تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799959064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسيب شناس و روانشناس اجتماعي در گفت‌وگو با برنا عنوان كرد؛ قتل و جراحت؛ فرجام زنان خياباني


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: آسيب شناس و روانشناس اجتماعي در گفت‌وگو با برنا عنوان كرد؛ قتل و جراحت؛ فرجام زنان خياباني
ابهري گفت: 100 درصد زنان خياباني داراي اضطراب و استرس هستند چرا كه نگراني از دستگير شدن، افتادن در دام زورگيران و در نهايت قتل و مجروحيت نتيجه حضور آن‌ها در خيابان‌هاست.


معضل اجتماعي زنان خياباني، نگراني‌هايي را براي خانواده‌ها پديد آورده است. از طرفي نبود آماري منطبق بر واقعيت در كنار مشاهده ملموس اين واقعيت باعث شده انحرافات اجتماعي به ويژه انحرافات سلامت و امنيت رواني ـ اجتماعي و حتي سياسي و اقتصادي، زنان جامعه را تهديد ‌كند.

اين مساله در سال‌هاي قبل از انقلاب و همين‌طور در سال‌هاي بعد از آن، همواره به عنوان يك مشكل مطرح بوده است. در واقع هراز چند گاهي سخن از خانه‌هاي عفاف براي جمع‌آوري آن‌ها به ميان مي‌آيد، اما در عمل هنوز وجود اين زنان به رسميت شناخته نشده و همچنان از ساخت مكان خاصي براي نگهداري آن‌ها خبري نيست.

هيچ وقت هيچ نهاد يا سازماني سعي خاصي نكرده است كه براي شناختن و درآوردن آمار رسمي آن‌ها تلاشي بكند. همه از كنار آن‌ها بي صدا و بي‌تفاوت گذشته‌اند و جز تعداد اندكي از مسئولان اجتماعي كشور، كسي به سراغ آن‌ها نرفته است. هرچند سال‌هاست كه مسئولان سازمان‌هاي اجتماعي كشور از وجود زنان خياباني خبر مي‌دهند اما در همين سال‌ها هم هنوز نتوانسته‌اند آمار درستي از تعداد آن ها به دست بدهند.

در اين رابطه مجيد ابهري، آسيب شناس و روانشناس اجتماعي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا از آماري بالغ بر دو هزار نفر زن خياباني در تهران خبرداد و گفت: براي ارزيابي آمار اين گونه زنان ابزار منطقي و درستي در دست نيست و هر كس بر اساس سليقه و ديدگاه خود عدد و رقم اعلام مي‌كند و اين به دليل كم اطلاعي و بزرگ نمايي بعضي از ناهنجاري‌هاي اجتماعي و نبود بانك اطلاعاتي مناسب در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي است.

ابهري در ادامه تاكيد كرد: 70درصد از زنان خياباني، دختران فراري هستند كه در دام گروه‌هاي فساد افتاده يا حاضر نيستند به سمت خانواده‌هاي خود برگردند.

وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه 100 درصد زنان خياباني دچار اضطراب و استرس هستند، افزود: نگراني از دستگير شدن يا افتادن در چنگال زورگيران و در نهايت قتل و مجروح شدن نتيجه حضور زنان در خيابان‌هاست.

اين جامعه شناس با بيان اين مطلب كه تا به حال هيچ سازمان يا نهادي از اين زنان حمايت نكرده است، تصريح كرد: عده‌اي از كارشناسان در اين حوزه علت اصلي اين آسيب را فقر نمي‌دانند، زيرا بسياري از زنان هستند كه در شرايط مالي بدي به‌سر مي‌برند، اما تن به خياباني شدن نمي‌دهند و حاضر نيستند عفت خود را لكه دار كنند.

مجيد ابهري در ادامه تاكيد كرد: تعيين يك مركز حمايت از زنان خياباني، اشتغال زايي و كارآفريني براي زنان خياباني براي بازپروري شخصيتي و هويتي و همچنين روانكاوي اين زنان به جامعه پذير شدن آن‌ها كمك مي‌كند.

آسيب شناس و روانشناس اجتماعي همچنين به اتخاذ تصميمي اساسي درباره وضعيت زنان خياباني اشاره و تاكيد كرد: مسئولان بايد اقدامات جدي در ارتباط حمايت از اين زنان و فرزندانشان انجام دهند؛ تحت پوشش بيمه قرار دادن آن‌ها و فرزندانشان از ضروري‌ترين قدم‌هاي اوليه براي حمايت از زنان خياباني است.

ابهري در پايان با تاكيد بر اين‌كه حدود 20 درصد از اين زنان متاهل هستند، تصريح كرد: برخي از اين زنان توسط شوهران خود و تحت اجبار و فشار آن‌ها اقدام به تن فروشي مي‌كنند كه علت آن مي‌تواند اعتياد همسرانشان باشد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن