تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819477338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت:كار روابط عمومي تملق و تبليغ آدم‌ها نيست/ روابط عمومي‌ها بيمارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير بهداشت:كار روابط عمومي تملق و تبليغ آدم‌ها نيست/ روابط عمومي‌ها بيمارند
وزير بهداشت گفت: ما در حوزه روابط عمومي توانمند نيستيم، افرادي كه در روابط عمومي كار مي‌كنند بايد دانش، علاقه و هنر داشته باشند. روابط عمومي بيمار متولد شده و كارش تبليغ دستگاه، تبليغ آدم و تملق‌گويي است تا انجام مأموريت حقيقي خود.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، حسن هاشمي در اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و سازمان‌هاي وابسته گفت: قطعاً روابط عمومي بخش عمده‌‌اي از كار ماست البته من تابه حال كار روابط عمومي نكرده‌ام اما به ارزش آن واقفم و مي‌دانم معرفي مشكلات سلامت مردم و خود ما معرف آن است.

وزير بهداشت گفت: يكي از مهمترين ابزارها فعلاً روابط عمومي است و با توجه به مشكلات، ما نياز به هنرمند داريم.

هاشمي تصريح كرد: تعداد افراد روابط عمومي كم است و ما هنرمندان متعدد نياز داريم چرا كه كار روابط عمومي هنري است و با خلاقيت و برنامه ريزي توام است.

وزير بهداشت اظهار داشت: بدون رودروايستي بايد بگويم ما توانمند نيستيم و افرادي كه در روابط عمومي كار مي‌كنند ممكن است براي اين شغل و براي رفع معيشت آمده باشند و دانش و علاقه و قطعاً هنر لازم را هم نداشته باشند.

وزير بهداشت تصريح كرد: تقريباً روابط عمومي بيمار متولد شده و كارش تبليغ دستگاه، تبليغ آدم و تملق‌گويي است تا انجام مأموريت حقيقي خود.

وزير بهداشت ادامه داد: انتظار اين است كه روابط عمومي بين مردم و سازمان انجام وظيفه كند و بي‌صريح و بي‌پرده مشكل مردم را به گوش مسئولان برساند تا در سياستگذاري لحاظ شود و بالعكس كاميابي دستگاه را معرفي و به ضعف‌ها نيز اعتراض كند.

هاشمي تاكيد كرد: اصلاً دروغ نگوييد و تملق نكنيد، چه از وزير، چه از دولت و غيره و شرافت و ارزش خود را حفظ كنيد چرا كه ما بنده خدا هستيم.

وزير بهداشت به روابط عمومي‌ها و مجله‌هاي و نشريات زيرمجموعه اشاره داشت و گفت: اگر 100 عكس در اين نشريه‌ها چاپ شود 80 عكس آن سهم رئيس روابط عمومي، معاون توسعه، رئيس دانشگاه و نماينده روحانيت است و از تنها كساني كه خبري نيست مردم، اساتيد و دانشجويان است.

وزير بهداشت با توجه به هزينه‌ها گفت: ما از پول مردم هزينه مي‌كنيم و بايد در جهت شعارهاي انقلاب و دولت قدم برداريم و اين طور نباشد كه روابط عمومي از دولت هزينه كند و برعكس و عليه آن اقدام كند.

هاشمي تصريح كرد: من شرعاً اين قضيه را مي‌گويم و معتقدم رعايت اخلاق شرط اول است و امانتداري جزو الزامات و اخلاق حكم مي‌كند به اين موارد كه ابتدايي‌ترين سفارشهاي دين است عمل كنيم.

وزير بهداشت تصريح كرد: ممكن است حرف حقي هم باشد و سخن راست و درستي هم موجود باشد اما هر زماني نمي‌توان آن حرف را بازگو كرد و اين حساسيت شغل شما (روابط عمومي) است و هنرمندي مي‌طلبد. بايد بدانيد كه هر چيزي را كي بگوييد چرا كه در حوزه سلامت اخبار مهم و حياتي است.

وزير بهداشت با بيان اين مطلب كه نبايد در مردم تشويش و نگراني ايجاد كنيم گفت: يك آدم نابخرد مسئله برنج آلوده را مطرح كرد و از كجا معلوم كه مي‌خواهد فلان برنج داخلي و خارجي تورم پيدا كند و وارد بازار شود.

وي به كيسه خون، دياليز و دستگاه سي‌تي‌اسكن و داروها اشاره داشت و گفت: اين افراد با 4 مصاحبه در 4 خبرگزاري مسئولان را تحت فشار قرار مي‌دهند تا اجناس خود را به قيمت بالاتر بفروشند يا بازار را از جنس خود اشباع كنند.

وزير بهداشت با بيان اين مطلب كه ما بي‌عيب نيستيم گفت: ما بايد در پي اصلاح مسائل باشيم و اين كار صحيحي است و بايد هوشمند عمل كنيم تا در دام خبرسازي نيفتيم.

هاشمي تأكيد كرد: بايد دقت داشته باشيم تا در مسير انحرافي قرار نگيريم و مانند گذشته نباشيم.

وي تأكيد كرد: مسائلي كه در مورد ايدز، واكسن، آنفلوانزا، تجهيزات، زيرميزي و غيره در مطبوعات منعكس شد ما اگر هوشيار نباشيم يك سال گرفتار آن مي‌شويم و از مأموريت اصلي ما كه مردم و گرفتاري‌هاي آنها است دور مي‌مانيم.

وزير بهداشت به ارتباط با رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها اشاره داشت و گفت: ارتباط با رسانه و خبرگزاري از راه‌هاي درست و اخلاقي آن مي‌تواند يك رابطه خوب، صحيح و نظام‌مند با اصحاب رسانه باشد.

هاشمي با بيان اين مطلب كه 75 درصد بيماري‌ها مربوط به حوزه ما نيست گفت: ما مي توانيم از خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها استفاده كنيم و اينجا نياز به هنرمندي و سناريوپردازي است.

وي به وضعيت اخلاقي حاصل اشاره داشت و گفت: ما هنرمند نبوده ايم چرا كه نتوانسته‌ايم شكل جديدي از جنگ، مقاومت و اخلاق را معرفي كنيم.

هاشمي به قانون برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و گفت: اطلاع‌رساني گسترش ارتباطات و توانمند‌ ساختن مردم در حوزه سلامت از جمله مصوبات اين برنامه است. يك شوراي مشورتي در وزارتخانه تشكيل شده كه مأموريت فعلي ما اين است كه بگوييم وضع مردم در حوزه سلامت چقدر خراب است؛ مردم چقدر بي‌پناهند و در حوزه بيمه‌ها چقدر به مردم اجحاف مي‌شود و در بيمارستان‌هاي خصوصي و دولتي بر مردم چه مي‌گذرد.

وزير بهداشت افزود: علي‌رغم بد اخلاقي‌ها بايد مراقب باشيم تا به رابطه معنوي بيمار و پزشك آسيب وارد نشود.

وزير بهداشت تأكيد كرد: بايد بهتر از گذشته و متفاوت از گذشته باشيم و كمبودها و حمايت‌طلبي‌ها را معرفي كنيم و حق حوزه سلامت را از مجلس و دولت بگيريم در غير اين صورت كار برجسته‌اي نكرده‌ايم و اين هدف اصلي ماست.

هاشمي تصريح كرد: حمايت‌طلبي صرفاً منابع مالي نيست بلكه بايد مديريت و ساختار را به موازات دريافت منابع تغيير دهيد و من قبلاً هم گفته‌ام ساختار مثل بدن انسان است و منابع مثل خون مي‌ماند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن