تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشورها كه پشتيباني مردمي ندارند نياز به بمب اتمي دارند / ايران به بمب اتم نياز ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كشورها كه پشتيباني مردمي ندارند نياز به بمب اتمي دارند / ايران به بمب اتم نياز ندارد
بيرجند – خبرگزاري مهر: مرجع تقليد جهان تشيع با بيان اينكه كشورها كه پشتيباني مردمي ندارند نياز به بمب اتمي دارند گفت: مردم ايران پشتيبان نظام و انقلاب هستند و ما با اين پشتيباني نياز به بمب اتم نداريم.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله حسين نوري همداني پيش از ظهر شنبه در ديدار با علما و روحانيون خراسان جنوبي با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت اظهاركرد: به سلاح هسته اي محتاج نيستيم چون مردم در ميدان حضور دارند و پشتيبان نظام و ولايت هستند.

وي اسلام ناب، مردمي بودن و ولايت فقيه را سه ركن اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: كشور ايران بر پايه اسلام ناب محمدي انقلاب كرده و اين انقلاب زمينه ساز ظهور حضرت مهدي(عج) خواهد بود.

آيت الله همداني يكي از وظايف طلاب را نگهداري نظام و آگاه كردن مردم به اين نظام دانست و افزود: امام خميني(ره) از سال 42 با پشتيباني مردم شروع به انقلاب كرد و اين مردم از لحظه اول تاكنون در تمامي صحنه هاي انقلاب و نظام حضور داشته و پشتيباني خود را از نظام و انقلاب نشان داده اند.

وي ولايت فقيه را به عنوان ركن اساسي ديگر جمهوري اسلامي ايران ذكر كرد و گفت: بدون ولايت فقيه اين انقلاب به ثمر نمي رسيد و اگر هم به ثمر مي رسيد عمر چنداني نمي داشت.

وي به انقلاب مردم مصر اشاره كرد و افزود: اين انقلاب ها به دليل اينكه پشتوانه ولايت را ندارد با مشكل مواجه شده است.

مرجع تقليد جهان اسلام روحانيت و طلبه گي را جز شغل هاي پرفضيلت و تاثير گذار دانست و گفت: در روايات فراواني بر علم و تعليم و تربيت تاكيد شده است.

وي با بيان اينكه ما طلبه ها در دوعرصه گام بر مي داريم يكي در تحصيل و پس از آن در اجتماع به عنوان عالم تصريح كرد: طلبه ها اولين ويژگي آنها اخلاص است كه اولين شرط پيشرفت توحيد هم اخلاص است.

آيت الله همداني به وظايف و رسالت هاي روحانيت اشاره و گفت: انسان بايد همت بلند داشته باشند و بايد براي تعليم و تربيت زحمت بسيار بكشند.

وي با تاكيد بر اينكه روحانيون با ابزار اخلاص، همت بلند، اراده قاطع و تلاش و كوشش در جامعه گام بر دارند، ادامه داد: روحانيت بايد از اصل بيان و قلم برخوردار باشد چرا كه ادبيات پايه است و علما بايد ادبيات فارسي و عربي را به خوبي بدانند و بشناسند.

مرجع تقليد جهان تشيع با تاكيد بر اينكه علما بايد مواريث اسلام را حفظ كنند و به جمع آوري احاديث بپردازند، افزود: علما بايد تصنيف، تاليف، تبيين و شرح احاديث را انجام دهند.

وي با بيان اينكه حوزه ها بايد اينقدر قوي باشند كه افرادي را تربيت كنند كه پاسخگوي همه شبهات دنيا باشند، تصريح كرد: اكنون در جنبش وال استريت آمريكا 90 درصد در برابر 10 درصد جواب مي خواهند.

وي گفت:حوزه ها نقش بسيار مهمي دارند و بايد افراد توانمندي تربيت كنند و همچنين در حوزه ها درس اخلاق را ارائه دهيم.

آيت الله نوري همداني با اشاره به اينكه روحانيون بايد خدمتگزار مردم باشند، تصريح كرد: روحانيون خدمت به مردم را در جامعه توسعه دهند.

در پايان اين مراسم تعدادي از روحانيون استان خراسان جنوبي تجليل شدند و همچنين تعدادي از روحانيون نيز ملبس به لباس روحانيت با دست اين مرجع عاليقدر جهان تشيع شدند.

كد خبر: 2199907

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۲:۳۹

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن