تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802410697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز مطالعات وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به برنا: دفاع تمام‌قد گودرزي از حوزه جوانان/حضور رئيس‌جمهور در جلسات شوراي عالي جوانان اميدبخش است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رئيس مركز مطالعات وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به برنا: دفاع تمام‌قد گودرزي از حوزه جوانان/حضور رئيس‌جمهور در جلسات شوراي عالي جوانان اميدبخش است
حسن زاده گفت: از تاكيدات وزير ورزش و جوانان بحث تقويت ساختار و جايگاه حوزه جوانان است كه در اين راستا كارگروه و اتاق فكري تشكيل شده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، محمد تقي حسن زاده رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان در نشست خبري كه امروز در ساختمان شماره 2 اين وزارت‌خانه برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سئوال خبرنگار اجتماعي برنا مبني بر اينكه اولين دفاع يا خواسته وزير ورزش و جوانان در حوزه جوانان در جلسات هيئت دولت چه بود، گفت: خواسته هاي آقاي گودرزي هم سو با سياست هاي دولت تدبير و اميد است و قطعاً در اين راستا برنامه‌هايي را نيز در وزارتخانه تدوين خواهيم كرد.

وي با اشاره به تقويت ساختار و جايگاه جوانان به عنوان يكي ديگر از مباحث مورد تاكيد وزير ورزش و جوانان و تشكيل كارگروه و اتاق فكر ويژه آن، افزود: دكتر گودرزي در جلسات هيئت دولت، افزايش بودجه حوزه جوانان را خواستار شده‌است. اما اين نكته را بايد يادآور شد كه نگراني اصلي ما در حوزه جوانان بحث بودجه و كمبود آن نيست، بلكه مشكل، نبود اجماع در تعريف حوزه جوانان است كه بايد به وحدت برسد.

حسن زاده در ادامه با بيان اينكه قانون بايد در شوراي عالي جوانان به ميدان بيايد، گفت: احياي شوراي عالي جوانان و حضور مستمر رئيس جمهور محترم و وزير ورزش در جلسات آن، مي‌تواند نجات بخش حوزه جوانان باشد. امروز چالش اصلي ما مديريت و برنامه ريزي در حوزه جوانان است، بنابرين نيازمند رهبري و هدايت اين حوزه هستيم.

رئيس مركز مطالعات و پژوهشهاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه جواني، اوج آمادگي براي خدمت رساني است و مي تواند پيوندي براي قبل و بعد خود ايجاد كند، خاطر نشان كرد: در تعبير رهبري، تلاش براي تربيت نسل جوان و حضور در خط مقدم از دشوارترين كارهاست.

علم و پژوهش در غربت!

حسن زاده با تاكيد بر اينكه امروز علم و پژوهش در غربت دسته و پنجه نرم مي‌كند و جامعه ما بايد با برنامه ريزي، اين دو حوزه مهم را از غربت دربياورد، گفت: در واقع امروزه يكي از مهمترين مسائلي كه از آن غفلت كرده ايم اين است كه كارها را براساس پژوهش انجام نمي دهيم؛ چرا كه افراد به دنبال نتايج زودبازده هستند و تمايلي به پژوهش و مطالعه ندارند.

برنامه‌هاي 13 گانه‌اي كه بايد عملياتي شود

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه ماموريت ما بهره مندي از تفكر و دانش تخصصي پژوهشگران زبده است، اظهار كرد: يافته‌هاي پژوهشي را بايد با رويكردهاي نوين و خلاق همراه كرد. ما در حوزه جوانان برنامه هاي 13 گانه اي داريم كه بسياري از اين موارد مصوب شده كه بايد ساز و كارهايي را براي عملياتي كردن آنها به كار ببنديم.

اشتغال؛ مهم‌ترين چالش جوانان

حسن زاده ادامه داد: در سازمان جهاني سن جواني 10 تا 24 سال تعريف شده، اين در حالي است كه در كشور ما سن جواني 15 تا 29 سال و در سه سطح 15 تا 19، 20 تا 24 و 25 تا 29 سال تعريف مي‌شود. براساس مطالعات انجام شده، از ديدگاه سازمان هاي جهاني مهمترين چالش و مشكل جوانان، اشتغال است.

نرخ 25 درصدي بيكاري در ايران در مقابل نرخ 12 درصدي!

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با اعلام نرخ 25 درصدي بيكاري در كشور، اين وضعيت را نگران كننده عنوان كرد و گفت: نرخ آمار بيكاري در جهان چيزي حدود 12 درصد است در حاليكه نرخ بيكاري در كشور ما دو برابر نرخ جهاني است.

تشديد نگراني‌ها از افزايش سن ازدواج

وي در ادامه به يكي ديگر از چالش هاي پيش روي جوانان اشاره كرد و گفت: در مقوله ازدواج دولت ها و نهادهاي حاكميتي بايد به بنيان خانواده كمك كنند. كشور با نگراني افزايش سن ازدواج روبه‌رو است. بسياري از افراد فكر مي كنند مسائل اقتصادي مهمترين دليل ازدواج نكردن جوانان ما است در حالي كه براساس مطالعات، مسائل فرهنگي مهمترين دليل عنوان شده است.

نيازمند اصلاح مديريتي در كشور هستيم

حسن زاده نظام اقتصادي ناكارآمد، سوء مديريت و موازي كاري را از مهمترين چالش هاي پيش روي جامعه عنوان كرد و گفت: ما نيازمند اصلاح مديريتي در كشور هستيم. دستگاه‌هاي مسئول بايد با نگاه علمي، ساز و كاري را براي حل اين معضلات فراهم كند.

اهداف برنامه ساماندهي امور جوانان؟

وي اهداف برنامه ساماندهي امور جوانان را ارتقاي بنيادهاي زندگي در ابعاد معنوي، زيستي، اجتماعي، توانمندسازي و مشاركت همه جانبه جوانان، تحكيم هويت ديني، ملي و انقلابي، ايجاد اشتغال پايدار، ارتقاي منزلت اجتماعي، تقويت جايگاه جوانان به عنوان سرمايه اجتماعي عنوان كرد.

مديران ما اعتقادي به پژوهش ندارند

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با انتقاد به اين موضوع كه بسياري از مديران ما پژوهش و تحقيقات را باور ندارند، گفت: مسئولان ما در هر سطوحي بايد پژوهش را سرلوحه كار خود قرار دهند و به آن نگاه ويژه اي داشته باشند. نبود متخصصان حرفه اي و پايين بودن سطح فناوري در پژوهش از مشكلات ما در اين مركز است كه از همه علاقه مندان در حوزه پژوهش دعوت مي كنيم تا به كمك مركز مظالعات بيايند.

ايجاد پايگاه افكارسنجي در آينده‌اي نزديك

حسن زاده با اشاره به ايجاد پايگاه افكار سنجي براي دو حوزه ورزش و جوانان در آينده نزديك گفت: ما نيازمند احياي فرهنگي، پژوهش و تحقيق در كشور هستيم كه اميدواريم با حضور آقاي گودرزي كه چهره دانشگاهي دارند و از ديدگاه باز و روشني برخوردار هستند شرايط خوبي براي مطالعات حوزه جوانان فراهم شود.

وي در ادامه اظهار كرد: 28 طرح علمي در حوزه ورزش و جوانان را در اين مركز در دستور كار داريم كه اميدواريم تا پايان سال 92 نتايج آن منتشر شود.

در حوزه جوانان خلاء برنامه نداريم

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان با تاكيد بر اينكه امروز در حوزه جوانان خلاء برنامه نداريم، گفت: ظرفيت هايي مانند شوراي عالي جوانان، ستاد ساماندهي امور جوانان بايد پيش از پيش فعال شود. همچنين تمامي دستگاه هايي كه عضو ستاد ساماندهي هستند بايد تمركز بيشتري در توجه به حوزه جوانان داشته باشد.

كاهش 4 و نيم درصدي جمعيت جوان در كشور

حسن زاده ادامه داد: در حال حاضر 23 ميليون و 700 هزار جمعيت جوان داريم كه نسبت به سرشماري قبل با كاهش 4 و نيم درصدي جمعيت جوان روبرو شديم. بايد يادآور شد كه بحث هشدار كاهش جمعيت جوان را براي اولين بار اين مركز اعلام كرد.

بودجه مركز به 4 ميليارد تومان مي‌رسد

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره بودجه مركز مطالعات و ميزان افزايش آن نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته بودجه اين مركز سه ميليارد تومان بوده است كه امسال با توجه به افزايش بودجه پژوهشي كه در دستور كار است، قرار شده از محل مكلف كردن دستگاه ها، از اعتباراتشان يك ميليارد ديگر به بودجه اين مركز اضافه شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن