تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804459000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحول تاریخی در روابط کوبا و آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




تحول تاریخی در روابط کوبا و آمریکا خبرگزاری رسا ـ رائول کاسترو ۸۲ ساله در ۲۰۰۶ میلادی، جانشین برادرش فیدل شد. دو سال بعد فیدل کاسترو رسما کناره‌گیری کرد و قدرت را به طور دائمی به رائول وا گذاشت.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا، "روابط متمدنانه" با ایالات متحده را دور از انتظار ندید و گفت: این دو همسایه باید به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند.
آقای کاسترو از جمله گفت که آمریکا باید برنامه براندازی حکومت کمونیستی در این جزیره بزرگ را کنار بگذارد. به گفته رئیس‌جمهوری کوبا؛ چنین تغییری می‌تواند به هر دو طرف فرصت دهد برای بهبود روابط تلاش کنند.
قابل ذکر است اخیرا در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا، رهبر مبارزه با تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی که رابطه نزدیک و محکمی با رهبران کوبا داشت، آقای باراک اوباما با آقای کاسترو، رئیس جمهوری کوبا دست داد.
در یک نطق عمومی که محتوای آن کم‌سابقه تلقی شده است، رائول کاسترو به نمایندگان مجلس کوبا گفت: مقامات کوبا و آمریکا در یک سال گذشته بارها دیدار داشته‌اند تا درباره مسائل کاربردی از جمله مهاجرت و برقراری مجدد ارتباط پستی بین این دو همسایه مذاکره کنند.
رهبر کوبا می‌گوید این مراودات، نشان می‌دهد روابط این دو کشور می‌تواند "متمدنانه" باشد.
با این حال او هشدار داد که اگر دو طرف، به تفاوت‌های یکدیگر احترام نگذارند "ما برای 55 سال دیگر هم مثل آن‌چه تاکنون گذشته، آماده‌ایم."
گفتنی است از سال 1961 میلادی و با انقلاب چپ‌های دوست با شوروی، آمریکا که با حکومت قبلی روابط نزدیکی داشت و با شوروی هم در "جنگ سرد" بود، با کوبا قطع رابطه کرد و تحریم اقتصادی علیه آن اعمال کرد.
رائول کاسترو در جلسه پایانی پارلمان کوبا در ساختمان کاپیتال در هاوانا، به قانون‌گذاران کشورش گفت: ما در پی تغییر نظام سیاسی یا اجتماعی آمریکا نیستیم. به همین ترتیب، حاضر به صحبت‌کردن درباره تغییر نظام خودمان هم نیستیم.
سارا رینزفورد، خبرنگار بی‌بی‌سی در کوبا، می‌گوید: اخیرا نشانه‌هایی از بهبود روابط بین این دو کشور دیده شده؛ هرچند موانعی هم بر سر آشتی این دو کشور باقی مانده است.
رائول کاسترو 82 ساله، هفت سال پیش در 2006 میلادی، جانشین برادرش فیدل شد که وضعیت سلامتی وخیمی دارد. دو سال بعد فیدل کاسترو رسما کناره‌گیری کرد و قدرت را به طور دائمی به رائول وا گذاشت.
رئیس‌جمهوری کوبا از آن زمان یک برنامه اصلاحات اقتصادی در پیش گرفته که کمک کرده است تلاش‌ها برای بهبود روابط با ایالات متحده، پیش برود. با این حال منتقدانی هم هستند که می‌گویند سرعت این اصلاحات، خیلی کم بوده است.
اما آقای کاسترو در سخنرانی اخیر خود گفت که نمی‌توان در روند اصلاحات در کوبا عجله کرد وگرنه شکست می‌خورد.
یکی از جدیدترین تغییراتی که رهبر کوبا اعلام کرده، پایان محدودیت در خرید خودرو نو و دست دوم برای افراد است. به این ترتیب هر کس که جیبش اجازه دهد، می‌تواند از دولت خودرو بخرد.
تاکنون فقط کسانی که مجوز خاصی از دولت داشتند، می‌توانستند در کوبا خودرو بخرند.
در دوران ریاست جمهوری آقای اوباما، ایالات متحده محدودیت‌های مسافرتی کوبایی-آمریکایی‌ها را برای سفر به آن کشور و نیز مبادله پول بین اعضای خانواده آنان در دو کشور را کاهش داده است.‌
اما بهبودی تدریجی روابط، با بازداشت یک آمریکایی که برای یک شرکت رایانه‌ای کار می‌کرد، باز هم به سردی گروید.‌
آلن گروس، 64 ساله، چهار سال پیش دستگیر شد. او در آن هنگام برای پروژه‌ای کار می‌کرد که در صدد بود برای جامعه کوچک یهودیان کوبا، دسترسی به اینترنت را فراهم سازد./1421/1409/ح



۱۳۹۲/۱۰/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن