تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799869044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار و كردار احمدي‌نژاد علت رأي نياوردن اصولگراها فدايي در برنامه شناسنامه مطرح كرد؛


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رفتار و كردار احمدي‌نژاد علت رأي نياوردن اصولگراها فدايي در برنامه شناسنامه مطرح كرد؛
دبيركل جمعيت ايثارگران گفت:‌ من يكي از عوامل رأي نياوردن اصولگراها را در انتخابات يازدهم، رفتار و كردار آقاي احمدي‌نژاد مي‌دانم، مواضع مديريتي وي در دو سال آخر فضا را براي رأي نياوردن مهيا كرد.


حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در برنامه شناسنامه در مورد انتخابات نهم رياست جمهوري گفت: ابتدا كه مي خواستيم براي معرفي كانديدا، بررسي هاي خود را آغاز كنيم به يك ليست 14 نفره رسيديم. البته قبل از آن فرآيندي را طراحي كرديم كه براي رسيدن به نامزد نهايي بايد چه مراحلي را طي كنيم و چه زماني نامزد مورد نظر خودمان را معرفي كنيم. در بررسي هاي اوليه از بين آن 14 نفر به 7 نفر رسيديم. يكي از آن 14 نفر هم آقاي هاشمي بود كه به اجماع به اين جمع بندي رسيديم كه مصلحت نيست ايشان باشد.

وي گفت: قبل از اينكه اين بررسي ها را آغاز كنيم به عنوان شوراي مركزي جمعيت ايثارگران به ديدار آقاي هاشمي رفتيم و تحليل يك ساعته اي را خدمت ايشان ارائه داديم و گفتيم به نظر ما با حضور نسل اول انقلاب بايد كادرسازي كنيم. نيروهاي جوان را بياوريم تا تجربه كنند و از اين طريق براي آينده كشور سرمايه گذاري كنيم تا چرخش نخبگان و قدرت صورت بگيرد؛ آقاي هاشمي در آن جلسه گفت تمام تحليل شما را قبول دارم. معناي حرف ما هم اين بود كه امثال شما بايد فضا را براي ديگران آماده كنيد و اين يعني ما فردا براي انتخابات رياست جمهوري از شما حمايت نخواهيم كرد.

فدايي همچنين گفت: افرادي نامشان در ليست باقي ماند، آقاي حداد عادل، آقاي رضايي، آقاي ولايتي، آقاي توكلي، آقاي لاريجاني، آقاي احمدي نژاد و آقاي قاليباف بودند. ما جدولي را طراحي كرديم كه سه مولفه اصلي داشت. مقبوليت مردم، ويژگي ها و صلاحيت هاي فردي، كارآمدي و امكان راي آوري اين سه مولفه اصلي بود. بخش كارآمدي به برنامه و تيم فرد برمي گشت كه قرار شد اين افراد بيايند و برنامه خود را در شورا ارائه دهند و در نهايت با بحث و جمع بندي به تصميم نهايي برسيم.

وي ادامه داد: در روزها اول يكي از آقايان تلاش كرد يكي از نامزدها را به عنوان نامزد خود معرفي كند و تاكيد داشت نام او به عنوان نامزد نهايي در بيايد. از طرف ديگر آقاي ولايتي موضع گيري كرد كه اگر آقاي هاشمي بيايد من نمي آيم. اين موضع گيري باعث شد موقعيتش در شورا تضعيف شود.در مورد آقاي حداد هم كه رئيس مجلس بودند در شورا اين بحث مطرح شد كه چون رياست مجلس به عهده ايشان است، مصلحت نيست كه نامزد شوند و بهتر است مجلس را اداره كنند كه اين موضوع هم مورد توافق قرار گرفت. پس از بين آن 7 نفر، 5 نفر باقي ماندند. قرار شد اين دوستان به جلسه دعوت شوند تا برنامه هاي خود را مطرح كنند و در ادامه همان مسير از پيش طراحي شده را طي كنيم. جلسه اي هم در تاريخ 27 آذر برگزار كرديم كه در آن نامزدها نظرات خود را براي اعضاي شوراي هماهنگي استان ها بيان كردند تا دوستان ديگر هم با اين نامزدها آشنا شوند.

فدايي افزود: يك خباثتي در اين جلسه صورت گرفت. ما فيلمبردار و خبرنگار به اين جلسه دعوت نكرديم و فقط عكاسي و فيلمبرداري داخلي داشتيم اما يكي از آدم هاي سياسي كه در فتنه نقش زيادي داشت و مدت ها در انگليس بود و به ايران برگشت، عكس جلسه را از يكي از اين بچه ها 7 ميليون تومان خريده بود و به روزنامه شرق داده بود تا از اين طريق شوراي هماهنگي را به عنوان جناح راست معرفي كنند.

وي ادامه داد: تعجيل برخي از دوستان باعث شد داخل تشكيلات و شورا با اختلاف و چالش ايجاد شود. متاسفانه علي رغم اينكه رويكرد عمومي مردم نسبت به اصولگراها مثبت بود اما در نهايت تفاهم روي يك فرد صورت نگرفت و چهار نامزد بيرون آمد.

فدايي در بخش ديگري از «شناسنامه» گفت: اختلاف آقاي ناطق و آقاي احمدي نژاد از همين جا آغاز شد و ما هم از دست احمدي نژاد ناراحت شديم. قرار اين بود كه همه دست به دست هم دهيم كه يك نفر معرفي شود و همه به نفع يك نفر كنار روند و كمك كنند. باز هم قرار شد از بين چهار نفر يك نفر انتخاب شود اما بازهم اين اتفاق نيفتاد.

وي ادامه داد: نقطه اختلافي آقاي احمدي نژاد و آقاي لاريجاني هم از سال 84 كليد خورد و اين شكاف ها به وجود آمد. البته تلاش هاي زيادي براي كم كردن اين شكاف ها انجام شد. شايد بخش زيادي از انرژي ما در مجلس هفتم براي ايجاد وحدت و وفاق بين نيروها گرفته شد. ما هشت سال به صورت شبانه روزي تلاش مي كرديم اختلافات به حداقل برسد و به وحدت و وفاق برسيم. نقش افراد مختلف در اين شكاف ها متفاوت است. آقاي احمدي نژاد رئيس قوه بود و 95 درصد كشور دست وي بود و امكانات زيادي داشت و بيشتر مي توانست موثر باشد. مثلاً در انتخابات مجلس هشتم ما با نظر ايشان جلسه اي را تشكيل داديم و گروه 5+6 شكل گرفت اما ايشان خودشان ليست جداگانه اي دادند! خب اين موضوع بي اعتمادي و آسيب زيادي ايجاد كرد.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در مورد تعامل گروه هاي مختلف اصولگرا در هشت سال رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد گفت: يكي از كساني كه آقاي احمدي نژاد از ليست تحت حمايتشان براي مجلس هشتم درآوردند نام من بود اما ما هيچ وقت اين موضوعات را به روي ايشان نياورديم و حتي در افكار عمومي اينطور جا افتاده بود كه ما هر دو، يكي هستيم. ما براي خدا و مصلحت كشور اين كار را انجام مي داديم اما ببينيد با ما و امثال ما چطور رفتار شد.

فدايي در بخش ديگري از «شناسنامه»گفت: من يكي از عوامل راي نياوردن اصولگراها را در انتخابات يازدهم، رفتار و كردار آقاي احمدي نژاد مي دانم. مواضع مديريتي ايشان در يكي دو سال آخر فضا را براي نياوردن مهيا كرد. ايشان تصوير خوبي از اصولگرايي ارائه ندادند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در مورد اتفاقات سال 88 هم گفت: آيا مي توان بحث از امامت كرد و سقيفه و غدير و عاشورا را مطرح نكرد؟ يك واقعيتي اتفاق افتاده و طي آن ظلم بزرگي به ملت ما شده و جايگاه و اعتبار نظام و انقلاب آسيب ديد. فتنه 88 بين مردم تفرقه ايجاد كرد، براي كشور مشكلات اقتصادي ايجاد كرد و دشمن را عليه ما جري كرد. خب ما بيايم و بگوييم چون به دنبال وحدت هستيم اين اتفاقات نيفتاده است؟ اتفاقاً ما مي گوييم اگر مي خواهيم وحدت اتفاق بيفتد، نبايد كاري كنيم كه وحدت بهم بخورد. چه چيزي وحدت را بهم زد؟ تبعيت نكردن از قانون.

وي ادامه داد: فتنه مديريت شده و برنامه ريزي شده بود. از داخل يك عده اي فكر مي كردند مي توانند ظرفيت نظام سلطه را برعهده بگيرند و آن را مديريت كنند. اما در نهايت اين نظام سلطه بود كه آن ها را مديريت كرد. حالا كساني كه در اين ماجرا نقش داشتند، به جاي توبه از مردم طلبكار شده اند؟

فدايي در پايان برنامه هم گفت: من به عنوان خادم نيروهاي خدمتگزار نظام و مردم مي گويم بايد به اين سوالات جواب داد كه اگر در اين سي و چند ساله پيشرفت داشته ايم به خاطر دعواها و اختلافات بوده يا همبستگي؟ در اين چند سال هرجا اختلاف كرده ايم ضعيف شده ايم يا قوي؟ دشمن از اين اختلافات استفاده كرده يا مونين؟ اين انقلاب به بركت خون شهدا و عنايت الهي درست شده و ما بايد تقواي الهي را پيشه كنيم نه اينكه به دنبال قدرت باشيم.

وي ادامه داد: قدرت ابزاري است براي انجام وظيفه و تكليف. اگر قدرت باعث شود من از اصول و ارزش ها دست بردارم كه با اهداف ما در تضاد است. اگر ما معيارهاي ديني و ارزشي را در نظر بگيريم اختلافي به وجود نمي آيد. اگر ما به ارزش هاي ديني و تبعيت از دين و عمل كردن در مسير ولايت گام برداريم مشكلي پيش نمي آيد. مشكل فاصله گرفتن از اين ارزش هاست. وقتي فاصله گرفتيم اختلاف پيش مي آيد، البته بين دنياگرايان تفاهم مي شود كه اين تفاهم و توافق مانا نيست.(فارس)

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن