تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801554743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان:۱۰ ميليون جوان آسيب‌پذير در جامعه وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان:۱۰ ميليون جوان آسيب‌پذير در جامعه وجود دارد
رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به آخرين آمارهاي به دست آمده هم‌اكنون ۱۰ ميليون جوان آسيب‌پذير در جامعه وجود دارد كه نيازمند كار اورژانسي و بسيج عمومي است.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، محمد تقي حسن‌زاده در نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي حوزه جوانان در محل هتل المپيك تهران در حال برگزاري است، گفت: هم‌اكنون ما در عصر پيشرفت و دهه عدالت قرار داريم و عصر حاضر عصر تدبر و ايده‌پردازي است.

وي ادامه داد: محور اصلي پيشرفت جوامع ما علم است و پيشرفت هر جامعه‌اي وابسته به پژوهش‌هاي علمي آن جامعه مي‌باشد كه مي‌تواند مسير را به صورت شفاف براي خدمت‌گذاري آماده كند.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: با توجه به هجمه‌هاي اخير دشمنان براي مقابله با توانمندسازي و فعاليت علمي كشورها، بايد طبق فرمايشات مقام معظم رهبري، استفاده از علم را در دستور كار اصلي‌مان قرار دهيم.

حسن‌زاده اظهارداشت: موضوع جواني يكي از مولفه‌هاي اساسي از كارآمدي نظام جمهوري اسلامي است و اعتماد سازي در اين دوران بسيار سخت است و از طرف ديگر كار خطير و ارزشمندي است.

وي با بيان اينكه امروز روند ساماندهي امور جوانان روند قابل قبولي است ادامه داد: اگر برنامه‌ريزان در عرصه جوانان به اين باور برسند كه خدمت در اين عرصه توفيق است و ظرفيت‌هايي كه وجود دارد بسيار راهگشا است، مي‌توانند گام‌هاي اساسي را در حل مسائل و معضلات حوزه جوانان بردارند.

حسن‌زاده افزود: بحث‌هاي كلان و كلي‌گويي تاكنون راهگشا نبوده است و بايد با نگاه دقيق‌تري به اين موضوعات بنگريم.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه خانواده عنصر تاثيرگذار و كارآمدي در حوزه جوانان است، افزود: متاسفانه برخي از حوزه‌ها در خصوص اداره امور جوانان مورد غفلت قرار گرفته است و خانواده نيز از جمله مسائلي است كه مغفول مانده است و از زماني كه جوانان از خانواده جدا شدند شكاف‌ها گسترده‌تر شد.

وي ادامه داد: نكته راهبردي در حوزه جوانان، نگرش و تفكر مثبت‌انديشي است و اعتماد داشتن و باور داشتن جوانان يكي از مهمترين برنامه‌هايي است كه براي عملياتي كردن پژوهش‌ها بايد آنها را به كار گيريم.

حسن‌زاده با اشاره به روند جمعيتي كشور در دوره‌هاي اخير گفت: در بحث جوانان در سال‌هاي 75 تا 80 رشد 45.6 درصدي وجود داشته است اما در سال 90 شاهد رشد منفي جمعيت جوان كشور بوديم كه دو سال گذشته به عنوان يك خطر از آن ياد كرديم.

حسن‌زاده ادامه داد: يكي از موانع در حوزه جوانان آموزش و اطلاع‌رساني است و ما نتوانستيم در حوزه اطلاع‌رساني و آموزش درست عمل كنيم.

وي تصريح كرد: اگر سن جواني را در رده سني 15 تا 29 سال تعريف كنيم خط قرمز ما ميانگين سني 25 تا 29 سال است كه بايد كارهاي اساسي در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان در اين رده سني صورت بگيرد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد: ما هم‌اكنون 10 ميليون جوان داريم كه در مرز خطر قرار دارند و نيازمند كار ويژه اورژانسي هستند چراكه در معرض آسيب‌هاي مختلفي قرار دارند.

حسن‌زاده با اشاره به نقش مراكز همسريابي در انتخاب همسر هم‌كف، گفت: نداشتن ديد مناسب در انتخاب همسر هم‌‌كف مشكلي است كه مراكز همسريابي نمي‌توانند به دليل ساختارهاي اشتباهي كه دارند اين مشكل را حل كنند در صورتي كه اگر ما شناخت و آگاهي درستي از جوانان داشته باشيم مي‌توانيم به آنها در اين حوزه كمك‌هاي موثري كنيم.

وي اظهارداشت: شناخت و آگاهي درست از جوانان باعث مي‌شود تا آنها قرباني مسائل سياسي نشوند.

حسن‌زاده افزود: پس از ازدواج اشتغال مهمترين چالش فرا روي جوانان است و بحث آموزش، اوقات فراغت و سبك زندگي چالش‌هاي ديگري هستند كه جوانان با آنها مواجه هستند و بايد تمام دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت مسكن و وزارت كار براي تحقق اهداف راهبردي و از بين بردن چالش‌هاي حوزه جوانان وارد عمل شوند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن