تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801201816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشناس برنامه سمت خدا عنوان كردپرهيز خانواده‌ها از داشتن افراط و تفرط نسبت به فرزندان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كارشناس برنامه سمت خدا عنوان كردپرهيز خانواده‌ها از داشتن افراط و تفرط نسبت به فرزندان
كارشناس برنامه سمت خدا گفت: خداوند در قرآن توصيه كرده است نسبت به فرزندان خود دچار افراط و تفريط نشويد و زماني را براي زندگي شخصي و طاعات و عبادات خويش اختصاص دهيد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام سيد حسين حسيني‌قمي جمعه شب در جمع عزاداران حسيني در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آيه 28 سوره انفال بيان داشت: در اين آيه به پدران و مادران سفارش شده است از افراط و تفريط نسبت به فرزندان خود بپرهيزند زيرا كه فرزندان و دارايي، مهم ترين اسباب آزمايش الهي است.

وي افزود: خداوند متعال در قرآن كريم چهار آيه را به اين موضوع اختصاص داده و دارايي و فرزند را كنار هم آورده و از آن‌ها به عنوان وسيله آزمايش الهي ياد كرده است.

مدرس حوزه علميه قم با بيان اينكه انسان‌ها در بسياري از آزمون‌هاي الهي رتبه كسب مي‌كنند گفت: مومنان در آزمايش‌هاي انجام فريضه‌هاي الهي مانند نماز اول وقت، دادن خمس، زكات، كمك به نيازمندان رتبه‌هاي خوبي كسب مي‌كنند ولي در مورد فرزندانشان كه وسيله ديگري براي آزمايشات الهي هستند امتياز منفي مي‌گيرند.

اين استاد اخلاق ادامه داد: در روايات آمده همين فرزنداني كه پاره تن والدينشان هستند تا زماني كه كود هستند حكم امير و فرمانده را دارند ولي هنگامي كه بزرگ مي‌شوند ممكن است برخي از آنان به دشمن ما تبديل شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خويش با تاكيد بر اينكه در روزهاي آخر عزاداري براي سيد و سالار شهيدان هستيم گفت: به زودي اين ايم سوگواري به پايان مي‌رسد و فصل شادي و مراسم‌هاي جشن و عروسي فرا مي‌رسد و برخي از كساني كه در دو ماه گذشته رخت سياه را به احترام اباعبدالله از تن خود جدا نكرده‌اند وارد مراسم‌هاي گناه آلود مي‌شوند.

حسيني‌قمي ادامه داد: اين اشخاص اسير هواهاي نفساني فرزندانشان شده و در مراسم‌هاي شادي و عروسي فرزندان خويش از غنا و طرب‌هاي گناه آلود استفاده مي‌كنند.

وي با اشاره به آيه 9 سوره منافقون تصريح كرد: خداوند در اين آيه به پدران و مادران توصيه كرده مواظب باشيد همسرتان براي شما دل مشغولي ايجاد نكند كه از ياد خدا غافل شويد.

مدرس حوزه علميه قم با تبيين كلمات قصار حضرت علي (ع) گفت: اگر همسر و فرزندانتان از دشمنان خدا هستند كه نيازي به غصه خوردن ندارد اگر هم كه از دوستان خدا هستند، همانگونه كه خدا شما را حفظ و زندگي تو را اداره كرد ايشان را نيز حفظ مي‌كند پس بايد زماني را به خود اختصاص دهيد.

وي به زنان توصيه كرد همسران خود را به كارهاي فراوان براي كسب در آمد وادار نكنند زيرا كه اين درآمد فراوان با دشواري به دست مي‌آيد و منجر به بيماري‌هاي روحي و جسمي جبران ناپذيري مي‌شود و بايد چندين برابر آنچه كه پس انداز كرده‌اند هزينه كنند تا بخشي از سلامتي مرد خانواده برگردد.

حسيني‌قمي توصيه كرد: والدين تنها وقت و زندگي خود را صرف فرزندان نكنند زماني را به تفريح روح، جسم و عبادات و زيارت اختصاص دهند.

اين مدرس حوزه علميه قم در بخش پاياني سخنان خويش خاطرنشان كرد: همسر و فرزند در قيامت نمي‌توانند براي ديگري كار انجام دهند بنابراين بايد از هم اكنون توشه آخرت را براي خود جمع آوري كنيم.

كارشناس برنامه تلويزيوني سمت خدا با تاكيد براينكه نبايد مهر و محبت را از خانواده خود فراموش كنيم گفت: بايد محبت به اندازه داشت و فرصتي را براي زندگي شخصي نيز بگذاريم تا در آخرت با دستان پر نزد خداوند حاضر شويم.

انتهاي پيام/78005/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن