تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802716917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه علني امروز شوراي شهر مطرح شد؛ ايرادات اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به برنامه ۵ ساله دوم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در جلسه علني امروز شوراي شهر مطرح شد؛ ايرادات اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به برنامه ۵ ساله دوم
شهرداري تهران بودجه عمراني را از ۶۰ به ۷۰ درصد ارتقا داده است و اين خيلي خوب است اما سوال اينجاست كه چقدر اين مساله اهيمت دارد؟! وقتي از مجموع ۱۴۸ ماده برنامه ۵ ساله دوم اشاره‌اي به موضوع عمران نشده است. در جلسه علني امروز شوراي شهر مطرح شد؛ ايرادات اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به برنامه ۵ ساله دوم


ايلنا: اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به برنامه پنج ساله دوم شهر تهران ايرادات و انتقادات متعددي داشتند و از شهرداري تهران خواستند تا نسبت به اين موارد پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه امروز پس از ارائه گزارش معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران نسبت به لايحه برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران، نظرات خود را اعلام كردند.

"اسماعيل دوستي"، عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه معتقديم شهرداري تهران براي تهيه اين لايحه تلاش زيادي داشته است، افزود: اينكه شهرداري تهران بتواند براي خود برنامه پنج ساله تهيه و سعي كند در اين مسير حركت كند، خوب است البته بايد شرايطي فراهم شود تا اين برنامه بر روي سايت شورا و شهرداري تهران قرار گيرد تا ما از نظرات نخبگان و مردم مطلع شويم.

وي ادامه داد: شهرداري تهران بودجه عمراني را از ۶۰ به ۷۰ درصد ارتقا داده است و اين خيلي خوب است اما سوال اينجاست كه چقدر اين مساله اهيمت دارد؟! وقتي از ۱۴۸ ماده برنامه ۵ ساله دوم اشاره‌اي به موضوع عمران نشده است.

محسن سرخو ديگر عضو اين كميسيون نيز از دولت خواست تا كمك‌هاي بيشتري براي توسعه مترو داشته باشد، اظهار كرد: در اين برنامه جداول متعددي از سوي شهرداري تهران ارائه شده است. دو جدول منابع و يك جدول مصارف. بهتر است در برنامه دوم اين رويكرد تغيير يابد.

وي ادامه داد: در برنامه دوم اشاره‌اي به نصب فيلتر بر روي سيستم ديزلي تاكيد شده است تا آلودگي هوا كاهش يافت. از اين رو بايد لايحه دو فوريتي براي اجراي هر چه سريعتر نصب به اين فيلترها تصويب شود.

اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه هنوز جداول مقايسه‌اي از عملكرد برنامه اول شهرداري ارائه نشده است، گفت: از كميسيون شهرسازي و بودجه شورا نيز مي خواهم درباره نوسازي بافت هاي فرسوده از شهرداري تهران گزارش درخواست كند.

معصومه آباد عضو كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه تهران قرار است تبديل به شهر دوستدار سالمند و معلول شود، تصريح كرد: متاسفانه اين موضوعات هيچكدام در اجرا شكل نگرفته‌اند. مثلا قرار بود اتوبوس‌هايي متناسب با سالمندان و معلولان در تهران آماده شود اما اين اتفاق نيفتاده و در حال حاضر اتوبوس‌هاي تهران امكان سوار كردن معلولان را ندارد.

وي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از تصادفات شهر تهران در تقاطع‌ها صورت مي‌گيرد، افزود:‌بار‌ها به شخصه در صحن شوراي شهر تهران فرياد زده‌ام كه چرا تقاطع‌هاي مهم و پرخطر را هوشمند نمي‌كنيد و يا حداقل تقاطع‌هايي كه روبروي مدارس هستند بايد هر چه زود‌تر هوشمند شوند تا ميزان خسارت جاني به حداقل برسد.

آباد همچنين با بيان اينكه در مورد آلودگي هوا علاوه بر سازمان‌ها و نهاد‌ها، خودرو‌ها نيز نقش بسزايي دارند، تاكيد كرد: در صد قابل توجهي از خودرو‌ها قرار بود به سمت سوخت پاك حركت كنند اما در اين برنامه مشخص نشده است كه تا چه زماني و چه ميزاني از خودرو‌ها قرار است پاك شوند؟ حتي در متن برنامه پنج ساله دقيقا مشخص نشده كه شهرداري براي مديريت بحران و آموزش آنچه برنامه‌هايي دارد و در رابطه با اين موضوع توضيحي داده نشده است

به گفته آباد در برنامه ۵ ساله دوم در مورد موضوعات مختلف اجتماعي موارد به شكل كليشه‌اي بوده و توضيحات مشخص و مفصل ندارد.

مهدي چمران عضو كميسيون شهرسازي و معماري شورا نيز با تاكيد بر اينكه آنچه در برنامه ارائه شده به شوراي شهر تهران آمده پيوست‌هاي لازم را ندارد و در آن وضعيت بودجه‌ها و طرح‌ها مشخص نيست، افزود: مواردي كه مطرح شده است ايده‌آل مديران شهرداري است. اما همه اين موارد در برنامه تصويب شده نيامده است.

وي خطاب به اعضاي شوراي شهر تهران گفت: بايد توجه داشته باشيد كه آنچه كه بايد در برنامه قيد شود بايد مطابق با ميل و نظر شما باشد نه آن چيزي كه ايده‌آل مديران شهرداري است چرا كه در ‌‌نهايت شما بايد پاسخگوي اين برنامه باشيد.

"عبدالحسين مختاباد" عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با اشاره به بخش مطالعاتي اين برنامه كه به دانشگاه صنعتي شريف سپرده شده است، گفت: چطور مي‌شود براي شهري پيچيده همچون تهران كه مشكلات متنوع و متفاوتي دارد يك دانشگاه در همه زمينه‌ها نظر بدهد. درست است كه دانشگاه صنعتي شريف در حوزه‌هاي عمراني و فني تخصص زيادي دارد اما آيا اين دانشگاه در حوزه‌هاي اجتماعي و شهرسازي نيز مي‌تواند نظر بدهد و در اين زمينه نيز خبره است.

وي، با بيان اينكه برنامه پنج ساله در حوزه برنامه‌هاي فرهنگي اشكالات زيادي دارد و نمي‌توان مسايل اجتماعي و نگران‌كننده شهر تهران را با شعارهايي كه به در و ديوار آن مي‌زنيم حل كرد، اعلام كرد: مسايل فرهنگي شهر تهران بايد تحت نظر نخبگان فرهنگي و اساتيد خبره دانشگاه‌ها مورد بررسي كامل قرار گيرد چرا كه آنچه كه فعلا در اختيار شوراي شهر تهران قرار گرفته هيچ آماري ندراد و در مورد عملكرد و مسايل عملياتي كاملا صفر است و دست ما خالي است.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن