانس، امروز پنجشنبه 17 خرداد، آب شیرین کن طرح جامع تامین آب زاهدان و سیستان را افتتاح کردند.



این آب شیرین کن که به عنوان بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی شناخته می‌شود، با هدف تامین آب آشامیدنی زاهدان و سیستان احداث شده است.

طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه راهی دشتک با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی هامون، حرمک، شیله و لواریاب آغاز شده بود.

به دلیل شرایط خاص آب این منطقه، برای ارائه خدمات مطلوب به مردم سیستان و زاهدان، دستگاه‌های آب شیرین کن به این طرح اضطراری آبرسانی اضافه شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان، گفت: با اختصاص اعتبارات خاص، بزرگترین آب شیرین کن این منطقه در بازه زمانی هشت ماهه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال احداث و آماده بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ شرایط ویژه‌ای در منطقه سیستان و زاهدان به وجود آمده بود، افزود: دولت سیزدهم برای تامین آب پایدار و رفع نگرانی مردم این منطقه برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با توجه به از دست رفتن چاه نیمه‌ها به دلیل عدم تحقق حقابه ایران، مطالعات بهره‌مندی از آب‌های درون سازمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با همکاری و تلاش مجموعه همکاران در سیستان و بلوچستان، منابع آب زیرزمینی در دشت‌های حرمک، هامون و شیله شناسایی و 73 حلقه چاه حفر شد.

همچنین خطوط برق‌رسانی، نیرو رسانی، خطوط فشار قوی و متوسط برای این طرح اجرا شده است.

با افتتاح این آب شیرین کن، گامی مهم در جهت تامین آب آشامیدنی با کیفیت و پایدار برای مردم سیستان و بلوچستان برداشته شده است.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن