تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802401651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر رئيس مركز مطالعات وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد كاهش 5/4 درصدي جمعيت جوان كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: خبر رئيس مركز مطالعات وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد كاهش 5/4 درصدي جمعيت جوان كشور
مريم جهان‌پناه

رئيس مركز مطالعات وزارت ورزش و جوانان از كاهش رشد جمعيت كشور خبر داد. محمدتقي حسن‌زاده در نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار ايران مبني بر ميزان رشد جمعيت جوان كشور گفت: متأسفانه به دليل تغيير نگرش در افزايش سن ازدواج ابهاماتي وجود دارد كه طي پيمايش‌هاي انجام شده جمعيت كشور نسبت به 5 سال گذشته 5/4درصد كاهش نشان مي‌دهد. وي افزود: در سازمان‌هاي جهاني سن جوان از 10 تا 24 سال تعريف شده است، اما در ايران سن جواني از 15 تا 29 سال است كه در سه رده سني 15 تا 19، 20 تا 24، 25 تا 29 تعريف شده‌اند. به گفته حسن‌زاده، در حال حاضر در ايران، افراد سنين 24 تا 29 سال جمعيت جوان آماده به ازدواج را تشكيل مي‌دهند كه بايد براي آن‌ها برنامه‌ريزي كرد. وي تصريح كرد: ما در جمعيت جواني كه سن 25 تا 29 ساله هستند، نگراني‌هاي زيادي داريم، اما در سنين 20 تا 24 سال نگراني وجود ندارد و وضعيت مطلوب است. حسن‌زاده يكي از دلايل عمده ازدواج نكردن جوانان را نظام خانواده دانست و اظهار داشت: ازدواج يك نياز است و مقوله‌اي است كه بايد در نظام خانواده مديريت شود. امروز با افزايش سن ازدواج در كشور نگراني‌هايي وجود دارد كه بحث شناخت و فراهم نبودن زمينه آشنايي مناسب را مي‌توان از جمله مشكلات جوانان در ازدواج دانست. به گفته وي ازدواج، جوانان را بايد به دامن خانواده برگرداند و بايد تلاش كرد تا از روند افزايش طلاق جلوگيري شود. رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان به مهم‌ترين چالش‌ها و مسائل جوانان اشاره كرد و گفت: اشتغال از اولويت‌هاي مهم و يكي از چالش‌هاي اساسي در مقوله جوانان است، نرخ 25 درصدي بيكاري در كشور نگران‌كننده است، در حالي كه نرخ بيكاري در دنيا 7/12 درصد است. وي بيان داشت: ازدواج، مسكن، اوقات فراغت، ارزشگذاري و كرامت جوانان، نقدپذيري شفاف و بيكاري از ديگر چالش‌هاي مهم در حوزه جوانان است كه نيازمند اصلاح ساختارها و تدوين منشور حقوق ملي جوانان با نگاه آسيب‌شناسي هستيم. همچنين بايد بتوانيم نگرش مثبت‌انديشي به جوانان داشته و به حوزه‌هاي فرابخشي و چندبخشي توجه كنيم.

بررسي برنامه پنج‌ساله شهرداري در شورا
محسن سرخو عضو شوراي شهر تهران گفت: در حال حاضر برنامه پنج‌ساله شهرداري تهران در شورا در دست بررسي است و اعضاي شورا مي‌توانند با تعريف اين ضوابط و مقررات نقش مؤثري در پيشگيري از ساخت فضاهاي بدون امنيت در شهر تهران ايفا كنند.
محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار ايران در اين‌باره افزود: شهرداري بايد با تعريف ساز و كارهاي ضروري، فضاهاي شهري را به گونه‌اي طراحي كند كه امنيت شهر دستخوش وجود خلوتگاه‌ها و اماكن غيرقابل دسترسي نشود. وي وجود خلوتگاه‌ها را براي امنيت شهر مضر توصيف كرد و ادامه داد: اگرچه وظيفه برخورد با ناامني‌ها در شهر در درجه نخست با عوامل انتظامي است اما طراحي درست فضاهاي سبز و اماكن خلوت مانند زير پل‌ها، حاشيه بزرگراه‌ها و غيره مي‌تواند نقش مؤثري در تأمين امنيت شهر ايفا كند. غلامرضا انصاري نيز در گفت وگو با ايران با اشاره به تبديل حاشيه بزرگراه‌هاي تهران به مركزي براي تجمع معتادان اظهار كرد: برخورد با عوامل ناامني مانند معتادان موضوعي ملي و نيازمند تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها است و شورا نيز به تبعيت از اين وظيفه ملي مي‌تواند نحوه تكاليف شهرداري را در اين باره تعيين كند.
اين عضو كميسيون بودجه شوراي شهر تهران تأكيد كرد: برخورد با عوامل ناامني و فساد تنها از سوي يك دستگاه يا نهاد امكان پذير نيست و نيازمند ياري همه دستگاه‌ها و نهادهاي متولي نظير بهزيستي، شهرداري، وزارت رفاه و عوامل انتظامي است. گفتني است شورايي‌ها روز گذشته با طرح موضوع تجمع معتادان و سارقان در حواشي اتوبان مدرس و محله فرحزاد در صحن علني شورا، خواستار ساماندهي و تعيين وضعيت برخي از مناطق شهر تهران از سوي مديريت شهري شدند.

پيشگيري از سكته‌هاي مغزي 15 سال قبل از ابتلا
رئيس انجمن سكته مغزي ايران با اشاره به اين كه تصلب شرائين يا آترواسكلروز علت بروز تنگي عروق گردن (كاروتيد) است، گفت: بررسي‌هاي به عمل آمده از بيماران مبتلا به سكته‌هاي مغزي، نشان مي‌دهد 5درصد آنان به كاروتيد مبتلا هستند و به طور كلي 26درصد آنان بر اثر اين تنگي به سكته‌هاي مغزي مبتلا مي‌شوند. دكتر محمدرضا قيني با بيان اين مطلب افزود: در افراد مبتلا به سكته‌هاي مغزي زمينه‌هاي خطري نظير ديابت، فشار خون بالا، ناراحتي‌هاي قلبي، تنگي عروق گردن و همچنين مصرف دخانيات به عنوان فاكتورهاي خطر محسوب مي‌شوند كه نياز به كنترل جدي دارند.
وي با اشاره به اهميت برگزاري اولين همايش آتروترومبوز كه از صبح روز جمعه 22 آذر امسال و با همكاري انجمن آترواسكلروز ايران، انجمن سكته مغزي، انجمن قلب ايران و انجمن اينترونشنال كارديولوژي در هتل آزادي تهران برگزار مي‌شود، گفت: انتقال يافته‌هاي جديد به همكاران و همچنين اطلاع‌رساني درباره اين بيماري و تازه‌هاي پيشگيري و درمان براي همگان از طريق رسانه‌ها براهميت اين همايش مي‌افزايد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن