تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819507740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت: روابط عمومي‌هاي اصفهان نياز به تحول دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: يادداشت: روابط عمومي‌هاي اصفهان نياز به تحول دارند
يكي از مشكلات فعلي روابط‌عمومي‌ها عدم انتخاب افراد متخصص براي پر كردن اين جايگاه است كه بايد چشم و گوش سازمان و تسهيل كننده ارتباطات با مخاطبين و رسانه‌ها باشد. يادداشت: روابط عمومي‌هاي اصفهان نياز به تحول دارند


ايلنا: اصفهان از يك سو قطب صنعتي است و از سوي ديگر قطب گردشگري. همچنين يكي از استان‌هاي بزرگ و تأثيرگذار در عرصه سياسي به شمار مي‌رود و به همين لحاظ بيش از ساير استان‌ها به توسعه روابط عمومي نياز دارد. اگر روابط عمومي بخواهد توسعه پيدا كند نيازمند حمايت ۳ گروه است. ابتدا خود روابط‌عمومي‌ها بايد توسعه پيدا كنند. تخصص، آموزش صراحت و رك‌گويي لازمه يك روابط عمومي‌ست. دوم مديران بايد در مجموعه مديريتي خود جايگاه ويژه‌اي براي روابط عمومي قايل شوند و نكته سوم آنكه يكي از اصول توسعه روابط عمومي در دنيا ارتباط مثبتي است كه آن‌ها بايد با رسانه‌ها برقرار كنند. متاسفانه هنوز بسياري از روابط‌عمومي‌ها در كشور ما نتوانسته‌اند به جايگاه اصلي خود برسند و اين مسئله به‌ويژه در پايتخت جهان اسلام بيشتر نمود دارد. روابط عمومي‌هاي استان مانند طفلي هستند كه هنوز گام‌هاي اوليه خود را طي مي‌كند.

يكي از مشكلات فعلي روابط‌عمومي‌ها عدم انتخاب افراد متخصص براي پر كردن اين جايگاه است كه بايد چشم و گوش سازمان و تسهيل كننده ارتباطات با مخاطبين و رسانه‌ها باشد. متأسفانه بسياري از روابط عمومي‌ها تخصص لازم را ندارند و بيشتر فعاليت‌هايشان خدماتي است تا مديريتي و اين مسئله در حال حاضر باعث شده كه اطلاع‌رساني به‌خوبي انجام نگيرد، تبليغات سيستماتيك نباشد، ارتباطات دوسويه نشود و... هر چند كه مديران هم در اين موضوع بي‌تقصير نيستند.

بايد اين سوال را از استاندار اصفهان پرسيد؛ وقتي بسياري از مسئولان روابط عمومي فاقد تخصص‌ لازم هستند، آيا اهداف شوراي اطلاع‌رساني استان محقق مي‌شود؟ روابط عمومي‌هاي استان ارتقاء را در مشاركت و همياري نمي‌دانند، بلكه صرفاً به ارتقاي سازمان به گونه‌اي تك بعدي مي‌پردازند.

سال‌هاست قرار است سند راهبردي روابط عمومي استان تدوين شود، ولي تاكنون هيچ اقدامي انجام نگرفته است. لازم است ارشاد اسلامي و استانداري در اين زمينه پيش قدم شوند و كار را شروع كنند و با يك تيم كار‌شناسانه از دو بال پرواز يعني رسانه‌ها و روابط عمومي در اين مسير گام اساسي را بردارند.

در اين ميان نقش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان مي‌تواند بسيار موثر باشد، هر چند كه هنوز عليرغم پيگيري‌ها و مقالات و قول‌هاي مسئولين آئين نامه جامع روابط عمومي‌ها در دولت نهم و دهم در استان به اجرا در نيامد. اگر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كه متولي بحث فرهنگ‌سازي‌ست، خود را ناخداي كشتي بداند و نجات جان مسافران را بر عهده بگيرد به طور حتم وضعيت بهتر مي‌شود، در غير اين صورت چرا بايد اصفهان اين مهد فرهنگ و هنر و پايتخت جهان اسلام با ضعف تخصص در بين مسئولين روابط عمومي‌ مواجه باشد. وقتي فارغ التحصيلان رشته‌هاي غير مرتبط با برنامه‌هاي آموزشي و تجربه‌هاي متفاوت به اين مجموعه وارد شدند، ترديدي نيست كه در شناخت هدف‌هاي روابط عمومي دچار سردرگمي خواهند شد.

در پايان به نقل قول يكي از كار‌شناسان ارشد علوم ارتباطات اجتماعي اشاره مي‌كنم كه معتقد است: «واحدي كه اساس كارش بر پايه اطلاعات و ارتباطات قرار دارد بديهي است كه براي پويايي و به روز بودن، بايد همواره به دنبال شيوه‌هاي جديد و قابل دسترس‌تري براي انتقال اطلاعات باشد. بنابراين لازم است كه گام به گام و با سرعتي قابل قبول روش‌هاي سنتي كنار گذاشته شود، چرا كه ديگر روش‌هاي سنتي پاسخگوي نيازهاي جامعه فعلي در دسته بندي اطلاعات و اطلاع رساني نخواهد بود.»

بهمن توكلي فرد، روزنامه نگار

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن