تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801186797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك روانشناس:شخصيت‌هاي ضداجتماعي با هوش كلامي ديگران را سر كار مي‌گذارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك روانشناس:شخصيت‌هاي ضداجتماعي با هوش كلامي ديگران را سر كار مي‌گذارند
يك روانشناس با معرفي اختلال شخصيت ضداجتماعي، عدم پايبندي به حقوق ديگران و غيرقابل اعتماد بودن، را ويژگي مبتلايان به اين اختلال عنوان كرد و گفت: اين افراد با هوش كلامي با سر و زبان ديگران را سر كار مي‌گذارند با اين حال بين اطرافيان محبوب مي شوند.


عبدالله اميدي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: شخصيت ضداجتماعي، نوعي اختلاف شخصيت است كه مشخصه اصلي آن، عدم پايبندي به حق و حقوق ديگران است.

وي افزود: اين افراد هيجاني هستند و در نگاه اول گرم و صميمي به نظر مي‌رسند، اما معمولاً هيجانات سطحي دارند و نمي‌توان به عمق هيجان‌هاي آنها اعتماد كرد.

اميدي ادامه داد: مبتلايان به اختلاف شخصيت ضد اجتماعي معمولاً تحريك‌پذير هستند و به سادگي از كوره در مي‌روند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: اين ويژگي موجب بروز رفتارهاي حاكي از نزاع در اين افراد مي‌شود.

وي افزود: رفتاري كه از مبتلايان به اختلاف شخصيت ضد اجتماعي ديده مي‌شود، رفتارهاي پرخطر مانند موتور‌سواري و رانندگي خطرناك است كه نشان مي‌دهد اين افراد به سلامت جسمي خود اهميت نمي‌دهند.

اين روانشناس باليني گفت: خصلت ديگر اين افراد، سركار گذاشتن ديگران است كه به دليل هوش كلامي بالاي آنها است.

اميدي اظهار داشت: حس همدلي در مبتلايان به اختلال شخصيت ضداجتماعي كم است و كمتر پشيمان مي‌شوند و احساس گناه نمي‌كنند.

وي افزود: اختلال شخصيت ضداجتماعي مربوط به دوران بزرگسالي است و علائمي شبيه آنچه ذكر شد در صورتي كه در كودك و نوجوان زير 18 سال رخ دهد با عنوان اختلال «سلوك» ناميده مي‌شود.

اميدي گفت: ممكن است اختلال سلوك بعد از نوجواني هم ادامه داشته باشد و تبديل به اختلال شخصيت شود.

وي اظهار داشت: اختلالات رشدي مانند «سلوك» و اختلال شخصيت ضداجتماعي در پسرها و آقايان بيشتر است چرا كه وابسته به جنس است.

اين متخصص بهداشت رواني تصريح كرد: در ابتلا به اختلال شخصيت ضداجتماعي ژنتيك، سابقه ضربه دوران كودكي، پدري كه اختلال شخصيت دارد مهم است. خانواده‌هاي اين كودكان متخاصم هستند و در حالي كه خشم و خشونت را به كودكانشان نشان مي دهند آنها را آزاد مي‌گذارند.

اميدي گفت: وقتي مي‌گوييم اختلال شخصيت يعني يك سازمان آسيب ديده كه همه عناصر آن مانند شناخت، هيجان، رفتار و حتي فيزيولوژي فرد آسيب‌ديده است.

وي با بيان ارتباط اختلال شخصيت ضد اجتماعي با تماشاي فيلم هاي خشونت آميز تصريح كرد: شخصيت، بسيار پيچيده‌ است و ديدن يك فيلم نمي‌تواند به تنهايي موجب ايجاد شخصيت پرخاشگر و ضداجتماعي شود اما تماشاي مداوم مي تواند شخصيت پرخاشگرانه را تقويت كند.

اميدي گفت: همانطور كه اشاره شد اين افراد هوش كلامي خوبي دارند و حتي افراد تحصيلكرده را تحت تاثير قرار مي دهند.

وي افزود: گاهي اين افراد با ژست بدني و هوش كلامي خود در محاكم قضايي آدم‌ها را چنان سر كار مي‌گذارند كه همه را به گريه مي‌اندازند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: شخصيت‌هاي ضداجتماعي به خاطر سر و زبان و رابطه هيجاني كه برقرار مي‌كنند در بين اطرافيانشان بسيار محبوب هستند. البته اين روابط بي‌ثبات است. معمولاً رابطه با اين افراد منجر به باختن مال يا جان مي شود. همانطور كه گفته شد اين افراد حس پشيماني ندارند و تنها به منافع خودشان فكر مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد:البته خصلت‌هاي ضداجتماعي در حد كم مي‌تواند به سازگاري افراد كمك ‌كند.

شهروندان ايراني از سراسر كشور مي توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتي و درماني با شماره تلفن 02188911667 يا ايميل [email protected] با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاري فارس در ميان بگذارند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن